Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2021, 21:51   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Één uur geleden

Nancy Pelosi dringt aan op afzetting Donald Trump

Nancy Pelosi, de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, vindt dat aftredend president Trump zich schuldig heeft gemaakt aan opruiing. Ze wil de onmiddellijke afzetting van Trump door middel van het "25ste amendement". Door dat amendement stelt dat het kabinet de president kan vervangen als die zelf niet meer in staat is correct te handelen
bron: alle kranten...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2021 om 21:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 22:08   #62
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Benieuwd hoe deze 147 Republicans Who Voted to Overturn Election Results zouden stemmen bij een afzettingsprocedure.

De kanker in de GOP gaat veel verder dan de figuur Trump.
Oud 7 januari 2021, 22:40   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Benieuwd hoe deze 147 Republicans Who Voted to Overturn Election Results zouden stemmen bij een afzettingsprocedure.

Die zijn sinds gisteren allemaal geen echte Trump-republikeinen meer.

Citaat:
With 140 House Republicans and at least 12 GOP senators expected to challenge the results when Congress meets to count the Electoral College votes, tens of thousands of MAGA have poured into Washington, D.C., to protest the election results. President Donald Trump himself has said he will appear at a “Stop the Steal” rally on Wednesday.

“Tomorrow’s gonna tell you a lot about the country,” Eric Trump told pro-Trump Fox News host Sean Hannity. “Because I can tell you, Sean, any senator or any congressman that does not—meaning on this side—that does not fight tomorrow, their political career is over. Because the MAGA movement is going nowhere!”

Adding that his dad “created the greatest movement in American history,” the younger Trump spelled out his threat specifically to the Republican members of Congress who refuse to join the president’s attempt to subvert the will of the American people.

EricTrump, Executive Vice President of The @Trump Organization"
https://twitter.com/EricTrump?ref_sr...iclesvia%3Drss
Nog eens:
indien 7 ministers + Pence van de 15 van het kabinet Trump -of de meerderheid- Trump wil afzetten, dan zal het wel lukken (25e Amendement), al kan het maar tijdelijk zijn, speelt geen rol

Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...erkt-het-25ste

Kabinet kan Trump ongeschikt verklaren: 'Rol Pence uitermate belangrijk'

Als gekozen wordt om een beroep te doen op het 25ste amendement, dan moet Pence dat samen doen met acht leden van het kabinet.
Er is wel een kleine maar, en dat zal Trump niet nalaten: (maar toch is Pence dan waarnemend president, al is het maar enkele uren of dagen)

Citaat:
Trump kan beslissing aanvechten

Als Pence en het kabinet de beslissing heeft genomen om Trump uit zijn ambt te zetten, dan moeten zij een schriftelijke verklaring naar de leiders van het Congres sturen. Pence zou dan de waarnemend president worden.

Trump zou daarna de mogelijkheid hebben om dat besluit aan te vechten. Hij kan het Congres laten weten dat hij wel in staat is zijn taken uit te voeren en krijgt zijn bevoegdheden dan weer terug. De vicepresident en de kabinetsleden kunnen daar dan weer schriftelijk bezwaar tegen maken bij het Congres.

Het lot van de president ligt in dat geval in de handen van parlementariërs. Zij moeten dan stemmen over de vraag of Trump naar huis gestuurd moet worden. In beide huizen van het Congres zou uiteindelijk een tweederdemeerderheid nodig zijn om de president af te zetten.

Het '25th amendment' maakt pas deel uit van de grondwet sinds de jaren zestig. Het is opgesteld na de moord op president John F. Kennedy.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2021 om 23:07.
Oud 7 januari 2021, 23:17   #64
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een klein overwinninkje nadat de impeachment feestelijk verknald was.

Ach ons Nancy moet eens dringend goed van bil gaan.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 januari 2021 om 23:18.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 23:51   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een klein overwinninkje nadat de impeachment feestelijk verknald was.

Ach ons Nancy moet eens dringend goed van bil gaan.
Trump gaat geimpeached worden. Sowieso. De democraten gaan deze kans niet laten liggen.

Maar die procedure is te traag om hem nog af te zetten....hij is dan al president af.

Voor afzetten zijn 66 zetels in de senaat nodig. En dat is zonder voorwerp als hij geen president meer is.

Maar om gediskwalificeerd te worden van ooit nog public office te hebben zijn slechts 50 stemmen plus VP nodig.....

Daar gaan ze voor. Trump 2024 onmogelijk maken. Het Trumpisme elimineren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 00:39   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Trump overleeft en ooit nog een rol wil spelen zal hij een eigen partij moeten oprichten.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2021 om 00:40.
Oud 8 januari 2021, 00:51   #67
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump gaat geimpeached worden. Sowieso. De democraten gaan deze kans niet laten liggen. Maar die procedure is te traag om hem nog af te zetten....hij is dan al president af. Voor afzetten zijn 66 zetels in de senaat nodig. En dat is zonder voorwerp als hij geen president meer is. Maar om gediskwalificeerd te worden van ooit nog public office te hebben zijn slechts 50 stemmen plus VP nodig.....

Daar gaan ze voor. Trump 2024 onmogelijk maken. Het Trumpisme elimineren.
Wie denkt 'dat' te kunnen door gewoon de persoon te elimineren is heel simplistisch aan 't redeneren.
'Geloof' is a bitch voor simpelen (& collega's relikwieten).
Oud 8 januari 2021, 00:54   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wie denkt 'dat' te kunnen door gewoon de persoon te elimineren is heel simplistisch aan 't redeneren.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt en dat heb je terecht opgemerkt.

Het knotsgekke populisme in de VS aan de rechterkant elimineer je uiteraard niet.

De personencultus rond Trump, die zal afzwakken en verdwijnen zodra de man in de anonimiteit verdwijnt na zijn presidentschap en voltijds bezig is met zijn rechtszaken....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 01:03   #69
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb me verkeerd uitgedrukt en dat heb je terecht opgemerkt.

Het knotsgekke populisme in de VS aan de rechterkant elimineer je uiteraard niet.

De personencultus rond Trump, die zal afzwakken en verdwijnen zodra de man in de anonimiteit verdwijnt na zijn presidentschap en voltijds bezig is met zijn rechtszaken....
waarna een nieuw idool zal opstaan.

Sarah Palin is ondertussen te verlept zeker ?
Oud 8 januari 2021, 06:35   #70
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Politiek (als surrogaatgeloof) ook !

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 07:12   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De titel van het topic is duidelijk: hoe groot schat u de kans in dat Trump kan/wil terugkeren in 2024 voor een tweede termijn?
Ik denk dat zelfs de republikeinen het moeilijk zullen hebben.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 07:39   #72
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De titel van het topic is duidelijk: hoe groot schat u de kans in dat Trump kan/wil terugkeren in 2024 voor een tweede termijn?
Dom rechts (Trump) heeft het voor rechts totaal verknoeid in de VS.
Totally FUBAR
Trump buitengooien en tabula rasa is de enige optie voor de republikeinen.
El laat den Troemp in 2024 dan maar alleen zijn plan trekken als hij nog POTUS wwil worden.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 08:16   #73
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht

Er is anders ook een kankerverspreiding gaande bij de Democraten. Deze partij is overgenomen door een Woke clubje die geen zier geeft om de arme laag van de bevolking. Dat gaat hen in de komende 4 jaar opbreken. Ik zie het ervan komen dat real progressieven zich afscheiden van de corporate Democraten. Zeker als de oorlogen weer terugkomen van weggeweest en de green deal de rijken nog rijker maakt en de armen nog armer.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 januari 2021 om 08:16.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 08:24   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Er is anders ook een kankerverspreiding gaande bij de Democraten. Deze partij is overgenomen door een Woke clubje die geen zier geeft om de arme laag van de bevolking. Dat gaat hen in de komende 4 jaar opbreken. Ik zie het ervan komen dat real progressieven zich afscheiden van de corporate Democraten. Zeker als de oorlogen weer terugkomen van weggeweest en de green deal de rijken nog rijker maakt en de armen nog armer.
Hoe kom je daar nu bij? De Dems zijn nog altijd pro Obamacare en voor hoge ‘Corona’ uitkering.
Biden weet heel goed dat hij zijn verkiezing te danken heeft aan de mobilisatie van de arme zwarte bevolking. Dat zie je aan de samenstelling van zijn kabinet.
Ze hebben daar jarenlang met Trump en Mitch te maken gehad en zullen wel aan 1 zeel trekken.

En nu de senaat binnen is kan je een stortvloed van nieuwe wetsvoorstellen verwachten,
Oud 8 januari 2021, 08:47   #75
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe kom je daar nu bij? De Dems zijn nog altijd pro Obamacare en voor hoge ‘Corona’ uitkering.
Biden weet heel goed dat hij zijn verkiezing te danken heeft aan de mobilisatie van de arme zwarte bevolking. Dat zie je aan de samenstelling van zijn kabinet.
Ze hebben daar jarenlang met Trump en Mitch te maken gehad en zullen wel aan 1 zeel trekken.

En nu de senaat binnen is kan je een stortvloed van nieuwe wetsvoorstellen verwachten,
Ik kijk geregeld naar Jimmy Dore. Dat is een progressieve die ik hoog in het vaandel heb. Omdat hij eerlijk is en niet gekocht. Zoals The Young Turks. Een Light versie van MSNBC.

Uit zijn podcasts blijkt dat er duidelijk een tweedeling is tussen gekochte media. Deze laatste groep zal nimmer het lot van Julian Assange of Edward Snowden ter sprake brengen. Doen ze het toch dan worden deze 2 heren als verraders neergezet.

Ik zie de afgelopen 2 jaar een duidelijke scheiding tussen de 'eerlijke' progressives' en zgn journalisten van free press, die zwaar gesubsidieerd worden door Woke instanties.

De zwarte bevolking doen wat ze behoren te doen en dat is als een blok stemmen op 1 partij. Dat is dus het domste wat je kan doen. Op deze wijze wordt je voorzeker achtergehouden. Immers als de verkiezingen voorbij zijn kunnen zij als groep wegkwijnen. Dit omdat deze groep de volgende verkiezingen weer op dezelfde partij zullen stemmen. De zwarte bevolking moet beseffen dat politici hun stem moeten verdienen. Pas dan zal deze groep echt geholpen worden. PS: Trump heeft veel voor de zwaren betekent. Ook hebben meer zwarten op Trump gestemd dan enig ander Republikaans kandidaat. Al zal MSM dat nooit naar voren brengen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 januari 2021 om 09:00.
Oud 8 januari 2021, 08:54   #76
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Politiek (als surrogaatgeloof) ook !
De ochtendkoffie geroken? 't Werd tijd.
Politiek & religie = identiek.
Oud 8 januari 2021, 08:59   #77
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kijk geregeld naar Jimmy Dore. Dat is een progressieve die ik hoog in het vaandel heb. Omdat hij eerlijk is en niet gekocht. Zoals The Young Turks. Een Light versie van MSNBC.

Uit zijn podcasts blijkt dat er duidelijk een tweedeling is tussen gekochte media. Deze laatste groep zal nimmer het lot van Julian Assange of Edward Snowden ter sprake brengen. Doen ze het toch dan worden deze 2 heren als verraders neergezet.

Ik zie de afgelopen 2 jaar een duidelijke scheiding tussen de 'eerlijke' progressives' en zgn journalisten van free press, die zwaar gesubsidieerd worden door Woke instanties.

De zwarte bevolking doen wat ze behoren te doen en dat is als een blok stemmen op 1 partij. Dat is dus het domste wat je kan doen. Op deze wijze wordt je voorzeker achtergehouden. Immers als de verkiezingen voorbij zijn kunnen zij als groep wegkwijnen. Dit omdat deze groep de volgende verkiezingen weer op dezelfde partij zullen stemmen. De zwarte bevolking moet beseffen dat politici hun stem moeten verdienen. Pas dan zal deze groep echt geholpen worden.
Tegen excessief politiegeweld tegenover ‘zwarten’ zijn is niet ‘woke’. Dat hebben we met de aanpak van deze meute wel gezien. Moest het BLM geweest zijn zouden die weggeknuppeld zijn nog voor ze in het zicht van het Capitool kwamen.
Oud 8 januari 2021, 09:01   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Waarom dweept iedereen zo met Biden?

Zal die het allemaal in goede banen weten te leiden of zal het nog een zwaardere lijdensweg worden?

Zal hij zijn rol als 'puppet on a string' waar weten te maken of zal hij beroep moeten doen op al zijn helpertjes (ook vorige presidenten) die nu al in ellenlange rijen staan aan te schuiven om hem te helpen.

Begrijpt u mij niet verkeerd, Trump heeft fouten gemaakt maar toch ben ik van mening dat men in de VS nog gaat janken dat men hem de laan uitstuurde.

p.s.

Of hij zich in 2024 nog kandidaat zal stellen dat lijkt mij wreed twijfelachtig.

Eerst dacht men (ook ik) dat hij het aan Ivanka zou overlaten maar die kans lijkt mij ook enorm klein geworden.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 januari 2021 om 09:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 09:01   #79
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tegen excessief politiegeweld tegenover ‘zwarten’ zijn is niet ‘woke’. Dat hebben we met de aanpak van deze meute wel gezien. Moest het BLM geweest zijn zouden die weggeknuppeld zijn nog voor ze in het zicht van het Capitool kwamen.
Als BLM binnen het capitool was geweest dan hadden ze alles in de fik gestoken. Trumpers waren letterlijk en figuurlijk in dat opzichte een carnavalsoptocht.
Oud 8 januari 2021, 09:02   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als BLM binnen het capitool was geweest dan hadden ze alles in de fik gestoken. Trumpers waren letterlijk en figuurlijk in dat opzichte een carnavalsoptocht.
Als mijn tante kloten had dan was ze mijn nonkel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be