Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2020, 19:58   #61
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hoeveel waren het er en hoe zagen ze eruit?
Ik heb de voorbije week honderden zien liggen op straat, in Gent. Groene met witte oorbandjes. Misschien zijn ze gewoon uit de kamion gevallen. Of een fietskoerier die Hans en Grietje speelde met zijn lief.
Ik weet dus niet wat er gebeurd is. Ik heb echt geen idee. Mogelijk heeft iemand ze gestolen en kan iemand anders die mondmaskers nu dragen. Mogelijk kan iemand met financiële problemen ze nu dragen. Da's misschien wel naïef om te denken, maar ja... Da's wel 'n zeer troostende gedachte, in ieder geval.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 20:02   #62
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de aanschaf van 2 degelijke wasbare mondmaskers (zelfs met een ruimte in om een filter in te schuiven zo je dat wil)betaalde ik bij een lokale apotheek,op een gigantische afstand van toch wel 5 minuten wandelen ,zegge en schrijve,....euh....toemme vind het bonnetje niet meer,geen 5 euro....

Wat is dat toch allemaal met die internet-mondmaskers,er IS GEEN PROBLEEM meer met de lokale voorraden aan mondmaskers...

Eigenlijk blijven de gratis "staats"mondmaskers overal in dozen en manden liggen wegens ietwat miserabele kwaliteit vergeleken met wat er tegenwoordig voor een weing geld gewoon beschikbaar is....

Maar zoals in een ander draadje,NU gaan we de periode in,in belgie,met steeds algemenere mondmaskerplicht ,en zal moeten BEWEZEN worden dat het werkt.....

I'm in!

zoniet......

Laatst gewijzigd door kelt : 24 juli 2020 om 20:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 20:06   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik ben geen naaister, maar ik heb overwogen om aan iemand te vragen om 'n voorraad mondmaskers voor mij te maken. Ik wil echter geen profiteur zijn. Voor wat hoort wat, vind ik. Wel heb ik op 6 mei 'n voorraad mondmaskers gekocht bij Redbubble en dat omwille van de tekst "science matters" die er op staat. Ik wil heel graag de wetenschappers steunen, vandaar die aankoop. Daar ben ik heel tevreden over. Eigenlijk draag ik liever geen mondmasker, maar ja, dat virus is zo gevaarlijk... En nu ik lees wat Erika Vlieghe zegt over Jan Jambon ben ik heel dankbaar voor het feit dat ik de wetenschappers kan steunen. Dit is wel 't minste wat ik voor hen kan doen. Mijn geweten zegt dat ik iets moet doen om de wetenschappers te steunen.
Ik bewonder uw morele steun voor de wetenschap.

Mondmaskers. Ga naar de apotheek en vraag uw exemplaar. Nu en dan eens wassen, en geen probleem.

Uw bestelling. Aandringen tot ge uw geld terugkrijgt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 18:07   #64
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik bewonder uw morele steun voor de wetenschap.

Mondmaskers. Ga naar de apotheek en vraag uw exemplaar. Nu en dan eens wassen, en geen probleem.

Uw bestelling. Aandringen tot ge uw geld terugkrijgt.
Ik had eerst besloten om gewoon even te wachten, maar ondertussen heb ik die mondmaskers nog altijd niet. Het zou kunnen dat ze ergens in 'n magazijn liggen, maar dat betwijfel ik.
Oud 26 juli 2020, 18:15   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Ik zou voorlopig niks meer online kopen..... hopelijk krijg je je money back.........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 18:26   #66
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik zou voorlopig niks meer online kopen..... hopelijk krijg je je money back.........
Oh, ik ben niet van zin om ooit nog iets bij Amazon te kopen. Andere webshops kunnen er niet aan doen, maar ik heb nooit vaak iets online gekocht. De drempel om nog eens iets te kopen ligt nu wel hoger, ik ben nu meer geneigd om dat toch niet te doen.
Oud 26 juli 2020, 18:32   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Oh, ik ben niet van zin om ooit nog iets bij Amazon te kopen. Andere webshops kunnen er niet aan doen, maar ik heb nooit vaak iets online gekocht. De drempel om nog eens iets te kopen ligt nu wel hoger, ik ben nu meer geneigd om dat toch niet te doen.
Gewoon opletten bij wie je koopt. Ik koop altijd bij ‘prime’ labels. Bovendien was het te verwachten dat er met die Covid spullen ging gesjoemeld worden. Amazon zelf heeft ook al een hoop dubieuze verkopers verwijderd.
En zeker klacht neerleggen, ook al helpt het jezelf niet verder.
Oud 26 juli 2020, 18:37   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou voorlopig niks meer online kopen...
Waarom altijd zo drastisch ?
Je hoeft je niet te verplaatsen, en dus ook geen winkel binnen te stappen.
Maar ik begrijp dat er wel eens iets kan mislopen. Je zorgt gewoon dat je alle informatie bij de hand hebt.
En waarom voorlopig ?
Oud 26 juli 2020, 18:48   #69
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom altijd zo drastisch ?
Je hoeft je niet te verplaatsen, en dus ook geen winkel binnen te stappen.
Maar ik begrijp dat er wel eens iets kan mislopen. Je zorgt gewoon dat je alle informatie bij de hand hebt.
En waarom voorlopig ?
Mja mede omdat er -zeker nu in deze periode, nogal wat verloren gaat (either bij beginpunt zelf of de post....)
Oud 26 juli 2020, 18:55   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja mede omdat er -zeker nu in deze periode, nogal wat verloren gaat (either bij beginpunt zelf of de post....)
Maar neen ...
Oud 26 juli 2020, 18:56   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar neen ...
Stefanie is geen alleenstaand geval hoor, ik heb zo nog ontevreden weerklanken opgevangen.
Oud 26 juli 2020, 18:58   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ja ik neem liever niet het risico.... koop liever direct iets in de winkel.
Oud 26 juli 2020, 19:07   #73
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gewoon opletten bij wie je koopt. Ik koop altijd bij ‘prime’ labels. Bovendien was het te verwachten dat er met die Covid spullen ging gesjoemeld worden. Amazon zelf heeft ook al een hoop dubieuze verkopers verwijderd.
En zeker klacht neerleggen, ook al helpt het jezelf niet verder.
Klacht neerleggen... Ik heb wel 'n review geplaatst op die éne website. Eerst kreeg ik 'n bericht waarin stond dat mijn mondmaskers mogelijk zoek waren geraakt. Nadat ik die review had geplaatst kreeg ik 'n bericht waarin stond dat ik gewoon geduld moest hebben. Bij testaankoop kan ik wel 'n advocaat contacteren. Ik dacht dat Amazon betrouwbaar was. Nu wil ik daar nooit meer iets kopen.
Oud 26 juli 2020, 19:08   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja ik neem liever niet het risico.... koop liever direct iets in de winkel.
Met alle begrip. Als je alle winkels in je omgeving hebt.
Soms is online kopen ook goeiekoper.
Oud 26 juli 2020, 21:15   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zag onlangs een lelijkaard lopen met een masker van Duvel. Dat masker zou veel beter op mijn smoelwerk gepast hebben. En nu vind ik nergens zo een.

Troost: de n-va van Lubbeek verkoopt er met een discreet Vlaams karakter. Bestellen per tien stuks, 2 euro 't stuk en 2 euro verzendingskost. En je steunt een goed doel mee (een of andere vzw die een of andere ziekte behartigt of zo).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 21:19   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle begrip. Als je alle winkels in je omgeving hebt.
Soms is online kopen ook goeiekoper.
Ik heb het één keer gedaan maar vond het rot vervelend dat je dan moet thuisblijven voor de levering. Je weet nooit precies wanneer ze dat komen leveren. Bedankt voor mij nooit meer.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 21:20   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht ook dat als je je internetaankoop betaalt met je kredietkaart, je zeer gemakkelijk je geld terug kan krijgen bij problemen.
Wel makkelijk vanwege die kredietkaartbedrijven: zij storten jouw centen toch erg laattijdig door, dus kunnen ze makkelijk de transactie blokkeren ... Onbetrouwbare firma's zullen niet veel aandringen, want zij gaan vlugger in rook op dan te procederen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 22:23   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb het één keer gedaan maar vond het rot vervelend dat je dan moet thuisblijven voor de levering. Je weet nooit precies wanneer ze dat komen leveren. Bedankt voor mij nooit meer.
Het hangt af van wie de pakjes aan de deur brengt.
Bij bpost kan je bepalen waar het pakje wordt geleverd bij afwezigheid.
Particuliere koeriers nemen het niet zo nauw. Je wilt niet weten hoeveel pakjes ik al in ontvangst genomen heb voor mijn buren. Zonder handtekening. Puur vertrouwen.
Ik vermoed dat Stefanie haar maskers juist binnen deze context niet heeft ontvangen. Tja.
Het spreekt voor zich dat een koelkast niet zomaar bij de buren wordt geponeerd.
Online aankopen is toch een goed systeem hoor. Zoals gezegd, dikwijls goedkoper wegens minder kosten: stockeren, verwarming, personeel ..
Oud 26 juli 2020, 23:18   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hangt af van wie de pakjes aan de deur brengt.
Bij bpost kan je bepalen waar het pakje wordt geleverd bij afwezigheid.
Particuliere koeriers nemen het niet zo nauw. Je wilt niet weten hoeveel pakjes ik al in ontvangst genomen heb voor mijn buren. Zonder handtekening. Puur vertrouwen.
Ik vermoed dat Stefanie haar maskers juist binnen deze context niet heeft ontvangen. Tja.
Het spreekt voor zich dat een koelkast niet zomaar bij de buren wordt geponeerd.
Online aankopen is toch een goed systeem hoor. Zoals gezegd, dikwijls goedkoper wegens minder kosten: stockeren, verwarming, personeel ..
Voor zelfstandigen en bedrijven zeker wel. Voor particulieren een pak minder.
En aangaande dat stockeren....de stocks rijden nu over onze wegen. Of dat beter is ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juli 2020 om 23:18.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 11:48   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor zelfstandigen en bedrijven zeker wel. Voor particulieren een pak minder.
En aangaande dat stockeren....de stocks rijden nu over onze wegen. Of dat beter is ??
Ja zeg, zo blijven we bezig. Het zal van de ervaring afhangen zeker. En één slechte ervaring is niet representatief.
En die rijdende stocks. De producten worden sowieso naar de winkel gebracht. En ik moet mij verplaatsen. Dan kan het product beter direct aan huis worden gebracht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be