Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2020, 00:02   #61
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard Man op fiets geeft 5-jarige brutaal een kniestoot

Ik kan al raden hoe het er bij de politie aan toeging:

Agent: "He, iemand heeft zomaar een kind een kniestoot gegeven, zal ik de krant bellen?"

Korpschef: "Ben je GEK? Straks weer een BLM betoging! En dan gaan er weer virussen verspreid worden! Wil je dat op je geweten? Die jongeren hebben geen kansen gehad, wat ben jij? een racist?"

Agent: "Maar... De dader was geen jongere, maar een blanke man van rond de 50.."

5 minuten later:

Citaat:
De Federale Politie heeft zondag opsporingsbericht verspreid. De fietser is rond de 50 jaar oud en normaal gebouwd. Hij heeft waarschijnlijk een snor en baard die bedekt werden door een gele nekwarmer. Op het ogenblik van de feiten droeg hij een grijze jas, een zwarte wielerbroek, een bril met oranje glazen, gele handschoenen en een gele wielerhelm. Hij reed met een zwart/gele mountainbike.

https://www.hln.be/binnenland/gezoch...even~a94543ca/
Oud 28 december 2020, 00:05   #62
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

zwaanst naa nie eeej
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 00:10   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Wat een schande. Ik lees ook dat hij in het geel (geen rood) gekleed was.

Ik wil daarmee uiteraard niets impliceren.
Oud 28 december 2020, 00:17   #64
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat een schande. Ik lees ook dat hij in het geel (geen rood) gekleed was.

Ik wil daarmee uiteraard niets impliceren.
Geel met zwart!

Misschien was het gewoon iemand die zich als wesp verkleed heeft!
Oud 28 december 2020, 00:29   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben sinds augustus een pedalerende weggebruiker. Ik ben nog steeds aan het bekijken hoe ik een kind een kniestoot kan geven vanuit mijn positie.

Let wel, mijn rijwiel gebruik is voornamelijk woon-werk verkeer, daar "sociaal transport" al een paar maand "officieel en nationaal afgeraden is".
Oud 28 december 2020, 00:31   #66
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben sinds augustus een pedalerende weggebruiker. Ik ben nog steeds aan het bekijken hoe ik een kind een kniestoot kan geven vanuit mijn positie.

Let wel, mijn rijwiel gebruik is voornamelijk woon-werk verkeer, daar "sociaal transport" al een paar maand "officieel en nationaal afgeraden is".
Maar niet verboden.

En als het verboden was, dan is de volgende vraag van de gemiddelde Belg: "Maar gaan jullie controleren?"
Oud 28 december 2020, 00:34   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Maar niet verboden.

En als het verboden was, dan is de volgende vraag van de gemiddelde Belg: "Maar gaan jullie controleren?"
Ik ben al 2 keer tegengehouden door agenten die zichzelf verveelden. Maar ik werkte in ploegendienst.
Oud 28 december 2020, 01:32   #68
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Doelbewust die kleine opzetten vlammen !! Iemand die zoiets doet ,
die zouden ze zelfs incluis voor kindermishandeling moeten oppakken !!
Hij had beter van z'n fiets afgestapt , voorbijgewandeld , en terug de fiets op !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 07:39   #69
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Had het mijne kleine geweest dan had ik nu in den bak gezeten. Fucking wielerterroristen.
Oud 28 december 2020, 08:53   #70
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

er zijn er hier de pedalen kwijt
Oud 28 december 2020, 10:02   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...?ocid=msedgdhp

Politie zoekt 'onbeschofte fietser' die kind van vijf kniestoot gaf, fietser zelf belde al naar familie voor zijn versie van de feiten
Redactie 10 uur geleden

Het was deze week druk in de Hoge Venen, onder meer door de sneeuwval en dergelijke meer. Daarbij is er ook een incidentje geweest.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 28 december 2020 om 10:03.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 11:02   #72
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Merkwaardig hoe zo'n video zoveel kwade reacties oproept. Ook in het nieuws dit weekend: een vijfvoudig moordenaar gaat vrijuit omdat de Belgische Justitie de feiten te lang geleden vindt, maar weinig reactie.

Doet me denken aan die video van die man in Bosnië die vijf katjes verdronk: doodsbedreigingen van over heel de wereld kreeg die. In diezelfde periode lekt ook een video uit, gemaakt in datzelfde land 20 jaar eerder: een slachtpartij tijdens de Bosnische oorlog, maar daar ging het maar om mensen...
Das de mode tegenwoordig.

