Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2020, 17:02   #61
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is het dan onder de huidige wetgeving strafbaar om aan belastingontwijking te doen? Indien niet, wat valt er dan te verwijten?
Onethisch en inciviek gedrag Van den Berghe!

Dat iemand zoals u die altijd ‘koketteert’ met hoog moreel gedrag dit nog poogt te verdedigen, is onbegrijpelijk. Moesten die bedrijven en deze schatrijke mensen gewoon hun morele plicht doen als goede burger en de staat betalen waar deze recht op heeft, dan was er al lang geen staatdeficiet meer. En had de gewone burger niet om de haverklap de broeksriem moeten aantrekken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2020 om 17:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:16   #62
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Kan de Vlaming zich dan ook verontschuldigen tegenover de Waalse medemensen want ze zijn in hetzelfde bedje ziek, en moet iedere Waal zich persoonlijk bij u aanmelden om zijn verontschuldigen aan te bieden,
De Vlaamse onafhankelijkheid zal al volstaan als verontschuldiging.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:20   #63
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Vlaamse onafhankelijkheid zal al volstaan als verontschuldiging.

Kunt ge nog lang wachten dan, en dat komt van een Vlaams belang stemmer.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:26   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Onethisch en inciviek gedrag Van den Berghe!
Helemaal niet, want belastingontwijking is helemaal niet strafbaar. Binnen het eigen belastingsysteem stimuleert de overheid het zelf: je krijgt bijvoorbeeld een belastingaftrek als je een hypothecaire lening hebt lopen, als je bepaalde energiebesparende maatregelen uitvoert, als je kinderen ten laste hebt...

Volgens u zou het "onethisch en inciviek" zijn om gebruik te maken van deze belastingontwijkende mogelijkheden.

U wordt immers niet verplicht uw hypothecaire lening aan de fiscus te melden. U mag er gerust eentje af te betalen zonder gebruik te maken van de belastingaftrek. Doet u dat?

Wel, als u dat doet, dan maakt u zich volgens uw eigen gedachtega
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:27   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat iemand zoals u die altijd ‘koketteert’ met hoog moreel gedrag dit nog poogt te verdedigen, is onbegrijpelijk. Moesten die bedrijven en deze schatrijke mensen gewoon hun morele plicht doen als goede burger en de staat betalen waar deze recht op heeft, dan was er al lang geen staatdeficiet meer. En had de gewone burger niet om de haverklap de broeksriem moeten aantrekken.
Dat is niet de schuld van die bedrijven. Dat is de schuld van de overheid die het blijkbaar niet strafbaar acht om gebruik te maken van bepaalde belastingontwijkende mechanismes.
Oud 13 juni 2020, 17:40   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet de schuld van die bedrijven. Dat is de schuld van de overheid die het blijkbaar niet strafbaar acht om gebruik te maken van bepaalde belastingontwijkende mechanismes.
Daar gaat het toch niet over Van Den Berghe. Het gaat erover dat schatrijke mensen weigeren belasting te betalen zoals iedereen en dat zulk onethisch en inciviek gedrag de Belgische Staat miljarden aan inkomsten doet mislopen.
Oud 13 juni 2020, 19:02   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het toch niet over Van Den Berghe. Het gaat erover dat schatrijke mensen weigeren belasting te betalen zoals iedereen en dat zulk onethisch en inciviek gedrag de Belgische Staat miljarden aan inkomsten doet mislopen.
Daar gaat het zeker over. Als de overheid belastingontwijking toelaat en zelfs aanmoedigt, om welke reden zou u er dan geen gebruik van maken? Er is slechts een verschil in grootte.

Wat door de wet is toegelaten, kunt u onmogelijk als "inciviek" omschrijven. Hoogstens kunt u dat vanuit uw eigen moraliteit als "onethisch" beschouwen. Wettelijk gezien is er evenwel niets strafbaar of laakbaar gebeurd.
Oud 13 juni 2020, 19:20   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huts is het symboolvoorbeeld van de Vlaamse onethische belastingsfoefelaar en foetelaar. Het spreekt vanzelf dat in er Franstalig België maar even grote oneerbare sjacheraars zijn.
Ik denk dat uw dag niet goed is als je niet de gelegenheid krijgt (veeleer neemt) om jouw gal op iemand te spuwen. Nu is het Fernand Huts. bekwame zakenman, belangrijke investeerder en belangrijk werkverschaffer. Jouw lichtzinnig en afgunstig gebazel is doodeenvoudig misplaatst. Mocht hij werkelijk zulk een vreselijke sjacheraar zijn zoals jij hem hier afschildert dan had hij reeds lang in de nor gezeten. Ja, hij gebruikt de bestaande belastingwetgeving en zal wellicht het bedrag van de door zijn vennootschappen te betalen belastingen op een legale manier te minimaliseren. Dat doet elk verstandig mens. Misschien doe jij net het omgekeerde. Weet je, als je zelf nooit in het zakenleven actief bent geweest en je ganse leven braaf je wedde en pensioen ontvangt zoals jij en ikzelf, dan is de verleiding bij sommigen groot om dan vol afgunst uit te halen naar mensen die meer geld binnenhalen maar ook meer risico’s hebben gelopen. Ik ben mij daarvan bewust en ik bewonder mensen die in het zakenleven slagen en anderen aan werk helpen. Jij daarentegen staat liever vol frustratie aan de kant als een klein hondje te keffen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 19:23   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat uw dag niet goed is als je niet de gelegenheid krijgt (veeleer neemt) om jouw gal op iemand te spuwen. Nu is het Fernand Huts. bekwame zakenman, belangrijke investeerder en belangrijk werkverschaffer. Jouw lichtzinnig en afgunstig gebazel is doodeenvoudig misplaatst. Mocht hij werkelijk zulk een vreselijke sjacheraar zijn zoals jij hem hier afschildert dan had hij reeds lang in de nor gezeten. Ja, hij gebruikt de bestaande belastingwetgeving en zal wellicht het bedrag van de door zijn vennootschappen te betalen belastingen op een legale manier te minimaliseren. Dat doet elk verstandig mens. Misschien doe jij net het omgekeerde. Weet je, als je zelf nooit in het zakenleven actief bent geweest en je ganse leven braaf je wedde en pensioen ontvangt zoals jij en ikzelf, dan is de verleiding bij sommigen groot om dan vol afgunst uit te halen naar mensen die meer geld binnenhalen maar ook meer risico’s hebben gelopen. Ik ben mij daarvan bewust en ik bewonder mensen die in het zakenleven slagen en anderen aan werk helpen. Jij daarentegen staat liever vol frustratie aan de kant als een klein hondje te keffen.
Al meermaals heb ik me afgevraagd wat er onderweg wel gebeurd is. Vroeger was HO zo niet. Nu lijkt ieder bericht overdadig in azijn of zelfs vitriool ondergedompeld te zijn.
Oud 13 juni 2020, 19:31   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het zeker over. Als de overheid belastingontwijking toelaat en zelfs aanmoedigt, om welke reden zou u er dan geen gebruik van maken? Er is slechts een verschil in grootte.

