![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, ik kan dit spelletje ook spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn ervaring zijn diegenen die het hardst klagen dat anderen de vruchten plukken van goed ondernemerschap diegenen die geen risico durven nemen en 's avonds de hele tijd in hun zetel hangen, naar het voetbal gaan kijken en hersenloos pinten zuipen. En als ze dan toch eens beginnen met ondernemen dan verkwanselen ze het zeer snel want ze rijden direct met de duurste auto's om toch maar even te doen alsof ze het gemaakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wat mij betreft mag je dat spelletje gerust blijven spelen hoor, maar ik ben niet van plan om mee te doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 mei 2020 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw redenering is simplistisch. Mijnen baas kan mij betalen omdat hij inkomsten heeft van verkoop. Dus dan kan je de lijn doortrekken dat het geld van de consument komt. En ik ben geen sociaist, net integendeel. Ik ben voor zo weinig mogelijk overheidsinmenging en wens geen herhaling van de banken die we wel degelijk hebben mogen redden. Ik vind overigens dat als een ondernemer iemand in dienst neemt hij daarvoor geen sociale lasten zou moeten betalen. Hij vermindert al de werkloosheid. Nu wordt een ondernemer gestraft zodra hij iemand in dienst neemt. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 mei 2020 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opzouten zou Eduard schrijven, maar niet naar zijn cafeke ...
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ene kan niet zonder de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Loon naar werken is mijn devies. Als ik nu na mijn gewone werkuren nog voldoende energie heb om andere werkzaamheden te doen dan is dat toch mijn zaak zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het volledig mee eens, dus bij mij moet Stuyck niet afkomen met het riedeltje dat een onderneming geen belastingen betaalt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gaat dan maar ook ineens voor het pensioen van zelfstandige
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Het idee kan zelfs van de werknemer komen. Ik heb al aardig wat creatieve ideeën uitgewerkt waar het bedrijf de vruchten van heeft geplukt. Omdat ik voor dat bedrijf werkte, zijn die ideeën uiteraard van hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem niet. Dan moet ik gewoon zorgen dat ik voldoende verdien tijdens mijn werkzame tijd om voor mijn eigen pensioen te voorzien. Btw, dat moet ik nu als werknemer ook al doen. Ik reken niet teveel op staat voor mijn pensioen. Je ziet wel, ik zou al moeten werken tot mijn 67. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent niet verplicht om uw creatieve idee met uw baas te delen. Je kan altijd zelf een vennootschap oprichten en het idee zelf uitwerken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Voor sommige zaken zou dat gaan. Maar ik ben ingenieur en ik beschik niet over het kapitaal om zelf een edge router te maken en te gaan concureren met de grote spelers. Desalniettemin, als werknemer dan, kon ik mijn idee wel implementeren binnen de context van zo'n groot bedrijf dat wel kapitaal heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ongeveer € 10.000 aan aandelen van enkele beursgenoteerde vennootschappen, wat is daar het probleem mee? En alle burgers die via pensioenfondsen (= aandeelhouders) en dergelijke beleggen, moet men hen ook afstraffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp stuyckp ook wel hoor.
Iedereen plooit zich nu dubbel om premies en kortingen te geven aan ondernemers. De ene politici struikelt over de andere met zijn zak geld dat hij wilt uitdelen. Om maar in de media te komen. Vooral Jambon en co zijn daar goed in. Terwijl een gezonde onderneming in staat moet zijn om zulke onvoorziene omstandigheden te kunnen overbruggen. Ik hoop dat ze nu straks niet afkomen met weer besparingen voor de werknemer om dat gat te dempen, maar ik vrees er voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wist u trouwens dat de inkomsten uit de vennootschapsbelasting verhoudingsgewijs (in % van het BBP) hoger liggen dan in onze buurlanden (en een heel pak hoger dan het gemiddelde in de EU)? |
|
![]() |
![]() |