Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2021, 20:37   #61
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar van de Proud Boys wel?
De Proud Boys komen eerder in mijn blikveld of hebben meer invloed op mijn ervaringswereld dan de Armeense genocide of de Grijze Wolven. Maar als gij de behoefte voelt om over de laatste twee te palaveren, voel u vrij daar een draad over op te starten.
Oud 4 februari 2021, 20:42   #62
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou dat moeten? De Armeense genocide wordt door iedereen behalve wat Erdogan idioten erkend.
Of ga je nog eens met het lasterlijk fake news afkomen over Almaci en de Armeense genocide.

Ik zeg het hier ook nog maar eens: de Armeense genocide is écht. Maar ik heb niet de behoefte om daar een draad over te openen. Waarom zou ik? Dat is gewoon een bewezen feit.

Hetzelfde verhaaltje over de Grijze Wolven.
En zeiken over rechtsen en alt-right is gewoon veel plezanter he
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 21:44   #63
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze de bodyguard van Theo Francken waren klopt.

Ik stel vast dat ook jij geen enkel voorbeeld weet van een gewelddaad door Schild & Vrienden.

Laat staan een terreurdaad
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 22:04   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Ik stel vast dat ook jij geen enkel voorbeeld weet van een gewelddaad door Schild & Vrienden.

Laat staan een terreurdaad
Bodyguards van Theo Francken. Dat zijn uw woorden.
Oud 4 februari 2021, 22:07   #65
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bodyguards van Theo Francken. Dat zijn uw woorden.
Je verwart jouw woorden met mijn woorden.

Jouw woorden:
Citaat:
Dat ze de bodyguard van Theo Francken waren klopt.
Mijn woorden:
Citaat:
Ze zijn dus met andere woorden de bodyguard van het vrije woord.
Nu graag een voorbeeld van een gewelddaad door Schild & Vrienden.
Oud 4 februari 2021, 23:13   #66
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

De gewelddadige BLM zou voor mijn part dan ook op die Canadese lijst mogen staan. In feite op elke terreurlijst. Maar die staan momenteel aan de 'juiste' kant van de geschiedenis.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 4 februari 2021 om 23:20.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 23:47   #67
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De gewelddadige BLM zou voor mijn part dan ook op die Canadese lijst mogen staan. In feite op elke terreurlijst. Maar die staan momenteel aan de 'juiste' kant van de geschiedenis.
Canada is samen met de Scandinavische landen het summum vd politieke correctheid. Kort daarop gevolgd door het VK en Duitsland waar een niet onaanzienlijk deel vd bevolking nog niet woke genoeg is. Die gaan BLM heus niet afkraken.
Oud 5 februari 2021, 01:28   #68
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Mooi. En dat mag uitgebreid worden naar alles en iedereen die de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens op welke wijze dan ook met de voeten treden of die intentie hebben. Wie mag nog op de terreurlijst?
Op basis van de premisse in je eerste zin, mogen dan zowat álle islamitische landen op die lijst, want volgens hen is de UVRM vooral een mensenrechten-imperialisme, opgesteld door westerse landen en hebben daarom hun eigen menu opgesteld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Univer..._mensenrechten

"De Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten werd op 19 september 1981 gepresenteerd door de Islamic Council of Europe op een congres over mensenrechten in de moslimwereld in Parijs. De Verklaring wordt voorafgegaan door het Koranvers Dit is een duidelijke verklaring voor de mensheid, een leiding en vermaning voor hen die zich God bewust zijn."

"Ten slotte is er de Caïro Declaration on Human Rights in Islam uit 1990, die is ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de Organization of the Islamic Conference. De laatste twee artikelen 24 en 25 geven duidelijk aan dat alle artikelen in deze verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia."

Inshallah.
Wat zei je ook weer ivm de UVRM ?
Oud 5 februari 2021, 08:07   #69
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op basis van de premisse in je eerste zin, mogen dan zowat álle islamitische landen op die lijst, want volgens hen is de UVRM vooral een mensenrechten-imperialisme, opgesteld door westerse landen en hebben daarom hun eigen menu opgesteld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Univer..._mensenrechten

"De Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten werd op 19 september 1981 gepresenteerd door de Islamic Council of Europe op een congres over mensenrechten in de moslimwereld in Parijs. De Verklaring wordt voorafgegaan door het Koranvers Dit is een duidelijke verklaring voor de mensheid, een leiding en vermaning voor hen die zich God bewust zijn."

"Ten slotte is er de Caïro Declaration on Human Rights in Islam uit 1990, die is ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de Organization of the Islamic Conference. De laatste twee artikelen 24 en 25 geven duidelijk aan dat alle artikelen in deze verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia."

Inshallah.
Wat zei je ook weer ivm de UVRM ?
Op basis daarvan mogen alle landen zonder uitzondering op de lijst. Schendingen van het UVRM kom je overal tegen. Om hier alle landen op te lijsten heb ik geen zin. Laat ik mij beperken tot België.

België berispt door VN-comité tegen foltering

Het is duidelijk dat wereldwijd voor de volgende stappen in de evolutie van de mens en beschaving er nog wat werk aan de winkel is.

Over islamgedoe is er op dit forum al meer dan uitvoerig gedebatteerd. Het is nu tijd om ook de White Power, White Supremacygedoe en nog andere 'wittemannengedoe' een beetje TLC te gunnen en daarom deze draad. Ik wil niemand met een verweesd gevoel achterlaten.
Oud 5 februari 2021, 09:22   #70
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Over islamgedoe is er op dit forum al meer dan uitvoerig gedebatteerd. Het is nu tijd om ook de White Power, White Supremacygedoe en nog andere 'wittemannengedoe' een beetje TLC te gunnen en daarom deze draad. Ik wil niemand met een verweesd gevoel achterlaten.
Dat moet pijn hebben gedaan. Hopelijk kan u nu closure krijgen.

Maar goed, ik begrijp uw bezorgdheid he. Tijdens de bestorming vh Capitool viel er al een dode politieman te betreuren. En hun ledental varieert al van enkele honderden tot zo'n 6000. Een te duchten gevaar dus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Proud_Boys

Dit staat nog een beetje verwijderd vd Grijze Wolven die al in 1 enkele aanval 100 Alavieten hadden gedood en vertegenwoordigd zijn in verscheidene Europese landen. In Duitsland zijn ze zelfs de grootste extreemrechtse organisatie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Grey_Wolves_(organization)

Maar u heeft volkomen gelijk. Het wordt hoog tijd dat we de brave islamiet eens gerust laten en ons eens ernstig gaan verdiepen in de boze blanke bleekscheet die u zo mateloos frustreert.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 februari 2021 om 09:41.
Oud 5 februari 2021, 09:39   #71
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Proud Boys komen eerder in mijn blikveld of hebben meer invloed op mijn ervaringswereld dan de Armeense genocide of de Grijze Wolven. Maar als gij de behoefte voelt om over de laatste twee te palaveren, voel u vrij daar een draad over op te starten.
Wat is uw concrete ervaring met de PB's?
Hoeveel slachtoffers hebben de Proud Boys al gemaakt en hoeveel slachtoffers zijn er al gevallen door uw islamieten? Kwestie van ze in het juiste perspectief te kunnen plaatsen.
Oud 5 februari 2021, 10:47   #72
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bedankt voor u interesse in mijn mentale toestand. Het is wel opvallend dat u negentien minuten na het polsen naar mijn welzijn het onderstaande toevoegde. U besefte misschien net op tijd dat het iets te persoonlijk werd.

Citaat:
Maar goed, ik begrijp uw bezorgdheid he. Tijdens de bestorming vh Capitool viel er al een dode politieman te betreuren. En hun ledental varieert al van enkele honderden tot zo'n 6000. Een te duchten gevaar dus.

Dit staat nog een beetje verwijderd vd Grijze Wolven die al in 1 enkele aanval 100 Alavieten hadden gedood en vertegenwoordigd zijn in verscheidene Europese landen. In Duitsland zijn ze zelfs de grootste extreemrechtse organisatie.

Ja en? Ze zijn aan elkaar gewaagd en zijn beiden bereid te doden. Elke dode is er eentje teveel. Het is geen wedstrijd. En blijkbaar zitten de Grijze Wolven op een lijst in Azerbeidzjan en Kazakstan. Dus wat zit ge te zagen?

Citaat:
Maar u heeft volkomen gelijk. Het wordt hoog tijd dat we de brave islamiet eens gerust laten en ons eens ernstig gaan verdiepen in de boze blanke bleekscheet die u zo mateloos frustreert.
Christchurch in Nieuw-Zeeland vergeten? Ook al extreemrechts. Of hier in België onze eigen Hans Van Themsche. En de lijst is langer extreemrechtse aanslagen van westerse wittemannen. Je doet hier aan ordinair whataboutism om de aandacht af te leiden van het 'wittemans-terrorisme'.
Oud 5 februari 2021, 10:47   #73
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat is uw concrete ervaring met de PB's?
Hoeveel slachtoffers hebben de Proud Boys al gemaakt en hoeveel slachtoffers zijn er al gevallen door uw islamieten? Kwestie van ze in het juiste perspectief te kunnen plaatsen.
Mijn concrete ervaring is niet belangrijk. Canada heeft de beslissing genomen om Proud Boys als terroristisch te beschouwen. Dat ze dat ook nog gedaan hebben met andere groeperingen die geweld niet schuwen is alleen maar toe te juichen. En zo een beslissing wordt niet zonder reden genomen. Zoals ik al hierboven schreef is het geen wedstrijd en is elke dode eentje teveel.
Oud 5 februari 2021, 11:09   #74
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn concrete ervaring is niet belangrijk. Canada heeft de beslissing genomen om Proud Boys als terroristisch te beschouwen. Dat ze dat ook nog gedaan hebben met andere groeperingen die geweld niet schuwen is alleen maar toe te juichen. En zo een beslissing wordt niet zonder reden genomen. Zoals ik al hierboven schreef is het geen wedstrijd en is elke dode eentje teveel.
Verbeter de wereld, begin bij uzelf was ooit een slogan.

Misschien moet je eerst uw soortgenoten, ook hier ten lande, proberen te overtuigen zich te gedragen? Ga campagne voeren in Brussel en Antwerpen om te beginnen?
Oud 5 februari 2021, 11:55   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

Dit draadje gaat dan ook specifiek over het uitschot van Proud Boys.

Wat niet wegneemt dat in de bredere context van de beslissing van Canada, dat die ook 9 islamitische organisaties op dezelfde terreurlijst heeft gezet.
https://www.hln.be/buitenland/canada...roep~a1a4ff75/

Citaat:
De Canadese autoriteiten hebben ook drie andere extreemrechtse groepen verboden van blanken die zich superieur wanen aan anderen, waaronder de Russische Keizerlijke Beweging. Verder kwamen negen islamitische organisaties op de zwarte terreurlijst.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 12:07   #76
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze zijn aan elkaar gewaagd en zijn beiden bereid te doden.
Waar haal jij het idee dat de Proud Boys bereid zijn te doden?

Welke PB statuten of gelekte communicatie wijst volgens jou in die richting?

Welke concrete voorbeelden van dodelijke aanvallen gepleegd door de PB zijn jou bekend?
Oud 5 februari 2021, 12:15   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welke concrete voorbeelden van dodelijke aanvallen gepleegd door de PB zijn jou bekend?
Ze maakten actief deel uit van de groep terroristen die het capitool bestormde, een politieagent doodsloeg met een brandblusser. En de FBI beschikt over getuigen die de terroristen hun intentie om democratische parlementairen te elimineren bevestigen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 12:17   #78
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het antwoord daarop zit reeds in de draad.
Oud 5 februari 2021, 12:17   #79
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is best wel intrigerend hoe een aardig aantal forummers in een defensieve formatie gaan rond Proud Boys, een terroristische organisatie. Een aantal onder hun nodigen de Proud Boys zelfs op tot actie in België of gaan met acties op Belgische bodem akkoord.
Oud 5 februari 2021, 12:18   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ze maakten actief deel uit van de groep terroristen die het capitool bestormde, een politieagent doodsloeg met een brandblusser. En de FBI beschikt over getuigen die de terroristen hun intentie om democratische parlementairen te elimineren bevestigen.
Zeveraar, als dat terroristen zijn, dan zijn alle abvv/fgtb-ers in België dat ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be