Wat door de wet is toegelaten, kunt u onmogelijk als "inciviek" omschrijven. Hoogstens kunt u dat vanuit uw eigen moraliteit als "onethisch" beschouwen. Wettelijk gezien is er evenwel niets strafbaar of laakbaar gebeurd.
Belastingsparadijzen gebruiken is wel inciviek. Dat het via internationale constructies moeilijk te bestraffen valt maakt het niet minder inciviek.

Let wel, ik zeg ‘inciviek’.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 19:39   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Belastingsparadijzen gebruiken is wel inciviek. Dat het via internationale constructies moeilijk te bestraffen valt maakt het niet minder inciviek.

Let wel, ik zeg ‘inciviek’.
Hij heeft wel een punt. Een wet moet waterdicht zijn. Wetten die men kan omzeilen zijn slechte wetten.
De gelegenheid maakt de dief.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 19:41   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hij heeft wel een punt. Een wet moet waterdicht zijn. Wetten die men kan omzeilen zijn slechte wetten.
De gelegenheid maakt de dief.
Ik zei het is inciviek. Ik zei niet dat het onwettelijk is. Dat laatste, daar dient de (internationale) wetgever voor te zorgen.
Oud 13 juni 2020, 19:46   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei het is inciviek. Ik zei niet dat het onwettelijk is. Dat laatste, daar dient de (internationale) wetgever voor te zorgen.
Zo had ik het ook begrepen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 19:49   #74
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En een monument in de Binnenstad van Brussel ter duiding van deze geschiedenis van taaldiscriminatie, in alle landstalen en in het Engels.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 juni 2020 om 19:50.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 19:50   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo had ik het ook begrepen.
Maar jammer genoeg zitten we daar met landen die zo’n wetgeving tegenwerken en blijven mekaar beconcurreren ipv samen tegen die georganiseerde internationale ‘fraude’ te strijden.

Sommigen zullen het niet graag horen, maar Nederland bijvoorbeeld valt onder de benaming ‘belastingparadijs’.
Oud 13 juni 2020, 19:54   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En om terug on topic te komen. De Laurent zei wel iets goed:

https://www.demorgen.be/nieuws/prins...eest~b8f2ab1a/

Citaat:
Ook Laurent erkent dat er fouten zijn gemaakt. “Elke keer als ik een Afrikaanse chef of staatshoofd ontmoet, verontschuldig ik me voor het gedrag van de Europeanen ten tijde van de kolonies. Altijd doe ik dat”, aldus de prins.
Oud 13 juni 2020, 20:08   #77
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al meermaals heb ik me afgevraagd wat er onderweg wel gebeurd is. Vroeger was HO zo niet. Nu lijkt ieder bericht overdadig in azijn of zelfs vitriool ondergedompeld te zijn.
Mijn persoon doet hier niets ter zake. Hou u maar bij het onderwerp.
Oud 13 juni 2020, 20:14   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik dus ook. Én het is onethisch omdat men andere burgers onnodige financiële lasten oplegt doordat men gewoon weigert belastingen te betalen zoals iedereen. Met als gevolg dat daardoor de staten moeten bezuinigen en hun burgers ook. Had de Staat de centen geboekt van de incivieke belasting-paradijzenaars, dat had er niet bezuinigd moeten worden, of in ieder geval véél minder. Dat is het plaatje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2020 om 20:40.
Oud 13 juni 2020, 20:18   #79
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Totaal irrelevante post. Huts mag nog een zo goede zakenman zijn. Daarover gaat het niet. Alleen, hij weigert belastingen te betalen zoals iedereen. Door zijn gesjacher met slinkse juridische kunstgrepen loopt de Staat een hoop zeer noodzakelijke inkomsten mis.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2020 om 20:23.
Oud 13 juni 2020, 20:58   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn persoon doet hier niets ter zake. Hou u maar bij het onderwerp.
Uw persoon doet inderdaad weinig ter zake. Uw berichten vol azijn en vitriool des te meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be