![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Nieuw-Zeeland heeft de politie dan ook overal barrages opgericht om auto's die uit de oceaan komen aangereden te controleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatregelen waren er ongemeen kordaat hard maar wel van korte duur. Gewoon zoals het hoort. De Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern (40) heeft haar historische verkiezingszege te danken aan de succesvolle inspanningen van haar regering om het coronavirus uit te roeien. Ze kondigde in een vroeg stadium zeer strenge maatregelen af, nog voordat er ook maar één dode was gevallen. https://www.ad.nl/buitenland/premier...irus~aa2ebb3a/ En nu leven ze ginds weer heel normaal. Maar t'ja maak ze dat hier maar eens wijs ![]() Veel succes ![]() https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...interview-hier Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 januari 2021 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Overlegcomité zal een verbod op niet-essentiële reizen afkondigen van 27 januari tot 1 maart. Dat verneemt VRT NWS uit goede bron.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...-januari-2021/ Goe bezig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dikke eikels.
Er was ons nog niet genoeg ontspanning afgenomen, nu dit nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Ik ben gelukkig een essentiële reiziger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is toch enkel de Belgische regering die dit invoert in West-Europa. Bah.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Wij zijn nog niet aan het einde, men heeft nu de varianten als vijand.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij hebben echt de pech dat we in kleine prutslandjes leven en onze habitat danig verkleind is. Maar goed, als grensbewoner mag ik essentieel nog solliciteren over de grens.
Toch ben ik hier geen voorstander van, omdat ik enkel Belgische wagens zie vlak over de grens en enkele tientallen km dieper in Nederland bijna niet (in Tilburg zie je veel minder Belgen dan maanden terug, weet ik van mensen die er wonen en dat is niet ver van de grens). Nu, een vriendin van me in Vlissingen vertelt me wel dat ze nog steeds wat Belgische kentekens ziet waar ze woont en dat is dieper Nederland, maar ook beduidend minder dan anders. Vlaams-Brabanders die enkel het dorpse leven kennen en leven met de dichotomie van Vlaamse boerenpajot versus de Frankiljon kennen een folklore die enkel in hun streek leeft en jammer dat juist die het toejuichen voor de rest van de bevolking. En het grappige is dat ik gerust 250 km verderop naar de Ardennen mag gaan om me te ontspannen. Dat verbod slaat nergens op, vind ik. Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2021 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, nee. Toch niet voor zover ik weet. Maar binnenkort gaan wij hier wel weer in lockdown gaan en dan is dat automatisch zo, natuurlijk. Omdat ge dan zelfs niet meer uit uw huis moogt zonder een attest voor een essentiele verplaatsing.
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maw, 't is nooit goed. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 22 januari 2021 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pssstt.... Hoe doet ons landje het in vergelijking met de rest van de wereld ?
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Ik zou zeggen dat het in Europa niet veel verschilt. Eigenlijk geen reden om de grenzen te sluiten als het bijna overal hetzelfde is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ok. Het valt nog een beetje mee. Zelfs indien de bakker of supermarkt over de grens de dichtsbijzijnde is, dan geldt dat ook als essentieel.
Met een sollicatie of werk kan je een bewijs tonen, net als voor een begrafenis of geboorte. Op je pas staat geen leesbaar adres meer zoals vroeger, maar wel op een ander document. Dus je kan het wel altijd aantonen. Het is enkel dat wanneer ik bange Vlamingen lees die voor harde straffen en totale grenssluiting ijveren dat ik toch op mijn achterste poten blijf staan. Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2021 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het binnenland mag je gaan waar je wil. '...Verlinden: 'Reizigers moeten verklaring op eer hebben, politie zal controles houden' Hoe moet het verbod op niet-essentiële reizen gecontroleerd worden? 'Om die controle mogelijk te maken, zullen we vragen om een verklaring op eer bij zich te dragen om te verklaren dat men om een essentiële reden naar het buitenland gaat', verklaart minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) in Het Journaal. Die verklaring zal ter beschikking gesteld worden, onder meer op een website. Wie in een grensstreek woont, mag voor dagelijkse activiteiten de grens overgaan. Zoals naar de bakker gaan. 'Mensen zullen één keer een verklaring moeten opmaken.' De verklaring op eer moet gelinkt worden aan het Passenger Location Form en moet 'ondersteund worden door de nodige documenten'. 'Een louter familiebezoek is moeilijk vandaag', zegt Verlinden. 'Maar als er dringende zorg nodig is bijvoorbeeld, dan mag u als naaste toch naar het buitenland gaan. We willen het leven niet onnodig moeilijker maken, maar we willen verhinderen dat het virus zich verder verspreid via toerisme.' De politie zal gerichte controles houden, zegt Verlinden. 'Net zoals tijdens de kerstvakantie, gerichte controles voor mensen die vertrekken en aankomen. Wie niet in orde is riskeert een boete.' Wie voor een essentiële reis minder dan 48 uur naar het buitenland gaat, moet nog altijd geen PLF invullen en moet ook nog altijd niet in quarantaine gaan. Voor de duidelijkheid: reizen in eigen land mag nog wel, zoals een weekendje Ardennen....' Bron: dS
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 22 januari 2021 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |