Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2021, 12:23   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als je goed nadenkt niemand, zij het dat je hier niet gemarteld of vermoord wordt?
Inderdaad, fascisme hoeft niet "brutaal" te zijn, en is zelfs gevaarlijker zonder die brutaliteit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 14:25   #62
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
idem hier, ik beschouw me zelf zeker geen racist of extremist, maar als ze naar hier komen dan is het ofwel aanpassen ofwel buiten.
En waar ik zeker niet tegen kan is dat ze onze gebruiken weg willen hebben en ondertussen moeten we wel de hunne erbij pakken.

Dingen die me ergeren:

- gezaag over sinterklaas/kerstmis/ Carnaval... Ik ben zelf niet erg gelovig, maar dat maakt niet uit.
- hoofddoeken/boerkas
- onverdoofd slachten
- scholen die enkel nog halal eten aanbieden.
- hier op werk hebben ze nu ook al een plaats om te bidden: godsdienst vrijheid ok, maar doe dat in uwe eigen tijd.
-
-...
tja laat daar nu net de linksen een breekpunt van gemaakt hebben. de gewone moslim roert zich daar minder in dan zij
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 14:49   #63
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
tja laat daar nu net de linksen een breekpunt van gemaakt hebben. de gewone moslim roert zich daar minder in dan zij
Inderdaad, de meeste dingen onder dwang van linkse groepen.

Eerst kruisbeelden weghalen in scholen om daarna wel hoofddoeken toe te laten.

En nog erger. Eerst de balletjes uit de soep in de scholen om daarna iedereen halal te voeren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 16:45   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik vind die veroordeling een dikke schande.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 17:17   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind die veroordeling een dikke schande.
U bent niet alleen !

Je mag wel zeggen dat je tegen links, rechts, de kerk, de regering bent maar niet dat je tegen de islam bent.

Citaat:
De Wever niet te spreken over veroordeling van Voorpost-leden: “Een mening breng je niet voor de rechtbank".

https://www.hln.be/binnenland/de-wev...yRdPVrqAvRGB2Y
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 17:30   #66
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
U bent niet alleen !

Je mag wel zeggen dat je tegen links, rechts, de kerk, de regering bent maar niet dat je tegen de islam bent.
Zelfs dat niet. Tegen islamisering van je land zijn is niet hetzelfde als tegen de islam zijn. Een groot verschil zelfs.
Oud 27 mei 2021, 17:34   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zelfs dat niet. Tegen islamisering van je land zijn is niet hetzelfde als tegen de islam zijn. Een groot verschil zelfs.
Men is met de ervaring met Belkacem veel strenger geworden. Dat was in het begin ook maar een ‘zonderling’. We zien nu dezelfde radicalisering bij extreemrechts. Met nu al twee ‘gekken’ die aanslagen beramen.

Trouwens moest er ene zijn met een spandoek ‘Stop Zionisme’ dan gaat hij ook prijs hebben denk ik.
Oud 27 mei 2021, 17:37   #68
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vroeger was er toch meer vrijheid, dat is duidelijk. Hopelijk blijft het allemaal nog leefbaar.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 mei 2021 om 17:38.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 17:45   #69
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vroeger was er toch meer vrijheid, dat is duidelijk. Hopelijk blijft het allemaal nog leefbaar.
Als het zo blijft verdergaan, vergeet dan maar vlug de leefbaarheid. De situatie is nu al kritiek.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 27 mei 2021 om 17:46.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 17:53   #70
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de islam heeft daar een stokje voor gestoken. Je mag kritiek hebben of lachen met kaloten en jodemdom, maar niet met de islam. Toen die leraar in Parijs op straat werd onthoofd, zei een juffrouw tegen Steven Decraene, die om een reactie vroeg : "C'est simple, mohammed est intouchable".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 mei 2021 om 18:15.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 17:57   #71
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de islam heeft daar een stokje voor gestoken. Je mag kritiek hebben of lachen met kaloten en jodemdom, maar niet met de islam. Toen die leraar in Parijs op straat werd onthoofd, zij een juffrouw tegen Steven Decraene, die om een reactie vroeg : "C'est simple, mohammed est intouchable".
Het viel te voorspellen he? Singapore is ook een politiestaat puur omdat het multicultureel is en ik vrees dat we daar naartoe aan het evolueren zijn.

De maximale vrijheid die onze beschaving heeft genoten zou ik situeren tussen 1970 en 2010. Bergaf vanaf dan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 mei 2021 om 18:01.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 18:06   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het viel te voorspellen he? Singapore is ook een politiestaat puur omdat het multicultureel is en ik vrees dat we daar naartoe aan het evolueren zijn.

De maximale vrijheid die onze beschaving heeft genoten zou ik situeren tussen 1970 en 2010. Bergaf vanaf dan.
Het zou anders kunnen, maar dan is een regering met ballen nodig, en niet zo'n verzameling platbroeken die zich volledig heeft laten verlammen door de vermaledijde EU.

Citaat:
Oud 27 mei 2021, 18:14   #73
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mensen vergeten snel, toch?

Of je moet zodanig hun "core" trainen dat hun lichaam het onthoudt. Is dat niet wat teveel druk? Principeloos

Hoeveel rijstijlen zijn er in Rusland? 16.

Hoeveel rijstijlen zijn er in Japan? 1....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 18:23   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de islam heeft daar een stokje voor gestoken. Je mag kritiek hebben of lachen met kaloten en jodemdom, maar niet met de islam. Toen die leraar in Parijs op straat werd onthoofd, zei een juffrouw tegen Steven Decraene, die om een reactie vroeg : "C'est simple, mohammed est intouchable".
Inderdaad!
Het is zelfs al zover gekomen dat cartoonisten openlijk toegeven dat ze over de islam geen cartoons meer durven maken.

Ook cabaretiers durven geen moppen over de islam meer vertellen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 18:50   #75
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

In verband met die spandoek affaire zei De Croo vandaag in de kamer dat haatspraak niet kan en strafbaar is.
De moslims doen niets anders "maar hij had het tegen de Belgen".

Hij zou misschien best eens nadenken over het verbannen van het VB, is dat democratisch stemrecht?
Is "dat" rechtvaardig?

Heeft de bevolking dan geen recht te stemmen op wat zij wensen en niet wensen? Waarom moet je dan nog gaan stemmen?
Mogen we enkel stemmen op wat ons voor gevoerd wordt door zedenpredikers?

Als je de resultaten van België bekijkt zou je eerder denken dat die daar in Brussel nog "heel" veel te leren hebben.

De bevolking voelt dagelijks aan de lijve dat de islamdruk en het vertappelen van al ons waarden toeneemt.
De enige partij die daar op reageert is het VB, de anderen zijn al blij dat ze de kiesdrempel nog halen en profiteren van die moslimstemmen.
Maar die partij wordt aan de kant gezet terwijl ze constant en zonder enige moeite groeit.

Ook dat ergert een moe getergde bevolking meer en meer, wat De Croo doet is zoals een bosbrand negeren tot het vuur alles zal verwoesten en van oplossen of redelijkheid geen sprake meer zal zijn..

"Dit is ons land", het land van onze voorvaderen waar hard gewerkt is voor de bereikte welvaart.
Dit land wordt nu uit persoonlijk eigenbelang te grabbel gegooid aan mensen die zich hier aan de feestdis komen aanzitten er nooit iets voor deden en ons haten omdat we "hun" god niet aanbidden.

Hoe is het zover kunnen komen?
Ik zou me schamen om zo een discours in het parlement te voeren waar ik "mijn" landgenoten en mijn land te grabbel gooi.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 27 mei 2021 om 18:54.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 18:53   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
In het verband met die spandoek affaire zei De Croo vandaag in de kamer dat haatspraak niet kan en strafbaar is.
De moslims doen niets anders maar hij had het tegen de Belgen.

Hij zou misschien best eens nadenken over het verbannen van het VB, is dat democratisch stemrecht? Is "dat" rechtvaardig?
Heeft de bevolking dan geen recht te stemmen op wat zij wensen en niet wensen? Waarom moet je dan nog gaan stemmen?
Mogen we enkel stemmen op wat ons voor gevoerd wordt door zedenpredikers?
Als je de resultaten van België bekijkt zou je eerder denken dat die daar in Brussel nog "heel" veel te leren hebben.
De bevolking voelt dat de islamdruk en het vertappelen van al ons waarden toeneemt.
De enige partij die daar op reageert is het VB, de anderen zijn al blij dat ze de kiesdrempel nog halen en profiteren van die moslimstemmen.
Maar die partij wordt aan de kant gezet terwijl ze constant en zonder enige moeite groeit.
Ook dat ergert een moe getergde bevolking meer en meer, wat De Croo doet is zoals een bosbrand negeren tot het vuur alles zal verwoesten en van oplossen of redelijkheid geen sprake meer zal zijn..

"Dit is ons land", het land van onze voorvaderen waar hard gewerkt is voor de bereikte welvaart.
Dit land wordt nu uit persoonlijk eigenbelang te grabbel gegooid aan mensen die zich hier aan de feestdis komen aanzitten er nooit iets voor deden en ons haten omdat we "hun" god niet aanbidden.

Hoe is het zover kunnen komen?
Ik zou me schamen om zo een discours in het parlement te voeren waar ik "mijn" landgenoten te grabbel gooi.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:19   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
U kunt zich van alles voorstellen, maar of het ook enige relatie met de werkelijkheid vormt is een andere vraag.
Spijtig genoeg is hier weinig onderzoek naar. In de recente stemenquêtes wordt nooit gepeild naar het moslimgehalte, Rooms-katholiek gehalte, Joods gehalte, religie aversie of andere religies of levensbeschouwingen.

Op welke partij stemmen moslims ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:57   #78
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Spijtig genoeg is hier weinig onderzoek naar. In de recente stemenquêtes wordt nooit gepeild naar het moslimgehalte, Rooms-katholiek gehalte, Joods gehalte, religie aversie of andere religies of levensbeschouwingen.
Op welke partij stemmen moslims ?
Op groen, zeker?
Dat schijnt trouwens het kleur van de islam te zijn (ook buiten de politiek).
Open grenzen komt de islamisering natuurlijk ten goede, dan spelen ze de vervolgde in een moslimland.
En na korte tijd verzieken ze hier het klimaat, of plegen aanslagen.
En dan zegt men "ze zijn geradicaliseerd"...
Oud 27 mei 2021, 21:00   #79
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men is met de ervaring met Belkacem veel strenger geworden. Dat was in het begin ook maar een ‘zonderling’. We zien nu dezelfde radicalisering bij extreemrechts. Met nu al twee ‘gekken’ die aanslagen beramen.
Het is schandalig en leugenachtig hoe u die 2 met elkaar vermengt.
Men kan perfect tegen islamisering zijn, en niets te maken hebben met aanslagen.
Maar zoals altijd moet u uw VLD uit de wind zetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Trouwens moest er ene zijn met een spandoek ‘Stop Zionisme’ dan gaat hij ook prijs hebben denk ik.
Dood aan Israël wordt regelmatig geroepen op Palestina betogingen.
Daar volgt niets op.
Moslims mogen hier alles, ze worden beschermd zodat zij hun haatpraat ongestoord kunnen verspreiden.
Oud 27 mei 2021, 21:38   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De islam is gewoon niet compatibel met het vrije West-Europa. De islamitische filosofie en levensstijl staat gewoon haaks op onze Europese normen en waarden.
Dus niet tegen de islam an sich, zolang ze in hun eigen biotoop blijven, maar wel tegen de islam(ering) in Europa.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 mei 2021 om 21:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be