![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een zever. Iedereen is een potentiele dode. De kans om aan corona te sterven als 50% van de bevolking ze opdoet is gelijk aan de kans om dit jaar van kanker te sterven.
Elke burger is een potentiele kankerdode. In werkelijkheid overleven de meeste mensen dit jaar zonder dood te gaan aan kanker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
3X dodelijker dus, en vooral ook: hoe zwakker (ouder, andere medische kwalen)de patient hoe gevaarlijker. Met die wetenschap vind ik het antwoord van de overheid compleet overdreven (de remedie is kwalijker dan de ziekte). Dat is mijn waarde-oordeel en ik sta hier zeker niet alleen in. Er wordt echter geen fundamenteel debat over gevoerd, de discussie en het beleid worden gestuurd door een select clubje experts die het beleid vanuit een nauw gezondheidsperspectief bekijken (covid doden vermijden). Laatst gewijzigd door alpina : 28 november 2020 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij nu sterven of binnen 20 jaar ? ![]() Man toch....
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: het is geen Gauss curve want het is geen stochastisch proces. Dus er is geen ‘Gauss knikpunt’.
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U bent echt niet in staat om een redenering te volgen, laat staan er zelf een op te bouwen. In concreet dit geval: er sterven elk jaar ongeveer even veel mensen aan kanker als er dit jaar aan covid zijn overleden. Niet uitgespreid over 20 jaar, elk jaar! Maar waarschijnlijk begrijpt u zelfs deze analogie niet. Laatst gewijzigd door alpina : 28 november 2020 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2016 stierven er welgeteld 117 mensen in België aan griep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() De cijfers spreken dit tegen. In Ierland zijn dezelfde maatregelen nog altijd van kracht en ook daar zie je een stagnatie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De een na de andere bleek een fiasco. Nu is het Ierland. En als dat niet lukt zal het de volgende keer Groenland zijn vermoed ik.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2020 in België:16.339 mensen sterven aan Covid 19. 3x erger, Covid 19?? 139 x erger ja! Ze maken de mensen wat wijs, zeg het zo maar. En het ergste is nog dat er mensen zijn die dit klakkeloos geloven. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2020 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Griep, kanker, het verkeer, etc... En overal zie je één grote constante en dat is dat aantal doden overal zo laag mogelijk pogen te houden en dat kost ook handenvol geld. Bij Covid heb ik hier (op dit forum) de indruk dat men net de andere weg wenst op te gaan met als reden 'mijn vrijheden komen in het gedrang'. Raar dat niemand of toch maar weinig mensen dit hier al door hebben. Maar ergens past dat vrij goed in de manier van denken die tegenwoordig meer en meer de kop op steekt. Ikke eerst en de rest kan stikken. ![]() '...U bent echt niet in staat om een redenering te volgen, laat staan er zelf een op te bouwen....' Tja.... ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 28 november 2020 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs bij de NVA is de euro gevallen:
https://www.demorgen.be/politiek/het...omen~b00d6cd9/ Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En met die 3X zo dodelijk spreek ik over de fatility case rate. Zie ook deze studie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door alpina : 28 november 2020 om 11:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We merken dat er in België een duidelijke correlatie is tussen de maatregelen en het aantal besmettingen en dan begint gij over Ierland.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke weg wil je nu inslaan ? Dat de maatregelen nutteloos zijn of dat er niemand zich aan de regeltjes houdt of mss beide ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 28 november 2020 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar voor covid doen we dit wel. Daar nemen we wel extreem drastische maatregelen. Dat is niet consistent. Citaat:
Mijn standpunt heeft niets met eogisme of asociaal zijn te maken. Ik vind de trade-off tussen het redden van covid levens vs de impact op de maatschappij niet evenredig. Ik vind die maatregelen asociaal omdat ze vooral de mensen treft die niet de luxe hebben te wonen in een grote woning met veel ruimte op het platteland. Zit maar eens met 5 kinderen in een klein appartementje in een grootstad. Ik vind het ook schandalig dat men kinderen en jongeren het recht op normaal onderwijs verhindert. En tot slot vind ik het nooit gezien dat men mensen het recht op werken en zich vrij verplaatsen verbiedt. Die maatregelen zijn het equivalent van met een kannon op een mug schieten. Ik besef trouwens goed genoeg dat covid ook mij te pakken kan krijgen of mijn ouders. Maar ik kan leven met dat beperkte risico. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In in seizoen 17-18 10000.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ging hier niet meer over de correlatie tussen maatregelen en het ombuigen van de piek. De discussie ging nu over het verder doortrekken van maatregelen om ons onder een bepaald niveau te krijgen. Dit dus: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |