![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op straat lopen de kinderen zonder masker.
Bij elkaar. Op school moeten ze plots weer afstand houden en masker op. Tot de bel gaat. Dan vervalt dat weer. En niemand vraagt er zich wat bij af.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begint al.
Twee besmette leerkrachten. Een school in Haasrode kan niet starten op 1 september: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...augustus-2020/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is dat de kinderen die elkaar besmetten geen probleem zijn, maar dat zij hun masker moeten opzetten om de leerkracht minder te besmetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die leerkrachten onlangs in een rode of oranje zone op vakantie geweest zijn, een maand schorsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel grappig om te denken dat men enkel zou besmet kunnen worden als men de maatregelen niet zou gevolgd hebben. Wat indien die mensen braaf hun masker hadden opgezet op de bus, maar dat die maskers niet veel tegenhouden, en zij dus, hun masker op hun gezicht, gezellig besmet werden door die andere brave burger op de bus met een masker op, die niet wist dat hij besmet was, omdat die dat opgedaan heeft de laatste keer dat hij, masker op het gezicht, bij zijn kinesist is geweest ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2020 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ja daar lijkt het op, maar met instrumenten die door een paar chimpansees werden geprogrammeerd ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2020 om 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Zestien leerkrachten van De Prins in quarantaine net voor start nieuwe schooljaar
“Toen we het nieuws vernamen dat één van onze leerkrachten besmet is, hebben we meteen, in samenspraak met de CLB-arts, ingegrepen”, vertelt Ann Scheys. “Direct hebben we een interne contacttracing georganiseerd. Daaruit bleek dus dat er geen risico is genomen tijdens de personeelsvergadering, maar wel in de privé-sfeer. Zie je de narrative? Vier uur samen in één ruimte, daar kan het niet aan gelegen hebben. Oh nee, het komt vast door de privé-sfeer. Ik had vrijdagochtend ook personeelsvergadering. Er werd vrolijk gebak gegeten en koffie gedronken. Het is nog een geluk dat die 16 leerkrachten iets gaan drinken zijn achteraf. Want anders had de CLB-veearts besloten dat 'alle regels gevolgd waren' en er dus helemaal niemand behalve de positieve leerkracht in quarantaine moest en 'eventueel' (lees: alleen bij symptomen) getest moet worden. Het is volksverlakkerij van het laagste allooi. Dat medici hier aan meewerken gaat mijn petje ver te boven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze niet dood gaan is het toch nutteloos geweest van het onderwijs dat ze hadden kunnen verstrekken, te vernietigen voor niks he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2020 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als voormalig VFR chauffeur dacht ik eerder aan 'I Follow Roads'.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tutut, daar hebt ge een speciaal Lorelei vergunning voor nodig.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 september 2020 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() binnenkort delen ze de diplomas uit bij aankoop van 2kg appelsienen
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De winst die men maakt door dat allemaal te negeren en doen alsof er niks aan de hand is, weegt niet op tegen de langetermijnkosten. Dat besefte men in de 19e eeuw en de tijd van Daens ook. De stakingen en acties en politieke vertegenwoordiging hebben natuurlijk hard geholpen, maar het besef groeide dat als je teveel uitbuiting en miserie liet begaan, dat uiteindelijk meer kostte aan criminaliteit etc. dan er iets aan proberen te doen. Het is allemaal goed en wel dat het grote kapitaal nu zijn frustraties over de limieten aan hun groei uitwerkt via moordeskaders in WZC en collective punishment voor de gezondheidssector en het onderwijs, maar wat levert het hen op? Noppes, nada, nog veel meer problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |