Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2021, 19:26   #61
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ja, allemaal naar het Vlaams Belang, daar ben jij ongetwijfeld blij mee
Voor een deel ben ik daar blij mee, dat kan ik niet ontkennen.
Ik ben niet blij dat proteststemmen naar het VB gaan. Mensen die de tradopolitiek (inclusief N-VA) kotsbeu zijn kunnen veel beter ongeldig stemmen. Of als ze toch een bolletje moeten kleuren, dan liever nog PvdA.

Maar dat bewust racisten hun stem vergooien achter het cordon op het nutteloze VB ? Daar kan ik alleen maar om juichen. Overtuigde racisten die op het VB stemmen omdat het een 1-thema (makkaken buiten) partij is, mogen hun stem uitbrengen, maar dat die niets waard is kan een moderne maatschappij alleen maar toejuichen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 19:30   #62
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
S
De titel is: De Wever pleit voor breed centrumrechts blok met de Cd&V ende liberalen.
Tja die ramp hebben wij al in onze nek gekletst gekregen in Vlaanderen.
Afpakken van de woonbonus.
De terugdraaiende meter ramp.
Verhoogde BIV voor auto's (https://www.vlaanderen.be/uw-overhei...1-januari-2021)

Neen, Vlaanderen moet van die rechtse centrumboer geen eieren meer. De volgende peiling zal De Wever wel eens ferm met de neus op de feiten drukken. Hij zal blij mogen zijn als zijn partij nog 15% haalt. En CD&V maar vooral O-VLD zijn zichzelf naar de kiesdrempel aan het fietsen in de Vivaldi regering.

Oud 14 februari 2021, 19:46   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Overtuigde racisten die op het VB stemmen omdat het een 1-thema (makkaken buiten) partij is, mogen hun stem uitbrengen, maar dat die niets waard is kan een moderne maatschappij alleen maar toejuichen.
Voor U mogen makakken dus niet alleen blijven leven, maar dat hier ook nog eens doen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 19:51   #64
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor U mogen makakken dus niet alleen blijven leven, maar dat hier ook nog eens doen ?
Tuurlijk.
Ik en al mijn Belgische landgenoten kunnen er maar beter aan wennen.
En persoonlijk heb ik het daar niet eens moeilijk mee.

Oud 14 februari 2021, 19:52   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.
Ik en al mijn Belgische landgenoten kunnen er maar beter aan wennen.
En persoonlijk heb ik het daar niet eens moeilijk mee.
Wat een vreemd idee. Ik begrijp niet welk voordeel we daaraan hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2021 om 19:54.
Oud 14 februari 2021, 19:55   #66
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Wat een vreemd idee.
Zegt iemand die naar eigen zeggen in het buitenland woont en daar dus de makkak gaat uithangen ?
Dat is pas een vreemd idee.
Het is trouwens al helemaal vreemd dat mensen die bewust en gewild in het buitenland wonen nog zo hard ijveren voor de Vlaamse politiek.

Oud 14 februari 2021, 19:56   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt iemand die naar eigen zeggen in het buitenland woont en daar dus de makkak gaat uithangen ?
Voor mij is de makak de moslim he. Ik heb niks tegen vreemdelingen an sich, en ik ben zeker geen huidskleur racist. Hoewel ik perfect mensen kan begrijpen die dat wel zijn, ben ik dat zelf niet. Maar ik beschouw dat niet als "verfoeilijk", gewoon als een eigen smaak.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2021 om 20:00.
Oud 14 februari 2021, 19:58   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is trouwens al helemaal vreemd dat mensen die bewust en gewild in het buitenland wonen nog zo hard ijveren voor de Vlaamse politiek.
Ik ijver niet speciaal voor Vlaamse politiek, en nu ik het dictatoriale karakter gezien heb van "Vlaamse" voorvechters, baal ik daar helemaal van. Ik ijver voor het afschaffen van belemmeringen door overheid, waaronder de belemmering van doden. Ik denk dat doden een normale manier van omgang is. Ik ben voor de vrijheid van moord. Let wel, ik ben totaal tegen het moorden door de staat. Het moet een prive initiatief blijven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2021 om 19:59.
Oud 14 februari 2021, 20:03   #69
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Voor mij is de makak de moslim he. Ik heb niks tegen vreemdelingen an sich, en ik ben zeker geen huidskleur racist. Hoewel ik perfect mensen kan begrijpen die dat wel zijn, ben ik dat zelf niet. Maar ik beschouw dat niet als "verfoeilijk", gewoon als een eigen smaak.
Bent u dan geen moslim?
Uw bijdragen lezen als IS pamfletten....propaganda voor geweld, doden van tegenstanders en anders denkenden....

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 14 februari 2021 om 20:04.
Oud 14 februari 2021, 20:17   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Straf-verkeerde en misleidende titel. Maar laat dat geen probleem zijn om te blaffen als een razende hond.
De titel is: De Wever pleit voor breed centrumrechts blok met de Cd&V ende liberalen.

Terwijl dit in de link staat, en wel wat verschilt:
Je val over iets dat niets betekent,Schoof. "OOK" wil in deze context zeggen: de N-VA van Bart De Wever eerst. Daarnaast OOK de VLD en de CD&V. Het is geen toeval dat zijn verse ondervoorzitters een tsjeefse en een liberale achtergrond hebben.
Iedereen weet trouwens dat De Wever het Vlaams Belang hartsgrondig haat. Ik heb het met eigen ogen gezien toen hij nog een dikke papzak was en het voorzitterschap nog lang niet in het zicht.

Veel belangrijker is dat De Wever vandaag twee dingen deed.

1. Hij heeft vandaag zowel de liberalen als de tsjeven een zeven-gangen- menu aangeboden in een drie sterren restaurant. Vanzelfsprekend op kosten van de partij. Dat terwijl hij kort geleden een koffie van Lachaert nog weigerde.

Nochtans bestaat de Vlaamse regering vandaag al uit krek hetzelfde centrumrechtse blok dat hij beweert te willen vormen.
De Wever wéét dat drie partijen niet zullen volstaan om een euh...."Vlaamse" regering te vormen na de volgende verkiezingen. Een centrumrechts blok moet voorkomen dat een ongewenste vivaldipartij teveel in de "Vlaamse" pap kan brokkelen.
De meesterstrateeg neemt de vlucht vooruit. De risico's neemt hij erbij. Machtswellust is de drijfveer.

2. De Wever heeft laten horen dat er teveel partijen zijn. "Dat is niet gezond. Als we niet oppassen wordt Vlaanderen OOK onbestuurbaar". Het woordje "ook" is hier wél veelzeggend. We weten toch waarop dat betrekking heeft? Of niet soms?

Onbestuurbaarheid betekent voor De Wever dat hij héél goed weet dat het Vlaams Belang zijn N-VA met glans over de kop zal springen de volgende verkiezingen. Die partij is er teveel aan want te groot, maar vanuit democratisch oogpunt gezien, incontournable. Hoe pakje je dat probleem aan zonder de... euh..."democratie" te verkrachten....

De Wever probeert twee vliegen in één klap te slaan. Een centrumrechts blok te vormen en het meteen in stelling te brengen voor de volgende stap: zijn gevaarlijkste tegenspeler uitschakelen. De volgende keer dat er maatregelen op tafel komen om het Vlaams Belang voorgoed onschadelijk te maken zal de N-VA NIET tegen stemmen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2021 om 20:17.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 20:17   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent u dan geen moslim?
Uw bijdragen lezen als IS pamfletten....propaganda voor geweld, doden van tegenstanders en anders denkenden....
Op dat vlak hebben moslims natuurlijk gelijk. Zoals iedereen in de geschiedenis. Het afmaken van ander volk is normaal. Zij doen dat ook. Het niet afmaken van volk dat U wil afmaken is niet normaal.

Geweld en doden is niet eigen aan de islam, het is eigen aan elk volk. Het is de natuur zelve van het bestaan. Dat moslims willen bestaan, maakt dat zij uiteraard ook naar geweld en doden grijpen. Dat is daar het probleem niet mee. Het probleem is dat zij wij niet zijn, en dat wij niet beseffen dat wij moeten spelen volgens de regels van de natuur, en anderen dus afmaken, of wij worden door anderen afgemaakt.

Ik pleit enkel voor het terug wakker worden, en het normaal doden van anderen zoals anderen dat ook doen en zoals dat altijd al gegaan is.

Let wel, ik zie dat niet als "concentratie kampen" of zo he. Ik zie dat als het Wilde Westen, waar je elkaar gewoon kan afknallen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2021 om 20:27.
Oud 14 februari 2021, 20:26   #72
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

CD&V en OVLD centrum-rechts? Zijn die niet extreem-links?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 20:31   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dat vlak hebben moslims natuurlijk gelijk. Zoals iedereen in de geschiedenis. Het afmaken van ander volk is normaal. Zij doen dat ook. Het niet afmaken van volk dat U wil afmaken is niet normaal.

Geweld en doden is niet eigen aan de islam, het is eigen aan elk volk. Het is de natuur zelve van het bestaan. Dat moslims willen bestaan, maakt dat zij uiteraard ook naar geweld en doden grijpen. Dat is daar het probleem niet mee. Het probleem is dat zij wij niet zijn, en dat wij niet beseffen dat wij moeten spelen volgens de regels van de natuur, en anderen dus afmaken, of wij worden door anderen afgemaakt.

Ik pleit enkel voor het terug wakker worden, en het normaal doden van anderen zoals anderen dat ook doen en zoals dat altijd al gegaan is.
Het dunne laagje beschaving dat Europa pretendeert te hebben wordt de ondergang van de Europese beschaving.

Er had niet hoeven gemoord te worden om ons te verdedigen als Europa de grenzen op tijd had gesloten voor de buiten-europese barbaren die onze "beschaving" door de hunne willen vervangen. Europa heeft geen lessen getrokken uit de binnen-europese heersers die het nochtans ook hebben geprobeerd. Hoeveel "moorden" heeft dat gekost?
Oud 14 februari 2021, 20:33   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
CD&V en OVLD centrum-rechts? Zijn die niet extreem-links?
Vervang extreem links door de sociale vleugel van de CD&V en het links-liberalisme van de VLD.
Oud 14 februari 2021, 20:39   #75
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het dunne laagje beschaving dat Europa pretendeert te hebben wordt de ondergang van de Europese beschaving.

Er had niet hoeven gemoord te worden om ons te verdedigen als Europa de grenzen op tijd had gesloten voor de buiten-europese barbaren die onze "beschaving" door de hunne willen vervangen. Europa heeft geen lessen getrokken uit de binnen-europese heersers die het nochtans ook hebben geprobeerd. Hoeveel "moorden" heeft dat gekost?
Europa kan zichzelf niet meer verdedigen sinds de Tweede Wereldoorlog, normale beslissingen kunnen niet meer worden genomen zonder te vervallen in verwijten over Nazi's en dergelijke. Grenzen sluiten, uitwijzingen, en alles wat te maken heeft met vreemdelingen loopt vast door de politieke correctheid en de angst om met de vinger gewezen te worden. Hitler en zijn Nazi's hebben Europa kapot gemaakt tot op vandaag en we komen dit niet meer te boven. We zijn verdoemd, een volk van het verleden.

Laatst gewijzigd door N-VA : 14 februari 2021 om 20:40.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 20:39   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ook. Het soort van "Wilde Westen" waar ik voor pleit is niet wat men zou nodig hebben als men van min of meer gelijke cultuur is. Er kan perfect een niet-agressie pakt zijn tussen mensen van "Europese" instelling. En nee, dat hoeven geen blanken te zijn. Dat mogen evengoed mensen zijn met een andere huidskleur. Wij hebben er eeuwen over gedaan, maar wij waren tot een min of meer aanvaardbaar pact gekomen, waarbij we elkaar konden tolereren, elkaar zelfs konden respecteren, zonder dat we elkaar zodanig den duvel aandeden dat elkaar doodschieten een betere weg was. Er konden altijd wat uitzonderingen bestaan natuurlijk ...

Maar dat subtiele evenwicht dat wij min of meer gevonden hadden ligt al enkele decennia op de vloer. Ik denk dat het idee zelf dat we nu zouden gedwongen moeten "samenleven" zonder geweld niet denkbaar meer is. Ik denk dat vanaf het ogenblik dat wij niet op natuurlijke wijze dachten dat wij superieur waren aan anderen, wij ons bestaan vergooid hebben. Het feit dat wij superieur waren, komt niet van een of andere Arische legende of een of ander idioot verhaaltje. Het is iets dat we moesten bewijzen. Elk volk moet van zichzelf vinden dat het superieur is aan anderen, zoniet verdwijnt het beter he. Het idee zelf dat anderen aan ons gelijkwaardig zijn, is puur vergif. De enige manier om te vinden dat anderen evenwaardig aan ons zijn, is als wij scheel van afgunst hun resources zouden willen inpikken, maar dat niet kunnen omdat ze te sterk zijn. Zoniet zijn ze minderwaardig. En dan moeten we hun resources inpikken, of moeten we ze links laten liggen omdat ze niet eens resources hebben.
Oud 14 februari 2021, 20:58   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie was dat weer die onze manier van leven als superieur bestempelde aan alle andere ter wereld?

22/04/2017

........ verdedigt zaterdag in Het Laatste Nieuws ‘onze manier van leven’, die ‘zonder enige twijfel superieur is aan alle andere in de wereld’.

In het interview heeft .... het over haar nieuwe boek Nieuwe vrijheid, waarin ze hard van leer trekt tegen al wie aan die vrijheid knaagt of ernaar hapt. ‘Voor sommigen is het een taboe om voor die superioriteit op te komen’, zegt de liberale ...... ‘We praten sommige achterlijke gebruiken goed met een misplaatst gevoel voor tolerantie en relativering. De radicale islam is niet het nieuwe normaal.’

‘Vandaag zijn er mensen en partijen die vinden dat we rekening moeten houden met de eigenheid en de gevoeligheden van de meest conservatieve moslims’, klinkt het wat verder in het interview. ‘Stap voor stap (...) is België uitgegroeid tot een samenleving waarin je zelf beslist hoe je denkt en hoe je leeft. Daar mogen we trots op zijn. Die discussie gaan we echt niet nog eens voeren. Niet onder het mom dat alle culturen gelijkwaardig zijn en dat je andere mensen wat tijd moet gunnen om ons bij te benen.’

https://www.standaard.be/cnt/dmf20170422_02846090

Het probleem is dat er één islam bestaat: de radicale.
Oud 14 februari 2021, 21:03   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie was dat weer die onze manier van leven als superieur bestempelde aan alle andere ter wereld?
Oei wat een gezelschap

Maar kijk, liberalen houden soms goeie discours. Verhofstadt heeft daar zelfs boekskes mee gevuld.

Het is wel grappig dat we het mogen meemaken dat vrijheden totaal ingeperkt worden onder een liberale regerink.

Veel lippendienst aan vrijheid, terwijl die aan alle kanten beknot wordt. Ik ben nog altijd voor open grenzen, open blaffers. Iedereen mag binnen, we knallen af wie we niet leuk vinden. Wie overblijft mag blijven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2021 om 21:04.
Oud 14 februari 2021, 21:06   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Europa kan zichzelf niet meer verdedigen sinds de Tweede Wereldoorlog, normale beslissingen kunnen niet meer worden genomen zonder te vervallen in verwijten over Nazi's en dergelijke. Grenzen sluiten, uitwijzingen, en alles wat te maken heeft met vreemdelingen loopt vast door de politieke correctheid en de angst om met de vinger gewezen te worden. Hitler en zijn Nazi's hebben Europa kapot gemaakt tot op vandaag en we komen dit niet meer te boven. We zijn verdoemd, een volk van het verleden.
Niet alleen Hitler heeft schuld. Het gevolg van zijn misdaden is wel dat de slinger dramatisch de tegenovergestelde richting uit is geslagen
De politieke correctheid heeft een even misdadig effect. In de hele Westerse wereld.
Oud 14 februari 2021, 21:25   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei wat een gezelschap

Maar kijk, liberalen houden soms goeie discours. Verhofstadt heeft daar zelfs boekskes mee gevuld.

Het is wel grappig dat we het mogen meemaken dat vrijheden totaal ingeperkt worden onder een liberale regerink.

Veel lippendienst aan vrijheid, terwijl die aan alle kanten beknot wordt. Ik ben nog altijd voor open grenzen, open blaffers. Iedereen mag binnen, we knallen af wie we niet leuk vinden. Wie overblijft mag blijven.
Ik ben tegen het gebruik van geweld. Ik wil geweld liever voorkomen. Eender hoe. In de eerste plaats voor mezelf en voor al wie me lief is. Maar als ik word aangevallen zal ik mij verdedigen. Te vuur en te zwaard als het niet anders kan. Wie mij kent wéét dat.
Vlaams-nationalist zijn volstaat echter voor bepaalde tegenstanders om te insinueren dat ik geweld uitlok.

I rest my case.

Wat de "boekskes" (burgermanifesten) van Verhofstadt betreft, die liggen allang onder het stof. Er blijven alleen loze woorden, gebroken beloften en flagrante leugens van over. De auteur ervan is de enige die er beter van is geworden.
Zijn partij ging holder de bolder de berg af.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2021 om 21:26.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be