Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2020, 10:35   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
NYS olv Cuomo heeft een zeer strenge lockdown toegepast; het aantal slachtoffers in zijn staat is meer dan proportioneel in de usa.
Inderdaad, in de USA hebben we gewoon dat de epidemie van oost naar westkust aan het verschuiven is, wat een min of meer vlakke curve voor het land oplevert, maar het zal moeilijk zijn om het veel slechter te doen dan New York lokaal gezien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 10:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 10:37   #62
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

België moet ontbonden worden vooraleer het code rood krijgt en we allemaal het land dienen te verlaten! Als België niet meer bestaat kan Portugal, Zweden of Spanje ons niet terug pakken en ons geen code rood geven. Als we staatsloos zijn kunnen ze ons ook geen tweede lockdown verplichten. Dan zijn we zo vrij als een illegaal. Gedaan met betalen voor openbaar vervoer, gratis op hotel of naar de camping, een smartphoneabo met data op kosten van Soros en iedereen voor racist uitmaken die ons belet gratis schoenen of boef in een winkel te versieren.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 10:42   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
België moet ontbonden worden vooraleer het code rood krijgt en we allemaal het land dienen te verlaten! Als België niet meer bestaat kan Portugal, Zweden of Spanje ons niet terug pakken en ons geen code rood geven. Als we staatsloos zijn kunnen ze ons ook geen tweede lockdown verplichten. Dan zijn we zo vrij als een illegaal. Gedaan met betalen voor openbaar vervoer, gratis op hotel of naar de camping, een smartphoneabo met data op kosten van Soros en iedereen voor racist uitmaken die ons belet gratis schoenen of boef in een winkel te versieren.

vette 2 !
Oud 16 juli 2020, 14:19   #64
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Het is nog veel te vroeg voor een 2de golf, die zal er pas komen rond oktober, en als de geschiedenis een voorbeeld is, dan zal die hard zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 14:20   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het is nog veel te vroeg voor een 2de golf, die zal er pas komen rond oktober, en als de geschiedenis een voorbeeld is, dan zal die hard zijn.
Inderdaad. Maar echt weten zullen we het pas dan.
Oud 16 juli 2020, 14:53   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gelooft gij dat ? Ik sluit het niet uit, maar het zou een "mirakel" zijn. Dat is niet iets waar je kan op rekenen he.

Kijk, het vaccin van Moderna, dat het verste gevorderd is, is nog nooit eerder gebruikt als technologie. Het bestaat erin om synthetisch RNA dat stukken van het virus codeert, maar niet alles, aan nanodeeltjes te koppelen. Die nanodeeltjes worden geinjecteerd en er is een proces dat die nanodeeltjes sommige van uw cellen laat binnendringen. Daar gaat het RNA door die cel virus eiwitten laten maken. Die cel gaat dan oftewel die eiwitten vrijmaken in het bloed, of vooral, stukken van die eiwitten presenteren. Uw immuun systeem is verondersteld van die stukken leren te herkennen als zijnde een geinfecteerde cel, oftewel een dendritische cel die een virus heeft opgegeten.

Zo een soort vaccin is nog nooit of te nimmer bij de mens gebruikt. Het injecteren van nanodeeltjes die cellen kunnen binnendringen, hoe kankerverwekkend is dat niet, als we weten dat nano particles heel vaak kankerverwekkend zijn ? Hoe gaan we dat uitvissen ?

Een rare werking van zo een soort vaccins bij dieren is soms dat, in plaats van een immuunreactie op te wekken, het U eerder tolerant maakt, ttz, uw immuun systeem leert van zo een dingen NIET aan te vallen. Dan zijt ge een vogel voor de kat geworden, die uw natuurlijke verdediging tegen het virus uitgeschakeld heeft.

Zo een radicaal nieuwe manier om een vaccin te maken zou jaren en jaren studie moeten vergen. Men heeft nog nooit zoiets op een mens toegepast. Wie gaat dat nu inspuiten in miljarden mensen zonder enige kijk op de lange duur ?

Let op, het kan zijn dat het geniaal is. Maar het is zodanig nieuw, en zodanig anders en potentieel ingrijpend, dat men met dat soort dingen toch heel voorzichtig moet zijn he. Als het 1 accident op 100 000 veroorzaakt, dan gaat het meer probleemgevallen veroorzaken dan er tot nu toe wereldwijd corona doden zijn gevallen.
Ik hoop er op. Dat is iets waarmee de ganse mensheid nu naar uitziet. Dat is ook het scenario dat de meesten verwachten.

Als dat vaccin er niet komt zitten we in diepe shit. Daar zijn nog geen scenario's voor beschikbaar.
Oud 16 juli 2020, 15:12   #67
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Gelukkig keer ik half september terug van vakantie. Dan ben ik nog op tijd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 15:12   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik hoop er op. Dat is iets waarmee de ganse mensheid nu naar uitziet. Dat is ook het scenario dat de meesten verwachten.

Als dat vaccin er niet komt zitten we in diepe shit. Daar zijn nog geen scenario's voor beschikbaar.
Ik hoop er ook op, zoals ik hoop dat ik op de loterij win he. Maar al een luxejacht gekocht hebben want ik heb geen ander plan dan op de loterij winnen, is niet verstandig.

Zoals je zegt, als er geen vaccin komt, zitten we in de diepe shit .... met onze maatregelen. Dat er geen scenario's beschikbaar zijn voor het meest voor de hand liggende, namelijk dat men NIET van 10 jaar naar 1 jaar kan voor vaccin ontwikkeling, op een vingerknip, is KRIMINEEL.

Want dan zit men daar met die onophefbare maatregelen. Hoe kan je nu plannen maken, gebaseerd op een "er gaat een mirakel gebeuren" ?

Ik vind dat ongelofelijk naïef, om te zeggen: "en dan doen we iets dat we nog nooit kunnen doen hebben maar waar een paar industriëlen toch aan gaan werken".

Ik ga ervan uit dat het nog minstens 2, 3 jaar duurt eer er een echt werkend en veilig vaccin is. Ik sluit een mirakel niet uit, maar dat kan onmogelijk deel uitmaken van een "strategie" als hoeksteen en een kaartenhuisje dat ineen valt als het er niet komt.

Plaats ons 20 jaar terug in de tijd. In het jaar 2000. Als zo een vaccin maken niet denkbaar was op een jaar tijd. Wat zouden we dan gedaan hebben ? Maatregelen genomen voor 20 jaar ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 15:16.
Oud 16 juli 2020, 15:23   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er was ook al een honderd jarige oorlog. Dus waarom geen honderd jarig virus ?
Zou die mens dat liedje nu nog durven zingen ?

https://www.youtube.com/watch?v=de7dWrGjOVU
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 15:27   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U droomt al van een vaccin terwijl men nog niks weet over dit virus. Dit virus is zowat één dan de meest complexe virussen sinds mensenheugenis.
Voor het gemak hebben ze het dan maar een corona virus genoemd terwijl het in feite iets heel anders is.

Het is wel een heerlijk virus voor de beursaandelen vooral van de farma reuzen die niks anders doen dan victorie kraaien dat ze vandaag nog minder weten dan gisteren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juli 2020 om 15:28.
Oud 16 juli 2020, 15:29   #71
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het heeft niets met onze gezondheid te maken en alles met controle. Een vaccin met nano-partikels is niets meer dan een 2020-versie van een getatoeëerd nummer op de binnenkant van de arm.

of hoe diegene die het hardste roepen dat ze tegen fascisme zijn, elke fascistische techniek gebruiken om macht te consolideren.
Oud 16 juli 2020, 15:31   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er was ook al een honderd jarige oorlog. Dus waarom geen honderd jarig virus ?
De Spaanse griep heeft het 30 jaar uitgezongen ongeveer. Maar na 2 jaar was het niet echt een bijzonder probleem meer he.
Oud 16 juli 2020, 15:44   #73
gunter5148

Standaard

Citaat:
U droomt al van een vaccin terwijl men nog niks weet over dit virus. Dit virus is zowat één dan de meest complexe virussen sinds mensenheugenis.
Voor het gemak hebben ze het dan maar een corona virus genoemd terwijl het in feite iets heel anders is.

Het is wel een heerlijk virus voor de beursaandelen vooral van de farma reuzen die niks anders doen dan victorie kraaien dat ze vandaag nog minder weten dan gisteren.
"Dit virus is zowat één dan de meest complexe virussen sinds mensenheugenis."
Waarop baseert U zich?
Bovendien, et alors?
Oud 16 juli 2020, 16:08   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waarop baseert U zich?
Bovendien, et alors?
Et alors ? Niks ....alleen dat er geen vaccin zal komen.
Oud 16 juli 2020, 16:11   #75
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarop u zich baseert was duidelijk te veel gevraagd ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 16:12   #76
gunter5148

Standaard

Citaat:
dus, we gaan allemaal dood. big deal...
de meesten zijn toch te bang om iets anders te zeggen of te denken dan de voorgekauwde onzin van een of andere overgesubsidieerde denktank.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 juli 2020 om 16:14.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 16:35   #77
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn op dit moment tientallen kandidaat-vaccins die volop getest worden.

De meesten zullen het niet halen, maar er is geen reden om aan te nemen dat er binnen pakweg 6 maand geen serieuze vooruitgang geboekt zal worden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 16:41   #78
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik hoop er ook op, zoals ik hoop dat ik op de loterij win he. Maar al een luxejacht gekocht hebben want ik heb geen ander plan dan op de loterij winnen, is niet verstandig.

Zoals je zegt, als er geen vaccin komt, zitten we in de diepe shit .... met onze maatregelen. Dat er geen scenario's beschikbaar zijn voor het meest voor de hand liggende, namelijk dat men NIET van 10 jaar naar 1 jaar kan voor vaccin ontwikkeling, op een vingerknip, is KRIMINEEL.

Want dan zit men daar met die onophefbare maatregelen. Hoe kan je nu plannen maken, gebaseerd op een "er gaat een mirakel gebeuren" ?

Ik vind dat ongelofelijk naïef, om te zeggen: "en dan doen we iets dat we nog nooit kunnen doen hebben maar waar een paar industriëlen toch aan gaan werken".

Ik ga ervan uit dat het nog minstens 2, 3 jaar duurt eer er een echt werkend en veilig vaccin is. Ik sluit een mirakel niet uit, maar dat kan onmogelijk deel uitmaken van een "strategie" als hoeksteen en een kaartenhuisje dat ineen valt als het er niet komt.

Plaats ons 20 jaar terug in de tijd. In het jaar 2000. Als zo een vaccin maken niet denkbaar was op een jaar tijd. Wat zouden we dan gedaan hebben ? Maatregelen genomen voor 20 jaar ?
Dat is allemaal zever!

Ik kan gemakkelijk een vaccin produceren, dat toegepast op de ganse wereldbevolking, effectief is i.e. levensreddend van 97 % tot mss wel 99,5 en meer % . (Een griepvaccin werkt ook niet altijd, he) Er zijn , natuurlijk , -soms- enkele triviale bijwerkingen, die te lezen zullen zijn in de bijsluiter.

Financiële steun is welkom.

HELP MIJ DE WERELD TE REDDEN!
Oud 16 juli 2020, 16:57   #79
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waarop baseert U zich?
Bovendien, et alors?
U bent nieuw en weet dat nog niet maar Fred weet gewoon alles, u moet dus ook niet vragen naar bronvermeldingen en zo want zoals ik al schreef om u te helpen als nieuwkomer:

Fred weet alles sinds de vorige God op zijn sterfbed Fred heeft aangeduid als zijn opvolger.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 09:16   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar Mr Van Ranst draait er geen doekjes meer om en "Twittert" duidelijk dat we beter "in ons kot" blijven,de cijfers zijn NIET goed.(waarmee waarschijnlijk bedoeld wordt,de TENDENS is niet goed)

Verontrustend is dan dat we niet "einde van het jaar " zijn maar nog poef midden in de zomer....

*zet de poorten nog wat wijder open zodat de Morons overal kunnen recreeeren*

Voor onze politiek,die dringend GOED nieuws nodig heeft wordt het natuurlijk MOEILIJK.We zagen het al op de mededeling van de veiligheidsraad....iedereen wordt weer zenuwachtig....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 juli 2020 om 09:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be