Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2021, 08:07   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, stel je eens de allerslechtste hypothese voor: er komt een variant waar de actuele vaccins niets tegen vermogen.
De besmettingen lopen op, de ziekenhuizen en mortuaria verzadigen, 80 procent van de mensen boven 70 overlijdt; 40 procent van de actieve bevolking overlijdt, 20 procent van de kinderen overlijdt.
Trouwens, weet ge wat ? Dat kan met ELK virus gebeuren. Griep, verkoudheid, .... het volstaat dat er een heel nijdige en heel besmettelijke variant van ontstaat. Dat heeft niks te maken met DEZE corona epidemie. Dat kan op elk moment losbarsten.

DEZE corona epidemie bedreigt 0.5% van de bevolking volgens een normale overlijdenscurve, op zijn ergste en we hebben daar toch al de helft van gehad. En ELK JAAR gaat er zo 1% van de bevolking aan. Wij hebben onze maatschappij dus kapot gemaakt, en volharden in de boosheid, omwille van nog geen vijfde van de normale overlijdens.

DEZE corona epidemie loopt op haar laatste benen. De virusfamilies die de corona epidemie van vorig jaar hebben veroorzaakt, zijn aan het verdwijnen. Het zijn NIEUWE varianten die een NIEUWE epidemie aan het veroorzaken zijn. Met de Britse hebben we nog deels kruisimmuniteit, met de Z-A en dergelijke vermindert dat al serieus. Nog een paar mutaties hieraan, en we hebben een totaal nieuw virus dat totaal lossendoor al onze al dan niet gevaccineerde immuniteit gaat. Geef dat nog een half jaar en ik zie niet goed in hoe dat NIET het geval zal zijn.

Hoe die nieuwe varianten gaan zijn, weet nog geen kat he. Maar als Darwin ergens recht van spreken heeft, dan zal dat voornamelijk richting jonger volk gaan, vooral kinderen, en zal hoe langer hoe beter tegen onze maatregelen kunnen, en dus besmettelijker en besmettelijker worden, richting mazelen, he. Want je moet beseffen dat een virus altijd het pad van voortzetten zal kiezen, vanuit de gegeven situatie. Waar zijn de beste paden voor zo een virus nu ? Wel, het moet doorheen onze maskertjes geraken, dus het zal hoe langer hoe aerogener moeten worden. Het zal ook richting "oppervlakte besmetting" gaan. En het zal vooral richting kinderen gaan, want dat is een open boulevard. Het kan dat nog maar een beetje.

Als insekten zich dieper in de schors van de boom gaan verschuilen, worden de bekken van insektenetende vogels langer he. Als wij hindernissen aan het virus opleggen, dan gaat het trukken vinden om die te overwinnen.

Hoe het bijhorende ziektebeeld zal zijn, is ongekend. Maar dat we de besmettingen niet zullen kunnen tegenhouden, is voor mij zo goed als zeker.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 februari 2021 om 08:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:10   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Evan van Braeckel (UZ Gent) wist gisteren te vertellen dat er meer jongere patiënten worden opgenomen.
Onze goede vriend van de jeugd Patrick heeft daar geen medelijden mee en zou zeggen ;

Waarom worden die niet geeuthanasieerd ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 februari 2021 om 08:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:11   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila.

Ge hebt het door. Er zullen geen "maatregelen" moeten afgekondigd worden he. Wat de overheid ook doet, gij blijft bij U thuis en er is veel kans dat ge van honger gaat sterven.

En waarom ? Omdat mensen het beste geplaatst zijn om HUN EIGEN risico overwegingen te maken. Los van overwegingen van virologen macht en farma winsten, los van ministeriele electorale overwegingen en dergelijke, maar hun EIGEN KOSTEN BATEN ANALYSE MAKEN.

Dat is de reden waarom al dat gemaatregel idioot is.
Ik denk niet dat het zinvol is om de kat uit de boom te kijken tot de situatie zo erg is dat mensen spontaan gaan reageren op een dramatische toestand.
Dan krijg je chaos, een toestand die nog tien keer erger is dan nu. Dan zal je mensen hebben die anderen een kopje kleiner maken om hun voedsel te stelen wegens gebrek aan, bijvoorbeeld.
Neen, dank u. Niets doen is geen optie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:15   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het zinvol is om de kat uit de boom te kijken tot de situatie zo erg is dat mensen spontaan gaan reageren op een dramatische toestand.
Jij gaat echt nog uit van die smoes dat de overheid het beter zou weten, en vooral, geinteresseerd is in het welzijn, van het volk he.

Als je na dit jaar nog niet door hebt wat voor een idioten de overheid niet zijn, dan ben je toch wel totaal stekeblind. Dit heeft toch de maskers laten vallen ? Kijk waar die idioten ons gebracht hebben: een kapotte maatschappij, en terug naar af.

Nee, tegen dat rampenscenario zou de overheid NOG VEEL ERGER dom gaan doen uiteraard.

De overheid is een groot probleem voor het volk, maar het is draagbaar als die overheid niet TE idioot doet en er geen TE grote problemen voor het volk zijn. Wat wij vorig jaar gezien hebben is dat als het volk een KLEIN extra probleem heeft, de overheid die zich gaat moeien dat omvormt tot een GIGANTISCHE MAATSCHAPPELIJKE RAMP. En dat was nog maar met een klein sanitair probleempje dat niks voorstelde.

Je moet je de overheidsramp niet indenken die ze gaat veroorzaken als er echt een zwaar sanitair probleem ontstaat.

Citaat:
Dan krijg je chaos, een toestand die nog tien keer erger is dan nu. Dan zal je mensen hebben die anderen een kopje kleiner maken om hun voedsel te stelen wegens gebrek aan, bijvoorbeeld.
Maakt dat echt een verschil als 40% van de aktieve bevolking sterft aan de ziekte ??

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 februari 2021 om 08:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:18   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij gaat echt nog uit van die smoes dat de overheid het beter zou weten, en vooral, geinteresseerd is in het welzijn, van het volk he.
Is iemand die iedere (jonge) zieke wil euthanaseren dan wel geïnteresseerd in het welzijn van de mensen ? Ik heb voor zulke mensen een naam
In wat ben jij eigenlijk geïnteresseerd ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 februari 2021 om 08:19.
Oud 27 februari 2021, 10:40   #66
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dank u. Niets doen is geen optie.
Men had mss beter idd niets gedaan ipv onze maatschappij om te schakelen naar een broedhaard voor toekomstige killerviruskes Darwinsgewijze.
Of zoals de Chinezen: laten uitwoeden en af en toe voor het oog van de (buitenlandse) mensen een miljoenenstadje ( ze hebben er daar genoeg ) hermetisch afsluiten (lockdownen dan maar) van de buitenwereld.
Oud 27 februari 2021, 11:21   #67
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik ga proberen te reageren

Men moet een koste bate analyse maken

Wat brengt het op ,wat verliest men

Oorlogsslachtoffers zullen er altijd vallen

Mensen hebben door de eeuwen heen met virussen moeten leren leven

Kost/ , is volgens mij nu het stil vallen van het normale leven, van en leven dat wij sociale wezens moeten leven, dat ons mens maakt

een gevecht dat wij nooit kunnen winnen, een virus valt niet te verslaan ,men kan het vertragen om ziekenhuizen te ontlasten, maar verslagen kan men niet

Op zekere moment zal men moeten lossen ,net zoals ze met andere virussen hebben moeten doen,zie aids virus bv

Dus volgens mij moeten ze stoppen met onze maatschappij te gijzelen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 februari 2021 om 11:23.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 11:42   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Men had mss beter idd niets gedaan ipv onze maatschappij om te schakelen naar een broedhaard voor toekomstige killerviruskes Darwinsgewijze.
Of zoals de Chinezen: laten uitwoeden en af en toe voor het oog van de (buitenlandse) mensen een miljoenenstadje ( ze hebben er daar genoeg ) hermetisch afsluiten (lockdownen dan maar) van de buitenwereld.
Technisch misschien perfect, maar dit krijg je hier niet verkocht, en zeker niet als er geen eensgezindheid is binnen de EU.
Bij alle Chinezen maar niet bij den dezen
Oud 27 februari 2021, 12:10   #69
Gast_Peken
Burger

Standaard

Ik begin die lantaarnpalen van Patrick meer en meer een aantrekkelijk idee te vinden ????
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 12:10   #70
Gast_Peken
Burger

Standaard

Ik begin die lantaarnpalen van Patrick meer en meer een aantrekkelijk idee te vinden
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 12:13   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Citaat:
Maakt dat echt een verschil als 40% van de aktieve bevolking sterft aan de ziekte ??
Ja. 40% is veel.
Waarom zou 40% van de bevolking mogen sterven aan de ziekte ?
Oud 27 februari 2021, 12:20   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Ik begin die lantaarnpalen van Patrick meer en meer een aantrekkelijk idee te vinden ????
Hmm. Een zelfverklaard dictatoriaal regime bestrijden met dictatoriale middelen.
Een contradictio in terminis. No good.
Oud 27 februari 2021, 14:04   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Ik begin die lantaarnpalen van Patrick meer en meer een aantrekkelijk idee te vinden
De betrokkene haalt dat idee bij de Nazi’s. Vooral in het laatste jaar van WO2 werden in Duitsland (al of niet vermeende) tegenstanders van het regime zonder pardon opgehangen aan lantaarnpalen.
Oud 27 februari 2021, 14:07   #74
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Als gij deze zwendelcijferij wil blijven geloven, goed ! Ik ga daar niet in mee. Het is al een tijdje zo dat wanneer je naar het ziekenhuis moet voor bv een operatie aan je duim en je test positief dan kom je op de covidadeling terecht, ook al heb je dat niet nodig. Zo houdt men de cijfers kunstmatig hoog.
idem als besmettingen zakken, dan gaan ze meer testen om meer postieve tests te hebben; Nooit gebruiken ze het cijfer dat ze zouden moeten gebruiken, namelijk het procent pos. gevallen op 100 of 1000 tests !

Zwendel en nog eens zwendel.

Hannah Arendt en haar inzichten over totalitarisme zijn uiterst bruikbaar in deze tijd.
Ongelooflijk hé dat die zwendel nog steeds geloofd wordt terwijl het toch klaar en duidelijk zou moeten zijn na een jaar van ontmaskeringen?
Ze bekennen trouwens ook nog zelf dat ze met de cijfers knoeien, maar voor schaapjes blijft het hun evangelie?

Ik vraag mij af hoe dat komt?
Misschien omdat vroeger de krant min of meer toch als informatiekanaal werd gebruikt en niet enkel om voorspellingen van waarzeggers en kwakzalvers als staatspropaganda te kunnen verspreiden?
De kranten en het nieuws hadden nog iets van geloofwaardigheid door berichtgeving van FEITEN ipv eenzijdige propaganda om de publieke opinie te manipuleren.
Met cijfers kunnen ze alle kanten uit, er is toch geen mens die dat kan verifiëren, ze kunnen dus vertellen wat ze willen maar blijkbaar wordt dat nog steeds niet begrepen.
En besmettingen zijn helemaal geen zieken, zeker als er geen symptomen zijn, maar die indruk wordt wel gewekt omdat er geen zieken meer zijn en als er geen zieken meer zijn dan zouden ook de noodmaatregelen overbodig zijn en dat kan de politiek immers niet hebben want dan is er geen smoes meer om het volk onder de knoet te kunnen houden en moeten ze ons het normale leven laten hervatten.

Al wie dus de fake cijfers nog steeds blijft geloven en zich laat voorliegen, saboteert zijn eigen terugkeer naar een normaal leven.

Om de volksgezondheid te vrijwaren tegen ziekte door de miljarden virussen rondom ons, dienen ze in te zetten tegen ziekte door genezing/medicijnen en niet door lucratieve preventie vaccins die telkens achter de feiten aanhollen door muterende virussen. Echte preventie is het versterken van ons natuurlijk afweersysteem dat virussen al eeuwen bestrijdt en overwint.
Oud 27 februari 2021, 14:10   #75
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Evan van Braeckel (UZ Gent) wist gisteren te vertellen dat er meer jongere patiënten worden opgenomen.
Ja en zijn die jongere patienten opgenomen omdat ze ziek zijn van COVID of zijn ze eigenlijk naar het ziekenhuis gekomen voor een andere ingreep en werd dan via een pcr-test een positieve test afgenomen waardoor ze dus op een plaatsje gaan innemen op de covidafdeling ook al hebben ze geen symptomen ?
Deze hele coronazwendel draait er immers rond om via gemanipuleer van cijfers enz de bevolking een bepaald beeld voor te schotelen.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 14:14   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en zijn die jongere patienten opgenomen omdat ze ziek zijn van COVID of zijn ze eigenlijk naar het ziekenhuis gekomen voor een andere ingreep en werd dan via een pcr-test een positieve test afgenomen waardoor ze dus op een plaatsje gaan innemen op de covidafdeling ook al hebben ze geen symptomen ?
Deze hele coronazwendel draait er immers rond om via gemanipuleer van cijfers enz de bevolking een bepaald beeld voor te schotelen.
Het klopt dat we minder en minder weten wat we er nog van moeten geloven.
Oud 27 februari 2021, 14:14   #77
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor mensen met die aandoeningen wordt er heel veel georganiseerd. Van specifieke statuten tot stakingen tot reglementeringen en nog veel meer.

Voor zover ik weet zijn rugklachten of depressies wel niet besmettelijk.

Maar U blijft dus ontkennen. Dat mag...is uw goed recht.
Ik ontken niks. Ik ben kritisch. Als gij denkt de waarheid over deze coronaperiode te vinden in de officiële mediakanalen, droom dan maar gerust verder.
Ge zou beter eens dat boekje lezen dat ik al heb aanbevolen:

Corona, vals alarm?
Feiten, cijfers en achtergronden

Karina Reiss, Sucharit Bhakdi

Topwetenschappers die het ECHT goed voorhebben met de bevolking !
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 14:26   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DEZE corona epidemie loopt op haar laatste benen. De virusfamilies die de corona epidemie van vorig jaar hebben veroorzaakt, zijn aan het verdwijnen. Het zijn NIEUWE varianten die een NIEUWE epidemie aan het veroorzaken zijn. Met de Britse hebben we nog deels kruisimmuniteit, met de Z-A en dergelijke vermindert dat al serieus. Nog een paar mutaties hieraan, en we hebben een totaal nieuw virus dat totaal lossendoor al onze al dan niet gevaccineerde immuniteit gaat. Geef dat nog een half jaar en ik zie niet goed in hoe dat NIET het geval zal zijn.
Je hebt een volledige kruisimmuniteit waarbij je niet besmet kan worden met nieuwe varianten, maar er is ook een gedeeltelijke kruisimmuniteit waarbij je nog ziek kan worden maar minder ernstig. Om die kruisimmuniteit sterk te houden is het goed om tussendoor besmet te geraken met varianten omdat ons immuunsysteem dan telkens bijleert.
Dat is toch hoe ik het op school heb geleerd en het klinkt ook logisch.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 14:29   #79
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ontken niks. Ik ben kritisch. Als gij denkt de waarheid over deze coronaperiode te vinden in de officiële mediakanalen, droom dan maar gerust verder.
Ge zou beter eens dat boekje lezen dat ik al heb aanbevolen:

Corona, vals alarm?
Feiten, cijfers en achtergronden

Karina Reiss, Sucharit Bhakdi

Topwetenschappers die het ECHT goed voorhebben met de bevolking !
Wetenschappelijk bewezen feiten tellen tegenwoordig niet meer.
Het is feiten versus geloof geworden, geloof in waarzeggerij en voorspellingen.

Gezond verstand, feiten en logica versus gehersenspoeld, blind geloof in misleidingen, leugens en bedrog.
Oud 27 februari 2021, 14:30   #80
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de gewone operaties zijn terug op snelheid dus meer besmettingen van patienten in ziekenhuizen, je kunt die cijfers manipuleren tot in het oneindige.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be