![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dus niet waar ze het over hebben. Hebben ze het over mensen die zelf een afspraak bevestigd hebben, en dan hun kat sturen ? Zoals ik al zegde, dat is geen correcte manier van doen. Of hebben ze het gewoon over het succes van hun oproepen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2021 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Ik doe ook nog amper mails open. De meeste mails zijn zo onbetrouwbaar als wat heb er al genoeg miserie mee gehad.
Inderdaad en als ze de uitnodigingen zie die ze per post gaan versturen zullen de meeste oudere mensen dat gewoon weggooien want ik vraag me af waarom ze dat weer zo oneindig complex moesten maken ? Tegenwoordig zijn er blijkbaar hopen IT kwibussen die als taak hebben om het anderen zo moeilijk mogelijk te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij toch. Iedere mail zie ik de titel en meestal duw ik dan op de vuilbak. Niettemin ik zie ze binnenkomen. Wel uw accounts koppelen natuurlijk.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het normaal is dat mensen zowel per post als per e-mail onbereikbaar zijn? Hoe wilt u dan dat een overheid u contacteert, aanbellen aan de deur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat men daarna de algemene bevolking moet vaccineren, en dat je daar een weg naartoe moet vinden. Je zou kunnen kijken hoe ze dat in het VK of in Israel doen, waar men al een eind is gevorderd. Via mail ga je altijd een hoop verliezen.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet automatisch. Ik gebruik dat bewust niet op mijn smartphone.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker en vast via de post. Momenteel krijg je via de gewone post veel minder rommel binnen dan electronisch.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T'is gemakkelijk.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik controleer mijn post veel te weinig. Amper één keer per week. Mijn e-mails daarentegen volg ik wel perfect op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oproep gebeurt schriftelijk, een brief.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...ef-vaccinatie/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij brieven kijk ik toch altijd naar de afzender als ik ze uit de bus haal.
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Het rijksregister bevat alleen je officiële adres. Veel mensen zullen wel al ergens ooit hun telefoonnummer of email adres aan de overheid gegeven hebben, maar een volledige en up-to-date lijst??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/foute...ccin~b6b98783/ Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De SMS of e-mail is dus optioneel, indien gekend bij de overheid (MyMinFin). Ik lees dat je sowieso een brief in de bus krijgt. De dienst die de uitnodigingen verstuurt is dezelfde als die de kiesbrieven verstuurt. Laatst gewijzigd door Rudy : 23 februari 2021 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ok, de overheid gebruikt het rijksregister om elke belg te kunnen bereiken voor de uitnodiging om gevaccineerd te worden, per brief en/of digitaal.
Ze zouden ook gewoon elke inwoner een anonieme brief kunnen sturen met een uitnodiging, ze hebben al de adressen/domiciliëringen wie op welk adres woont. Per slot van rekening is de vaccinatie vrijwillig dus is een uitnodiging op naam geen vereiste tenzij....ze natuurlijk willen weten wie zich wel of niet laat vaccineren. En dan kom je op gevaarlijk terrein want de overheid heeft geen zaken met mijn vertrouwelijke medische gegevens. Mijn medisch dossier is ook geheim en dat zijn vertrouwelijke persoonsgegevens, onderworpen aan GDPR. Elke patiënt dient zijn/haar expliciete toestemming te geven voor het ondergaan van een medische (be)handeling, dat is WET. Elke medische (be)handeling is VERTROUWELIJK en wordt beschermd door het recht op privacy en geheimhouding van persoonlijke, medische gegevens zoals ook elke behandelende arts beroepsgeheim heeft. De overheid mag dus niet registreren wie gevaccineerd werd of niet want dat is vertrouwelijke, medische informatie, dat is een inbreuk op onze privacy en tegen het verzamelen en bewaren van persoonsgegevens. Daarvoor is trouwens ook nog GDPR in het leven geroepen: bescherming van de persoonsgegevens waar elke burger recht op heeft, en dan zeker de bescherming van de vertrouwelijke gegevens in elk geheim, medisch dossier. Om de kunnen vaststellen hoeveel % van de bevolking zich laat vaccineren zijn geen persoonsgegevens nodig, dat kan perfect anoniem gebeuren want men heeft enkel de cijfers nodig. Tenzij men natuurlijk deze vertrouwelijke gegevens later wil misbruiken om weigeraars te kennen en te kunnen straffen met uitsluiting omdat ze zich niet vrijwillig willen laten vaccineren.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid en ‘gegevens’. ![]()
![]() |