![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Wel in dit geval hadden ze er niet voor gekozen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"We zijn tegen separatisme, dus we starten ons eigen separatisme." ? Die gebieden samen lijken economisch niet erg sterk, amper levensvatbaar en totaal afhankelijk van de USA dat het zal inkapselen. En ze maken hun zwarte bevolking dan ook nog eens politiek irrelevant in de USA. Beetje zoals de thuislanden in Zuid Afrika. Verdere politieke participatie lijkt een beter plan, dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu had ik graag eens een gelijkaardig pamflet voor de "black culture" gezien.
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, hier hebben ze er al een ver doorgedreven oplossing voor... De omvolking... Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 januari 2021 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
“The National Museum of African American History and Culture removed a graphic that attempted to describe “aspects and assumptions about white culture” from its website Thursday after criticism from conservatives that it was racist. Criticism of the graphic took off this week. On social media, conservative author Ben Shapiro described the chart as crazy and evil and said it “suggests all pathways to success — hard work, stable family structure, individual decision-making — represent complicity in white supremacy.” President Trump’s son Donald Trump Jr. tweeted the graphic on Wednesday and tied to it the presidential campaign, writing, “These aren’t ‘white’ values. They’re American values that built the world’s greatest civilization. They help you succeed here, no matter your color. So make no mistake, Biden’s radicals aren’t coming for ‘whites,’ they’re coming for the entire American way of life.” https://www.washingtonpost.com/enter...298_story.html Trouwens, ik vraag me af wat er eigenlijk ‘racistisch’ zou zijn aan de inhoud ervan. Het meeste wat er staat klopt en daar is niks om over beschaamd te zijn.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 januari 2021 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() Camera's 24/24, popcorn en biertje bij de hand en kijken maar.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() De rest van z'n oeuvre is ook wel heel goed.
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De oplossing voor segregatie is niet nog meer segregatie. Er zal geen isolatie zijn van de twee landen, en na verloop van tijd thuisland heeft New Africa klachten heeft over haar moederland en vice versa; economisch, politiek en demografisch. En dat leidt dan naar nog meer conflict. Hoe is dit een uitkomst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De segregatie is reeds gaande. Op campussen zijn er meer en meer exclusief Afro-Amerikaanse clubjes. De hang naar segregatie komt ditmaal niet van de blanken uit. Beter is het dan om in goed nabuurschap te leven ipv als een dysfunctionele familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 januari 2021 om 01:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Degenen die hier toekwamen als exchange student of in het bedrijfsleven zitten daar gaat het om een verschillende groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn echtgenote is Aziatisch en heeft, als jonge 18-jarige ginds meer dan 15 jaar gewoond, eerst gestudeerd en op kot op de campus (Yale, MIT) en later gewerkt in Massachusetts, California & Texas. (werkzaam in City-planning & real estate.) Behoudens traditionele misverstanden, volgens eigen zeggen geen ernstige onveilige ervaringen gehad toendertijd maar ook niet dat echte 'thuis' gevoel. Eerder een vrijblijvend 'whatever-ok' gevoel. Wel argwanender t.o.v. (raar, he?) de lokale afro medeburger wanneer van buiten de directe kennissenkring. Totaal andere relationele houding dan bvb met Latino's of tradi Texan rednecks. Wel meer op de hoede in plaatsen zoals Georgia, Alabama of Mississippi. Ik veronderstel dat vandaag de tegenstellingen en polarisaties naar een nog meer tricky niveau gegroeid zijn, zeker in die sossen milieus zoals Yale e.d.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Herstelbetalingen is toch niet de enige en hoofdzakelijke vraag van de hele beweging? Is het niet gewoon de excessen van racisme te temperen of de verschillen in behandeling aan te pakken? Dat lijkt me niet onredelijk. Verder ben ik wel akkoord dat herstelbetalingen overdreven zijn, zelfs belachelijk, en overmatige "positieve discriminatie" contraproductief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Toch niet echt de maatschappij waar ik wens in te leven, deze "white" maatschappij zoals hier beschreven.
|
![]() |
![]() |