![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Richard Rose, een fervent tegenstander van mondmaskers, is recentelijk overleden aan corona. Zijn tirade op facebook tegen mondmaskers heeft blijkbaar niet tot het gewenste resultaat geleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig zijn ze wel degelijk hoogstwaarschijnlijk "nuttig", in tegenstelling tot enorm veel andere schadelijke maatregelen. Daarentegen, ik ben ook tegen een verplichting, want mondmaskers zorgen ook voor nadelen en ongemak. Mensen moeten dus individueel kunnen afwegen of zij het potentieel tot afremmen van de epidemie en alles wat dat inhoudt hoger of lager inschatten dan het bijhorende ongemak van het te dragen. Men kan inderdaad best van oordeel zijn dat het ongemak lastiger is dan de epidemie vrij spel te laten, en dat laatste verkiest. Men zou vrij moeten zijn om die keuze te maken. Men zou vrij moeten zijn om doelbewust te zeggen : 3 jaar zo een masker dragen is voor mij teveel gevraagd, dan heb ik veel liever dat er X extra doden vallen door corona eerder dan dat wat af te remmen. Gans het probleem in deze bedoening is dat men nooit duidelijk de alternatieven formuleert, en altijd kiest voor anderen. Men doet alsof volksgezondheid voorgaat op alles, en men doet alsof de genomen maatregelen van korte duur zijn, en dat iedereen de logische keuze zou maken van minder doden en zieken te willen, onafhankelijk van het ongemak dat daarvoor gebracht zou moeten worden. Als men zou zeggen: twee mogelijkheden: optie A: 150 000 doden minder en 3 jaar masker dragen optie B: 150 000 doden erbij en voor de rest vrijheid, blijheid en men kan die 150 000 doden met serieus wetenschappelijk werk stavan, dan zou men eerlijk zijn. Ik denk dat de meeste mensen voor B gaan, ik toch. Mocht het over 3 miljoen mensen gaan, dan ga ik voor A. Voor 150 000 mensen, kies ik B. Rond het miljoen of zo is in de twijfelzone. Da's 10%, dat is geen verwaarloosbare minderheid meer. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 06:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 juli 2020 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sinds men maskers is gaan verplichten, stijgt het aantal positieve gevallen (blijkbaar). edit: als ik naar die curve kijk, zie het niet echt stijgen, maar anderen zullen dat blijkbaar wel zien stijgen... Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier nog zo'n lichtend voorbeeld;
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...irus~a363dd33/ De dommigheid van de mens is eindeloos. Hoe minder gestudeerd en kennis ter zake , hoe meer wijsheid ze menen in pacht te hebben. Deze domme kloot ligt ondertussen al onder de grond.
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat die keuze respect verdient. Het is toch een edele keuze om vrijheid te verkiezen boven leven he. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat onze idiote maatschappijen van zo een lucratief gegeven een communistisch goed gemaakt hebben is niet mijn fout natuurlijk. Gans de zorgsector zou veel meer op het lucratieve moeten georienteerd worden, het is een heel "kostbaar" goed. Zorg verkopen aan de hoogstbiedende. Trouwens, zorg is geen noodzakelijk goed. Je kan voort zonder zorg. Dat, in tegenstelling tot eten of drinken bijvoorbeeld. Wie zorg nodig heeft en niet kan krijgen, kan altijd dood gaan, en het probleem is opgelost. Men maakt in onze ziekelijke maatschappijen veel te weinig gebruik van die logische oplossing: sterven. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede: als je die houding veralgemeent, kom je wel degelijk uit bij veralgemeende strijd, zowel extern (conflicten overal) als intern (de mens die nooit rust kent, en dus minder ruimte voor hogere doelstellingen in het leven: de medemens is dan voortdurend een tegenstander die hij moet paaien of overwinnen, wat een triestige bestaansvorm is, nog los van het feit dat het tot instorting leidt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eerste groep is veel sterker gedaald dan de tweede groep zodat de 2de groep nu (grafiek 2 gaat slechts tot 13/6) ongeveer 25% van de gevallen uitmaakt. Dat zijn dus positieve gevallen die niet ziek geweest zijn van covid maar wel besmet. Daarom dat de ziekenhuisopnames blijven dalen bij de (eventuele) verhoging van het aantal besmettingen. https://covid-19.sciensano.be/sites/..._REPORT_NL.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach ja anderzijds hebben mensen ook gedurende eeuwen een hoed gedragen .....moslims en hindoes dragen ook wel veel dingen die misschien niet echt comfortabel zijn om nog maar te zwijgen over wat de Azteken vroeger allemaal aantrokken. Het went denk ik. Trouwens stond ook in de sterren geschreven dat het die verkeerde kant zou uitgaan met deze planeet. De Science fiction films van de jaren 60 en 70 gingen allemaal over mensen verpakt in beschermkledij. Ach ......als je de geschiedenis er op naleest...echt leuk is deze planeet nooit geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vetzak die geen masker wou dragen heeft misschien meer dan iemand besmet . Uw gedacht zeggen is ok ....maar voor ge uw gedacht neerschrijft zou ik toch eens een minuutje nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de sanitaire kant van deze epidemie grotendeels voorbij zal zijn, tegen dan zal er een vaccin of behandeling zijn en zijn we er aan gewoon (ttz, de ziekte is essentieel verdwenen en gedomestikeerd).
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in de aard van besmettelijke ziekten dat zieken anderen ziek maken. Dat is nu eenmaal de manier waarop een besmettelijke ziekte rondgaat. Maar men heeft U regeltjes wijsgemaakt waarop je ze niet kan betrappen, volg ze dus, want je wil dat anderen het ook volgen. Er is echt niks heel bijzonders aan dat covid-19 gedoe hoor, behalve de kramp waarin staten wereldwijd getrokken zijn. Er gaan wat mensen dood, er zijn wat mensen met gevolgen, en voor de overgrote meerderheid is dit niet echt dramatisch. Heel veel ziektes zijn stukken erger. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat op dezelfde manier mondmaskers nuttig zijn. De hinder is maar gering.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |