Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2020, 19:25   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik Firefox en als ik de browser sluit dan worden alle cookies verwijderd. Alles.
Zo wil ik dat.
Het vervelende is, als je dit vervelend vindt, is dat je telkens opnieuw en overal moet inloggen. Ik heb daar geen probleem mee.
Cookies werden tijdens de lessen informatica en ict grondig bestudeerd. Ze kunnen van pas komen. Ik verkies om steeds van scratch te beginnen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 19:34   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik gebruik Firefox en als ik de browser sluit dan worden alle cookies verwijderd. Alles.
Zo wil ik dat.
Het vervelende is, als je dit vervelend vindt, is dat je telkens opnieuw en overal moet inloggen. Ik heb daar geen probleem mee.
Cookies werden tijdens de lessen informatica en ict grondig bestudeerd. Ze kunnen van pas komen. Ik verkies om steeds van scratch te beginnen.
Ik heb ook ergens een FireFox draaien en die zou zoals u schrijft bij het afsluiten de cookies verwijderen.

Ik draaide ooit eens PrivaZer dan weet je genoeg.

Wel serieus met opletten want die verkeerd gaat instellen is echt géén goede optie ...

Een herstelpunt maken, slim plan voor zij die willen testen.
Oud 9 september 2020, 19:48   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb ook ergens een FireFox draaien en die zou zoals u schrijft bij het afsluiten de cookies verwijderen.

Ik draaide ooit eens PrivaZer dan weet je genoeg.

Wel serieus met opletten want die verkeerd gaat instellen is echt géén goede optie ...

Een herstelpunt maken, slim plan voor zij die willen testen.
PrivaZer heb ik nooit gebruikt.

Voor dagdagelijks gebruik heb ik Firefox standaard versie. Of je de cookies wilt verwijderd hebben bij het afsluiten moet je zelf instellen.
Firefox Developpers Edition (ook gratis) gebruik ik voor het programmeren.
Oud 9 september 2020, 19:57   #64
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

FireFox is de enige deftige browser die voldoet ivm mijn ogen !!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg firefox webbrowser 1.jpg‎ (370,5 KB, 145x gelezen)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 september 2020 om 20:00.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 07:33   #65
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het is weer maandelijks update seizoen. Gisterenavond drie uren gekmakende oostenwind. Daarnet na een bericht met de vraag of er mocht gerestart worden of dat het buiten de gebruikstijden diende te beuren gekozen voor buiten de gebruikstijden. Doordat ik internetexplorer niet gebruik - en nochtans is firefox ingesteld als standaardbrowser - en ik iets te lang binnen de browser bezig was besloot microsoft van toch al maar tegen mijn wensen in herop te starten. Om een muziekje op te zetten kan ik ook maar beter WMP gebruiken want hoewel als standaard mediaspeler ingesteld, vindt microsoft het nodig te fragmenteren wanneer VLC speelt waardoor die gaat haperen. Als WMP speelt natuurlijk niet. Microsoft en klantvriendelijkheid. Net als het ambtenarenapparaat kent het enkel zichzelf. De klant dat is een last en zou beter geen gebruik maken van het systeem, dan werkt alles veel beter.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 07:47   #66
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het is weer maandelijks update seizoen. Gisterenavond drie uren gekmakende oostenwind. Daarnet na een bericht met de vraag of er mocht gerestart worden of dat het buiten de gebruikstijden diende te beuren gekozen voor buiten de gebruikstijden. Doordat ik internetexplorer niet gebruik - en nochtans is firefox ingesteld als standaardbrowser - en ik iets te lang binnen de browser bezig was besloot microsoft van toch al maar tegen mijn wensen in herop te starten. Om een muziekje op te zetten kan ik ook maar beter WMP gebruiken want hoewel als standaard mediaspeler ingesteld, vindt microsoft het nodig te fragmenteren wanneer VLC speelt waardoor die gaat haperen. Als WMP speelt natuurlijk niet. Microsoft en klantvriendelijkheid. Net als het ambtenarenapparaat kent het enkel zichzelf. De klant dat is een last en zou beter geen gebruik maken van het systeem, dan werkt alles veel beter.

Waarom gebruikt u geen ander besturingssysteem als u zo ontevreden bent over Windows?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 07:55   #67
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom gebruikt u geen ander besturingssysteem als u zo ontevreden bent over Windows?
Ik ben niet zo goed met die dingen en wacht tot de nieuwe mint uit is en mijn laptop versleten. Ik zou ook de huidige mint op deze laptop kunnen zetten ipv windows maar als het dan niet lukt zit ik nog meer in de knoei.

Even opgezocht. De nieuwe mint blijkt net uit. Binnenkort ben je van mijn gezaag over Microsoft af

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 07:57   #68
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
FireFox is de enige deftige browser die voldoet ivm mijn ogen !!
Brave?

Citaat:
Brave is a free and open-source web browser developed by Brave Software, Inc. based on the Chromium web browser. It blocks ads and website trackers, and provides a way for users to send cryptocurrency contributions in the form of Basic Attention Tokens to websites and content creators.
DuckDuckGo partner.
Oud 10 september 2020, 08:13   #69
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo goed met die dingen en wacht tot de nieuwe mint uit is en mijn laptop versleten. Ik zou ook de huidige mint op deze laptop kunnen zetten ipv windows maar als het dan niet lukt zit ik nog meer in de knoei.

Even opgezocht. De nieuwe mint blijkt net uit. Binnenkort ben je van mijn gezaag over Microsoft af
Je kan linux-mint toch in dualboot met windows installeren. Bij elke opstart van je pc kan je dan kiezen welk systeem je wil gebruiken. Die installatie is trouwens tamelijk eenvoudig. ik heb mijn werk-pc in de kelder en de spel-pc op die manier geïnstalleerd.

Ik heb een viertal oude pc's (origineel win7 pro) gekregen. Met het doel deze snel te laten werken heb ik daar MINT op geïnstalleerd. Maar mijn ervaring is dat deze na een (gratis) upgrade naar windows10 toch redelijk snel zijn in windows. Het probleem was wel dat je in win10 enkele aanpassingen aan de opstartinstellingen moet doen. Anders is het onmogelijk om die dualboot te installeren. WIN10 sluit normaal niet volledig af, maar gaat in een diepe slaap zodat die veel sneller opstart. Dat moet je uitzetten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 08:29   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is weer maandelijks update seizoen. Gisterenavond drie uren gekmakende oostenwind. Daarnet na een bericht met de vraag of er mocht gerestart worden of dat het buiten de gebruikstijden diende te beuren gekozen voor buiten de gebruikstijden. Doordat ik internetexplorer niet gebruik - en nochtans is firefox ingesteld als standaardbrowser - en ik iets te lang binnen de browser bezig was besloot microsoft van toch al maar tegen mijn wensen in herop te starten.
Die maandelijkse cumulative update van Win 10 kan inderdaad lang duren. Ik vraag mij al eens af waarom telkens zo'n mastodont van een update nodig is.
De gebruikerstijden kan je instellen. Allemaal goed en wel als je de pc op regelmatige tijdstippen gebruikt. Ik voer de update uit juist voordat ik de pc niet meer gebruik, 's nachts.
Maar het is inderdaad soms vervelend.
Oud 10 september 2020, 09:07   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo draai je Linux vanaf een USB-stick

Windows 10 geeft de laatste tijden ook de mogelijkheid om de één of andere Linux distributie te draaien onder Win 10.

Toen ik het net opging kreeg ik weet dat walgelijke pop-up raam van Google.

Citaat:
Voordat u doorgaat
Google gebruikt cookies en andere gegevens om diensten en advertenties te leveren, te onderhouden en te verbeteren. Als u akkoord gaat, personaliseren we de content en advertenties die u ziet op basis van uw activiteit in Google-diensten zoals Google Zoeken, Maps en YouTube. We hebben ook partners die meten hoe onze diensten worden gebruikt. Klik op 'Bekijk meer' om uw opties te bekijken. U kunt ook op elk moment naar g.co/privacytools gaan.
Voor bedrijven ligt dit even anders maar als thuisgebruiker kan je één of ander OS systeem best op een USB stick zetten.

Trek je die na gebruikt te hebben uit de pc dan is de pc verder een dood ding.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 september 2020 om 09:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 10:06   #72
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=4oE6...hannel=Phyrozz

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be