![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Tweede Kamer in Nederland heeft dezelfde rechten en plichten als onze Kamer van Volksvertegenwoordigers. De Eerste Kamer in Nederland wordt verkozen via de provincies en komt eerder overeen met de Senaat, zoals die vroeger bestond in België. De Eerste Kamer in Nederland moet nog steeds instemmen met de wetsvoorstellen van de Tweede Kamer. Een regering met een meerderheid in de Tweede Kamer en een minderheid in de Eerste Kamer dient deze Eerste Kamer te overtuigen om de goedkeuring van een wet te bekomen.
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In die tijd kende ik de nederlandse regering net zo goed als de belgische ministers. (mijn vader werkte dan wel in Nederland) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn vertegenwoordigers van de provinciale staten ,iets wat nog stamt uit de tijd van de republiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door pajoske : 1 november 2020 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
![]() Citaat:
Trouwens die Nederlanders die hier lessen volgen in zowel dag als avondonderwijs wonen bijna allemaal in Nederland. Ge moet niet vergeten dat er héél veel gehuwd wordt en werd over de landsgrenzen heen. PS het is niet voor niks dat er een nieuwe buslijn ingelegd wordt die Maaseik met Maastricht zal verbinden. Citaat:
Er wordt ook intensief samengewerkt op gebied van toerisme: rivierpark maasvallei. En dan niet te vergeten het aantal Bel-Limburgers die in NED-Limburg werken. Voor die werkgevers is het natuurlijk hele belangrijk welke regels er in België gelden. In Ned-Limburg: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Let wel, ik gedroeg me er nooit alsof ik beledigd was, maar uitgerekend die bekrompen collega viel steeds een stropop aan van wat hij zag als 'de Belg'. Ik kreeg er geen speld tussen. Heb hem dat ook verteld, maar die onzin bleef komen ad infinitum. Verder zat ik met een domme collega en een gereformeerde met een wantrouwen en superioriteitsgevoel jegens Belgen. Die refo beeldde zich ook waanbeelden in en kon geen enkele zin schrijven zonder fouten en was evenmin het Engels echt machtig en dat als jongere (een veelvoorkomende eigenschap bij hen klaarblijkelijk). Bijna iedere interactie met hem was ronduit 'vijandig' te noemen met enkele lichtpunten. Hij denkt wss nu nog dat ik een protestantenvreter ben zoals Het Oosten hier, quod non. ![]() Mijn volgende baan wordt anders en beter. Laatst gewijzigd door Weyland : 1 november 2020 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Mijn moeder leerde ons als kinderen om ook met ,zoals zij het noemde "andersdenkenden " om te gaan. In Nederland waren vroeger en ook nu nog heel veel andersdenkenden. Wij hadden veel andersdenkenden in de straat waar we speelden. Natuurlijk heeft Nederland dorpen en steken waar dit niet zo was. In België was dat ook anders en nu nog vinden veel Belgen het moeilijk om de rivieren over te gaan naar de protestanten. Gelukkig zijn er uitzonderingen ,zoals de Vlaming die in Urk ging wonen. https://www.youtube.com/watch?v=pKKKd_IZygY Laatst gewijzigd door cato : 1 november 2020 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In Nederland merk ik toch veel meer volwassenheid telkens ik er kom. Gisteren was ik er nog om een braadpan te kopen (kleine persoonlijke winkel en ik was de enige klant op dat moment en gezien het artikel vrij duur is vond ik het OK om in NL te winkelen ![]() Dat komt omdat Vlamingen (Belgen tout court) een dorpsmentaliteit hebben inderdaad, al zijn we daar ook vanaf aan het stappen (althans, zo hoop ik). Maar ondanks dat alles mogen we best ook onze ogen open doen voor onze eigen verwezenlijkingen en potentieel. Het is duidelijk dat Vlamingen vaak ook niet echt weten wie ze zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 1 november 2020 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Matthias De Clercq faalde ook de eerste keer hij op Urk was tien jaar geleden. En na zijn zes-maandig bezoek heeft hij ook veel meer whiskey nodig gehad om het benauwende beter te verwerken. En toch komt hij graag naar Urk en heeft hij er oprecht een band mee geschept. Hij heeft het zeker beter aangepakt dan ik het deed. Oh ja, na zijn bezoek op Urk is hij ook vragen beginnen te stellen over zijn eigen Vlaamse/Belgische identiteit en is hij de Ardennen vaker gaan bezoeken om tot zijn zinnen te kunnen komen. Nu (oktober 2020) heeft hij Urk terug bezocht met vernieuwde energie en nog sterker dan voorheen en heeft hij de cultuurschokken nog beter een plek kunnen geven na ze verwerkt te kunnen hebben. Helaas in saaie coronatijden. Laatst gewijzigd door Weyland : 1 november 2020 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb op onze tv bewust de kanalen herschikt en de Nederlandse NOS-zenders onmiddellijk na de twee Vlaamse geplaatst. Daarop volgen dan de BBC.
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht niet dat tijdens de republiek in Nederland de zogenaamde generaliteitslanden zoals o.a. Staats Brabant (Noord-Brabant), Staats-Vlaanderen (Zeeuws Vlaanderen) of Staats Overmaas (Zuid-Limburg) geen stem hadden in het Nederlandse landbestuur. Dit i.t.t. de latere Eerste Kamer.
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Om naar een party te gaan is de rivier toch niet te diep...
https://www.1limburg.nl/politie-beei...ntext=topstory |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Tot op de dag van vandaag zijn er nog steeds Zuid Nederlanders, die daar last van hebben. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gewest...de_Nederlanden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
https://historiek.net/lodewijk-napol...-konijn/75255/ Laatst gewijzigd door cato : 1 november 2020 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hollander:
De trukendoos met symboolmaatregelen begint inmiddels akelig leeg te raken. Vooruitlopende op de algemene mondkapjesplicht met schijnlapjes (de klinkende successen in het buitenland spreken boekdelen...) die de minidictatortjes met De Jonge als boegbeeld op hun conto kunnen schrijven, gaan we nu overwegen om theaters, bioscopen en musea dicht te gooien. U zei bioscopen? Ja die enorme gebouwen waar je nauwelijks meer mensen tegenkomt, die met zijn grote zalen met 30 bezoekers herinneringen oproept aan het dieptepunt het Nederlandse bioscoopbezoek in de jaren '70/'80. De aankondiging van het samenscholingsverbod vanaf 3 personen komt m.i. nog iets te vroeg... 'Tom Poes, verzin een list! Moet ik dan alles alleen doen?'. Dat de Corona-app inmiddels niet zo geliefd is bij de werkgevers zal Manager Rutte te denken moeten geven. De perspectiefloze samenleving als Nieuwe Normaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rikketik haat Hollanders.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Of ligt het aantal corona- zieken in België veel lager dan in Nederland? Laatst gewijzigd door cato : 2 november 2020 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |