Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2021, 11:15   #61
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Precies. Ze beweren toch dat ze in alles even goed zijn neen zelfs beter. Ik zie trouwens het probleem niet want is toch al zo in loopwedstrijden dacht ik....In de marathons lopen mannen en vrouwen samen.
Dat is naïef, elk kind weet dat een man meer spierweefsel heeft dan een vrouw en dus sterker is. Wat fysieke zaken aangaat is een man sterker dan een vrouw.
In marathons lopen ze samen. Maar bij de uitslag wordt dan gezegd : xxx was de eerste vrouw die de finish haalde. Dus is er wel degelijk onderscheid.
Oud 11 maart 2021, 11:19   #62
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdient een mannelijke verpleger dan meer dan een vrouwelijke ?
Verdient een mannelijk politie agent dan meer dan een vrouwelijke ?
Verdient een lerares minder dan een leraar ?
Verdienen vrouwelijke bus bestuurders minder dan de mannelijke ?
Verdient een vrouwelijke kassierster minder dan een mannelijke kassier ?
Verdient een vrouwelijke loketbediende minder dan een mannelijke ?
Verdient een vrouwelijke kantoordirecteur bij KBC minder dan een mannelijke ?

Ik vraag me altijd af waar men dat fabeltje blijft halen ?? Of wil men nu dat vrouwen die verkiezen van halftijds te gaan werken evenveel verdienen als mannelijke collega's die full time werken ???
En in privé-firma's, denkt u dat het daar ook hetzelfde is? Daar komt nog bij dat vele vrouwen hun verantwoordelijkheid opnemen voor hun kinderen en dus minder uren doen.
Verder : hier in België gelden barema's. Ik heb het zelf ondervonden: de heren die identiek hetzelfde werk deden als ik werden boven het barema betaald, ikzelf en mijn vrouwelijke collega's zaten precies op het barema.
Lees dit eens https://igvm-iefh.belgium.be/nl/acti...beid/loonkloof

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 maart 2021 om 11:20.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 11:29   #63
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Veel vrouwen willen nu eenmaal geen leidinggevende job gewoon opdat ze er de interesse of de ambitie niet voor hebben. Ze vinden andere dingen in het leven belangrijker en daar is niks mis mee toch ?
Veel vrouwen is niet hetzelfde als alle vrouwen. Er zijn ook mannen die geen leiding willen geven.
Overigens moet men zich als leidinggevende 100% kunnen inzetten voor de job. Wie bij voorbaat weet dat ze uitlopende vergaderingen vroegtijdig zal moeten verlaten om de kleine van school te halen, wie bij voorbaat weet dat ze de nacht voor een vermoeiende arbeidsdag niet kan rusten omdat de baby om de twee uur begint te wenen, die denkt wel wat langer na alvorens gelijk wat voor veeleisende job aan te nemen.
Dat heeft te maken met gezond verstand.
Het jammere is natuurlijk dat wanneer de kinderen groter zijn, de kansen voor de moeder verkeken zijn.
Het is een flauwe dooddoener dat vrouwen geen interesse of ambitie hebben. Ze nemen gewoon de verantwoordelijkheid op op het ogenblik dat het noodzakelijk is. Net dat zou bedrijven ervan moeten overtuigen dat die vrouwen niet lichtzinnig over hun taak denken!
Oud 11 maart 2021, 12:10   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Is't weeral zover, ja?
Oud 11 maart 2021, 12:19   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En in privé-firma's, denkt u dat het daar ook hetzelfde is? Daar komt nog bij dat vele vrouwen hun verantwoordelijkheid opnemen voor hun kinderen en dus minder uren doen.
Verder : hier in België gelden barema's. Ik heb het zelf ondervonden: de heren die identiek hetzelfde werk deden als ik werden boven het barema betaald, ikzelf en mijn vrouwelijke collega's zaten precies op het barema.
Ik heb zojuist het artikel eens gelezen.
Het volgend citaat is voor mij nieuw en intrigeert me wel:
Soms worden er bijvoorbeeld systematisch verschillende benamingen gebruikt voor de functies van vrouwelijke en mannelijke werknemers en worden er aan die functiebenamingen andere loonschalen gekoppeld.
Met andere woorden, zelfde job maar met andere functiebenaming.
Toch straf.
Zijn daar concrete voorbeelden van ?
En, ik snap niet het waarom van dit verschil.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 13:50   #66
Elio di Supo
Banneling

Standaard

ZOuden er nog mannen zijn met een sterk ontwikkeld moedercomplex?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 13:55   #67
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik mag het hopen, anders vinden de wokers het wel uit.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 15:45   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdient een mannelijke verpleger dan meer dan een vrouwelijke ?
Verdient een mannelijk politie agent dan meer dan een vrouwelijke ?
Verdient een lerares minder dan een leraar ?
Verdienen vrouwelijke bus bestuurders minder dan de mannelijke ?
Verdient een vrouwelijke kassierster minder dan een mannelijke kassier ?
Verdient een vrouwelijke loketbediende minder dan een mannelijke ?
Verdient een vrouwelijke kantoordirecteur bij KBC minder dan een mannelijke ?

Ik vraag me altijd af waar men dat fabeltje blijft halen ?? Of wil men nu dat vrouwen die verkiezen van halftijds te gaan werken evenveel verdienen als mannelijke collega's die full time werken ???
Inderdaad. Als het gaat om die zogenoemde "loonkloof" tussen mannen en vrouwen is de (opzettelijk in stand gehouden) verwarring nooit ver af. Er kan volgens mij slechts sprake zijn van een loonkloof als vrouwen voor het presteren van exact hetzelfde werk als hun mannelijke collega's minder betaald worden. Maar in de vele panel-discussies die daarover gehouden worden heb ik al dikwijls gemerkt dat sommigen het zo niet bekijken. Ze zitten voortdurend te emmeren over het feit dat de lonen en wedde's van vrouwen doorgaans op een lager niveau liggen. Maar gaat het over dezelfde job?
Oud 11 maart 2021, 16:59   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Als het gaat om die zogenoemde "loonkloof" tussen mannen en vrouwen is de (opzettelijk in stand gehouden) verwarring nooit ver af. Er kan volgens mij slechts sprake zijn van een loonkloof als vrouwen voor het presteren van exact hetzelfde werk als hun mannelijke collega's minder betaald worden. Maar in de vele panel-discussies die daarover gehouden worden heb ik al dikwijls gemerkt dat sommigen het zo niet bekijken. Ze zitten voortdurend te emmeren over het feit dat de lonen en wedde's van vrouwen doorgaans op een lager niveau liggen. Maar gaat het over dezelfde job?
Als twee verschillende benamingen (m/v), en twee verschillende verloningen, gebruikt worden voor eenzelfde functie vind ik dat toch wel straf.
https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=66
https://igvm-iefh.belgium.be/nl/acti...beid/loonkloof

Laatst gewijzigd door Rudy : 11 maart 2021 om 17:00.
Oud 13 maart 2021, 11:20   #70
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het ooit zelf ondervonden. En wat ik hier vertel, is de zuivere waarheid. In de jaren '80 in een maritiem bedrijf deed ik Hamburg-Bremen en Scandinavië en enkele kleinere regio's, ieder kind weet toch dat Hamburg een belangrijke haven is. Mijn collega's waren allen mannen. Eén deed Rotterdam - ik dacht dat die ook de Engelse havens erbij had, één deed Antwerpen, een andere de Middellandse Zee enzovoort. Ik vermoedde al lang dat de mannen meer verdienden maar ik zat op het barema dus geen reden om te protesteren. Op een dag moesten we één voor één bij de baas komen voor enkele besprekingen. Op het einde van het gesprek vroeg hij of ik nog iets had dat ik wou bespreken. Toen heb ik vlak af gevraagd of het waar was dat de mannen meer verdienden en wat daaraan kon gedaan worden. Ik kreeg geen antwoord, het gesprek was afgelopen. Een maand later verscheen er miraculeus een kleine 2000 frank bruto meer op mijn loonbriefje, nooit uitleg over gekregen - natuurlijk ook nooit naar gevraagd.
Later in de petrochemie heb ik nooit de indruk gehad dat er verschil was tussen mannen en vrouwen wat lonen betreft. Waarom daar tussen al die mannen hooguit een 3 of 4 vrouwelijke bazen rondliepen is een andere zaak. Waarom het grootste deel van de echt bekwame vrouwen bleven steken in de functie van secretaresse - en geloof het of niet, een secretaresse vangt heel wat werk op voor haar baas en kent sommige aspecten van de job beter dan hij - dat is een andere zaak.
Oud 13 maart 2021, 11:26   #71
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is zoals in het jeugdvoetbal. Vanaf een bepaalde leeftijd mogen de meisjes niet meer met de jongens samen voetballen. En dan hebben we het nog over ploegsport.

In de individuele sporten zou het niet eerlijk zijn.
De U17 lekker samen onder de douche Rudi?

Ik weet niet of het u al opgevallen is maar jongens zijn sterker het zou niet fair zijn tegenover meisjes die dan alleen onder douche in de kleedkamers de ballen kunnen raken.
Net zoals het niet fair is dat transgender lopers bij de vrouwen alle records breken en transgenders hun vrouwelijke tegenstandsters steevans het hospitaal in kloppen.

Nadenken Rudi.
Oud 13 maart 2021, 11:29   #72
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Soms waren daar situaties die te zot waren om te geloven. Op een bepaalde afdeling was een baas die echt niets kon. Pas op, hij kende het vak, maar toepassen, dat was een andere zaak! Maar dank zij de goede naam van zijn familie had hij deze heel belangrijke job.
Hoe dikwijls heb ik zijn secretaresse niet bij hem zien staan in het begin van het computertijdperk. Zij leidde als het ware zijn hand over het toetsenbord en de muis, wees naar het scherm en gaf alle noodzakelijke uitleg op een manier waarop men iets uitlegt aan een kind.
Hij snapte niks, zelfs niet het belang van paswoorden. Op een keer had hij de boel zo vastgedraaid dat de helpdesk eraan te pas moest komen en hij meteen een ander paswoord kreeg. Laat ons zeggen dat dat Jansen123 was. Zo gauw de man van de helpdesk weg was, gooide onze baas zijn deur open en brulde naar zijn secretaresse die aan het andere einde van de gang stond : Sabine, ik heb er een nieuw, het is Jansen123.
Hij straalde als een kleuter ...
Oud 13 maart 2021, 11:41   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Politieagenten, ambtenaren enz. worden verloond volgens wettelijke barema's, louter afhankelijk van diploma en anciënniteit. En toch zijn er mensen die erin slagen om daar een loonkloof tussen man en vrouw te ontwaren.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 13 maart 2021 om 11:47.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 13:08   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De U17 lekker samen onder de douche Rudi?

Ik weet niet of het u al opgevallen is maar jongens zijn sterker het zou niet fair zijn tegenover meisjes die dan alleen onder douche in de kleedkamers de ballen kunnen raken.
Net zoals het niet fair is dat transgender lopers bij de vrouwen alle records breken en transgenders hun vrouwelijke tegenstandsters steevans het hospitaal in kloppen.

Nadenken Rudi.
Ik had het over een ploegsport: voetbal.
Er zijn meisjes die er de brui aan geven omdat ze vanaf een bepaalde leeftijd noodgedwongen in een vrouwenploeg moeten spelen.
Oud 13 maart 2021, 13:13   #75
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn meisjes die er de brui aan geven omdat ze vanaf een bepaalde leeftijd noodgedwongen in een vrouwenploeg moeten spelen.
Hoomer heeft het toch ook over een ploegsport : voetbal ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 15:03   #76
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook, U17 is een term uit de ploegsport, gebruikt in voetbal, volleybal enz.
U7
U9
U11
U13
U15
U17
U19

En meisjes geven er meestal de brui aan omdat ze geen bal meer raken zo vanaf U13 en gaan meestal naar damesploegen spelen. Trouwens die zijn geweldig in opkomst tegenwoordig. De bond heeft trouwens beslist dat meisjes maar tot ,ik dacht U13 mogen meespelen met de jongen wegens gebrek aan kleedkamers en douches, maar zo wie zo is er geen enkel intelegent meisje die zou willen bij de jongens blijven spelen

Laatst gewijzigd door Hoomer : 13 maart 2021 om 15:08.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 15:07   #77
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
"Complex van mensen die baren" is iets veiliger
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 15:16   #78
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vind het woord baarmoeder ook seksistisch.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 16:52   #79
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat zijn mensen die met één bar niet genoeg hebben en er dan maar een kroegentocht van maken ?
Of dat altijd veiliger is, daar heb ik toch wel wat mijn twijfels over.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2021 om 16:54.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 16:59   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms waren daar situaties die te zot waren om te geloven. Op een bepaalde afdeling was een baas die echt niets kon. Pas op, hij kende het vak, maar toepassen, dat was een andere zaak! Maar dank zij de goede naam van zijn familie had hij deze heel belangrijke job.
Hoe dikwijls heb ik zijn secretaresse niet bij hem zien staan in het begin van het computertijdperk. Zij leidde als het ware zijn hand over het toetsenbord en de muis, wees naar het scherm en gaf alle noodzakelijke uitleg op een manier waarop men iets uitlegt aan een kind.
Hij snapte niks, zelfs niet het belang van paswoorden. Op een keer had hij de boel zo vastgedraaid dat de helpdesk eraan te pas moest komen en hij meteen een ander paswoord kreeg. Laat ons zeggen dat dat Jansen123 was. Zo gauw de man van de helpdesk weg was, gooide onze baas zijn deur open en brulde naar zijn secretaresse die aan het andere einde van de gang stond : Sabine, ik heb er een nieuw, het is Jansen123.
Hij straalde als een kleuter ...
Zo heb ik al enkele collegae gekend. Totaal ongeschikt in hun leidinggevende functie, maar die door "de lange arm" of de centen van papa de post kunnen bekleden. Beschamend als je dan eens luistert naar hun medewerkers. Het zijn de "fils a papa". Wat zich tegenwoordig trouwens niet meer beperkt tot de zonen. Kijk maar eens binnen de politiek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be