Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 20:27   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Bosspitsmuizen staan ook bekend als behoorlijk agressief.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bosspitsmuis

Maar niemand is dus bang van een bosspitsmuis. Ook niet als er wat langer wit haar op staat en ze Jack Russell heet.

Een mes gebruiken kan NOOIT onderhavig zijn aan verzachtende omstandigheden. Als we het doden van een hond gaat goedkeuren en van de wrede hondendoder een slachtoffer maakt in plaats van een gestoorde smeerlap van een dader, ligt de weg open om ook koppensnellende religieuze fanatici te gaan bestempelen als slachtoffers...wegens een trauma in hun jeugd en mama die dronk en pillen pakte en papa die nooit thuis was.

Messenstekers lijken mij niet echt normale mensen. Het vergt echt al een totaal misvormd gestoord brein om zulke krapuleuze smeerlappen proberen goed te praten. Van geschifte daders slachtoffers maken is nooit een goede en duurzame maatschappelijke keuze.
Bij ons in de streek zijn er heel veel wandel en fietsroutes. Druk gebruikt. En toch zijn er dagelijks zwakzinnigen die hun hond niet aan de leiband houden. Soms zijn dat veldspitsmuizen aka Russels, soms zijn het Schepers, onlangs was er zelfs een kloot die zijn Bull-terriër liet los lopen 'maar t is nen braven hoor...'
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:28   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is voor u het verschil ?
Voor mij zijn deze twee stukken anti-sociaal krapuul dat permanent uit de maatschappij mag worden weggehald.
Maar ons gerecht laat een jongere die een ruitje uitsmijt even snel vrij als een hondenmoordenaar.
Ons gerecht is corrupt en zou beiden permanent uit de maatschappij moeten houden. Er zijn nog mijnen in Belgie. Daar zou men messendragen joggend crapuul levenslang kunnen in opsluiten. Voor elke 1000 kg steenkool dat ze nog zouden boven halen zouden ze een droge boterham mogen ktijgen.
Een hondenmoordernaar ? Hij beschermde zichzelf om niet gebeten te worden door die smerige vuile rat.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:28   #63
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Als dat beest achter hem aanzat dat heeft hij zich verdedigt om niet gebeten te worden door die vuile rat. Ik zie niet in waarom hij zijn werk moet verliezen omdat hij een beest gedood heeft. Een beest is geen mens.
Een beest is geen mens, en sommige mensen zijn beesten.
Humanoide afwijkingen die een klein lief hondje zomaar doodsteken zouden geen leven meer mogen hebben. Dus werk kwijt en geen uitkering.
Maar ja, ons gerecht laat dat laagste van het allerlaagste krapuul gewoon vrij. Onbegrijpelijk.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:29   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk gaat dit vooral over verboden wapens. Je mag je uiteraard verdedigen als je door om het even welk dier aangevallen wordt.
Oud 22 november 2020, 20:29   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij ons in de streek zijn er heel veel wandel en fietsroutes. Druk gebruikt. En toch zijn er dagelijks zwakzinnigen die hun hond niet aan de leiband houden. Soms zijn dat veldspitsmuizen aka Russels, soms zijn het Schepers, onlangs was er zelfs een kloot die zijn Bull-terriër liet los lopen 'maar t is nen braven hoor...'
Hier ook, waarom was dat rotbeest niet aan de leiband ?
Oud 22 november 2020, 20:29   #66
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk gaat dit vooral over verboden wapens. Je mag je uiteraard verdedigen als je door om het even welk dier aangevallen wordt.
Een hond die niet aan de leiband is , dat is ook een wapen.
En als die bijt. Afmaken, per direct.
Oud 22 november 2020, 20:31   #67
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beest is geen mens, en sommige mensen zijn beesten.
Humanoide afwijkingen die een klein lief hondje zomaar doodsteken zouden geen leven meer mogen hebben. Dus werk kwijt en geen uitkering.
Maar ja, ons gerecht laat dat laagste van het allerlaagste krapuul gewoon vrij. Onbegrijpelijk.
Een klein lief hondje probeert niet te bijten. Afmaken dat rotbeest, die loper had gelijk. En wat men privé doet, daar moet men zijn werk niet voor verliezen.
Oud 22 november 2020, 20:32   #68
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Een hondenmoordernaar ? Hij beschermde zichzelf om niet gebeten te worden door die smerige vuile rat.
Een jack russell bijten...alsof een bosmuis met haar op kan bijten.
Allemaal kwatch. Straks komt de smeerlap zijn moeilijke jeugd nog ten berde ook....
Geen enkel begrip voor zo’n onmens die voor zijn heilige egoistische concentratie zomaar met messen gaat zwaaien en onschuldige dieren vermoord.

Trouwens in het ganse verhaal komt nergens voor dat er bijtgevaar was. Zelfs de rotzak blijkt dat niet vermeld te hebben in zijn verklaringen
Oud 22 november 2020, 20:33   #69
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft men echt een illegaal wapen nodig om zich te verdedigen tegen eendwergmol met lang wit haar ?
Oud 22 november 2020, 20:34   #70
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Een klein lief hondje probeert niet te bijten. Afmaken dat rotbeest, die loper had gelijk. En wat men privé doet, daar moet men zijn werk niet voor verliezen.
Toch wel....
Als men in zijn prive maatschappij vijandige dingen doet, zoals messen dragen als men wat gaat rondlopen...dan mag men gerust zijn maatschappelijk leven totaal verliezen.
Waar in het dossier is er trouwns sprake van bijten ? Ik meen gelezen te hebben dat zelfs de messenzwierende rotzak dt niet eens beweerd heeft. Hij was gestootd in zijn egoistische roes van zogenaamde concentratie

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 november 2020 om 20:36.
Oud 22 november 2020, 20:35   #71
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat beest achter hem aanzat dat heeft hij zich verdedigt om niet gebeten te worden door die vuile rat. Ik zie niet in waarom hij zijn werk moet verliezen omdat hij een beest gedood heeft. Een beest is geen mens.
Een hond die een mens bijt, onmiddelijk afmaken.
ah, het stuk waarin die hond gebeten heeft heb ik precies gemist? in dat geval is het inderdaad zelfverdediging, indien niet dan is het geweldpleging. net zoals je niet zomaar iemand mag doodschieten omdat hij u verbaal bedreigd mag je ook niet zomaar een hond doden omdat je er bang voor bent.

en een hond is inderdaad geen mens, een hond wordt gezien als eigendom. het doden ervan is dus zoals het in brand steken van een auto, vandalisme. als iemand uw auto in brand komt steken dan zou u vast ook wel willen dat hij daar serieus voor gestraft wordt?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:35   #72
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een jack russell bijten...alsof een bosmuis met haar op kan bijten.
Allemaal kwatch. Straks komt de smeerlap zijn moeilijke jeugd nog ten berde ook....
Geen enkel begrip voor zo’n onmens die voor zijn heilige egoistische concentratie zomaar met messen gaat zwaaien en onschuldige dieren vermoord.

Trouwens in het ganse verhaal komt nergens voor dat er bijtgevaar was. Zelfs de rotzak blijkt dat niet vermeld te hebben in zijn verklaringen
Ik zie dat ook niet in de bron van de op.
Oud 22 november 2020, 20:36   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft men echt een illegaal wapen nodig om zich te verdedigen tegen eendwergmol met lang wit haar ?
Je weet niet op voorhand welke hond je gaat aanvallen. Als het een pitbull of een scheper is dan heb ik graag een (illegaal) wapen ter verdediging.

Met uw blote handen hebt ge daar geen kans tegen Willem.
Oud 22 november 2020, 20:37   #74
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ah, het stuk waarin die hond gebeten heeft heb ik precies gemist? in dat geval is het inderdaad zelfverdediging, indien niet dan is het geweldpleging. net zoals je niet zomaar iemand mag doodschieten omdat hij u verbaal bedreigd mag je ook niet zomaar een hond doden omdat je er bang voor bent.

en een hond is inderdaad geen mens, een hond wordt gezien als eigendom. het doden ervan is dus zoals het in brand steken van een auto, vandalisme. als iemand uw auto in brand komt steken dan zou u vast ook wel willen dat hij daar serieus voor gestraft wordt?
De reden staat niet in de post van de op.
Oud 22 november 2020, 20:44   #75
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn honden, 2 Akita Inu's lopen altijd los als ik in de natuur ga wandelen.
Getuigd van een ongezien en kortzichtig egoïsme, zoals we vaak zien bij eigenaars van huisdieren. Loslopende honden zijn niet alleen een pest voor lopers, wandelaars en fietsers, maar ze verstoren ook de natuur en jagen de dieren op die er resideren of bijten ze dood.

Citaat:
Er zal geen enkele smeerlap-jogger met een mes aan die beesten aankomen.
Het waren oorspronkelijk beren-jagers en sleuren nu per hond zo'n 100 kg gewoon voort.
Ze luisteren perfect naar mij.
Dat naïef verhaaltje horen we iedere keer opnieuw wanneer er weer eens een hond iemand heeft gebeten. Maar normaal doen mijn honden nooit iets!

Citaat:
Maar oh wee als een smeerlap-hondenhater naar die beesten zou durven stappen met kwade bedoelingen. Alleen hebben zulke onmens-dierenhaters niet het lef om naar die twee lieverdjes te stappen.
Wat te zeggen van die smeerlap-onmens-dierenhaters die hun honden laten loslopen en vervolgens allerhande dieren in natuurgebieden opjagen en doodbijten ?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200604_04981086
Oud 22 november 2020, 20:44   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Euhm, ik ben zelf een fervent loper en heb af en toe een problematische ontmoeting met een hond. Maar iets ergers dan eens goed vloeken heb ik nog nooit gedaan.
Al lopend heb ik er eigenlijk nog maar weinig last van gehad. Met de fiets ben ik wel al eens in de gracht gesukkeld door een hond die plots op me af kwam gelopen. Toen heb ik de eigenaar toch ook wel de huid volgescholden. Maar de hond iets aandoen is nooit bij mij opgekomen. Het is dan ook niet de schuld van die hond maar van de eigenaar. Er is dus geen enkel excuus voor die stekende jogger
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:45   #77
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik fiets en mountainbike (wat is het verschil ?) 10000 km per jaar al gedurende 35 jaar en heb nog maar 1 keer ‘last’ gehad van een loslopende hond.
Maar ik ga dan ook nooit mtb’en waar ik met mijn honden zou gaan wandelen.
Ge hebt bij ons gepijlde wandelroutes en gepijlde Mtb routes. Het was toch telkens op de Mtb routes. Het is nu in bos ook 20 keer zo druk als 1 jaar geleden.

Ps ik zeg ook niet dat je een hond moet doodsteken.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 22 november 2020 om 20:46.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:49   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk toch niet dat dat loperke een tweede maal een hondje gaat dood steken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:50   #79
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is voor u het verschil ?
Voor mij zijn deze twee stukken anti-sociaal krapuul dat permanent uit de maatschappij mag worden weggehald.
Maar ons gerecht laat een jongere die een ruitje uitsmijt even snel vrij als een hondenmoordenaar.
Ons gerecht is corrupt en zou beiden permanent uit de maatschappij moeten houden. Er zijn nog mijnen in Belgie. Daar zou men messendragen joggend crapuul levenslang kunnen in opsluiten. Voor elke 1000 kg steenkool dat ze nog zouden boven halen zouden ze een droge boterham mogen ktijgen.
Jezus zeg, het gaat hier over een hond hé, een dier!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:53   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Dit lijkt mij een behoorlijk rationele benadering.
Ik denk echt niet dat er iemand is die geloof wil hechten aan de these dat een jogger 'dreiging' voelde voor dergelijk pruts-hondje. Die kerel gaat zijn beste dag niet meemaken in de rechtbank.
Maar waar ligt de grens ? Er is regelgeving : een verbod om honden los te laten lopen. Wie die regels respecteert kan nooit dergelijke zaken meemaken en dan zijn discussies of het nu over een langharige dwergmuis gaat of een groot bijtbeest ook niet meer nodig. En dan is de recreant in de publieke ruimte veilig voor de gevolgen van onverantwoordelijke eigenaars van honden.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be