![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het recht op het spreken van de eigen taal is een van de culturele rechten en is vastgelegd in het VN-verdrag (BuPo).
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom was je dan boos op die dienster ? Die maakte toch gewoon gebruik van dit recht... Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 20 november 2020 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je nu echt in mijn flauwe mop getrapt?!
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is essentiële beleefdheid.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het antwoord was pertang niet moeilijk zenne.
1 Libro. ![]() En de volgende mag dan ook nog antwoorden met 'nog iets' 1 is ook genoeg .... ![]()
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 21 november 2020 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In De Panne ben 'k hoogsten een viertal keer geweest. Het is mijn ding niet. Ze concentreren zich op een Noord-Frans publiek. Hun mentaliteit en manier van doen is de mijne niet. Trouwens, Koksijde heeft ook al zo van die trekjes. Ik ben er niet graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De enige vraag is: zijn de Franstalige Miss Belgiës schoner of lelijker dan de Vlaamse ?
Aangezien er de afgelopen 20 jaar exact twee Waalse deernes wonnen is de conclusie duidelijk.
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan zijt gij de uitzondering op de regel. Ik ken wel wat mensen die jarenlang in het buitenland werk(t)en. Op een enkel uitzondering na spraken die overal Engels. Ik ken ook heel wat buitenlanders die in Vlaanderen werken, en op de werkvloer altijd Engels praten. Ik moet wel zeggen dat de meesten een inspanning doen om toch minsten de basis van de plaatselijke taal te leren. Maar de mensen die ik als voorbeeld geef zijn meestal oog opgeleiden die meestal gemakkelijker een andere taal leren. Niet iedereen heeft de capaciteiten om zich een andere taal eigen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hier een expert in de nucleaire wetenschap aan de KUL komt werken, dan hoeft hij geen perfect Nederlands te kennen. Al zou ik het wel normaal vinden dat hij goedendag en alstublieft en dank u wel kan zeggen en nog enkele elementaire frases. Ik heb ook samengewerkt met expats en in het bedrijf werden die mensen aangemoedigd om Nederlands te spreken al moesten hun rapporten e.d. natuurlijk niet in het Nederlands zijn. Maar iemand die hier komt om mensen te bedienen, doet haar werk niet als ze de klanten het gevoel geeft dat ze niet thuis zijn in eigen land!
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betekent dat ook dat het recht om daar geen kloten van te verstaan een overtreding is? Zo ja: wat is de vastgelegde straf van de UN dienaangaande? Yatil un(e) jurist(e) dans la salle?
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In ons bedrijf in Brussel werken Franstaligen, Nederlandstaligen maar ook mensen die geen van die twee talen kunnen. Daarom spreken we Engels tegen anderstaligen. En ik heb gemerkt dat dat veel leuker en voor veel meer collegialiteit zorgt dan Frans te spreken. Wat ik overigens ook gek vind: Ik heb er geen probleem mee om Frans te spreken tegen een Fransman, maar wel tegen een Belg.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met Walen heb ik meer moeite. In Wallonië tot daar aan toe maar hier in Vlaanderen? Ik had hier ooit enkele keren een Waalse familie op bezoek. Ze kwamen hun doodzieke tante bezoeken en slechts één van hen sprak enkele woordjes Vlaams. Die éne was bovendien de dochter van Italiaanse inwijkelingen, opgegroeid in Wallonië maar haar ouders hadden haar het belang van de 2 landstalen doen kennen. De rest van de familie - de echte bloedverwanten - spraken geen letter Vlaams. Om te huilen, hun tante kon, letterlijk op haar sterfbed niet met hen communiceren.
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb schoonfamilie in Noord Frankrijk. Eén van die (goed begoede) overschoontantes woont in Sint-Martens Latem. Als je die dan eens tegenkomt op een trouwfeest of zo krijg je verhalen van hoe haar auto in panne viel, en toen de garagist haar kwam depanneren kon die het zelfs niet in't Frans uitleggen. Een ware schande was dat.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 22 november 2020 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |