Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2021, 18:08   #61
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Al die zwarten die daar wonen hebben allemaal roots in Afrika. Afrika ontvolkt doordat ze den brol allemaal naar hier gestuurd hebben en nog sturen. Dus waarom gaan ze niet terug naar hun land van herkomst?????
Wel in dit geval hadden ze er niet voor gekozen he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 18:09   #62
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Racisme wegwerken. Te beginnen bij de politie en de politici. Trump is een regelrechte racist en dat werd potus.
Hoe ga je dat concreet doen?
Oud 20 januari 2021, 16:54   #63
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_New_Afrika

Een actiegroep die werd opgericht in 1968 en ervoor ijvert om een onafhankelijk republiek uit te roepen die bestaat uit de huidige staten Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia en Zuid-Carolina.

Deze nieuwe republiek zou voor en door zwarten moeten zijn die vrijwillig moeten kunnen kiezen of ze al dan niet burger wensen te worden van dit nieuwe land.

Ik ben hier voor te vinden omdat het de emancipatie zou bevorderen ipv de de schuld te zoeken bij "the man" en een einde te maken aan de onvrede omtrent de werking vd instuten om maar te zwijgen over talrijke processen die worden opgestart met een raciale oorsprong.

"We zijn tegen separatisme, dus we starten ons eigen separatisme." ?

Die gebieden samen lijken economisch niet erg sterk, amper levensvatbaar en totaal afhankelijk van de USA dat het zal inkapselen. En ze maken hun zwarte bevolking dan ook nog eens politiek irrelevant in de USA.

Beetje zoals de thuislanden in Zuid Afrika.

Verdere politieke participatie lijkt een beter plan, dan.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 17:27   #64
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
"We zijn tegen separatisme, dus we starten ons eigen separatisme." ?

Die gebieden samen lijken economisch niet erg sterk, amper levensvatbaar en totaal afhankelijk van de USA dat het zal inkapselen. En ze maken hun zwarte bevolking dan ook nog eens politiek irrelevant in de USA.

Beetje zoals de thuislanden in Zuid Afrika.

Verdere politieke participatie lijkt een beter plan, dan.
Dit lijkt anders wel op een totale en fundamentele verwerping vd bestaande instellingen. Beter helemaal opnieuw beginnen dan in een nieuwe staat zonder de witte boeman/pispaal.

Oud 20 januari 2021, 17:32   #65
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit lijkt anders wel op een totale en fundamentele verwerping vd bestaande instellingen. Beter helemaal opnieuw beginnen dan in een nieuwe staat zonder de witte boeman/pispaal.

Nu had ik graag eens een gelijkaardig pamflet voor de "black culture" gezien.
Oud 20 januari 2021, 19:04   #66
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Moest Trump dat hier in België gedaan hebben dan hadden ze hem achter een Cordon Sanitaire gezet....
Zodat de kanker kon verder woekeren???

Maar ja, hier hebben ze er al een ver doorgedreven oplossing voor... De omvolking...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 januari 2021 om 19:06.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 19:41   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zodat de kanker kon verder woekeren???

Maar ja, hier hebben ze er al een ver doorgedreven oplossing voor... De omvolking...
Oei... dat klinkt heeel ernstig... Kun je daar iets meer over vertellen over die omvolking bij ons ? Over wat gaat dit ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 22:44   #68
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het pamflet dat vorig jaar in het African American Museum getoond werd, is ondertussen verwijderd, mét excuses van het museumbestuur:

“The National Museum of African American History and Culture removed a graphic that attempted to describe “aspects and assumptions about white culture” from its website Thursday after criticism from conservatives that it was racist.

Criticism of the graphic took off this week. On social media, conservative author Ben Shapiro described the chart as crazy and evil and said it “suggests all pathways to success — hard work, stable family structure, individual decision-making — represent complicity in white supremacy.”

President Trump’s son Donald Trump Jr. tweeted the graphic on Wednesday and tied to it the presidential campaign, writing, “These aren’t ‘white’ values. They’re American values that built the world’s greatest civilization. They help you succeed here, no matter your color. So make no mistake, Biden’s radicals aren’t coming for ‘whites,’ they’re coming for the entire American way of life.”

https://www.washingtonpost.com/enter...298_story.html

Trouwens, ik vraag me af wat er eigenlijk ‘racistisch’ zou zijn aan de inhoud ervan.
Het meeste wat er staat klopt en daar is niks om over beschaamd te zijn.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 januari 2021 om 22:46.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 23:20   #69
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wijlen George Carlin had ook zo'n plannen voor het reserveren van staten voor het geschiftste deel van de Amerikaanse bevolking:

https://www.youtube.com/watch?v=wjjPlEW9bRM
Ik kende het al een tijdje maar ik zet die regelmatig terug op die clip (ook andere van wijlen George Carlin), het is gewoon goed gevonden.
Oud 20 januari 2021, 23:30   #70
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kende het al een tijdje maar ik zet die regelmatig terug op die clip (ook andere van wijlen George Carlin), het is gewoon goed gevonden.
Die George toch, sluit alle gekken en zware criminelen op in enkele staten, af en toe eens 'n poortje openzetten en zien wat er gaat gebeuren.
Camera's 24/24, popcorn en biertje bij de hand en kijken maar.
Oud 20 januari 2021, 23:40   #71
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wijlen George Carlin had ook zo'n plannen voor het reserveren van staten voor het geschiftste deel van de Amerikaanse bevolking:

https://www.youtube.com/watch?v=wjjPlEW9bRM
Wel een grappig filmtje. Dat moet ik wel toegeven.
Oud 21 januari 2021, 00:02   #72
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wel een grappig filmtje. Dat moet ik wel toegeven.
De rest van z'n oeuvre is ook wel heel goed.
Oud 21 januari 2021, 00:29   #73
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Niemand praat hierover sinds 1971, volgens de wiki.
De oplossing voor segregatie is niet nog meer segregatie. Er zal geen isolatie zijn van de twee landen, en na verloop van tijd thuisland heeft New Africa klachten heeft over haar moederland en vice versa; economisch, politiek en demografisch. En dat leidt dan naar nog meer conflict. Hoe is dit een uitkomst?
Oud 21 januari 2021, 01:20   #74
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Niemand praat hierover sinds 1971, volgens de wiki.
De oplossing voor segregatie is niet nog meer segregatie. Er zal geen isolatie zijn van de twee landen, en na verloop van tijd thuisland heeft New Africa klachten heeft over haar moederland en vice versa; economisch, politiek en demografisch. En dat leidt dan naar nog meer conflict. Hoe is dit een uitkomst?
De vraag naar een Republic of New Africa komt nochtans uit de zwarte gemeenschap zelf hoor. Ik ben alvast meer gewonnen voor dit dan een gigantische staatsschuld opbouwen met herstelbetalingen waarbij talrijke blanken wiens voorouders nooit slaven hebben gehad evengoed gaan moeten bijdragen.

De segregatie is reeds gaande. Op campussen zijn er meer en meer exclusief Afro-Amerikaanse clubjes. De hang naar segregatie komt ditmaal niet van de blanken uit. Beter is het dan om in goed nabuurschap te leven ipv als een dysfunctionele familie.
Oud 21 januari 2021, 01:48   #75
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vraag naar een Republic of New Africa komt nochtans uit de zwarte gemeenschap zelf hoor. Ik ben alvast meer gewonnen voor dit dan een gigantische staatsschuld opbouwen met herstelbetalingen waarbij talrijke blanken wiens voorouders nooit slaven hebben gehad evengoed gaan moeten bijdragen.

De segregatie is reeds gaande. Op campussen zijn er meer en meer exclusief Afro-Amerikaanse clubjes. De hang naar segregatie komt ditmaal niet van de blanken uit. Beter is het dan om in goed nabuurschap te leven ipv als een dysfunctionele familie.
Hoe zit het nu met de ander gekleurden ? Chinezen, Aziaten, Hispanics, etc. Gewoon interesse. Neigen 'zij' ook naar afsplitsing van de rest. Of zijn het echt specifiek die negertjes die zo raar doen ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 januari 2021 om 01:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 02:22   #76
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hoe zit het nu met de ander gekleurden ? Chinezen, Aziaten, Hispanics, etc. Gewoon interesse. Neigen 'zij' ook naar afsplitsing van de rest. Of zijn het echt specifiek die negertjes die zo raar doen ?
Ik heb er eigenlijk nooit iets van vernomen. Zeker niet bij de oudere generaties. Als ik omga met hispanics heb ik nooit dat gevoel van op je qui vive te zijn. Ook niet bij Aziaten. Het enige dat ik mss merk bij Aziaten is dat ze de neiging hebben op elkaar terug te vallen. Doch dit is dan vooral bij degenen wiens familie hier reeds verscheidene generaties zit en ze kunnen inkomen vergaren uit een familiezaak.

Degenen die hier toekwamen als exchange student of in het bedrijfsleven zitten daar gaat het om een verschillende groep.
Oud 21 januari 2021, 05:35   #77
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er eigenlijk nooit iets van vernomen. Zeker niet bij de oudere generaties. Als ik omga met hispanics heb ik nooit dat gevoel van op je qui vive te zijn. Ook niet bij Aziaten. Het enige dat ik mss merk bij Aziaten is dat ze de neiging hebben op elkaar terug te vallen. Doch dit is dan vooral bij degenen wiens familie hier reeds verscheidene generaties zit en ze kunnen inkomen vergaren uit een familiezaak.

Degenen die hier toekwamen als exchange student of in het bedrijfsleven zitten daar gaat het om een verschillende groep.
Aziaten waren sinds de jaren 70 meer dan welkom ginder, leerde ik.
Mijn echtgenote is Aziatisch en heeft, als jonge 18-jarige ginds meer dan 15 jaar gewoond, eerst gestudeerd en op kot op de campus (Yale, MIT) en later gewerkt in Massachusetts, California & Texas. (werkzaam in City-planning & real estate.)
Behoudens traditionele misverstanden, volgens eigen zeggen geen ernstige onveilige ervaringen gehad toendertijd maar ook niet dat echte 'thuis' gevoel. Eerder een vrijblijvend 'whatever-ok' gevoel.
Wel argwanender t.o.v. (raar, he?) de lokale afro medeburger wanneer van buiten de directe kennissenkring. Totaal andere relationele houding dan bvb met Latino's of tradi Texan rednecks. Wel meer op de hoede in plaatsen zoals Georgia, Alabama of Mississippi.

Ik veronderstel dat vandaag de tegenstellingen en polarisaties naar een nog meer tricky niveau gegroeid zijn, zeker in die sossen milieus zoals Yale e.d.
Oud 21 januari 2021, 10:12   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ga je dat concreet doen?
Vermoedelijk zo :
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 10:15   #79
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Het lijkt me de garage ombouwen tot een studio, het zeurende famililid daarin duwen en dan de deuropening dichtmetselen.

Herstelbetalingen is toch niet de enige en hoofdzakelijke vraag van de hele beweging? Is het niet gewoon de excessen van racisme te temperen of de verschillen in behandeling aan te pakken? Dat lijkt me niet onredelijk.

Verder ben ik wel akkoord dat herstelbetalingen overdreven zijn, zelfs belachelijk, en overmatige "positieve discriminatie" contraproductief is.
Oud 22 januari 2021, 11:41   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Toch niet echt de maatschappij waar ik wens in te leven, deze "white" maatschappij zoals hier beschreven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be