![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heb ik het al persoonlijk meegemaakt? | |||
Ja, zwaar gebeten door een loslopende hond; moest minstens genaaid worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,88% |
Ja, licht gebeten door een loslopende hond. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 39,02% |
Neen, nog nooit gebeten door een loslopende hond |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Ja, vervelend gevoel gehad door loslopende hond |
![]() ![]() ![]() |
17 | 41,46% |
Neen, zelfs nog nooit een vervelend gevoel door zo'n hond |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Deze optie ben jij vergeten, Schoofken, dus ik leg uit. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat er zo veel mensen zijn die angst hebben voor een hond. Een hond voelt het aan wanneer je angst hebt voor hem en dan kan het wel eens verkeert lopen. In realiteit hoef je veel minder angst te hebben van een loslopende hond dan van een loslopende mens. Er zijn heel wat mensen die ook beter zouden aan een leiband gehouden worden. Ik heb nog nooit gehoord van een hond die op Zaventem een bom heeft laten ontploffen met x aantal doden en gekwetsten tot gevolg. Laatst gewijzigd door Garry : 25 november 2020 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus het is menselijk. En je hebt honden in verschillende soorten en maten. Die Bouvier van uw vader, bouviers zijn zowat de vriendelijkste honden die er bestaan. En er zijn er nog die heel trouw zijn en geen vlieg kwaad doen. Maar pakweg een dobberman, kweenie hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie wil daar aan beginnen om het aan te passen aan de dag van vandaag? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien niet na 1 jaar maar je gaat op een bepaald moment keihard met de feiten geconfronteerd worden. Dat justitie ouden wetten heeft tot daar aan toe, maar dat het niet sneller kan werken en nog niet volledig geinformatiseerd is, dat vind ik totaal onbegrijpelijk. Als je zo'n achterstand hebt zoals hier in België kun je niet meer spreken van rechtszekerheid maar eerder van een bananen republiek mat klasse justitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 november 2020 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de meeste rechtbanken en hoven kunnen we tegenwoordig conclusies en overtuigingsstukken digitaal indienen (vroeger moest dit op papier ter griffie worden neergelegd). Dit via een door de Orde van advocaten opgezet digitaal platforum (DPA-deposit). Helaas is dit nog steeds niet overal mogelijk. In de eerste corona-maanden werd er tevens een systeem ontwikkeld om verzoekschriften digitaal te kunnen indienen. Wij advocaten hoopten dat deze 'noodoplossing' permanent zou zijn. Waarom zou men immers het systeem afschaffen als men het heeft opgezet? Helaas is het bij vele rechtbanken (vooral correctioneel) terug naar af. Cliënten vragen meer en meer details op van facturen die wij uitsturen. Volledig terecht trouwens, zij mogen weten waarvoor ze betalen. Hoe opener men is, hoe minder zever achteraf. Het is in zo'n gevallen echter heel moeilijk om aan cliënten te verantwoorden dat we €200 ofzo moeten aanrekenen voor een belachelijk ritje naar Brussel om daar iets ter griffie te gaan neerleggen. Het is een absurde kost, maar wij doen nu eenmaal wel die uren... Daarom: digitalisering hoe sneller hoe liever. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 november 2020 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo'n voorbeeld van tijdverlies: rechtbanken die nog steeds eisen dat advocaten aanwezig zijn tijdens de inleidingszitting.
Tijdens de inleidingszitting wordt er een conclusiekalender bepaald. Dit is een kalender die bepaald tegen welke datum welke partij zijn of haar conclusies (= schriftelijke argumentatie) moet indienen. Dat ziet er standaard uit als volgt: - Partij A: eerste conclusies tegen xx/xx/xx - Partij B: eerste conclusies tegen xx/xx/xx - Partij A: syntheseconclusies tegen xx/xx/xx - Partij B: syntheseconclusies tegen xx/xx/xx Zo'n conclusiekalender wordt meestal op voorhand afgesproken tussen de advocaten van de partijen. De rechter moet dit akkoord dan enkel bekrachtigen. Voor sommige rechtbanken volstaat het dat de advocaten van de partijen voorafgaandelijk aan de inleidingszitting een brief sturen naar de rechtbank met daarin de overeengekomen conclusietermijnen. Sommige rechtbanken vereisen echter (zelfs in corona-tijden) dat men aanwezig is ter zitting. Men moet dan een verplaatsing maken en daar tijd verspillen over iets waar: 1) al een akkoord over bestaat 2) op enkele minuten kan worden bevestigd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal toch wel iemand gebaat zijn met zo'n "prehistorische" justitie. Binnen het Brusselse justitiepaleis zou zelfs geen wifi-verbinding en geen GSM-bereik zijn ![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 november 2020 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wat u zegt over het Brussels Justitiepaleis klopt. Ik zal het de volgende keer dat ik ben in ieder geval eens nakijken met mijn gsm. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/3 van de parlementsleden heeft een diploma rechten. Er kunnen dus maximaal 1/3 advocaten in het parlement zitten. Van de mensen met een diploma rechten is uiteraard bijlange niet iedereen advocaat. Als ik me niet vergis begint minder dan de helft van de mensen met een diploma rechten aan de advocatenstage Het werkelijke aantal advocaten zal dus veel lager liggen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 november 2020 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die generatie vindt men veel meer advocaten die vasthouden aan de meer archaïsche invulling van wat een advocaat is. Degenen die zich verzetten tegen al wat de advocatuur meer richting "onderneming" brengt. Degenen die stammen uit de tijd dat de driejarige stage nog volledig onbezoldigd was en dus enkel was weggelegd voor degenen wiens ouders rijk genoeg waren om hun kind nog drie jaar extra te onderhouden. En ik heb de indruk dat zulke types oververtegenwoordigd zijn in de onze raden (onze bestuursorganen). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 november 2020 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn goede en slechte mensen net als er goede en slechte honden zijn. Bijtincidenten met loslopende honden zijn niet zeldzaam....is uiteraard allemaal wat afhankelijk van ras. Maar ja van een vrij kanarievogeltje moet je ook niet zo bang zijn als van een loslopende beer. In de natuur zijn dieren niet zo lief hoor voor elkaar....ze vreten mekaar zonder verdoving of de minste empathie letterlijk levend op. Medelijden is ze onbekend het is ook ieder voor zich. Ik ken weinig mensen die een andere levend opvreten. https://www.youtube.com/watch?v=8xdA9fvZqg0 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 november 2020 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, een goed afgerichte hond is zalig om bij je te hebben, maar het baasje moet daar ook wel wat tijd willen insteken, ntl. Wie zich een hond aanschaft, groter dan een handtas, moet een plan en de goesting hebben om daar de komende 12-18 jaar rekening mee te houden, kwestie van te weten dat daar veel tijd in kruipt, ook wanneer het eens minder goed uitkomt. Het dier mag niet de dupe worden van een impulsieve beslissing. Daarom is het imo wenselijk om bij de aanschaf van een hond, dat baasje en hond samen een (verplichte) basisopleiding ‘goede manieren’ volgen, zoiets als een rijbewijs halen voor ’n brommer. Dat laatste is – qua veiligheid - ook een noodzakelijke ‘investering’ om de andere weggebruikers niet voor de voeten te rijden en zou ook al wat schelen in de wegwerpmentaliteit van (te) veel impulsieve eigenaars, wat tevens de asielen zou ontlasten. Citaat:
Kijk maar eens hoe mensen soms flippen op een spinnetje van een nagel groot, dan is het niet verwonderlijk dat kinderen een fobie ontwikkelen tegen hele dagelijkse dingen. Als een loslopende hond recht op mij afkomt, stop ik met stappen en breng traag m’n handpalmen richting z’n snuit, terwijl ik ‘m rustig toespreek met woorden als ‘ja, brave jongen’ en ‘lieve vriend, eh’ ofzo. Als die ziet dat je niet angstig/agressief reageert, gaat die meestal na 5 seconden terug weg. Citaat:
Baasjes met een kort lontje zijn niet echt geschikt, om een hond minutieuze handelingen aan te leren. Trouwens, moslims met honden zijn ‘n even zeldzaam zicht als een politicus die de waarheid spreekt, dus vanuit die hoek zou ik me weinig zorgen maken. Echter (en als het waar is), er zijn andere dieren die geschikter zijn voor een zelfmoordactie: Iran has 'fleet of killer dolphins trained to blow up ships in suicide attacks' https://www.mirror.co.uk/news/world-...ained-21254757 Arme Flippers...
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 november 2020 om 13:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |