![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() In jouw geprezen Sovjetparadijs was dat wel even anders, specifiek toen vadertje Stalin nog aan de macht was. Toen werd je gewoon meegenomen en in veel gevallen kon je het niet navertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist. Was ik vergeten. Hier ook in de café's. Zelfs in de moskee die toen net vol was omdat het toen een of andere hoogdag was en waar ook vrouwen en kinderen zaten. De imam en enkele moskeebezoekers maakten toen kennis met de matrak. Het gerucht ging dat men rijkswachters uit het Antwerpse gehaald had en die dronken los liet op de betogers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de jaren '60, toen werd Zwartberg gesloten omdat er in Wallonië een mijn dicht moest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moogt me altijd volgen hoor. Maar ik werk wel met verstand, iets wat ik, als ik de verhalen van ex-mijnwerkers moet geloven, niet altijd kan zeggen van mijnwerkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo?
Heeft u daar een studie over? Ik weet dat de vroegere wafelijzerpolitiek er voor gezorgd heeft dat de Belgische schulden pijlsnel stegen. En willen we dan ook al de grendels wegwerken? En iedere stem gelijkwaardig maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En konden die mensen op brugpensioen? Op brugpensioen dat zelfs niet meer bestond toen Ford op 24 oktober 2012 de sluiting aankondigde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Antwerpse Rijkswacht was beroemd. De Strangers maakten er zelfs een liedje over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De loonkost was niet de grote kost van de mijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
25 jaar put werd in de jaren '70 reeds ingevoerd, ervoor was dat 30 jaar. Degenen die 30 jaar put gedaan hebben en nu nog leven, ... Zwartberg werd inderdaad gesloten door de Waalse politiek. Meteen ook een gegronde reden voor Vlaanderen om een eigen koers te varen. De Volksunie stond toen op de barricaden tegen dit onrecht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130912_00738529 Of je het nu SWT (Stelsel van Werkloosheid met Bedrijfstoeslag) noemt of brugpensioen het kwam op hetzelfde neer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb ik ergens gezegd dat de loonkost de oorzaak van de sluiting is?
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moest eens weten hoeveel vette kool van hier, in de stoven van toen, werd gestookt. De roosters versleten sneller, maar je kon toen nog naar een smid die je een nieuwe smeedde. Jij vergelijkt de toestanden van toen met die van nu. VU en VB en Amada stelden toen niets voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() versleten ruggen, weggeteerde longen ? in 2020 gaat dit verhaal niet meer op,
de vader van een boezemvriend kende een 'politieker' en ging na 25 jaar bovengronds ook op pensioen, de man is enige jaren geleden gestorven op 95 jarige leeftijd, nog mijn vriend nog ik kunnen ons herinneren dat hij werkte, 55 jaar pensioen trekken is de doodsteek van iedere sociale zekerheid |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ondergronders konden bij sluiting met 20 jaar ipv 25 jaar dienst op pensioen Bovengronders konden met 25 jaar dienst ipv op de leeftijd van 60 jaar op pensioen Gelijkgestelde ondergronders konden met 20 jaar dienst ipv 30 jaar dienst en ten minste 55 jaar oud op pensioen
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 13 mei 2020 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |