Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2021, 18:17   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet overal hetzelfde, de patat was dubbel zo groot in Nieuw Zeeland en ze zitten nog steeds in wisselende lockdowns. Vanaf dat ze terug open gaan om hun economie op te krikken komt corona binnen.
Echt ? Ik lees blijkbaar andere artikels als jij.

We verwachten dat de krimp van de economie in Nieuw-Zeeland uitkomt op 5 procent over geheel 2020. Daarmee doet de economie in Nieuw-Zeeland het iets slechter dan de economie van Australië, ongeveer in lijn met de Amerikaanse economie, maar veel beter dan de economie van de eurozone.

https://financialfocus.abnamro.nl/in...-grote-oceaan/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2021 om 18:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 18:24   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Kijk, wat N-Z essentieel gered heeft voor de moment van corona, is het gegeven dat ze HEEL SNEL de grenzen gesloten hebben en dus zo goed als geen gevallen hebben binnengehaald. De enige landen die het "goed" doen op epidemiologisch vlak, zijn landen die het nooit hebben laten propageren.

Maar eens het overal is gaan propageren werkt dat niet meer. Je kan dan lockdownen en op uwe kop gaan staan, het enige wat dan nog helpt is het laten uitwoekeren. Dat is de reden waarom het Chinese verhaal niet klopt.

Geen enkel land ter wereld heeft een zware explosie gehad, en het dan totaal opgekuisd. Behalve als je het laat uitwoekeren.

Maar de prijs van het buitenhouden is natuurlijk dat je hermetisch afgesloten moet blijven. Dat is eigenlijk geen slecht idee in de toekomst, om U van de wereld af te snijden. Ik dacht dat de Brexit daar ook zo een poging toe was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 18:36   #63
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echt ? Ik lees blijkbaar andere artikels als jij.

We verwachten dat de krimp van de economie in Nieuw-Zeeland uitkomt op 5 procent over geheel 2020. Daarmee doet de economie in Nieuw-Zeeland het iets slechter dan de economie van Australië, ongeveer in lijn met de Amerikaanse economie, maar veel beter dan de economie van de eurozone.

https://financialfocus.abnamro.nl/in...-grote-oceaan/
Ah, dat valt inderdaad nog goed mee. Wel vreemd voor een land waarbij tourisme bijna 10% van de economie uitmaakt, we gaan zien hoe het evolueert.

https://www.tourismnewzealand.com/ab...rism-industry/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 21:40   #64
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het geval niet. Dat is een kwestie van keuze. In een business model waar men zieken als klanten ziet, zou men eigenlijk moeten juichen van zoveel vraag te hebben he. Ik heb nooit gehoord dat de vraag naar iphones een zwaar belastende zaak was voor Apple.

Hier hebben wij een gezondheidszorg die "overbelast" is als ze eens wat klanten heeft.
Ik vond het eerlijk gezegd wel opmerkelijk, met alle respect voor het zorgpersoneel in het algemeen, dat dat ene hoofd in een Brussels ziekenhuis doodleuk op tv durfde verklaren: 'een derde keer doen we dat niet meer'. Dat klinkt nogal als een sense of entitlement.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 februari 2021 om 21:40.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 06:23   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik vond het eerlijk gezegd wel opmerkelijk, met alle respect voor het zorgpersoneel in het algemeen, dat dat ene hoofd in een Brussels ziekenhuis doodleuk op tv durfde verklaren: 'een derde keer doen we dat niet meer'. Dat klinkt nogal als een sense of entitlement.
Ik kan dat ergens wel begrijpen: die verdienen evenveel in een leeg of een vol ziekenhuis he. Dan verkiezen die een leeg ziekenhuis. Ik zou ook zo zijn. Enfin, niet helemaal leeg, want anders zijn de dagen lang natuurlijk, kunt ge geen klapke doen met een patient.
Oud 1 maart 2021, 07:09   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ah, dat valt inderdaad nog goed mee. Wel vreemd voor een land waarbij tourisme bijna 10% van de economie uitmaakt, we gaan zien hoe het evolueert.

https://www.tourismnewzealand.com/ab...rism-industry/
Inderdaad maar vergis je niet ook in veel Europese landen is toerisme een zeer belangrijke bron van inkomsten. Denk maar aan Frankrijk Spanje Duitsland Italië Portugal. Ook in België is toerisme alles behalve onbelangrijk.
Oud 1 maart 2021, 07:29   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad maar vergis je niet ook in veel Europese landen is toerisme een zeer belangrijke bron van inkomsten. Denk maar aan Frankrijk Spanje Duitsland Italië Portugal. Ook in België is toerisme alles behalve onbelangrijk.
Vroeger toch, in het ancien regime.
Oud 1 maart 2021, 09:31   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn leven veel mensen gekend met de griep....heel heel veel. Ik heb echter nooit iemand geweten die met de griep op intensieve terechtkwam noch van een massaal aantal besmettingen.

Ik heb het laatste jaar al een paar mensen weten gehospitaliseerd worden tot zelfs op intensieve wegens corona. Ook 1 iemand die overleden is aan de gevolgen. Ik heb nooit geweten dat er op 1 dag 20.000 mensen besmet werden met griep ....terwijl dat met corona wel zo is en dat nog eens ondanks strikte beperkingen die ik nooit heb geweten voor griep.

Totaal verschillende ziektes.

In België overleden volgens het Belgisch statistiekbureau Statbel in 2016 117 personen direct door griep. In 2015 en 2014 waren het er telkens 51. In 2013 147

Hoeveel corona doden op 1 Jaar ? 20.000 ?

Griep is een lachertje in vgl met corona.....bewijs is er ...met wat voorzichtig te zijn is er zelfs omzeggens geen sprake van griep kijk maar naar deze winter...Geen griep

20000 doden op een jaar is een lachertje. Daarvoor maak je je maatschappij niet kapot. Het gaat overigens niet over die 20000 doden he. Het gaat over hoeveel levensjaren je gered hebt. Vroeger liet men mensen van 85 die griep kregen gewoon doodgaan waarna men ze onder de statistiek dood door ouderdom liet vallen want zolang hadden ze toch niet meer te lieven. Nu moeten die 85 plussers ten koste van de hele maatschappij toch gered worden zodat ze een half jaar later kunnen doodvallen aan iets anders.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 09:41   #69
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn leven veel mensen gekend met de griep....heel heel veel. Ik heb echter nooit iemand geweten die met de griep op intensieve terechtkwam noch van een massaal aantal besmettingen.

Ik heb het laatste jaar al een paar mensen weten gehospitaliseerd worden tot zelfs op intensieve wegens corona. Ook 1 iemand die overleden is aan de gevolgen. Ik heb nooit geweten dat er op 1 dag 20.000 mensen besmet werden met griep ....terwijl dat met corona wel zo is en dat nog eens ondanks strikte beperkingen die ik nooit heb geweten voor griep.

Totaal verschillende ziektes.

In België overleden volgens het Belgisch statistiekbureau Statbel in 2016 117 personen direct door griep. In 2015 en 2014 waren het er telkens 51. In 2013 147

Hoeveel corona doden op 1 Jaar ? 20.000 ?

Griep is een lachertje in vgl met corona.....bewijs is er ...met wat voorzichtig te zijn is er zelfs omzeggens geen sprake van griep kijk maar naar deze winter...Geen griep
in 2018 zijn er volgens MVR ongeveer 5000 griepdoden gevallen. Daarvoor neemt men geen enkele maatregel. Geen enkele. Men zwijgt er gewoon over en men gaat verder met leven. Je ziet geen dagelijkse statistieken hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 1 maart 2021, 10:07   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
in 2018 zijn er volgens MVR ongeveer 5000 griepdoden gevallen. Daarvoor neemt men geen enkele maatregel. Geen enkele. Men zwijgt er gewoon over en men gaat verder met leven. Je ziet geen dagelijkse statistieken hoor.
Ik weet niet waar hij die cijfers haalt ik vind andere.

In België

Nu die cijfers lijken me allemaal zeer illusoir
https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep

Zo was er in de winter 2013/14 geen enkele griepdode en in de winter 2014/15 plots 8600.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 maart 2021 om 10:08.
Oud 1 maart 2021, 10:29   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In België

Zo was er in de winter 2013/14 geen enkele griepdode en in de winter 2014/15 plots 8600.....

Het zou je dan toch ondertussen al moeten duidelijk zijn dat ze dit met Covid ook zo zouden kunnen aanpakken. Dan zijn al onze rusthuisbewoners gestorven met covid, niet door covid. Zo doen ze dat ondertussen in China.
Oud 1 maart 2021, 10:49   #72
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
20000 doden op een jaar is een lachertje. Daarvoor maak je je maatschappij niet kapot. Het gaat overigens niet over die 20000 doden he. Het gaat over hoeveel levensjaren je gered hebt. Vroeger liet men mensen van 85 die griep kregen gewoon doodgaan waarna men ze onder de statistiek dood door ouderdom liet vallen want zolang hadden ze toch niet meer te lieven. Nu moeten die 85 plussers ten koste van de hele maatschappij toch gered worden zodat ze een half jaar later kunnen doodvallen aan iets anders.
Uiteindelijk gaat het totaal niet over hoeveel mensen sterven aan corona. Het belangrijke is hoeveel MEER mensen sterven aan corona in vergelijking met andere jaren.

En dan kom je op ergens 13.000. Die andere 8000 gerapporteerden zouden sowieso toch dood gegaan zijn vorig jaar. En van die 13.000 zijn er al zeker enkele duizenden die gestorven zijn door de maatregelen.

Dus pak dat al bij al het virus voor zo'n 10.000 extra doden heeft gezorgd.
Dat is wel significant natuurlijk, dat zal een merkbare piek geven in de grafieken.

Maar ik vind niet dat dat voldoende is om de maatschappij en de economie om zeep te helpen. Helaas denken velen er blijkbaar anders over.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 11:02   #73
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Uiteindelijk gaat het totaal niet over hoeveel mensen sterven aan corona. Het belangrijke is hoeveel MEER mensen sterven aan corona in vergelijking met andere jaren.

En dan kom je op ergens 13.000. Die andere 8000 gerapporteerden zouden sowieso toch dood gegaan zijn vorig jaar. En van die 13.000 zijn er al zeker enkele duizenden die gestorven zijn door de maatregelen.

Dat is wel significant natuurlijk, dat zal een merkbare piek geven in de grafieken.

Maar ik vind niet dat dat voldoende is om de maatschappij en de economie om zeep te helpen. Helaas denken velen er blijkbaar anders over.
?

Economie en maatschappij om zeep te helpen?

Hyperbolische uitspraken.

Toen de banken de maatschappij om zeep hielpen met hun bubbels en bursts werd er minder geklaagd en paniek gezaaid.

De overheid heeft toen gewoon een aantal banken opgekocht.

Crisissen zijn van alle tijden. Maar als de crisis wordt geregisseerd door de "adel" is het precies vergeeflijker.
Oud 1 maart 2021, 11:04   #74
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu is de crisis eens een strategisch steekspel geworden. Ipv een draaiboek. Meer niet....
Oud 1 maart 2021, 11:18   #75
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Advocaten gaan waarschijnlijk een kewl merk van hospitaal bijeentimmeren en hier aardig goed uitkomen.

En iets moreel verwerpelijk doen om die strategische zever te niet te doen.
Oud 1 maart 2021, 13:47   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Dat gaat geen enkel merkbaar verschil maken in de evolutie van de bevolking over de laatste eeuw. Geen enkel.

Laatst gewijzigd door fox : 1 maart 2021 om 13:48.
Oud 1 maart 2021, 15:31   #77
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gaat geen enkel merkbaar verschil maken in de evolutie van de bevolking over de laatste eeuw. Geen enkel.
Natuurlijk niet. Dit en volgend jaar gaan we gewoon een ondersterfte hebben. Oude zieke mensen kunnen nu eenmaal maar 1 keer doodgaan.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 05:19   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Economie en maatschappij om zeep te helpen?

Hyperbolische uitspraken.
Bijlange niet. Wat wij nu uitgestoken hebben is veel en veel erger dan WO II of zo, Het is een beetje als WO II waarbij Hitler gewonnen zou hebben.

Citaat:
Toen de banken de maatschappij om zeep hielpen met hun bubbels en bursts werd er minder geklaagd en paniek gezaaid.
Maar dat was veel en veel en veel minder erg, dat was een normaal economisch crisiske zoals we er geregeld hebben, en dat heeft bijzonder weinig effect gehad. Wat wij nu meemaken is stukken erger, het is een regime verandering en het einde van de westerse maatschappij met haar vrijheden zoals we die gekend hebben. Dit is eerder te vergelijken met de val van het Romeinse rijk of zo, of de Soviet revolutie, maar dan wel wereldwijd.

Alles bij elkaar beschouwd kan je inderdaad 2020 beschouwen als de revolutie van 1917 en de Lange Mars samen, in gans de Westerse wereld. Regime change.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2021 om 05:20.
Oud 2 maart 2021, 09:49   #79
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In België

Die griepdoden worden geteld via tabellen, in de praktijk krijgt de patient een longontsteking of hartfalen en sterft daaraan. De oorsprong kan griep, verkoudheid of corona zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 14:08   #80
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Jacinda Ardern eerder dit jaar:

https://www.youtube.com/watch?v=ENEUktOrQV8

"We will continue to be your single source of truth"

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be