![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de impact van vaccinatie als het over trombose gaat ? We moeten niet paranoia beginnen worden. De verhaaltjes zijn enkel goed voor de antivaxers die aan de zijlijn schreeuwen omdat ze zich veilig voelen maar als eerste in de rij zouden staan als het hun beurt is voor een prik. Laatst gewijzigd door Rudy : 8 april 2021 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel valt op dat er bij mensen die het Astra-Zeneca vaccin hebben gekregen opvallend meer klachten zijn - en dat gaat niet alleen over wat hoofdpijn of koorts, maar ook blindheid, hartaanvallen, hersenbloedingen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou dat eventueel kunnen helpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bloedverdunners die niet ontstekingsremmend zijn kunnen inderdaad een oplossing bieden, maar veroorzaken dan weer een ander risico, dat van een interne bloeding. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2021 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen gaan het alvast niet pakken denk ik
Les + de 56 ans seront des dommages colateraux et ont la chance d'avoir un ticket "Vegetable for life". Quelle décision stupide : inutile de vous dire que je refuse ce vaccin ! Vaccin ?* refuser ?* tout prix ! Il n'est pas admissible qu'un vaccin tue des personnes en bonne santé même s'il n'y en a que quelques-unes sur des millions. Pas de roulette russe avec les vaccins ! Tous mes oncles et tantes (55+) vont refuser ce vaccin AZ. Ils et elles attendront simplement Pfizer. La façon de présenter les choses nest pas correcte. En réalité ce que fait le gouvernement n'est rien d'autre que d'imposer indirectement l'Astra-Zeneca aux plus de 56 ans (Les gens plus agés sont aussi les plus sensibles aux tromboses) Si les politiques ne s'occuperaient pas de médecine, je pense que cela n'irait pas plus mal ! Il y aura un SERIEUX impact sur la campagne de vaccination car beaucoup de personnes âgées de plus de 56 ans vont refuser le vaccin AstraZeneca. Ce sera mon cas. Et quand je parle avec des personnes âgées de mon entourage, elles me disent qu'elles aussi vont refuser ce vaccin. Dès lors, l'immunité collective (plus de 70 % de personnes vaccinées ) ce n'est pas pour demain. Jean-Marie Opdebeeck Je ne planifie pas la vaccination mais si les gens ne se présentent pas pour recevoir l'AstraZeneca, cela va perturber la planification, non ? C'est ce qui s'est passé ce week-end dans plusieurs centres de vaccination du Nord de la France. Ces centres sont restés avec des centaines de dose d'AstraZeneca sur les bras car les gens sachant qu'ils allaient recevoir ce vaccin, n'ont pas répondu ?* leur convocation. https://www.lesoir.be/365287/article...et-en-wallonie |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet een overheid rekening houden met wie bang is, door schrik die wordt ingelepeld ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik neem aan dat alle lockdownies staan te popelen om AZ te pakken. Das mooi, want bij een vrije keuze zal de rij daar verdomd kort zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Ze had dat als tip gekregen van een vriendin, en toen heb ik even mee gegoogled... Dafalgan/paracetamol zou ook heel goed kunnen helpen, daar had ik nog niet naar gegoogled, maar die middelen lijken wel wat op elkaar. EDIT: De eerste resultaten leveren niet zo'n mooi artikel op als bij aspirine, maar paracetamol wordt in ieder geval aangeraden als vervanger voor pijnstillers die juist bloedklonters kunnen veroorzaken. Paracetamol wordt "poor anti-thrombotic effect" toegedicht, maar poor is in ieder geval al beter dan niks. Citaat:
Dat kan een gevaarlijke houding zijn, doordat overheden hebben toegegeven aan geruchten is er nu legaal precedent voor onder andere de claims dat vaccins met kwikverbindingen autisme veroorzaken en dat onder hoogspanningskabels wonen kanker veroorzaakt. Maar in dit geval betreft het iets dat gewoon wel echt zo is, je kan doodgaan van trombose na het AstraZeneca vaccin. En het is terecht, in ieder geval voor mensen met bepaalde risicofactoren, om zich daar zorgen over te maken. Dat het probleem grotendeels verdwijnt als mensen meer gevoel voor kansrekening hebben kan ik mensen niet heel erg kwalijk nemen, gevoel voor kansrekening hebben mensen over het algemeen gewoon niet zo. En als we dan om het probleem heen kunnen werken met een vrijwilligerslijst of een andere slimme oplossing, prima.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 april 2021 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Moeten wij rekening houden met een overheid die ons onze fundamentele rechten afpakt?
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu de laatste nieuwtjes.
Janssens vaccin ook al... https://www.facebook.com/13227205012...58681/?app=fbl...kans op trombose. Zegt EMA
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 april 2021 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben toch eens benieuwd hoeveel mensen het zullen laten afweten als het hun beurt is. Zo'n reservelijst, dat is prima, maar geef toe, het oogt niet goed. Het is precies alsof iemand anders het mag hebben als ik het niet wil. Misschien nog altijd wel beter dan getrokken spuiten te moeten weggooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan altijd weigeren. |
|
![]() |
![]() |