![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TREBRON : 29 januari 2021 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Franstalige zou ik ijveren voor het verbieden van VB en N.VA . Die partijen hebben niets met België te maken. België is altijd hoofdzakelijk Frans geweest, zo was het altijd goed en dat moet blijven en daarmee uit
De Franstaligen danken de ruziemakende Vlamingen en vragen om elkaar nog wat meer af te maken.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vivaldi regering is daar. Als ze over die 11 miljoenen spreken, stoort het de Vlaams-Nationalisten omdat men in termen van België spreekt, met een Belgische logo en de drie kleuren van de Nationale vlag. De regering is totaal bewust waarover ze spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat ze voor dit gedrag een nieuw begrip moeten uitvinden in de psychiatrie.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door het zo te formuleren heeft hij gelijk. Alleen stelt 'ons democratisch proces' niet veel voor. Allemaal infinitesimale partijtjes klonteren tesamen als een vieze brij waar verstandige mensen vies van zijn. De Corona crisis, zelfs die pakken ze slecht aan. Corona is het bindmiddel van die vieze brij. Het is noch besmettelijk ook. Het statement 'ons democratisch proces' leest dus als het democratisch proces van een bananen republiek. Maar gelukkig zijn we goed op weg van België een lege huls te maken. Meer en meer bevoegdheden gaan naar de deelstaten en die trend is niet meer te stoppen. Als het mis gaat, dan is dat meestal omdat de bevoegdheden versnippert zijn, de oplossing ligt voor de hand. Een volledige splitsing van de bevoegdheid zodat we niet met 9 ministers van volksgezondheid zitten maar gewoon één relevante: de Vlaamse. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...s-en-waarvoor/ Dan is het gelijk gedaan met die provocaties : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210125_96705673 Zorg is te belangrijk om er communautaire spelletjes mee te spelen en iedereen verdient in Vlaanderen in het Nederlands bediend te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In uw geest wel ,andere mensen houden het op het strelen van de politieke ego's (kijk eens hoe belangrijk ik en mijn partij wel zijn,wij leveren immers een vice-premier) .... Maar droom maar gerust verder , de rest van de wereld kijkt eerder meewarig naar die belgische toestanden... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tja, als je jezelf zo doopt. En in de praktijk bakt hij er niet veel van. We moeten rustig blijven ![]() https://nl.metrotime.be/2021/01/28/m...gheid-en-rust/ Terwijl de federale overheid rustig verder knoeit. VDB gaat AZ even de les lezen. Geloofwaardig allemaal. uit metro : "Premier Alexander De Croo maant aan tot voorzichtigheid met betrekking tot de snel verspreidende mutanten van het coronavirus, maar ook tot rust in de communicatie. “Laten we ons beperken tot de zaken waar we feiten voor hebben”, pleitte hij in de Kamer." Wie is er verantwoordelijk voor de goed nieuws show van de afgelopen weken. En dan een kakofonie. We kunnen niet volgen met vaccineren, we kunnen niet leveren, we kunnen wel leveren, of neen toch niet. Het vaccin werkt niet voor 65+, vandaag dan weer wel. Lachen en brullen met deze pruts regering, ware het niet dat ze spelen met onze volksgezondheid. En de burgers bekijken het allemaal meewarig aan en weten niet meer wat ze moeten geloven. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 januari 2021 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze regering is eerder het resultaat van een politiek "abces" ipv. een democratisch proces.
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TREBRON : 31 januari 2021 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De twee grootste Vlaamse partijen hebben samen meer dan 45% van de stemmen. Dit is geen meerderheid maar om dan te stellen dat DE Vlaming tegen zijn twee grootste partijen is, is wel heel van de pot gerukt. Een van die partijen zit om zeer voor de hand liggende reden achter een cordon en dient alleen om gevaarlijk-rechtse stemmen te neutraliseren. En die partij is daar nog fier op ook, want ze wil vuil genoeg blijven. Verder is de regeringsvorming duidelijk een democratisch proces geweest. De grootste Vlaamse partij (volgens de verkiezingen van 2019) heeft duidelijk haar kansen gehad. De Wever heeft alle sleutels in handen gehad. Als u dat niet democratisch noemt, dan weet ik het niet meer. Ik vrees dat DE Vlaming er niet kan aan doen dat De Wever het zo dom heeft gespeeld dat hij zijn partij in het verlieshoekje heeft gezet. Waar hij en zijn partij nu met een pruillipje wat zit te mokken. Vivaldi is er gekomen door een democratisch proces en is een democratisch volledig legitieme Belgisch regering. Iedereen zal daar nog enkele jaren zal moeten mee leven. Zij die gestemd hebben op de partij van de geniale meester takticus die zichzelf in de zijlijn heeft vast gereden, zullen nog enkele jaren kunnen jammeren op allerlei fora.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen 2024 zal de Grote Leider hopelijk voor zijn partij hebben begrepen dat het niet zijn rol is om te proberen de liberalen uit elkaar te spelen. Wie weet als hij daar in zou lukken, dat hij dan in 2024 een herkansing krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen er in ieder geval geen stemmen door gewonnen hebben. Mensen zijn dat gefoefel, gesjoemel en bedrog van veel beloven en niet weinig maar zelfs niets geven zo moe als ijskou pap. De volgende verkiezingen staan ze weer allemaal te janken.
Laatst gewijzigd door Garry : 1 februari 2021 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat peperkoeken huisje hebben ze zelf afgebroken. Van mij mogen ze zelf ditmaal allemaal janken. Trouwens de grote manitou heeft zelf geroepen in zijn gloriemoment om die ploat af te zetten. Ik weet niet wat zijn opties waren. Alleszins weinig want ik heb niks meer vastgesteld. En ik zal eens in het kort mijn visie geven over de partij die ik steeds door dik en dun gesteund heb. Aangesloten VU-lid sinds de prille beginjaren. Deelname op de kieslijst. Tevreden met een niet verkiesbare plaats op de kieslijst. Voltallige kieslijst mogelijk gemaakt door inbreng van een afgscheurde CD&V lijst. Desondanks toekenning van een wel verkiesbare plaats aan een overloper. Debatavond tussen alle deelnemende partijen. Afwezigheid van de vertegenwoordiger van de VU/NV.A die werd aangesteld buiten de politieke raad om. Ingevallen en deelgenomen aan het debat zelf met succes. Daarna opnieuw moeten vaststellen dat de jobkes er waren voor de de familieleden van de overlopers. En dit ondanks mijn echtgenote wel een examen heeft afgelegd voor benoeming aan de stad zelf. Dus zand er over. Moet er nog meer zijn? Vervolgens Stedenbouw die mijn gronden definitief onbruikbaar maakt voor bebouwing. Gebeurde in opdracht om mij te kloten. Ik weet wie die opdracht gaf en waarom dit gebeurde. En dan maken ze zich nog kwaad omdat ik het vertikte om verder mee te spelen. Want de mij toebedeeelde rol was dat ik nog verder Jefke Onnozelaar zou spelen. Niet dus! Ik heb er zelf een streep onder getrokken. Ik hoefde dat verkiesbare plaatsje op de lijst niet meer. En niet omdat ik dat plaatsje nog beoogde maar wel omdat ik de kiezers kotsbeu was. Postbus vernietigd, hakenkruis op rolluiken; verkiezingsborden uitgerukt; planten uit mijn voortuin kapot geslagen en levensgevaarljk op de openbare weg gedeponeerd;diverse keren stront geveegd op de deurklinken enz.enz. En waarom? Ik weet het nu nog steeds niet. En ik hoef het nooit te weten. Wat ik wel weet is dat er in mijn dorp een bende boeren woont. Platte boeren dus. Zij zullen natuurlijk waarschijnlijk wel anders denken over hun prestaties. Maar ik hoef dat soort volk niet meer. Kruis er over dus. Feitelijk had ik het beter kunnen inschatten. Ten tijde van Napoleon ware er ook al 17 Rillaarse overlopers ( die gingen vechten tegen hun eigen volk.) Ik heb er dus geen hoge dunk meer over. Hun geschillen werd trouwens destijds bij voorkeur uitgevochten met messen. Proficiat dus. Sorry folks. Ik gooi alleen maar een hoop stront terug. Trôp is teveel geweest. Ik heb geen zaken meer met dit achterlijk gat. Laatst gewijzigd door werkman : 3 februari 2021 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien een verschil in aanpak tussen et typisch negativistische rechts en mensen die eerder vooruit willen ?
![]() |