Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2021, 12:06   #61
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dan bent U ongetwijfeld ook tegen het feit dat de Walen hun verkeerspalen weigeren in het veel veiligere Geel-Zwart te schilderen.
Ik vind dat die palen altijd al zwart/geel hadden moeten zijn, omdat dat gewoon de internationale standaard is.
Maar als u mij vraagt of men van een beperkt budget voor verkeersveiligheid men daaran prioriteit moet geven, zeg ik ronduit neen.

Merk op, ik beschouw mezelf als Vlaamsnationalist, maar ik heb geen lidkaart van N-VA, noch van VB.
Wat ik weergeef is dus mijn standpunt, niet dat van een of andere paritj.
Het zal wel vaak samenvallen, maar niet altijd.
Oud 14 mei 2021, 12:11   #62
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik vind dat die palen altijd al zwart/geel hadden moeten zijn, omdat dat gewoon de internationale standaard is.
Maar als u mij vraagt of men van een beperkt budget voor verkeersveiligheid men daaran prioriteit moet geven, zeg ik ronduit neen.

Merk op, ik beschouw mezelf als Vlaamsnationalist, maar ik heb geen lidkaart van N-VA, noch van VB.
Wat ik weergeef is dus mijn standpunt, niet dat van een of andere paritj.
Het zal wel vaak samenvallen, maar niet altijd.
Waarom kopen de Walen dan geen zwarte en gele verf dan kunnen ze hun nieuwe palen ook zwart en geel verven als hun potten rode en witte verf opgebruikt zijn .
Op die wijze blijft hun budget hetzelfde en hebben ze in de toekomst ook allemaal veilige palen?

Het antwoord is eenvoudig.
Hun afkeer tegen al wat Vlaams is ,is groter dan hun bezorgdheid voor de veiligheid van hun burgers.Zij blijven al hun palen bewust rood en wit schilderen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 mei 2021 om 12:13.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 12:50   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nostalgie naar het verre verleden Joske? De tijd dat er bijna uitsluitend dialect gebroebeld werd? Wees dan konsekwent en schrijf uw boodschappen op forum.politics.be in uw dialect. Veel sukses gewenst!

Met dit verschil dat de Franstaligen etterende puisten krijgen wanneer ze nog maar één niet-Frans woord horen. Vandaar dat zij uitsluitend wensen te kijken naar films en series waarin de Britten, de Amerikanen, de Australiërs, Canadezen, Nieuw-Zeelanders enz. allemaal le français tateren.

Verstandige maatregel, zo hebben we het minst last van elkaar.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 12:53   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nostalgie naar het verre verleden Joske? De tijd dat er bijna uitsluitend dialect gebroebeld werd? Wees dan konsekwent en schrijf uw boodschappen op forum.politics.be in uw dialect. Veel sukses gewenst!

Met dit verschil dat de Franstaligen etterende puisten krijgen wanneer ze nog maar één niet-Frans woord horen. Vandaar dat zij uitsluitend wensen te kijken naar films en series waarin de Britten, de Amerikanen, de Australiërs, Canadezen, Nieuw-Zeelanders enz. allemaal le français tateren.

Verstandige maatregel, zo hebben we het minst last van elkaar.
Totaal onzin. Luister naar Franstalige muzikale radiozenders (het equivalent van al u Q, Joe, MNM en compagnie) en u zal er evenwel Franstalige als Engelstalige liedjes horen. Niemand klaagt daarover.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 13:19   #65
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Totaal onzin. Luister naar Franstalige muzikale radiozenders (het equivalent van al u Q, Joe, MNM en compagnie) en u zal er evenwel Franstalige als Engelstalige liedjes horen. Niemand klaagt daarover.
nogal wiedes..stel dat ze ook songs gaan dubben...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 13:27   #66
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Franstaligen dubben zelfs Nederlandstalige series en films. Bijvoorbeeld de serie Undercover en de film Ferry (vanaf vandaag op Netflix).
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 13:32   #67
edwinp
Banneling

Standaard

de Walen willen misschien liever synchroniseren met Franse schoolvakanties ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 14:20   #68
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En hoeveel Nederlandstalige liedjes?

0,00001 %
Oud 14 mei 2021, 14:23   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kopen de Walen dan geen zwarte en gele verf dan kunnen ze hun nieuwe palen ook zwart en geel verven als hun potten rode en witte verf opgebruikt zijn .
Op die wijze blijft hun budget hetzelfde en hebben ze in de toekomst ook allemaal veilige palen?

Het antwoord is eenvoudig.
Hun afkeer tegen al wat Vlaams is ,is groter dan hun bezorgdheid voor de veiligheid van hun burgers.Zij blijven al hun palen bewust rood en wit schilderen.
Niet iedereen is supporter van Lierse Kempenzonen.

Oud 14 mei 2021, 14:36   #70
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet iedereen is supporter van Lierse Kempenzonen.

Oud 14 mei 2021, 19:33   #71
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik was al curieus wanneer de Sven Gatzen van deze wereld zouden komen met hun warme oproep aan Vlaanderen om niet achter te blijven, maar blijkbaar is het al begonnen

Of toch maar geen lol, want we weten natuurlijk wel dat ze hun zin gaan krijgen...
Het is belachelijk hoezeer nationalisme ons land in zijn greep heeft. En het een oprecht slecht idee geven wordt dan als Vlaams-nationalistisch aanzien. En Franstaligen zijn dan weer Frankrijk-beïnvloed. Dus ook zij hebben het van een nationalistische impuls.

Het is vaak gewoon een onbewuste invloed ook, ook al wil men niet clannistisch redeneren.

Van die onzin is Nederland tenminste bespaard gebleven.

Vlaanderen dat Wallonië volgt dat Frankrijk volgt. Geen fan van uiteraard, maar ik vind het daarnaast ook geen goed idee. Als kind/tiener keek ik altijd uit naar de zomervakantie.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 mei 2021 om 19:47.
Oud 14 mei 2021, 19:46   #72
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het is belachelijk hoezeer nationalisme ons land in zijn greep heeft. En het een oprecht slecht idee geven wordt dan als Vlaams-nationalistisch aanzien. En Franstaligen zijn dan weer Frankrijk-beïnvloed. Dus ook zij hebben het van een nationalistische impuls.

Het is vaak gewoon een onbewuste invloed ook, ook al wil men niet clannistisch redeneren.

Vlaanderen dat Wallonië volgt dat Frankrijk volgt. Geen fan van uiteraard, maar ik vind het daarnaast ook geen goed idee. Als kind/tiener keek ik altijd uit naar de zomervakantie
in NL is het wel iets beter: daar is een zomervakantie van 6-7 weken voor iedereen. van half mei tot begin juli zijn het eindexamens + 2e zit.
dus als je geen 2e zit hebt, heb je een volledige vakantie van 8-9 weken.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 19:48   #73
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
in NL is het wel iets beter: daar is een zomervakantie van 6-7 weken voor iedereen. van half mei tot begin juli zijn het eindexamens + 2e zit.
dus als je geen 2e zit hebt, heb je een volledige vakantie van 8-9 weken.
Meritocratie, dat is inderdaad iets zeer Nederlands.
Oud 14 mei 2021, 20:00   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vlaanderen dat Wallonië volgt dat Frankrijk volgt. Geen fan van uiteraard, maar ik vind het daarnaast ook geen goed idee. Als kind/tiener keek ik altijd uit naar de zomervakantie.
Uw reflex is eerder conservatief. Twee maanden is te lang. Indien de leerlingen anderhalve maand vakantie gaan hebben, is dit ook vrij behoorlijk. Bovendien krijgen ze een mooie compensatie. Immers bij de herfstvakantie krijgen ze 14 dagen, bij de krokusvakantie krijgen ze 14 dagen + kerstvakantie 14 dagen en paasvakantie 14 dagen. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Eigenlijk ideaal.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar men zou dit misschien kunnen invoeren
hier bij ons in Limburg in een beperkt aantal scholen als proefproject.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2021 om 20:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 20:19   #75
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uw reflex is eerder conservatief. Twee maanden is te lang. Indien de leerlingen anderhalve maand vakantie gaan hebben, is dit ook vrij behoorlijk. Bovendien krijgen ze een mooie compensatie. Immers bij de herfstvakantie krijgen ze 14 dagen, bij de krokusvakantie krijgen ze 14 dagen + kerstvakantie 14 dagen en paasvakantie 14 dagen. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Eigenlijk ideaal.

Ikzelf hou van zon en zomer, niet zozeer van regen en herfst. De skivakanties zouden erbij kunnen varen natuurlijk en uiteindelijk valt het in zijn voege. Toch vind ik het jammer dat nationalisme hierin een rol speelt. Op het einde zal het weinig uitmaken en het huidige getouwtrek zal toch ergens eindigen.

Mij gaat het weinig affecteren, want ik verhuis naar Nederland en laat dat achterwege. Mijn nieuwe frustratie zal het calvinisme worden en de machtere/invloedrijkere rol van de kerk in mijn nieuwe land. In elk land is het wat. We kunnen het misschien nog vaak eens worden. Al is mijn toon jegens calvinisten zachter geworden, ik ken hun gebreken intussen goed genoeg. Het is dat ik er ken bij wie het me minder stoort dat ik ermee kan omgaan. Er zijn ook bewonderingswaardige elementen aan die mentaliteit (hoger ecologisch bewustzijn, correctheid, respect voor andersvaliden, zelf-acceptatie, ...).

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 mei 2021 om 20:29.
Oud 14 mei 2021, 20:32   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf hou van zon en zomer, niet zozeer van regen en herfst. De skivakanties zouden erbij kunnen varen natuurlijk en uiteindelijk valt het in zijn voege. Toch vind ik het jammer dat nationalisme hierin een rol speelt. Op het einde zal het weinig uitmaken en het huidige getouwtrek zal toch ergens eindigen.

Mij gaat het weinig affecteren, want ik verhuis naar Nederland en laat dat achterwege. Mijn nieuwe frustratie zal het calvinisme worden en de machtere/invloedrijkere rol van de kerk in mijn nieuwe land. In elk land is het wat. We kunnen het misschien nog vaak eens worden. Al is mijn toon jegens calvinisten zachter geworden, ik ken hun gebreken intussen goed genoeg. Het is dat ik er ken bij wie het me minder stoort dat ik ermee kan omgaan. Er zijn ook bewonderingswaardige elementen aan die mentaliteit (hoger ecologisch bewustzijn, correctheid, respect voor andersvaliden, zelf-acceptatie, ...).
Hier hebt u een meer dan degelijk punt. Waar ik me volledig achter schaar.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 20:56   #77
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kopen de Walen dan geen zwarte en gele verf dan kunnen ze hun nieuwe palen ook zwart en geel verven als hun potten rode en witte verf opgebruikt zijn.
Dat klopt, maar dat is hun zaak, we zijn voor autonomie, dus desnoods schilderen zij de hunne fluo groen / fluo blauw.
Ik heb het meer op het moment dat men hier beslist heeft van el die palen te herschilderen.
Op zich niets op tegen, maar als je dan hoort dat sommige zwarte punten na 20 jaar nog altijd niet aangepakt zijn, dan vraag je je af of dat nu het belangrijkste was om aan te pakken.

Dit kleurprobleem vond ik vooral ergerlijk op het moment dat ze naar die nieuwe nummerplaten overgegaan zijn.
De zwart/gele nummerplaten zijn veel beter te lezen dan de rood witte.
Daar moest iedereen toch een nieuwe kopen, dus de uitgave was er zeker, maar om dwaze ideologische redenen moesten wij toch die roodwitte hebben.
Oud 14 mei 2021, 21:03   #78
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat klopt, maar dat is hun zaak, we zijn voor autonomie, dus desnoods schilderen zij de hunne fluo groen / fluo blauw.
Ik heb het meer op het moment dat men hier beslist heeft van el die palen te herschilderen.
Op zich niets op tegen, maar als je dan hoort dat sommige zwarte punten na 20 jaar nog altijd niet aangepakt zijn, dan vraag je je af of dat nu het belangrijkste was om aan te pakken.

Dit kleurprobleem vond ik vooral ergerlijk op het moment dat ze naar die nieuwe nummerplaten overgegaan zijn.
De zwart/gele nummerplaten zijn veel beter te lezen dan de rood witte.
Daar moest iedereen toch een nieuwe kopen, dus de uitgave was er zeker, maar om dwaze ideologische redenen moesten wij toch die roodwitte hebben.
Natuurlijk. Daarom begrip ik de relevantie niet van die vakantiedisussie. 30 jaar hebben we elk onderwijsautonomie. We regelen elk het personeelsstatuut, wat kinderen leren, en ja hoor, wanneer het vakantie is.

Wat is daar nieuwswaardig aan? De discussie op zich is misschien interessant. Of de zomervakantie 2 volle maanden hoort te zijn, of misschien wat korter. Maar op geen enkele manier moet die dezelfde zijn in de verschillende gemeenschappen.

Het is dus kinderlijk onnozel daar iets van te maken dat met de samenhang van het land te maken heeft.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 14 mei 2021 om 21:07.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 21:03   #79
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Ze kunnen dan even goed het links rijden als proefproject in een paar gemeenten in voeren.
Chaos evenzeer verzekerd.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 mei 2021 om 21:03.
Oud 14 mei 2021, 21:07   #80
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Natuurlijk. Daarom begrip ik de relevantie niet van die vakantiedisussie. 30 jaar hebben we elk onderwijsautonomie. We regelen elk het personeelsstatuut, wat kinderen leren, en ja hoor, wanner het vakantie is.

Wat is daar nieuwswaardig aan? De discussie op zich is misschien interessant. Of de zomervakantie 2 volle maanden hoort te zijn, of misschien wat korter. Maar op geen enkele manier moet die dezelfde zijn in de verschillende gemeenschappen.

Het is dus kinderlijk onnozel daar iets van te maken dat met de samenhang van het land te maken heeft.
Volledig akkoord.Ik ben ook voor verschillende tijdstippen voor de schoolvakanties in Vlaanderen en in Wallonië.

Het zijn de Belgicisten en Walen die eisen dat wij het Waalse voorbeeld volgen "om de eenheid van het land niet in gevaar te brengen".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be