Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2020, 18:55   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Ga dan naar een rode zone. Maar blijf daar dan AUB...
Zweden was ook even rode zone en nu zijn ze plots het lichtend voorbeeld.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:57   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De meeste mensen hebben daar ook alleen maar in hun vakantiehuisje gezeten en wat gaan wandelen op de dijk en op een terras in open lucht een sangria gaan drinken.
Trouwens er waren in juli niet meer problemen in de meeste landen als hier op gebied van besmettingen ...integendeel Griekenland en vele delen van Italië en Frankrijk zelfs minder als hier.
Portugal was zogezegd coronavrij. En dan zitten we met honderd besmette pubers. Goeie kans dat een van hen het van hieruit meegenomen heeft en daar verspreid.
Oud 16 september 2020, 19:01   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De grenzen hadden toe moeten blijven, vliegtuigen aan de grond ... Kortom de maatregels van voor de versoepelingen eind juni.
Voor de komende 20 jaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 19:03   #64
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Portugal was zogezegd coronavrij. En dan zitten we met honderd besmette pubers. Goeie kans dat een van hen het van hieruit meegenomen heeft en daar verspreid.
Portugal was niet coronavrij. Delen waren zelfs de hele vakantie code rood
Oud 16 september 2020, 20:44   #65
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dan naar een rode zone. Maar blijf daar dan AUB...
Ik ga en sta waar ik wil. Jammer genoeg legt de virus-stasi allerlei hindernissen in de weg.
Bovendien, graag, want in de rode zone kom ik u zeker niet tegen.
Oud 16 september 2020, 20:48   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Portugal was niet coronavrij. Delen waren zelfs de hele vakantie code rood
Het hangt ervan af wanneer. Ik herinner mij dat Spanje risicogebied was en Portugal safe.
In ieder geval: het is idioot om nu in groep te gaan toerist spelen.
Oud 16 september 2020, 21:55   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hangt ervan af wanneer. Ik herinner mij dat Spanje risicogebied was en Portugal safe.
Wat bedoel je eigenlijk met in groep toerist spelen ? Is dat wandelen op de zeedijk van Oostende ? Of een uitstapje maken naar Durbuy ? Of op een strand liggen in Tenerife ? Of een boottochtje maken op de Brugse wateren ?

Zitten al die toeristen daar in mekaar hun smoel te hoesten en te niezen ? Het is overal hoogzomer ....volgens mij hebben al die toeristen toch de ganse tijd van hun vakantie buiten doorgebracht ?
Is het niet MVR die beweerde dat de kans op besmetting in open lucht omzeggens nihil was ??? Volgens mij zitten de meeste mensen tijdens hun vakantie in Zuid Portugal alleen binnen om te gaan slapen.

Ik weet niet ? Of wel kom je uit je kot maar doet niet te zot ofwel blijven we dan maar gewoon 24 op 24 in ons kot ...maar wel iedereen dan zoals tijdens de maanden Maart en April.

Of het allemaal zo veel uitmaakt begin ik me toch stilaan heel serieus af te vragen hoor.
En eerlijk gezegd zitten die virologen er ook maar wat met hun klak naar te gooien.....terwijl de ene iets vertelt is de andere al iets heel anders aan het vertellen.
Vraag me trouwens af hoelang het geleden is dat die Van Ranst zich nog heeft beziggehouden met virussen....binnenkort doet hij wel mee aan alle spelprogramma's op televisie. Is dat nog eigenlijk een viroloog ? Heeft die op dit moment niks nuttiger omhanden dan wat te zeveren in Gert late night show ?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat wanneer Jan Modaal die vent daar zonder mondmasker binnen ziet zeveren en lullen de toestand over dat virus nog ernstig neemt ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 september 2020 om 22:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 06:20   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en nee. Als je zelf een risico persoon bent (ik zou zeggen, als je meer dan 50 jaar bent) en/of als je nadien in gedwongen contact zal zijn met risico personen is het nu inderdaad niet het moment om overal rond te hangen. Als je minder dan 40 jaar oud bent, en niet speciaal in contact met risico personen, zou ik zeggen: doe erop los.

Zolang men niet begrijpt dat men GEBRUIK MOET MAKEN van die eigenschap van deze ziekte, dat ze veel en veel erger en gevaarlijker is voor ouderen en sommige risico klassen, dan voor jongeren, en iedereen op gelijke voet gaat proberen te behandelen, gaat men enorm veel nutteloze zware zieken en doden maken, in ruil voor enorm veel nutteloze maatschappelijke en economische schade.

De algemene lockdown was daar het schoolvoorbeeld van. Als men daar niet van leert, tja wat moet ik zeggen. Hetzelfde als prof. Raoult he: ze zijn ECHT zot en nog altijd niet genezen.

Ik ga NIET zeggen dat jongere mensen zich *speciaal moeten besmetten*. Ik zeg dat jongere mensen zo normaal mogelijk moeten doen, BEHALVE bij contact (direct contact) met mensen die wat ouder zijn of een ander risico profiel hebben. DAAR moeten ze veel handen wassen, maskers dragen, afstand houden en zo voort. ALS het zo is dat dat niet te doen is omdat ze SAMENLEVEN met zulke personen, moeten ze zichzelf als "risico persoon" beschouwen, omdat ze indirect die risico persoon blootstellen door zichzelf bloot te stellen. Maar alle anderen moeten normaal doen, en niet bijdragen tot de schade aan de maatschappij. Ze kunnen natuurlijk lichte maatregelen nemen voor zichzelf die niet storen, zoals wat meer hun handen wassen, een masker opzetten op de bus en zo, omdat niemand het leuk vindt om ziek te zijn, dat is hun goed recht.

Maar zolang men geen DIFFERENTIATIE toelaat, die maakt dat het VEEL MINDER propageert bij risico personen dan bij anderen, is men verkeerd bezig, en gaat men veel en veel meer NUTTELOZE risico mensen besmettingen bekomen dan "nodig" is om deze epidemie "onder controle te krijgen" ttz, laten uit te woekeren.

Men kan namelijk niet zorgen dat het stopt. Een epidemie bereikt altijd groepsimmuniteit ; zolang die er niet is, woekert ze voort, of "wacht ze in de diepvries" om door te woekeren. Maar men kan wel de richting sturen WELKE groepsimmuniteit. Dat enige middel NIET gebruiken is pure waanzin.
Oud 17 september 2020, 06:40   #69
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Men tracht eigenlijk om strategieën die kunnen werken bij minder besmettelijke virussen (zoals ebola of SARS) uit alle macht te kopiëren. Bij een virus met een lagere graad van besmettelijkheid kan je met bepaalde richtlijnen aan de bevolking een virus doen verdwijnen.

Men is in voortdurende ontkenning van het feit dat dit coronavirus te besmettelijk is om dergelijke strategie succesvol toe te passen. De frustratie daarover wordt dan door de voorstanders van dat beleid omgezet in verwijten over 'te weinig discipline'. Welnu, het is de job van epidemiologen om zinvolle voorstellen te doen in de context van de samenleving zoals ze is. Je kan voorstellen bedenken die het gedrag van de bevolking kunnen beïnvloeden, maar daarin dien je rekening te houden met hoe lang dat kan volgehouden worden, welk aandeel van een bevolking dat soort maatregelen niet of minder rigoureus zal opvolgen enzovoort. De sociologische en gedragspsychologische kant van het beroep van epidemioloog is op dat vlak essentieel.

Mensen als Lieven Annemans hebben de vinger op die wonde gelegd. Overigens hebben die mensen ook nooit gezegd dat er geen nerdere propagatie van et virus zou kunnen komen. Daarom is de reactie nu van "zie je wel, Annemans ongelijk, is onverantwoord" ook naast de kwestie.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 06:59   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Men tracht eigenlijk om strategieën die kunnen werken bij minder besmettelijke virussen (zoals ebola of SARS) uit alle macht te kopiëren. Bij een virus met een lagere graad van besmettelijkheid kan je met bepaalde richtlijnen aan de bevolking een virus doen verdwijnen.

Men is in voortdurende ontkenning van het feit dat dit coronavirus te besmettelijk is om dergelijke strategie succesvol toe te passen. De frustratie daarover wordt dan door de voorstanders van dat beleid omgezet in verwijten over 'te weinig discipline'. Welnu, het is de job van epidemiologen om zinvolle voorstellen te doen in de context van de samenleving zoals ze is. Je kan voorstellen bedenken die het gedrag van de bevolking kunnen beïnvloeden, maar daarin dien je rekening te houden met hoe lang dat kan volgehouden worden, welk aandeel van een bevolking dat soort maatregelen niet of minder rigoureus zal opvolgen enzovoort. De sociologische en gedragspsychologische kant van het beroep van epidemioloog is op dat vlak essentieel.

Mensen als Lieven Annemans hebben de vinger op die wonde gelegd. Overigens hebben die mensen ook nooit gezegd dat er geen nerdere propagatie van et virus zou kunnen komen. Daarom is de reactie nu van "zie je wel, Annemans ongelijk, is onverantwoord" ook naast de kwestie.
inderdaad.
Oud 17 september 2020, 07:27   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 09:04   #72
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom?
omdat dademelee een irrationele doodsangst heeft gekweekt...
Oud 17 september 2020, 09:37   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Waarom denk je?
Honderden jongeren op dezelfde plek.

Citaat:
Een 17-jarig meisje dat met vier andere vriendinnen in een van de villa’s zat én corona opliep, getuigt: “We zaten met veertig in onze ‘Summer Bash-bubbel’. Op die feestjes golden de coronaregels echter niet, niemand hield afstand. Na de feestjes waren er ook afterparty’s, waar jongeren van buiten het kamp naartoe kwamen.” Ze gokt dat het gros van de besmettingen daar is gebeurd. Een vader van een 18-jarig meisje dat ook besmet raakte, zegt nog altijd niet te weten waar zijn dochter het virus opliep. “Ze zegt dat ze buiten één ‘pizza party’ niet is uitgegaan.”

“Vastbinden kon niet”

Jordy S’Jongers benadrukt dat hij ’s nachts zelf op de scooter checkte of alles rustig was in de door Summer Bash verhuurde appartementen, maar hij zegt ook dat hij al die jongeren “onmogelijk kon vastbinden”. “We hadden verschillende bubbels en we patrouilleerden om te zien of het rustig was. Het is simpel: er hebben feestjes plaatsgevonden in villa’s waar wij geen weet van hadden. En er was contact met lokale jongeren, met lokale taxichauffeurs van en naar de Strip, met café-uitbaters, noem maar op.”
Oud 17 september 2020, 09:51   #74
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wat zou het plan zijn? Mensen tot in 2030 verbieden om met velen op één plek te komen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 09:54   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat zou het plan zijn? Mensen tot in 2030 verbieden om met velen op één plek te komen?
Nog een half jaartje volhouden, dan zijn de vaccins er.
Oud 17 september 2020, 10:16   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je?
Ja, en dan? Wat is het probleem daarmee? Zelf nooit op zuipreis geweest en nu een beetje jaloers of zo?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 september 2020, 10:19   #77
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je?
Niets mis mee.

Een overheid zou niet mogen beperken in welke mate mensen met elkaar omgaan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 10:22   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? Wat is het probleem daarmee? Zelf nooit op zuipreis geweest en nu een beetje jaloers of zo?
Het is nu niet het moment om op zuipreis te gaan. Is dat nu zo moeilijk om het een jaartje kalm aan te doen?
Oud 17 september 2020, 10:26   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zuipreis doe je naar Rio, met carnaval of naar Tirol, met de oktoberfeesten.
De rest zijn toevalligheden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 10:27   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nu niet het moment om op zuipreis te gaan. Is dat nu zo moeilijk om het een jaartje kalm aan te doen?
Waarom is dit nu de moment niet? Ik kan me voorstellen dat het voor veel 18 jarigen die van het middelbaar naar de universiteit gaan net wel de moment is om eens goed op zuipreis te gaan met de vrienden vanuit het middelbaar. Een overgangsritueel dat je wel vaker ziet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be