![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De capaciteit is uiteraard beperkt. Men tracht nu naar 40,000 per dag te gaan. Dat is het maximum. Dat is voor Belgie heel veel maar uiteraard niet voldoende om iedereen wekelijks te testen.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maart april was ook griepseizoen en ze hebben dan iedereen samen gepropt die een loopneus had, die fout gaan ze toch niet mogen maken deze keer. "Spain: Flu epidemic wave of the 2019-2020 season has officially begun" http://outbreaknewstoday.com/spain-f...ly-begun-33028 https://www.worldometers.info/corona...country/spain/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dus het aantal gevallen in maart-april met 20 vermenigvuldigen om een idee te krijgen van de werkelijke besmettingen ; terwijl je dat nu misschien met 2 of 3 moet doen. Als dusdanig zitten we nu bijlange nog niet aan het aantal werkelijke besmettingen van maart-april - je kan dus het aantal doden ook niet vergelijken. Je zou eigenlijk de piek "cases" van maart-april met 10 moeten vermenigvuldigen, om die met de "cases" van nu te vergelijken. Als je het wil vergelijken, moet je nu dus het aantal doden van vandaag met 10 of zo vermenigvuldigen, om het te vergelijken met toen, want we hebben nu dus "evenveel" vastgestelde besmettingen, en dus in werkelijkheid 10 keer minder echte besmettingen als toen. Per miljoen inwoners piekte het aantal cases per dag in Spanje, zowel als in Belgie, rond de 150. Maar destijds wilde dat dus 20 keer meer zeggen, dus eigenlijk 3000 cases per dag en per miljoen inwoners. Nu hebben ze in Spanje rond de 200 cases per dag, maar dat wil misschien zeggen, 400 echte besmettingen per dag (per miljoen inwoners). Daar zit dus een kleine factor 10 tussen. Nu hebben ze in Spanje 10 keer minder besmettingen dan op de piek in maart. Het is waarschijnlijk goed mogelijk dat binnenkort, een vergelijkbaar aantal besmettingen per dag zal gebeuren als toen. Maar waarschijnlijk met wat minder doden, omdat men nu de epidemie niet richting oude mensen heeft gestuurd zoals de laatste keer, maar een flink pak jongeren ertussen zitten. Dus alles bij elkaar denk ik dat het wel zal meevallen, en vergelijkbaar zal zijn of wat lichter dan in maart-april. Trouwens, Belgie zal ook wel volgen hoor. Maak U geen illusies. Spanje en Frankrijk zijn aan hun tweede golf begonnen, ik zie niet in waarom Belgie niet. Totaal geen idee hoe hoog het zal gaan. Het kan zijn dat het veel vroeger afknapt en minder hoog gaat. In elk geval gaat het stukken minder snel. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2020 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan je de cijfers gewoon niet meer met elkaar vergelijken.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb weet van geen enkele virusremmer tegen covid-19 ?? En over welke behandelingen gaat het zoal ?? Buiten dat men nu heeft ontdekt dat bloedverdunners heilzaam zijn is er niks anders. Wie nu het ziekenhuis binnenkomt wacht precies hetzelfde lot als een half jaar geleden. Volgens mij verwar jij dit virus met het HIV virus maar dat bestaat al 40 jaar. Daar worden remmers voor ingezet en weten we idd al wat meer van. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2020 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit moment zie je zelfs een daling van de besmettingen en een stijging van de doden, er is geen vergelijking meer mogelijk. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 20 september 2020 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige WZC noteren zelfs minder doden dan het vorige jaar omdat er geen griep is geweest (allemaal genoteerd als Covid doden). Ik vraag me sterk af of die oversterfte niet gebeurd is vanwege de maatregelen en niet door Covid zelf. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 20 september 2020 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En HCQ is helemaal geen virusremmer dat is een ontstekingsremmer. Remdesivir is wel een antiviraal middel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De profvoetballers worden 1 keer per week getest. Overdrijf anders nog wat meer.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort 2 x per week is misschien al minder overdreven En gans de wielrennerij minstens 4 X op 20 dagen tijd dat is volgens mij om de 4 dagen. Zo mogen alle ploegen maximaal dertig mensen meebrengen, renners en stafleden inbegrepen. Iedereen zal minstens vier keer getest worden Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2020 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...ten-zich-late/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.thelancet.com/journals/l...806-5/fulltext Dat was bij SARS reeds het geval. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ouderen zijn slachtoffer.
De jongeren de verspreiders. De ouderen worden opgesloten De jongeren verspreiden verder. Dus? Sluit de jongeren op. En laat de oudjes vrij. Epidemie opgelost.
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cortisone is het middel bij uitstek dat men toedient wanneer men eigenlijk niet weet wat er scheelt. Spreek wat uit eigen en andere ervaringen. Maar dit gewoon even terzijde.
|
![]() |
![]() |