Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2020, 15:11   #61
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Wie o wie zit er hier heel het forum te klagen en zagen hoe moeilijk ze het wel niet hebben, gij toch wel tesamen met nog enkele andere bedorven nesten, en als ze dan op hun plaats worden gezet schrijven dat we verzuurd zijn jongetje toch ge maakt u belachelijk.
Weet u, ik heb echt medelijden met u. Zo door het leven te moeten gaan, sakkerend op al wie niet zo oud is als u, wat beledigingen in het rond strooiend .

Maar blijkbaar maakt dat u gelukkig.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:18   #62
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Statler of Waldorf, wie van de 2 zou het zijn?
Oud 4 december 2020, 15:23   #63
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Statler of Waldorf, wie van de 2 zou het zijn?
Beste post van de dag.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:34   #64
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Weet u, ik heb echt medelijden met u. Zo door het leven te moeten gaan, sakkerend op al wie niet zo oud is als u, wat beledigingen in het rond strooiend .

Maar blijkbaar maakt dat u gelukkig.
uw naam niet weggeven, jij klaagt hier de stenen uit de grond, en het ganse forum kan het gelukkig nalezen,.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:35   #65
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
52 jaar en ik bijna 70, een 18 verschil en ik kan u verzekeren dat mijn gedachten van nu niet meer dezelfde zijn als ik 52 was.
Natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 4 december 2020 om 15:36.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 21:31   #66
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Dit is voor mij stilletjes aan het kernpunt van de discussie.

Studenten hebben van wat normaal de leukste tijd van je leven is een jaar moeten afgeven. Dat jaar krijgen ze niet meer terug, de vrienden die ze normaal maken zullen ze nooit hebben.

Zelfstandigen met een kleine zaak, restaurant en café houders hebben een jaar lang stress en miserie gekend, het jaar zijn ze kwijt, de gevolgen van de stress zullen mogelijks nog wat extra jaren van hun leven afpitsen.

Kankeronderzoeken en andere "niet noodzakelijke" medische ingrepen zijn uitgesteld, hoeveel jaren zullen hierdoor verloren gaan?

Daar tegenover staat dat een onbekend aantal mensen niet gestorven zijn aan Corona. Hoeveel, niemand die het weet. Wel weten we dat het meestal 80 - 85 plussers zijn die sterven.

Mijn vraag is nu, hoeveel verpeste gezonde levensjaren is ons het waard om iemand anders zijn leven te verlengen met enkel maanden of jaren.

Mijn grootmoeder is dement geworden en gestorven in een rusthuis. Ik zou geen maand van mijn leven hebben laten verpesten in ruil voor het laatste jaar van haar leven. En dat is niet omdat ik haar niet graag zag, dat is omdat de kwaliteit van haar laatste levensjaren ronduit slecht was. Zelf wou ze ook niet meer leven, ik ben er vrij zeker van dat zij die ruil ook niet wou.

Aan de andere kant sterven er natuurlijk af en toe ook jongere mensen. Zou ik een maand of 6 willen verpesten om 1 kind te redden? Waarschijnlijk. Zou ik de hele bevolking 6 maanden willen laten verpesten voor 1 kind te redden? Nee.

Waar trekken we de grens?
De meeste mensen hebben denk ik wel eens een jaar in hun leven 'verloren'. Kwestie van (extreem) gezond leven, en je kan de klok terugzetten.. juiste preparaten nemen en je wordt biologisch jonger. Niet tot het oneindige maar je kan je leven met 20 procent extra levensjaren rekken. Zo haal je eventuele verloren jaren, bijvoorbeeld samenwonen foute vriendin, wonen in een verkeerd land, werken onder een kutjob, etc, in. Geen preparaten van foetussen endergelijke, maar puur natuur. Bijvoorbeeld schil van druiven in extreme hoeveelheiden innemen. Of veel en langdurige vasten — wel waterdrinken. Bijvoorbeeld 48 uur per week, non stop, niet eten. 3 dagen, of langer kan ook. Dit tast wel de spieren, in het lichaam, aan maar vertraagt ouderdom of tikt zelfs biologische klok terug. Mensen die in concentratiekampen hebben, de honger hebben gekend, of geleden hebben in hongersnoden hebben grote kans om over de 100 jaar te geraken. Hier zijn onderzoeken over gedaan.

...

Meer maak ik mij zorgen over mijn dochter 2e klas lagere school. Haar klasgenoten die over zijn gegaan kunnen aldus haar amper lezen. Zijzelf kan slecht rekenen. Dit allemaal omdat ze maanden tot geen tot halfschool hebben gehad. Er staat een ramp aan te konen. Kinderen met ouders die hen ondersteunen, of beter gezegd de gelegenheid hebben hun kinderen thuis te onderwijzen, worden weer geblokt door kinderen diedie efforts niets krijgen. Zeker in de leeftijd groep 6 tm 8 jaar jaat dit problemen geven. In veel gevallen voorgoed.

...

De grens moet zijn dat de maatschappij niet op slot moet om grijze mensen te redden. Ofwel maatschappij open houden. De ouderen en zwakken hebben de keus om zichzelf te isoleren of niet. In het laatste geval moeten zij de consequenties dragen. Niet de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 december 2020 om 21:43.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be