Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2020, 22:34   #61
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat klopt maar dan kom je weer bij het begin. Het is maar een griepje.
En ik ken weinig jonge mensen die na een griepje weer moeten leren stappen.
Elke keer dit argument en nog geen enkele keer een simpel antwoord op de vraag hoeveel zijn er dat dan.

De gemiddelde verblijfsduur op de IC is 8 dagen en op deze korte tijd ben je nog niet zoveel spieren kwijt dan je niet meer kan lopen.
De mediane leeftijd was 71.
Hoeveel mensen onder de 40 hebben er op de IC gelegen?

Het probleem is meer de wijze van beademing dan het virus zelf.
Gelijkaardige feiten bij de griep maar dat wil je niet geweten hebben met als groot voorbeeld deze van 1918 waar wel een groot deel van de doden jongeren waren en heel waarschijnlijk ook veel die achterbleven met grote gezondheidsproblemen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 22:37   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Nu beweert U plots iets anders. In post #33 zegt U letterlijk dat opnames en doden procentueel gaan stijgen. Dus dat het aantal opnames en doden sterker gaan stijgen dan het aantal besmettingen.
Nu zegt U gewoon dat als de besmettingen gaan stijgen de opnames en doden dit ook gaan doen. Moet ik er dus van uit gaan dat U niet meer beweert dat ze procentueel gaan stijgen ?
Er wordt tegenwoordig volop getest. Dat mij nu niemand nog komt te vertellen dat er meer besmettingen zijn omdat er steeds meer wordt getest.

Als er meer besmettingen zijn dan is de kans groot dat er meer opnames zullen zijn, en ook dus meer doden. Met een vertragend effect van één of twee weken.

Wacht tot iedereen terug uit vakantie komt. Na het bouwverlof.
We zullen het niet op de Marokkanen moeten steken want die mogen hun land niet in.

Het is nu al van da. Zie Catalonië. De Block verkondigt dat je bij terugkeer best je verantwoordelijkheid opneemt. Met andere woorden, er wordt beroep gedaan op verantwoordelijkheidszin.

Zonder aan doemdenken te doen. We gaan nog iets meemaken. Ondertussen houden we het leefbaar. Als ik doodga zal het hoogstwaarschijnlijk mijn fout geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 juli 2020 om 22:38.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 22:37   #63
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me misschien niet goed uitgedrukt. Mijn bewering is dat het aantal opnames en doden lineair gaat stijgen met het aantal besmettingen.

Of het zou moeten zijn dat het virus minder agressief wordt een vraag die ik aan U stel.

Ik zou dan graag van de virologen te horen krijgen dat het virus ernstig is afgezwakt maar dat hoor ik niet.

Ondertussen al wel een maand geleden maar toch

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200603_...elijk-geworden
Voor een stuk volg ik U wel.
Alleen is het virus niet zo dodelijk als we in het begin dachten.
Zoals de Nederlandse Marianne Zwagerman nogal grof schreef :"het dor hout moest toch gesnoeid worden", zijn het voor het grootste deel mensen die al vaak een heel ernstige/terminale aandoening hadden en wiens dood door corona bespoedigd werd. En dan natuurlijk de totaal mismeesterde aanpak in de WZC.
Wie nu nog overblijft, is beter bestand tegen het virus en zal dus ook minder snel in het ziekenhuis belanden, laat staan eraan sterven.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 4 juli 2020 om 22:40.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 22:38   #64
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er wordt tegenwoordig volop getest. Dat mij nu niemand nog komt te vertellen dat er meer besmettingen zijn omdat er steeds meer wordt getest.

Als er meer besmettingen zijn dan is de kans groot dat er meer opnames zullen zijn, en ook dus meer doden. Met een vertragend effect van één of twee weken.

Wacht tot iedereen terug uit vakantie komt. Na het bouwverlof.
We zullen het niet op de Marokkanen moeten steken want die mogen hun land niet in.

Het is nu al van datum. Zie Catalonië. De Block verkondigt dat je bij terugkeer best je verantwoordelijkheid opneemt. Met andere woorden, er wordt beroep gedaan op verantwoordelijkheidszin.

Zonder aan doemdenken te doen. We gaan nog iets meemaken. Ondertussen houden we het leefbaar. Als ik doodga zal het hoogstwaarschijnlijk mijn fout geweest zijn.
Waar blijven dan al die opnames/doden van de BLM betogingen ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 4 juli 2020, 22:38   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Elke keer dit argument en nog geen enkele keer een simpel antwoord op de vraag hoeveel zijn er dat dan.

De gemiddelde verblijfsduur op de IC is 8 dagen en op deze korte tijd ben je nog niet zoveel spieren kwijt dan je niet meer kan lopen.
De mediane leeftijd was 71.
Hoeveel mensen onder de 40 hebben er op de IC gelegen?

Het probleem is meer de wijze van beademing dan het virus zelf.
Gelijkaardige feiten bij de griep maar dat wil je niet geweten hebben met als groot voorbeeld deze van 1918 waar wel een groot deel van de doden jongeren waren en heel waarschijnlijk ook veel die achterbleven met grote gezondheidsproblemen.
Tot helft patiënten op intensieve zorgen is jonger dan 50: “Mensen in de fleur van hun leven worden doodziek”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200318_04893473

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 22:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 22:44   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor een stuk volg ik U wel.
Alleen is het virus niet zo dodelijk als we in het begin dachten.
Zoals de Nederlandse Marianne Zwagerman nogal grof schreef :"het dor hout moest toch gesnoeid worden", zijn het voor het grootste deel mensen die al vaak een heel ernstige/terminale aandoening hadden en wiens dood door corona bespoedigd werd. En dan natuurlijk de totaal mismeesterde aanpak in de WZC.
Wie nu nog overblijft, is beter bestand tegen het virus en zal dus ook minder snel in het ziekenhuis belanden, laat staan eraan sterven.
Het klopt dat de mensen met het grootste risico diegenen waren (zijn) met al veel onderliggende gezondheidsproblemen. Ook een gewone griep is levensbedreigend voor een zwakke persoon van 90.
Hierin treden we elkaar bij.
Oud 4 juli 2020, 22:44   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar blijven dan al die opnames/doden van de BLM betogingen ?
Omdat het jonge mensen bijeen zijn misschien. Ik weet het niet.
Een bubbelke van een paar honderd man is tegenwoordig veel.
Vergeleken met wat we gewoon waren, is dit niet zo veel, maar het haalt inderdaad de media en we focussen erop. Wat niet wil zeggen dat het zo verstandig was.
Oud 4 juli 2020, 22:47   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot helft patiënten op intensieve zorgen is jonger dan 50: “Mensen in de fleur van hun leven worden doodziek”

Misschien moeten de overheid foto's beginnen verspreiden van de gevolgen van Covid-19.
Zoals de foto's op de pakjes sigaretten.
Oud 4 juli 2020, 22:48   #69
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Een artikel van 18 maart. Hoeveel waren er dat en wat is hun aandeel op de dag van vandaag in het totaal aantal IC opnames sinds de start van de epidemie ?
Welke aandoeningen hadden deze mensen al ?

Ik ken in totaal 5 mensen die Corona gehad hebben :
- 2 dertigers in februari/maart die er heel ziek van geweest zijn maar niet in het ziekenhuis opgenomen moesten worden
- 2 vijftigers in mei die het als een verkoudheid beschreven. Eén van haar reukzin is nog aangetast
- 1 vrouw van 54 die in april gestorven is, maar ook terminale longkanker had. Corona heeft haar waarschijnlijk enkele maanden gekost.
Oud 4 juli 2020, 22:49   #70
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat het jonge mensen bijeen zijn misschien. Ik weet het niet.
Een bubbelke van een paar honderd man is tegenwoordig veel.
Vergeleken met wat we gewoon waren, is dit niet zo veel, maar het haalt inderdaad de media en we focussen erop. Wat niet wil zeggen dat het zo verstandig was.
Maar volgens dat artikel was de helft op IC toch minder dan 50 jaar ? Dus zou dat niet veel mogen uitmaken.
Oud 4 juli 2020, 22:53   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals eerder gezegd:
De medische wereld heeft er voor gezorgd dat we gemiddeld langer leven.
Dit impliceert dat de kwetsbare groep (het dor hout) groter wordt.
Geen kat uit de politieke wereld die nu voorlopig nog zal voorstellen dat we nog iets langer moeten werken. (sic)
Oud 4 juli 2020, 22:53   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een artikel van 18 maart. Hoeveel waren er dat en wat is hun aandeel op de dag van vandaag in het totaal aantal IC opnames sinds de start van de epidemie ?
Welke aandoeningen hadden deze mensen al ?

Ik ken in totaal 5 mensen die Corona gehad hebben :
- 2 dertigers in februari/maart die er heel ziek van geweest zijn maar niet in het ziekenhuis opgenomen moesten worden
- 2 vijftigers in mei die het als een verkoudheid beschreven. Eén van haar reukzin is nog aangetast
- 1 vrouw van 54 die in april gestorven is, maar ook terminale longkanker had. Corona heeft haar waarschijnlijk enkele maanden gekost.
Mijn tante verblijft in het WZC. Positief getest in April. Toen ik de telefoon kreeg dacht ik stande pede ik zal mijn tante nooit meer zien. Ze is 90 en licht dementerend. Ze heeft geen enkel symptoom gehad. Totaal niks.
Ben haar vandaag nog gaan bezoeken en hebben samen een wandelingetje gemaakt. Met behulp van haar rollator ging dat nog heel vlot. Ik moest zelfs even zeggen rustig tante het is hier geen loopwedstrijd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 22:54.
Oud 4 juli 2020, 22:55   #73
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals eerder gezegd:
De medische wereld heeft er voor gezorgd dat we gemiddeld langer leven.
Dit impliceert dat de kwetsbare groep (het dor hout) groter wordt.
Geen kat uit de politieke wereld die nu voorlopig nog zal voorstellen dat we nog iets langer moeten werken. (sic)
Bwah, om alles nu te kunnen betalen, zullen ze toch niet anders kunnen dan ons langer te laten werken. Maar dat is een andere discussie.
Oud 4 juli 2020, 22:56   #74
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn tante verblijft in het WZC. Positief getest in April. Toen ik de telefoon kreeg dacht ik stande pede ik zal mijn tante nooit meer zien. Ze is 90 en licht dementerend. Ze heeft geen enkel symptoom gehad. Totaal niks.
Ben haar vandaag nog gaan bezoeken en hebben samen een wandelingetje gemaakt. Met behulp van haar rollator ging dat nog heel vlot. Ik moest zelfs even zeggen rustig tante het is hier geen loopwedstrijd
Blij een positief verhaal te horen. Zo te zien is ze nog best kranig.
Oud 4 juli 2020, 22:59   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar volgens dat artikel was de helft op IC toch minder dan 50 jaar ? Dus zou dat niet veel mogen uitmaken.
Volgens die arts kan even niet op zijn naam komen waren de meeste mensen op intensieve zwaarlijvige mannen tussen de 50 en 65 met al heel wat gezondheidsproblemen ....diabetici enz...
Oud 4 juli 2020, 22:59   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reden temeer om als -50 wat beter op te letten, als het zo zit.
'k Zal dat artikel nog eens goed lezen want tegenwoordig wordt van elke scheet een hot topic gemaakt.
Oud 4 juli 2020, 23:01   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blij een positief verhaal te horen. Zo te zien is ze nog best kranig.
Dank U.
Ja hoor ze is de enige familie ik nog heb. Maar gezien haar dementie is een normale dialoog ook niet meer mogelijk. Maar goed op die leeftijd is dat niet altijd echt triest. Eender welk voetpad is voor haar de zeedijk
Oud 4 juli 2020, 23:34   #78
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

Op 20 maart blijken er maar een klein aantal jongeren op de IC te liggen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200320_...-in-ziekenhuis

Er zijn ongeveer 500 doden gevallen onder de 65 en nog 50 onder de 44 jaar, waarvan de meeste nog een onderliggende ziekte hadden.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 07:13   #79
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen dan kan je 120 jaar worden.
en genieten van de pandemie in een woonzorgcentrum
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 08:01   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eindelijk eens iets positiefs !!!
Doe zo voort.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be