![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.trouw.nl/nieuws/niemand-...alen~b80284ac/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 december 2020 om 01:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De takenverdeling werd te scherp afgebakend naar mijn zin en ik was het niet zo gewend. Te weinig flexibiliteit. En ook kritiek op fouten die geen fouten zijn en zelf fouten maken bij de vleet. Ik was in de eerste maanden hem aan het inhalen in snelheid en efficiëntie en ik geloof dat dat een rol speelde. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 01:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gek genoeg volgens mijn contaten zijn de nederlanders toch wel beter in organisatie op voorhand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben en blijf een Hollandofiel hoor en ben er ook van overtuigd dat ik een erg bedrijf had zelfs naar Nederlandse normen. Ik heb meerdere mensen er vrijwillig zien opstappen, allemaal Nederlanders. Twee zijn zelfs met doktersbriefje opgestapt (dé manier om ontslag te nemen zonder je uitkering mis te lopen), een ander verdween voorgoed van vrijdag op maandag wegens burnout (die moest mijn uren goedkeuren, die had me per ongeluk één uur gratis laten werken omdat het net winteruur was en de stress haar niet in staat stelde haar werk correct uit te voeren, heb ik nooit om geklaagd en die heb ik ook nooit meer gezien want die was al weg). Onder de managers zaten ook best wat gereformeerden of althans dat vermoed ik want ze zagen er zo uit. Er kwamen er ook enkele uit Bijbelgordelgemeenten. Ik ben er ook zeker van dat ik hen op hun geloof vaak geschoffeerd heb ![]() Op de eerste maand toen ik er begon werkte er trouwens een Rotterdammer wiens contract niet verlengd werd. Die kerel had enorm veel kritiek op refo's. Zou het één met het ander te maken hebben? Geen idee. Jammer, want die Rotterdammer was wel een gezellig persoon die zijn werk bovendien goed deed. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Altijd lachen geblazen met zijn verhalen over de clash van deze twee verschillende werelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 december 2020 om 02:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn manager viel ook mee en die kwam uit een erg bekende kaasstad in het Groene Hart die ook wel eens tot de Bijbelgordel gerekend wordt. Er wonen christenen van allerlei slag, gereformeerden, katholieken, Nederlands-hervormden,... De katholieken stemmen er niet zelden SGP, omdat ze zelf streng-gelovig zijn en die partij als het beste alternatief zien. De helft van die stad is niet-religieus. Je hebt er mogelijk kaas van in je frigo. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 02:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch herken ik de Maastrichtenaar niet in een inwoner van Hasselt. Limburg wordt als het om zaken gaat vaak voor Limbabwe aangeduid. Tenminste in de Randstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Die plek heb ik ff over het hoofd gezien. Doel je op de Biesbos?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Biesbosch is oostelijker is is veel strenger gelovig. Dat is het Land van Heusden en Altena, erg streng-gelovig gebied, vooral Werkendam. Dat ligt in het Noorden van Noord-Brabant en hoorde vroeger bij het Graafschap Holland, hun dialect is echter Brabants. Dinteloord grenst eerder aan Zeeland en heeft een iets kleinere doch ook strenggelovige reformatorische gemeenschap, hun dialect is Hollands.
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 02:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Veel sympathie in voor de hollanders ga je niet vinden in Maastricht. De hollander Dibbets die de aansluiting van Maastricht met België voorkwam is er nog altijd niet erg populair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na wereldwijd misschien een paar miljoen door Covid-19 enkele maanden of een jaar eerder gestorvenen, Gaan die vaccins, Misschien een paar tienduizend enkele maanden of een jaar langer doen leven. Aan de prijs van 100 keer zoveel het uitgespaarde. En als de nazi's deze nieuwe virusverexcuseerde terreur gaan willen aanhouden (en alles wijst daarop, de terreur die ze op het wegennet bedreven hebben ze ook permanent gemaakt), Gaan ze het welvaartspeil van het overgrootste bevolkingsdeel jaar na jaar verder omlaag forceren.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zouden de Vlaamse Ruit en de Brabantse Stedenrij beter een tegenwicht kunnen vormen tegenover de Randstad, zodat ze eindelijk eens wat bescheidenheid na hun nasleep van de Gouden Eeuw leren (nu nog is Holland/De Randstad de meest relevante regio van ons taalgebied, en dat sinds hun Gouden Eeuw). Maar als Vlaming schop ik niet zo graag tegen Randstedelijke schenen. Dat is eerder iets voor Nederlanders van buiten de Randstad die met een soort minderwaardigheidscomplex zitten niet erg verschillend van de rest van Vlaanderen versus Antwerpen. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 02:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb mij eens horen vertellen dat zelfdoding bij Belgen vaak voorkomt bij of na echtscheiding. Eens dit weg, hun hele leven weg lijkt het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alsof ze de Hertog van Alva als hun vader des vaderlands beschouwen die ons behoed heeft van die 'malafide Staatsen', zodat de dorps-Vlaming eeuwenlang in peis en vree zijn Mariabeeldeken dagelijks kan afstoffen. ![]() Maar toegegeven, ik vind het uitgaansleven in een kleiner stadje als Breda interessanter dan in Antwerpen, ondanks de grotere economische relevantie van die laatste. Toch is het dankzij die haven dat Antwerpen - voor mij althans - cultureel opener lijkt. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 03:24. |
|
![]() |
![]() |