![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Waarom kosten die dingen zo veel en voor wat zou ik ze nodig hebben ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mcintosh wordt heel erg aangeprezen in combinatie met Bowers & Wilkins. Ik heb die MA5300 gehoord in combinatie met de B&W 805 d3, en het klonk redelijk verbluffend. Een paar 805 d3 kost wel 6000€.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Matchte minder met de destijds nieuwere Lux L383. Vandaar dat ik de C02 en M02 combo kocht. Sindsdien rust. Daarom zou ik nooit een nieuwe versterker kopen zonder een paar dagen proefdraaien thuis. Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 oktober 2020 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goede versterker moet kunnen werken met elk soort van (goede) luidsprekers ( in 8 of 4 ohm dan wel te verstaan) en omgekeerd. Op één uitzondering na, en dat is het systeem van Bose. Hun system 901. Daar heb je een speciale equalizer in de versterker zitten om met de bijhorende luidsprekers het beoogde resultaat te kunnen bekomen. Is wel een specialleke van Bose. Klinkt niet slecht, maar ideaal is het nu ook weer niet. Leuk is het anders ook wel als je er 'normale' luidsprekers op aansluit. Het geeft een andere dimensie aan de klank, maar let wel op met de tweeters van je luidsprekers !!!
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 14 oktober 2020 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 14 oktober 2020 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is helemaal niet slecht. ![]() Maar je betaalt wel veel voor de naam. Maw, overdreven duur als je naar prijs/kwaliteit kijkt. Er zijn heel wat andere goedkopere versterkers die amper moeten onderdoen voor die grote broer. Maw, is meer een prestige merk.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 14 oktober 2020 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
manman wat een klank kwam daar uit. https://www.radiomuseum.org/r/allaku...ral_titan.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Optonica ?
Al iemand van gehoord ? De kans is groot van niet. Is eigenlijk wat de high-end van Sharp geweest maar is eigenlijk, volledig onterecht nooit doorgebroken. Een voorbeeldje is de SM-4646. http://www.thevintageknob.org/optonica-SM-4646.html ![]() Kan je soms nog vinden op tweedehandssites. Maar mocht je hem kopen, ga hem dan eerst wel beluisteren. Mocht de eindtrap stuk zijn zou je in de probs kunnen geraken want die onderdelen kan je niet gemakkelijk meer vinden. Een onbekend merk, maar wel eentje om U tegen te zeggen.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goedkoop en zag er gelikt uit, maar in feite niet echt goed spul. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze ooit gehad. Achteraf beschouwd veel spijt dat ik ze weggedaan heb.
Transmission Line's, vanaf 17 of 21 Hz....... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 oktober 2020 om 06:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heb wel mijn mening moeten herzien want ze hebben ook best goede toestellen gemaakt. Als je de binnenkant en de schema's wat bekijkt van bepaalde modellen valt dat trouwens ook echt op. Bij ons niet zo populair maar in de States des te meer.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen hifi meer , ik gebruik enkel mijn TV ivm geluid , da's ok voor mij !!
De enkele CD's & platen die ik heb liggen , liggen al 15 jaar in een bak opgeborgen !! Het is allemaal terug te vinden op youtube , spotify , dailymotion , dus .... Ik heb ook nog 3 draagbare radio's , maar radio boeit mij zelfs geheel niet !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit,zeg tot zowat 30 jaar geleden,konden ze er op rekenen dat mensen hun "in hardware" verworven muziekcollectie zouden willen blijven beluisteren en zelfs uitbreiden en,naarmate ze meer centjes ter beschikking kregen,ook hun afspeelapparatuur upgraden.... Die "commerciele cadans" is zowat een kwart eeuw geleden gebroken met de opkomst van de steeds betere,of in ider geval "voldoende" digitale distributiemiddelen..... Watr radio's betreft,DAB+ ,weergegeven door een ordentelijk toestel (de mijne is een "Pure",niet goedkoop maar formidabel ) is een verademing voor me.....Zelfs "achtergrond" mag best goede kwaliteit zijn... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2020 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let op, er is een ommekeer bezig of toch gedeeltelijk.
Vinyl is weer in opmars aan het komen. Stukje nostalgie mss ?
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hype.
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Is vinyl nog steeds aan een opmars bezig?
Voor zover ik weet zijn die al een tijd terug. Wat ik recentelijk meer en meer zie terugkomen zijn muziekcassettes.