Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen?
Voor. Het is een gewaagd voorstel, maar bij nader toezien is niets logischer. 5 15,15%
De bevolking moet hierover geraadpleegd worden in een referendum. 3 9,09%
Enkel mits cursussen over het correcte gebruik van de maskers, anders geeft het een vals gevoel van veiligheid. 2 6,06%
Voor maar het moeten minstens FFP2-maskers zijn. 3 9,09%
Tegen, dit is dictatoriaal en/of vergalt het levensplezier. 23 69,70%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2021, 15:27   #61
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat we Van Ranst moeten bijhouden, zijn stillere kompanen zijn veel en veel ergere maniakken.
Het ging er vooral om dat als ze voor twee weekjes een koekje van eigen deeg krijgen dat ze ook beginnen huilen. De ironie doet me goed
Oud 21 juni 2021, 15:30   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het ging er vooral om dat als ze voor twee weekjes een koekje van eigen deeg krijgen dat ze ook beginnen huilen. De ironie doet me goed
Absoluut Maar dat bedoelde ik ook: hij had er al last mee na enkele weken. Ik denk dat zo een Molenberghs daar zou van genoten hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2021 om 15:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:33   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet goed wat er zo grappig is.
Mijn woorden betekenen niet meer dan "ik heb zo gestemd".
Wat er grappig is? Dat dergelijke maatregelen enkel en alleen doorgedrukt kunnen worden omdat mensen zoals jij blindelings de virologen volgen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:54   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoewel ik tegen van alles ben wat covid betreft vind ik bepaalde zaken wel redelijk positief.
De plastiek schermpjes aan de kassa bv.
Vroeger had je dat ook. Vaak met zo een rondje in waar wat gaatjes in zaten.
Dat was ook voor enige hygiëne.

Daar gaan we toch niet over neuten hoop ik.
Aan een kassa is dat geen probleem. Daar hoef je niks te zeggen of te vragen en alleen betalen wat op het kassa schermpje verschijnt.
Anders is dat aan een loket waar je amper de andere kan verstaan of hij aan U.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juni 2021 om 15:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 16:41   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat er grappig is? Dat dergelijke maatregelen enkel en alleen doorgedrukt kunnen worden omdat mensen zoals jij blindelings de virologen volgen.
Ik vind het wel grotesk: snelheidsbeperkingen kunnen er alleen maar komen omdat automobilisten met enig veiligheidsgevoel blindelings die borden volgen.
Idem voor parkeertiketjes.
Idem voor treinkaartjes. Waarom betalen? Ik veroorzaak geen extra kost op deze trein.
Idem voor diefstal van voedingswaren. Je gooit toch iemand die honger heeft niet in den bak.

Ja weet je, zo'n een zeer beperkt aantal mensen die professioneel criticaster zijn, met als motivering "als we niet kunnen melken, dan zijn we niet blij", kunnen hier wel een ferm zaagdraadje bij mekaar neuzelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 16:51   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan een kassa is dat geen probleem. Daar hoef je niks te zeggen of te vragen en alleen betalen wat op het kassa schermpje verschijnt.
Anders is dat aan een loket waar je amper de andere kan verstaan of hij aan U.
Vandaar dat ze vroeger er zo een rondje met gaatjes in hadden.
Oud 21 juni 2021, 16:53   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hoe ? Gij vertrouwde de uitspraken van 'de experten' toch ?
Is VDB dan geen expert (meer), volgens jou ?
Rooie VDB is expert in domeinen die niets met corona te maken hebben.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 17:10   #68
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Van Damme heeft z'n nieuw vaccin onderzoekscentrum die hij relevant moet houden, voor hem moet de crisis zo lang mogelijk blijven duren. De mondmasker past daar perfect in omdat het de mensen constant in een angst-modus houdt.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...rden-nieuwe-e/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 17:45   #69
fabianen
Gouverneur

Standaard

De mensen n de pas laten lopen,de mens niet meer laten nadenken, hersendood maken door alles in regeltjes te gieten.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 18:01   #70
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Rooie VDB is expert in domeinen die niets met corona te maken hebben.
De angstzever en de maatregelen die de andere experten op tafel gooi(d)en, ook niet, gezien volledig in lijn met de VDB-doctrine.
Kortom, VDB is slechts een deel van het probleem.
Oud 21 juni 2021, 18:02   #71
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, nee ik was mij niet voor anderen Ik doe dat voor mijzelf.
Het ging me over de chantage. Los daarvan: de mate waarin de moderne mens zich wast, gaat verder dan het zuiver 'functionele' he. En wat het 'esthetische' betreft, heeft dat net mede te maken met 'we willen elkaar op afstand houden'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 juni 2021 om 18:03.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 18:22   #72
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben nog steeds geheel akkoord met de start van dit draadje...

Voorgoed mondmaskers in de winter.....voor de "experten"..

geluidsdichte bovendien.

En ook dikke wanten tegen de kou..

en om te verhinderen dat ze nog iets typen in enigerlei informatiecatoestel...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 18:37   #73
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik ben daar grote voorstander van, als de epidemiologische grenswaarde voor griep bereikt wordt dan moeten mondmaskers verplicht worden in openbare binnenruimtes. Indien er een epidemie van hoge intensiteit is moeten nog strengere ''coronamaatregelen'' worden ingevoerd.

Dat zou zeker moeten gelden voor drie virussoorten die een ernstig verloop kunnen hebben : influenza, RSV en coronavirussen.

Het rhinovirus is bijzonder vervelend maar leidt zelden tot nooit tot ernstige symptomen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juni 2021 om 18:37.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 19:19   #74
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben daar grote voorstander van, als de epidemiologische grenswaarde voor griep bereikt wordt dan moeten mondmaskers verplicht worden in openbare binnenruimtes. Indien er een epidemie van hoge intensiteit is moeten nog strengere ''coronamaatregelen'' worden ingevoerd.

Dat zou zeker moeten gelden voor drie virussoorten die een ernstig verloop kunnen hebben : influenza, RSV en coronavirussen.

Het rhinovirus is bijzonder vervelend maar leidt zelden tot nooit tot ernstige symptomen.
Ik stel voor dat je, elke keer je nog maar een kuchje hoort of een snotneus ziet, je onmiddelijk huiswaarts begeeft, de deur en de rolluiken goed sluit, je je direct met een mondmasker, handschoenen en een faceshield opsluit op je slaapkamer.
Zo ben je tenminste gerust.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 21 juni 2021 om 19:21.
Reverberation is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 19:41   #75
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ik stel voor dat je, elke keer je nog maar een kuchje hoort of een snotneus ziet, je onmiddelijk huiswaarts begeeft, de deur en de rolluiken goed sluit, je je direct met een mondmasker, handschoenen en een faceshield opsluit op je slaapkamer.
Zo ben je tenminste gerust.
Goede raad, die zou nog wat kunnen aangevuld worden, door de ferventste voorstanders van het Dictaat de beschikking te geven over een automatisch geweer met warmtegevoelige .50 vaccinpatronen, om kuchers, druipende snotneuzen, ongevaccineerden ea mogelijk besmettelijk tuig, op te sporen en onmiddellijk van een gepaste behandeling te voorzien.
Op een inenting meer of minder komt het nu niet meer aan.
Alleen zo krijgen we het virus klein.
Oud 22 juni 2021, 21:44   #76
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die Van Damme is helemaal koekoe geworden, en dan verwonderd zijn dat mensen als Jurgen doorslaan. Dit gaat toch moeten stoppen.

Als zijn advies gevolgd wordt dan moeten al die maatregelen allemaal gehandhaafd blijven in de winter, je kunt geen mondmasker in de bus verplichten om dan een grote samenkomst binnen zonder mondmasker toe te laten.
Enkele maanden terug 1 Jurgen.
Over enkele maanden 5 Jurgens.
Tegen de winter 80 Jurgens.
Op 1 april 2020 4520 Jurgens.
In mei 232000 Jurgens.

De Jurgen epidemie.
En dan Neuremberg.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 16:50   #77
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Van Damme is er voorstander van om onder andere in het openbare vervoer mondmaskers te blijven inzetten tegen infecties waaronder ook de griep.

https://www.youtube.com/watch?v=46HYM0t7PXE

1.02.50-1.03.10

Bent u een voorstander? Openbaar, meerdere antwoorden mogelijk.
Even naar voor brengen, Nederland heeft al een tijdje geen mondmaskers meer en zelfs een lagere besmettingsgraad dan België. Het moet nu wel duidelijk zijn dat die mondkappen geen yota verschil maken.

--
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft afgelopen etmaal 2494 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd. Dat zijn er flink minder dan een dag eerder, toen het er 2831 waren (na correctie), maar iets meer dan vorige week zaterdag. Toen werden 2444 nieuwe besmettingen gemeld.

--
België zit momenteel aan 2300 besmettingen 7-day moving average.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 augustus 2021 om 16:52.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 17:24   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Even naar voor brengen, Nederland heeft al een tijdje geen mondmaskers meer en zelfs een lagere besmettingsgraad dan België. Het moet nu wel duidelijk zijn dat die mondkappen geen yota verschil maken.
De verplichting gewoonweg afschaffen zonder het te verbieden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 19:15   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het wel grotesk: snelheidsbeperkingen kunnen er alleen maar komen omdat automobilisten met enig veiligheidsgevoel blindelings die borden volgen.
Idem voor parkeertiketjes.
Idem voor treinkaartjes. Waarom betalen? Ik veroorzaak geen extra kost op deze trein.
Idem voor diefstal van voedingswaren. Je gooit toch iemand die honger heeft niet in den bak.
Het punt is dat de MEERDERHEID van verkeersdeelnemers een voordeel hebben aan een "redelijke" snelheidsbeperking. Nu is het zo dat de meeste snelheidsbeperkingen veel te streng en idioot zijn, maar het is waar dat de MEESTE verkeersdeelnemers voordeel hebben aan het feit dat men in de stad geen 150 km/u mag rijden.

Het is uiteraard ook zo dat je wel een extra kost veroorzaakt op de trein: je neemt een plaats in die iemand anders niet kan innemen. Mochten treinen die gratis zijn, maar half gevuld zijn, dan zou het inderdaad misschien mogelijk zijn om treinkaartjes af te schaffen, als men TOCH treinen zou laten rijden. Alleen is het zo dat zonder betalende reizigers, men geen treinen zou laten rijden. Als dusdanig is het meerijden met een trein zonder treinkaartje wel degelijk nadelig voor zij die wel hun kaartje betalen, omdat de trein drukker bezet is door jouw aanwezigheid en/of de treinkaartjes duurder zijn voor hen.

Hetzelfde geldt voor voedingswaren: de voedingswaren die jij neemt zonder te betalen, kunnen niet meer gekocht worden door iemand die die wel wilt, en die voedingswaren kosten geld om te maken.

Het is nu wel zo dat mochten er lege treinplaatsen over zijn op een trein die toch gaat rijden, of mochten er voedingswaren niet verkocht geraken en toch geproduceerd zijn, er inderdaad niks mis is als jij die neemt als toch niemand anders die wilde.

Maar gaan eisen dat anderen zich vaccineren heeft voor U niet veel nut, IN TEGENDEEL. Uw vaccin gaat rapper naar de knoppen zijn, en zij kunnen U evengoed besmetten als een ander (ja, ze kunnen U een beetje minder gemakkelijk besmetten mocht het gedrag identiek zijn, maar het gedrag is niet identiek vanwege het valse gevoel van veiligheid).

Het is veel beter voor gevaccineerden dat er WEINIG anderen gevaccineerd zijn. Het is veel beter voor gevaccineerden dat alle anderen elkaar besmetten, en dat was vorig jaar al zo voor bejaarden.

Die logica heb je nog altijd niet begrepen, en die komt van de leugen die men nu al tegen de berg wetenschappelijk materiaal in hierover, blijft vertellen: natuurlijke immuniteit van uw omgeving is VEEL EN VEEL MEER WAARD dan vaccinale immuniteit van uw omgeving.

Dat uw omgeving daarvoor enkele doden moet ondergaan is in UW VOORDEEL.

Aan het gemaatregel hebben de MEESTEN objectief enkel nadeel ondervonden, en slechts misschien een piepklein groepje een voordeel gehad en waarschijnlijk zelfs niet.

Aan het massa gevaccineer zullen de meesten noch nadeel, noch voordeel hebben, en het eigenaardige is dat het zij die het meeste voordeel aan eigen vaccinatie zouden hebben (wat op zich een minderheid is), juist BENADEELD worden door die massa vaccinatie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2021 om 19:42.
Oud 28 augustus 2021, 19:17   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
.
Ik denk dat het gebruik van kernwapens tegen steden waar meer dan 5 gevallen zijn, overwogen moet worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be