Onrecht aanklagen als het over individuele gevallen gaat, zichzelf in de kijker twitteren als Grote Bestrijder Van Het Onrecht.

Die kat uit Peru... Heel het land op zijn kop terwijl er dagelijks tientallen katten in Belgische asielen (noodgedwongen) ge-euthanaseerd worden.

Ne kleine krijgt nen duw van ne fietser. Efkes alle andere nieuws vergeten want dit kan echt niet. Dat er ondertussen in het Oosten duizenden kindjes onze kleren in elkaar naaien is efkes niet van belang.

Ik word er blijkbaar niet alleen mottig van.

Heel die kudde "Kijk eens hoe hard ik tegen onrecht ben en wat voor goed mens ik ben"-pummels die zich achteloos beet laten nemen door ze bezig te houden met kleine akkefietjes terwijl het grote onrecht wereldwijd rustig verder kabbelt. En die dan nog vinden dat ze je je op je plaats moeten zetten als je zo'n 'mountainbiker duwt bengel'-nieuws een beetje relativeert.
Zum kotzen.
Oud 28 december 2020, 11:12   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien komt het zo uitvergroot in de media omdat het niet het eerste incident is met wielerterroristen? We kennen die gasten hun reputatie...
Oud 28 december 2020, 12:50   #74
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien komt het zo uitvergroot in de media omdat het niet het eerste incident is met wielerterroristen? We kennen die gasten hun reputatie...
Voor mij is het inderdaad de media die dit opblaast, sorry maar een krant die zichzelf serieus neemt, en zo'n filmpje opgestuurd krijgt, zou gewoon moeten zeggen: "sorry, maar dit is irrelevant om in het nationale nieuws te worden gezet". Maar zo zijn er tientallen voorbeelden te geven, dorpsnieuws alom dat tot nationaal nieuws wordt gepromoveerd.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 28 december 2020 om 12:50.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 12:56   #75
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...?ocid=msedgdhp

Politie zoekt 'onbeschofte fietser' die kind van vijf kniestoot gaf, fietser zelf belde al naar familie voor zijn versie van de feiten
Redactie 10 uur geleden

Het was deze week druk in de Hoge Venen, onder meer door de sneeuwval en dergelijke meer. Daarbij is er ook een incidentje geweest.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar "zijn versie" van de feiten. Dat moeten nogal argumenten zijn. Argumenten die rechtvaardigen dat:

- In de plaats van af te remmen (wat hij perfect kon) hij koos om een kind een knietje te geven;
- Daarna gewoon verder reed (alsof er niets aan de hand was);
- Zich nog later wentelde in excuses door te zeggen dat hij zijn bel had gebruikt ...

Wel, ik zou het hem wel eens willen horen zeggen allemaal. 'Zijn versie van de feiten' zegt hij. Dat iemand na wat is gebeurd, daar nog durft mee af te komen, zegt veel over de man. Dit is nu echt eens het profiel van de bestuurder die ook met een wagen vluchtmisdrijf pleegt en zijn slachtoffer voor dood laat liggen als er geen getuigen zijn.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:20   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar "zijn versie" van de feiten. Dat moeten nogal argumenten zijn. Argumenten die rechtvaardigen dat:

- In de plaats van af te remmen (wat hij perfect kon) hij koos om een kind een knietje te geven;
- Zich nog later wentelde in excuses door te zeggen dat hij zijn bel had gebruikt ...

Wel, ik zou het hem wel eens willen horen zeggen allemaal. 'Zijn versie van de feiten' zegt hij. Dat iemand na wat is gebeurd, daar nog durft mee af te komen, zegt veel over de man. Dit is nu echt eens het profiel van de bestuurder die ook met een wagen vluchtmisdrijf pleegt en zijn slachtoffer voor dood laat liggen als er geen getuigen zijn.
Inderdaad.

Maar de reactie hier waarbij men de schuld bij het kind of de ouders durft te gaan leggen, vertellen ons ook dat vele niet eens beseffen welke gevolgen een eenvoudige kniestoot in de rug van iemand zeker bij een kind kan hebben.

Het kind had maar eens met het hoofd verkeerd moeten terecht komen.
De ouders hadden in plaats van de politie een lijkwagen mogen bellen.
We sluiten de hele maatschappij op om enkele levensweken van hoogbejaarden te redden, maar een kind stampen we dood omdat het niet snel genoeg opzij ging.
We beschouwen jongeren die eens willen feesten als moordenaar, maar een kind doodstampen beschouwen we als een normaal gedrag. De ouders hadden maar met het kind had in de wegberm moeten duiken, zodat de fietser ongestoord kon verder fietsen.
De regel binnen de verkeerswetgeving dat men zijn snelheid moet aanpassen naar de verkeersomstandigheden telt volgens sommige niet voor wannabe wielrenners en veldrijders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:34   #77
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Inderdaad.

Maar de reactie hier waarbij men de schuld bij het kind of de ouders durft te gaan leggen, vertellen ons ook dat vele niet eens beseffen welke gevolgen een eenvoudige kniestoot in de rug van iemand zeker bij een kind kan hebben.

Het kind had maar eens met het hoofd verkeerd moeten terecht komen.
De ouders hadden in plaats van de politie een lijkwagen mogen bellen.
We sluiten de hele maatschappij op om enkele levensweken van hoogbejaarden te redden, maar een kind stampen we dood omdat het niet snel genoeg opzij ging.
We beschouwen jongeren die eens willen feesten als moordenaar, maar een kind doodstampen beschouwen we als een normaal gedrag. De ouders hadden maar met het kind had in de wegberm moeten duiken, zodat de fietser ongestoord kon verder fietsen.
De regel binnen de verkeerswetgeving dat men zijn snelheid moet aanpassen naar de verkeersomstandigheden telt volgens sommige niet voor wannabe wielrenners en veldrijders.
Zelfs als je zou kunnen stellen dat de ouders dat kind beter bij de hand hadden gehouden en die ouders beter meteen aan kant hadden moeten staan en ...

... dan nog had die fietser alle tijd om te remmen.
... dan nog had die fietser alle tijd om uit te kiezen tussen 'zijn tempo' en 'zijn remmen'.

Het is gebleken dat het een klootzak is, die zijn tempo op dat moment het belangrijskte vond. Belangrijker zelfs dan een kind.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:37   #78
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs als je zou kunnen stellen dat de ouders dat kind beter bij de hand hadden gehouden en die ouders beter meteen aan kant hadden moeten staan en ...

... dan nog had die fietser alle tijd om uit te kiezen tussen 'zijn tempo' en 'zijn remmen'.

Het is gebleken dat het een klootzak is, die zijn tempo op dat moment het belangrijskte vond. Belangrijker zelfs dan een kind.
Zoals veel van die hangbuikvarkens op een koersfiets klootzakken in het verkeer zijn.
Oud 28 december 2020, 14:01   #79
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoiets van : "Ik kwam door die bocht tegen een lage snelheid, maar iets van een 35 km/h, allez een 10 meter per seconde, en heb gebeld toen ik zag dat er volk in mljn weg stond. Dus die familie had zeker een seconde tijd om de weg vrij te maken voor mij . Dus dat die zo lang bleven staan is toch mijn schuld niet zeker. En ik met pakweg 70 kg tegen 10 meter/sec had dat wicht van misschien 30 kilo een heeel stuk verder kunnen catapulteren, maar ik wou mijn knie sparen dus heb ik maar een licht waarschuwingstikje gegeven. En in plaats van mij daarvoor te bedanken, dient die klotefamilie klacht in. Er is geen respect meer tegenwoordig. Alleman denkt alleen maar aan zeneigen."
Oud 28 december 2020, 14:09   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een stil en verlaten wandelpad.
Een plaats waar een kind veilig kan spelen, veilig kan wandelen, veilig kennis kan maken met de sneeuw, veilig wat bewegingsruimte heeft na maanden te zijn opgesloten door de coronamaatregelen, eindelijk eens wat ruimte en tijd om de teugels wat losser te laten.
Maar de ouders hadden geen rekening gehouden met een mogelijke wannebe, die denkt dat de wereld van hem alleen is.

Citaat:
Ben echt benieuwd hoe die dat aan zijn vrouw en kinderen gaat uitleggen.
Hoe die dat aan zijn buren met kleine kinderen of kleinkinderen gaat uitleggen.
Hoe die dat aan de moeders en grootmoeders aan de schoolpoorten gaat uitleggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be