![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een afweging. En passant, goeiedag kunnen zeggen tegen een charmante chauffeur, of zwaaien tegen een stuk plastiek en misschien een glimlach vanachter een mondmaskertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=1fxw3nTZYlA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij mag met zijn EIGEN vliegtuig 1 uur per maand vliegen nu, onder de laatste 'regeling'... beslist door de overheid. Fait divers? Akkoord. Maar een vraagje voor de dociele en inmiddels erg vervette huisarrestanten hier: Kan iemand van de O zo brave gehoorzame burgers me een 'gemotiveerd ende onderbouwd' repliekje bezorgen omtrent de logica en het verwachte resultaat van dit soort regelneverij hier. Ja? Of zal 't eerder neen zijn? [StartOfInsultingImplicits] Bende idiote regelneven die overheden in de regio van ginder ver. En dan maar verwonderd doen dat ulder Chef Inquisiteur hier zijn gloriemomenten beleeft! [EndOf]
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Reizigers in OV in Nederland moeten vanaf 1 juni mondkapjes dragen. Chauffeurs hoeven dat niet. In de tram en trein zitten die in een cabine, maar In de bus niet. En daarom moeten de passagiers achter instappen en de chauffeurs verkopen geen kaarten en ze handhaven niet. Wie geen mondkapje draagt in het OV kan beboet worden met 90 Euro, indien betrapt. In België ...
(België) In het openbaar vervoer is het bedekken van de mond en neus verplicht voor alle reizigers boven de twaalf jaar. Mondkapjes worden aangeraden, maar bijvoorbeeld sjaals zijn ook toegestaan. De Belgische regering heeft haar burgers verzocht de druk op het openbaar vervoer zo licht mogelijk te houden, door bijvoorbeeld van eigen vervoersmiddelen gebruik te maken of de spitsuren te vermijden. https://www.nu.nl/coronavirus/605085...in-belgie.htmlEn dan vertelt viroloog van Dissel in de briefing van de 2e kamer in Den Haag hedenmorgen dat mondkapjes geen zin hebben en dat ze bij ondeskundig gebruik het risico van besmetting vergroten. Sjaals en dunne katoenen doekjes zijn helemaal waardeloos. Daar gaan hoestdruppelthes gewoon doorheen. Het doel is immers anderen te beschermen? Ik heb nog geen mondkapje kunnen kopen. Nergens te koop. Het kabinet NL wil net als in België de druk op het OV beperken. Maar dat is knap lastig na 40 jaar beleid om het OV te stimuleren ten koste van auto's in de stad. Afstand houden in OV kan niet. Maar staanplaarsen zijn verboden. Het wordt dus een stoelendans en verliezers moeten uitstappen. Gelukkig! Scholieren midddelbaar en hoger onderwijs mogen niet meer met OV naar school. De scholen moeten vervoer regelen ... Hoe dan? Nou dat regelt zich vanzelf. Ik ben opgelucht, voor het OV is het prima geregeld. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet dat ik hier met veel akkoord ga en veel te veel betaal voor wat ik krijg. Ik heb gelukkig net m'n app in Tenerife verkocht maar vrienden van mij zitten er vast in hun app of wonen er maar zijn doodongelukkig niet hier te zijn.
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je mag opeengepakt staan in het OV, maar je mag niet naar je appartement aan zee ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2020 om 06:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...orona-openbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft iemand ze verplicht daar naartoe te gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommige overwinteraars zitten nog vast daar anderen die er wonen zien de familie niet door de lock down.
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij die hier wonen hebben onze familie ook 2 maanden niet gezien. We zijn tot een land van verwende klagers verworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vroeg waarom ze er naartoe gaan, geen moslimland is een goeie reden lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen gaan naar Spanje om te overwinteren omdat het er warmer is. Wie daar was toen corona toesloeg zat in de veel strengere maatregelen die ze in Spanje hebben genomen.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zat vandaag op de bus, het was er loeiheet -vooral met m'n masker op, ik houd m'n hart vast voor wanneer het full zomer zal zijn..... Denk dat ik dan echt gewoon maar te voet ga als het kan....... idem vr de tram
![]() Laatst gewijzigd door bembem : 22 mei 2020 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik zag hier wel mijn familie want wij letten "allemaal" super op als we "buiten" komen, "ook om anderen niet te besmetten".
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |