![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In marathons lopen ze samen. Maar bij de uitslag wordt dan gezegd : xxx was de eerste vrouw die de finish haalde. Dus is er wel degelijk onderscheid.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder : hier in België gelden barema's. Ik heb het zelf ondervonden: de heren die identiek hetzelfde werk deden als ik werden boven het barema betaald, ikzelf en mijn vrouwelijke collega's zaten precies op het barema. Lees dit eens https://igvm-iefh.belgium.be/nl/acti...beid/loonkloof
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 maart 2021 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens moet men zich als leidinggevende 100% kunnen inzetten voor de job. Wie bij voorbaat weet dat ze uitlopende vergaderingen vroegtijdig zal moeten verlaten om de kleine van school te halen, wie bij voorbaat weet dat ze de nacht voor een vermoeiende arbeidsdag niet kan rusten omdat de baby om de twee uur begint te wenen, die denkt wel wat langer na alvorens gelijk wat voor veeleisende job aan te nemen. Dat heeft te maken met gezond verstand. Het jammere is natuurlijk dat wanneer de kinderen groter zijn, de kansen voor de moeder verkeken zijn. Het is een flauwe dooddoener dat vrouwen geen interesse of ambitie hebben. Ze nemen gewoon de verantwoordelijkheid op op het ogenblik dat het noodzakelijk is. Net dat zou bedrijven ervan moeten overtuigen dat die vrouwen niet lichtzinnig over hun taak denken!
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is't weeral zover, ja?
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volgend citaat is voor mij nieuw en intrigeert me wel: Soms worden er bijvoorbeeld systematisch verschillende benamingen gebruikt voor de functies van vrouwelijke en mannelijke werknemers en worden er aan die functiebenamingen andere loonschalen gekoppeld. Met andere woorden, zelfde job maar met andere functiebenaming. Toch straf. Zijn daar concrete voorbeelden van ? En, ik snap niet het waarom van dit verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() ZOuden er nog mannen zijn met een sterk ontwikkeld moedercomplex?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=66 https://igvm-iefh.belgium.be/nl/acti...beid/loonkloof Laatst gewijzigd door Rudy : 11 maart 2021 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later in de petrochemie heb ik nooit de indruk gehad dat er verschil was tussen mannen en vrouwen wat lonen betreft. Waarom daar tussen al die mannen hooguit een 3 of 4 vrouwelijke bazen rondliepen is een andere zaak. Waarom het grootste deel van de echt bekwame vrouwen bleven steken in de functie van secretaresse - en geloof het of niet, een secretaresse vangt heel wat werk op voor haar baas en kent sommige aspecten van de job beter dan hij - dat is een andere zaak.
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het u al opgevallen is maar jongens zijn sterker het zou niet fair zijn tegenover meisjes die dan alleen onder douche in de kleedkamers de ballen kunnen raken. Net zoals het niet fair is dat transgender lopers bij de vrouwen alle records breken en transgenders hun vrouwelijke tegenstandsters steevans het hospitaal in kloppen. Nadenken Rudi. ![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms waren daar situaties die te zot waren om te geloven. Op een bepaalde afdeling was een baas die echt niets kon. Pas op, hij kende het vak, maar toepassen, dat was een andere zaak! Maar dank zij de goede naam van zijn familie had hij deze heel belangrijke job.
Hoe dikwijls heb ik zijn secretaresse niet bij hem zien staan in het begin van het computertijdperk. Zij leidde als het ware zijn hand over het toetsenbord en de muis, wees naar het scherm en gaf alle noodzakelijke uitleg op een manier waarop men iets uitlegt aan een kind. Hij snapte niks, zelfs niet het belang van paswoorden. Op een keer had hij de boel zo vastgedraaid dat de helpdesk eraan te pas moest komen en hij meteen een ander paswoord kreeg. Laat ons zeggen dat dat Jansen123 was. Zo gauw de man van de helpdesk weg was, gooide onze baas zijn deur open en brulde naar zijn secretaresse die aan het andere einde van de gang stond : Sabine, ik heb er een nieuw, het is Jansen123. Hij straalde als een kleuter ...
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 13 maart 2021 om 11:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn meisjes die er de brui aan geven omdat ze vanaf een bepaalde leeftijd noodgedwongen in een vrouwenploeg moeten spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U7 U9 U11 U13 U15 U17 U19 ![]() En meisjes geven er meestal de brui aan omdat ze geen bal meer raken zo vanaf U13 en gaan meestal naar damesploegen spelen. Trouwens die zijn geweldig in opkomst tegenwoordig. De bond heeft trouwens beslist dat meisjes maar tot ,ik dacht U13 mogen meespelen met de jongen wegens gebrek aan kleedkamers en douches, maar zo wie zo is er geen enkel intelegent meisje die zou willen bij de jongens blijven spelen
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 13 maart 2021 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn mensen die met één bar niet genoeg hebben en er dan maar een kroegentocht van maken ?
Of dat altijd veiliger is, daar heb ik toch wel wat mijn twijfels over. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2021 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |