Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2020, 05:21   #61
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zeg nu zelf...

Je houdt wel van 'n snedig vrouwmens dat niet op haar mondje gevallen is, zolang 't niet al tè snedig wordt.

Verwittig me op tijd, je weet toch dat ik niemand 'n kwaad hart toedraag.

Maar maar, als ik mocht kiezen zou ik Trump president van de wereld maken, levenslang.
Toch zo lang ik leef.

Hij schopt overal tegen waartegen ik graag schop, hij geeft geen ene mallemoer om wat men van hem denkt, wat er over hem gezegd of geschreven wordt, hij ploegt voort als 'n Brabantse trekker. Hij hakt er in met de botte bijl en trolt z'n tegenstanders tot ze niet meer weten waar hun dulle kop staat.

Dat mag ik wel, ik herken dat, ik geef ook geen fluit om wat er over me gedacht, gezegd of geschreven wordt.
²
Oud 11 september 2020, 06:44   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Trump is een leugenaar.

Dat is geen haat, dat is een feit.
Uiteraard is het een leugenaar, maar dat is de enige manier om een bestuurlijke functie te hebben in een electieve aristocratie he. GELIJK WIE die verkozen werd, is UITERAARD een leugenaar, anders zou die niet verkozen zijn he.

Ach, het is mogelijk dat er hier en daar ene door de mazen van het net glipt, maar zelfs dan kan men zich afvragen of dat nu werkelijk geen leugenaar is, of juist een heel goeie waar ge in trapt.

Ik zou denken dat alles bij elkaar, Trump veel minder planmatig liegt dan gelijk welke president voor hem. Hij liegt op 't moment zelf, zoals het hoort. Hij is ook vaak heel dom, in de zin dat hij dingen zegt waarvan hij zelfs denkt dat ze waar zijn - dat zijn dus geen leugens.

Kijk eens hoe hard Bush gelogen heeft *met een plan*. Kijk eens hoe onze "vredesduif" Obama langs alle kanten stond te liegen om oorlog te voeren. Trump liegt gewoon als hij niet weet wat zeggen, daar zit zelfs geen plan achter. Alles wat hij planmatig lijkt te doen, in zoverre dat gebeurt, komt grosso modo overeen met wat hij echt beweert. Dat is vrij ongezien voor een politicus. Normaal is het omgekeerd, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 08:34   #63
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die Jean Carroll is wel een speciaal geval, het zou gebeurd zijn in een pashokje waar ze samen in zaten, ze heeft zo een hele reeks verkrachtingen en aanrandingen te vertellen en schreef onlangs het boek "waarom hebben we mannen nodig?"

https://www.cnbc.com/2019/06/21/e-je...ulted-her.html

Ik zeg niet dat het niet gebeurd is maar 25 jaar later klinkt het niet geloofwaardig. De reden van het wachten was dat ze toen bang was van hem, nu dat hij miljoenen volgelingen heeft is ze dat opeens niet meer. Het lijkt me eerder dat ze aanrandingen van hoge koppen net uitlokt om ze aan het lijstje toe te voegen of ze te dwingen ontslag te nemen. Een machtspel.
Dat zinnetje klinkt zo 4de-golf-feministisch Alsof De Winter op zijn woord geloofd zou worden als hij vertelt, dat hij in een pashokje door vier "jongeren" is overvallen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 08:39   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat zinnetje klinkt zo 4de-golf-feministisch Alsof De Winter op zijn woord geloofd zou worden als hij vertelt, dat hij in een pashokje door vier "jongeren" is overvallen.
Ge zou dan wel mogen beginnen met er een serieus pasHOK van te maken.
Ze moeten er allemaal wel in geraken, he.
Oud 11 september 2020, 09:50   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard is het een leugenaar, maar dat is de enige manier om een bestuurlijke functie te hebben in een electieve aristocratie he. GELIJK WIE die verkozen werd, is UITERAARD een leugenaar, anders zou die niet verkozen zijn he.

Ach, het is mogelijk dat er hier en daar ene door de mazen van het net glipt, maar zelfs dan kan men zich afvragen of dat nu werkelijk geen leugenaar is, of juist een heel goeie waar ge in trapt.

Ik zou denken dat alles bij elkaar, Trump veel minder planmatig liegt dan gelijk welke president voor hem. Hij liegt op 't moment zelf, zoals het hoort. Hij is ook vaak heel dom, in de zin dat hij dingen zegt waarvan hij zelfs denkt dat ze waar zijn - dat zijn dus geen leugens.

Kijk eens hoe hard Bush gelogen heeft *met een plan*. Kijk eens hoe onze "vredesduif" Obama langs alle kanten stond te liegen om oorlog te voeren. Trump liegt gewoon als hij niet weet wat zeggen, daar zit zelfs geen plan achter. Alles wat hij planmatig lijkt te doen, in zoverre dat gebeurt, komt grosso modo overeen met wat hij echt beweert. Dat is vrij ongezien voor een politicus. Normaal is het omgekeerd, he.

Het blijkt puur instinctmatig te werken, er is bij hem geen sprake van een plan. Hij doet en zegt wat er op dat moment door zijn hoofd gaat. Het nieuwe boek van Bob Woodward gaat daarover. In het bijgevoegde artikel staan er enkele straffe voorbeelden. Blijkbaar was zijn minister van defensie er als de dood voor dat deze president effectief de macht had over het leger en het kernarsenaal. https://www.theguardian.com/us-news/...suleimani-golf
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 10:09   #66
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Fout, Trump is extreem ijdel, een narcist tot en met.
²

Dat is geen geheim, en je hoeft hem er zelfs niet persoonlijk voor te kennen.

Hij begint geen oorlogen omdat hij er zakelijk & politiek niet van kan profiteren, niet omdat het een vredesduif is van Pax Christi of zo
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 10:10   #67
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Oud 11 september 2020, 10:12   #68
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
²
We hebben ook zoiets gehad in België...JP van Rossem noemde hij, tot iedereen door had dat ie steenrijk geworden was door oplichting...

maar soit als ie herverkozen wordt is de US officiëel een land van debielen.

Laatst gewijzigd door edwinp : 11 september 2020 om 10:13.
Oud 11 september 2020, 10:46   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Haat pure haat, als jij over Trump post dan druipt de haat van mijn scherm, je kan het zelfs niet onder controle houden zo sterk zijn je gevoelens, alleen zie je het zelf niet.

Trump Rulez.
Ik ben niet zeker of 't zozeer pure haat is.
M.i. is 't gewoon de kudde die de media nablaat; Orange Man Bad.

Ik ben er van overtuigd dat die "kudde schapen" nog nooit 'n volledige speech van hem heeft aanhoord, of 'n rally, of de SOTU die wodka Pelosi verscheurde.
Enkel hier & daar 'n uit de context getrokken fragment uit de media, of hetgeen ze in de gazet lezen.

Zo is dat 'debiele' verhaal over 'jezelf injecteren met javel' ook 'n eigen leven gaan leiden.
De grootste debielen geloven dat nog steeds.

En dat is maar 1 voorbeeld.

Moet je daar niet gatachterlijk voor zijn?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 11:08   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het blijkt puur instinctmatig te werken, er is bij hem geen sprake van een plan. Hij doet en zegt wat er op dat moment door zijn hoofd gaat.
Voila. Daarom dat hij de perfecte president is. Geen plan. Plannen zijn gevaarlijk, kunnen enkel maar nefast aflopen.
Oud 11 september 2020, 11:09   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Er was dan ook geen overwinning mogelijk. Een epidemie hou je gewoon niet tegen, all resistance is futile.

Wat wij gedaan hebben, is totaal nutteloos gejesticuleerd, en gigantische schade veroorzaakt op maatschappelijk vlak, voor noegabolle niks bereikt resultaat op sanitair vlak. Maar gelukkig was het sanitair probleem zodanig minuskuul dat we ons dat eigenlijk niet hoefden aan te trekken.

Het is een beetje alsof we al onze historische gebouwen opgeblazen hebben als remedie tegen sprinkhanenplagen, en dat we uiteindelijk hier en daar wat sprinkhanen gehad hebben. Ten eerste waren er dus geen zware sprinkhanen plagen, maar vooral: historische gebouwen opblazen helpt niet tegen sprinkhanen plagen.

Een epidemie woedt, tot ze uitgewoed is. En dat laatste is er wanneer voldoende mensen ziek geworden zijn. Maatregelen rekken dat wat langer in de tijd, meer niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2020 om 11:11.
Oud 11 september 2020, 11:30   #72
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het blijkt puur instinctmatig te werken, er is bij hem geen sprake van een plan. Hij doet en zegt wat er op dat moment door zijn hoofd gaat. Het nieuwe boek van Bob Woodward gaat daarover. In het bijgevoegde artikel staan er enkele straffe voorbeelden. Blijkbaar was zijn minister van defensie er als de dood voor dat deze president effectief de macht had over het leger en het kernarsenaal. https://www.theguardian.com/us-news/...suleimani-golf
De uitschakeling van Suleimani was in ieder geval een meestergok. Iedereen voorspelde dat wraak van Iran buiten alle proporties ging zijn. Zelfs Obama had het nooit aangedurfd toen men die optie voorstelde. Uiteindelijk heeft Iran één kleine raketaanval gedaan als retaliatie. Waarschijnlijk waren de Iraanse leiders eerder content dat Suleimani uitgeschakeld was omdat hij teveel macht kreeg.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 11:52   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit wordt toch heel bizar. Trump heeft waarschijnlijk iemand verkracht. Hij liegt er over en dan zegt de minister van Justitie dat hij die leugen niet als prive persoon gedaan heeft maar in ‘opdracht’ van de US.

Mensenlief.

https://www.demorgen.be/politiek/ame...zaak~bb21cdbc/
Trump is nog heter dan de Berre.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 september 2020 om 11:53.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 11:54   #74
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een epidemie woedt, tot ze uitgewoed is. En dat laatste is er wanneer voldoende mensen ziek geworden zijn. Maatregelen rekken dat wat langer in de tijd, meer niet.
ebola enters chat
Oud 11 september 2020, 12:10   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ebola enters chat
Wel, met wat we nu waarnemen, is het redelijk duidelijk dat we dat ook niet zullen tegenhouden he. Wat gaan we doen ? 3 jaar lockdown ? En nadien ?

Nu is ebola misschien gemakkelijker te isoleren ; ik weet niet of er weinig of asymptomatische ebola gevallen zijn. Maar zelfs mocht covid-19 "ebola" zijn, wat zouden wij kunnen doen, behalve het fatale uitstellen tot we wel terug aan de slag moeten ?

Het feit zelf dat er nog geen ebola pandemie is geweest wil misschien zeggen dat het inderdaad stukken gemakkelijker tegen te houden is, omdat de besmetten gemakkelijker te vinden en te isoleren zijn. Maar de dag dat we iets zo ongrijpbaars en besmettelijks hebben als covid-19, maar met de dodelijkheid van ebola, hebben we het gewoon vlaggen he. Ik denk ook niet dat we dat tegenhouden "door tijdelijk R te verlagen".

Wat er nu gebeurt is gewoon dubbel belachelijk: het is niet echt gevaarlijk of dodelijk EN het is futiel om trachten tegen te houden. Maar ZELFS mocht het heel veel waard zijn om tegen te houden, dan nog zou het futiel zijn.
Oud 11 september 2020, 12:55   #76
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik ben niet zeker of 't zozeer pure haat is.
M.i. is 't gewoon de kudde die de media nablaat; Orange Man Bad.

Ik ben er van overtuigd dat die "kudde schapen" nog nooit 'n volledige speech van hem heeft aanhoord, of 'n rally, of de SOTU die wodka Pelosi verscheurde.
Enkel hier & daar 'n uit de context getrokken fragment uit de media, of hetgeen ze in de gazet lezen.

Zo is dat 'debiele' verhaal over 'jezelf injecteren met javel' ook 'n eigen leven gaan leiden.
De grootste debielen geloven dat nog steeds.

En dat is maar 1 voorbeeld.

Moet je daar niet gatachterlijk voor zijn?
Dat helpt om die mens sympathiek te vinden, ik vond dat 20 jaar geleden al een onuitstaanbare kwal...2/3 van zijn eigen (ex-)medewerkers vindt dat trouwens ook
Oud 11 september 2020, 12:57   #77
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De uitschakeling van Suleimani was in ieder geval een meestergok. Iedereen voorspelde dat wraak van Iran buiten alle proporties ging zijn. Zelfs Obama had het nooit aangedurfd toen men die optie voorstelde. Uiteindelijk heeft Iran één kleine raketaanval gedaan als retaliatie. Waarschijnlijk waren de Iraanse leiders eerder content dat Suleimani uitgeschakeld was omdat hij teveel macht kreeg.
is iets anders dan een meesterzet, maak u geen illusies dat heeft Trump niet gesuggereerd die weet Iran niet eens liggen.
Oud 11 september 2020, 13:03   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
is iets anders dan een meesterzet, maak u geen illusies dat heeft Trump niet gesuggereerd die weet Iran niet eens liggen.
- lol -
Oud 11 september 2020, 13:06   #79
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was dan ook geen overwinning mogelijk. Een epidemie hou je gewoon niet tegen, all resistance is futile.
Het bagatelliseren, liegen en het een hoax noemen helpt ook totaal geen fluit.
Oud 11 september 2020, 13:06   #80
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Dat helpt om die mens sympathiek te vinden, ik vond dat 20 jaar geleden al een onuitstaanbare kwal...2/3 van zijn eigen (ex-)medewerkers vindt dat trouwens ook
Die mens speelt niet president om sympathiek gevonden te worden en jouw persoonlijke voor- of afkeur doet niet ter zake.

Noch de mijne trouwens. Ik hoef die man niet sympathiek te vinden, als hij, in mijn ogen maar doet wat ik (of beter zijn kiezers) van hem verlang(en) & verwacht(en).
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be