Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2021, 12:10   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook een fitte fietser had gisteren een hartaanval tijdens zijn ritje. Staat op hln.
50 jaar.
Oud 13 juni 2021, 12:11   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En in Gent lag gisteren middag ook iemand op straat aan de recollentenlei.
Was ook nog een fitte mens want hij was aan het kanoën. Hij lag daar naast de brug.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juni 2021 om 12:13.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 12:12   #63
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het hoeft niet zijn "corona" OF "andere oorzaak".
Vaccinatie kan ook fungeren als druppel die emmer doet overlopen, ie net dat beetje opschuiven dat tot kanteling doet komen.
Het is dan meer fair om zoiets als de "grootste oorzaak", aan te duiden,ipv de "trigger".
Dat zijn die doden in rusthuizen, in een mate, ook.
Mensen die al een reeks aandoeningen hebben, corona er nog bij = dood. Vala, corona dode, maar eigenlijk niet waar.
Of hij dat nu heeft gekregen na een cornabesmetting of na een vaccinatie (die hij niet heeft gehad), het is de schuld van de overheid.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 12:28   #64
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge hecht toch geen geloof aan iets omdat diegene die het zegt "een titel" heeft, hoop ik, maar omdat de elementen die hij aandraagt, overtuigend zijn.

Een dansleraar (met een diploma van biomedische wetenschappen) kan gelijk of ongelijk hebben in een discussie met een viroloog, dat hangt uitsluitend af van de kwaliteit van hun argumenten he.

Dat gezegd, zelfs mochten voetballers dood vallen van het vaccin, dat zou geen probleem an sich zijn, zoals je zegt, zolang er meer zouden doodgevallen zijn van corona.
Die persoon gaf de nodige uitleg(bewijzen) om zijn argumentatie te ondersteunen. Ik ga wel niet beweren dat ik de kennis heb om te weten of die argumenten correct zijn. Maar mensen die ge al tientallen jaren kent en nog nooit op enig bedrog of fout heb kunnen betrappen lijken mij toch het vertrouwen waard.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 12:38   #65
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Die persoon gaf de nodige uitleg(bewijzen) om zijn argumentatie te ondersteunen. Ik ga wel niet beweren dat ik de kennis heb om te weten of die argumenten correct zijn. Maar mensen die ge al tientallen jaren kent en nog nooit op enig bedrog of fout heb kunnen betrappen lijken mij toch het vertrouwen waard.
hebt ge het nu over van ranst? die vorig jaar aan het begin van de pandemie nog ten stelligste beweerde dat mondmaskers voor het volk zinloos was, om dan 2 maanden later het tegenovergestelde te beweren?
Oud 13 juni 2021, 13:18   #66
Victor Magnus
Schepen

Standaard

[quote=pajoske;9701681]En gij hecht geloof aan hetgeen een Hollandse dansleraar over een vaccin vertelt? Maar gij gelooft niet hetgeen een Vlaamse dr. prof. vertelt?

Gij gaat ook raad vragen bij uwe bakker als ge problemen krijgt met uw hart?

Een familielid met diploma als biochemicus, en verschillende jaren ervaring in de geneesmiddelensector, die met kennis van zaken kan spreken over de werking van vaccins* vatte het zo samen: ieder vaccin heeft bijwerkingen. Maar het hele kleine aantal overlijdens dat er zou kunnen zijn als gevolg van vaccinatie weegt niet op tegen de miljoenen levens die gered worden.

Mijn antwoord op uw vraag:

Net daarom hecht ik meer geloof aan de bevindingen van de dansleraar Willem Engel over Covid dan aan de meningen van viroloog MVR, die aan de leiband ligt van de farma-industrie die in haar eentje wereldwijd meer omzet draait dan de wapenhandel en de prostitutie samen. Besef je wel welke financiële belangen daarmee gemoeid zijn die deze industrie graag laat verdedigen door een leger van lobbyisten?

Willem Engel van zijn kant laat zich omringen door medische adviseurs die een eitje te pellen hebben met de farma industrie en haar de rug hebben toegekeerd. Diens bevindingen lijken mij net een tikkeltje betrouwbaarder te zijn...

MVR blijft beweren dat geheel gratis te doen omdat hij het vaccinatieprogramma een warm hart toedraagt. Nog nooit heeft naar eigen zeggen hij één eurocent of gelijk welk ander voordeel ontvangen voor het afschuimen van alle tv- en radiostudio's om van de daken te schreeuwen hoe geweldig covid vaccins zijn, en dit het hele jaar door! Zal hij dit ook onder ede durven verklaren tijdens de hoorzittingen van Nuremberg 2.0 ?

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 13 juni 2021 om 13:21.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 13:42   #67
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Inter Milan voorzitter beweert dat Eriksen geen vaccin had gekregen:

https://indianexpress.com/article/sp...nated-7356985/

Als dit officieel bevestigd kan worden dan zou dit een einde maken aan deze discussie, maar vooralsnog ga ik er van uit dat alleen Eriksen zelf hierover uitsluitsel kan geven.

En zal hij dan zelf de waarheid verkondigen? Ik bedoel: het is zo goed als zeker dat hij een streep kan zetten onder zijn lucratieve voetbalcarrière.

Denken jullie dat de mogelijkheid bestaat dat de vaccinverstrekker (gesteld dat Eriksen wel degelijk een vaccin kreeg toegediend) aan het ziekbed van Eriksen met een deal over de brug komt voor het betalen van een giga compensatie (die zijn toekomst financieel veiligstelt), in ruil voor het ondertekenen van een geheimhoudingsclausule waarbij hij belooft nooit iets naar buiten te brengen over zijn eventuele vaccinatie?

Vooraleer jullie deze mogelijkheid neersabelen als totaal van de pot gerukt: iets gelijkaardigs schijnt te zijn gebeurd met de presidentskandidatuur van Donald Trump. Deze zou (tijdens zijn huwelijk met Melania) overspel hebben gepleegd met een naaktmodel, ene Stormy Daniels, die daaar bewijzen van dreigde naar buiten te brengen. Een advocaat van Trump zou haar toen benaderd hebben met een pak zwijggeld om Trumps presidentschap niet in gevaar te brengen.

Op dezelfde manier zou de farma industrie geruchtmakende verhalen over nevenschade van de vaccins kunnen afkopen. Niet? Zijn er precedenten te vinden op dait vlak?

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 13 juni 2021 om 13:45.
Oud 13 juni 2021, 13:43   #68
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Veel uitleg en insinuaties, maar tot nader order is er geen enkele link tussen het neerzakken van Eriksen en vaccinaties.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 13:45   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Denken jullie dat de mogelijkheid bestaat dat de vaccinverstrekker (gesteld dat Eriksen wel degelijk een vaccin kreg toegediend) aan het ziekbed van Eriksen met een deal over de brug komt voor het betalen van een giga compensatie (die zijn toekomst financieel veiligstelt), in ruil voor het ondertekenen van een geheimhoudingsclausule waarbij hij belooft nooit iets naar buiten te brengen over zijn eventuele vaccinatie?
Het probleem is natuurlijk dat mocht hij gevaccineerd zijn, dat attest niet enkel in zijn handen is he, maar ook gekend is door de gezondheidsorganisatie die dat vaccin heeft toegekend (de ziekenkas zeg maar).

Hij is trouwens een blijvende "indicator" of hij gevaccineerd is of niet. Elk van zijn bloedstalen bevat dat signaal. En als sportman zal hij wel doping controles ondergaan neem ik aan. Men kan nadien perfect nagaan of iemand de antilichamen heeft die overeenkomen met vaccinatie he. Die zijn wat anders dan met besmetting.

Het heeft trouwens geen enkel belang of hij gevaccineerd is. Als dat vaccin inderdaad veroorzaakt wat men hier stelt, dan gaan er tijdens dit toernooi enorm veel voetballers ineenstuiken. En zo niet, dan heeft het geen belang. Een voetballer meer of minder, daar komt het niet op aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juni 2021 om 13:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 13:46   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Veel uitleg en insinuaties, maar tot nader order is er geen enkele link tussen het neerzakken van Eriksen en vaccinaties.
Inderdaad, en zelfs mocht dat het geval zijn, dat zou niks aangeven an sich. Het is pas als het in grote getallen gebeurt, dat het betekenisvol wordt.
Oud 13 juni 2021, 13:47   #71
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat mocht hij gevaccineerd zijn, dat attest niet enkel in zijn handen is he, maar ook gekend is door de gezondheidsorganisatie die dat vaccin heeft toegekend (de ziekenkas zeg maar).
Daarbij baseert u zich op het Belgische systeem? Is het wel zeker dat dit ook zo gaat in het buitenland?
Oud 13 juni 2021, 13:50   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wel, dan kunt ge U doodgewoon geen opinie vormen hierover. Mijn punt was dat de "persoon die iets zegt" totaal onbelangrijk is bij een argument. Enkel het argument zelf telt. Als ge niet kunt nagaan of het steek houdt, dan weet ge gewoon niet wat er nu waar is of niet.
Oud 13 juni 2021, 13:51   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarbij baseert u zich op het Belgische systeem? Is het wel zeker dat dit ook zo gaat in het buitenland?
Ik denk dat alle Europese vaccinaties gebeuren via het equivalent van de ziekenkas, omdat vaccins niet vrij verkrijgbaar zijn, en ge anders niet aan een attest kunt geraken.
Oud 13 juni 2021, 13:52   #74
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
hebt ge het nu over van ranst? die vorig jaar aan het begin van de pandemie nog ten stelligste beweerde dat mondmaskers voor het volk zinloos was, om dan 2 maanden later het tegenovergestelde te beweren?
Ze hebben dat op 't werk zelfs uitgehangen aan de inkom.
10 maanden later, nadat de nazi's tot op 't strand maskers dwongen, hing het er nog steeds.
En toen heeft iemand het stillekes vanachter 't glas gehaald.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 14:02   #75
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Of hij dat nu heeft gekregen na een cornabesmetting of na een vaccinatie (die hij niet heeft gehad), het is de schuld van de overheid.
1 ding is zeker: dat dit nu nieuws haalt, is de schuld van de overheid.
Dat heel dit virusgedoe alle dagen koppen haalt, dito.
En zo is er een lijstje van intussen een heel boek.
Veel zouden schrikken, moesten ze eens spitten van laatste gevolg tot eerste oorzaak, van zoveel keer op "overheid" uit te komen.
Om maar te zeggen, het is niet moeilijk om motief te hebben om overheid zelfs onterecht als schuldige aan te wijzen. Even moeilijk als op een referendum naast de kwestie te stemmen, gewoon om die ene gelegenheid tot enige zeggenschap aan te wenden om algemene boosheid uit te drukken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 14:06   #76
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Medische experts (waaronder een cardioloog) gaan er ondertussen van uit dat Eriksen een definitief punt mag/moet zetten achter zijn voetbalcarrière:

https://www.express.co.uk/sport/foot...in-doctors-ont

Dit kan nog eens een interessant juridisch staartje krijgen: als hij het desondanks goed overleeft ga ik er van uit dat hij zelf gaat laten uitzoeken of er een verband valt aan te tonen met het vaccin en dit voor de rechtbank gaat slepen voor een miljoenenclaim aan schadevergoedingen...

Maar... daar wringt hem wellicht het schoentje. Immers: hebben de vaccinatie bereidwillige mensen hun spuitjes immers niet vrijwillig laten zetten? Wie is dan juridisch aansprakelijk? Dragen de diverse overheden en hun legertjes virologen/ tv sterren dan schuld voor het 24/24 uur, 7 dagen op 7 promoten van schadelijke vaccins, intussen al meer dan één jaar aan één stuk?

Gaat het Rad van Fortuin van MVR dan eindelijk eens negatief uitpakken voor hem? Worden de bordjes dan verhangen? Ik durf het te hopen, met miljoenen anderen!
Citaat:
10/03/2021 · De farmaceutische industrie is er al heel snel in geslaagd bij politici (in ons land, de EU en overal in de wereld) vrijstelling te krijgen voor enige aansprakelijkheid bij de door hen ontwikkelde “vaccins”
Er kunnen dus helemaal geen schadeclaims ingediend worden voor vaccinatieschade. Farmaceuten zijn dus al niet aansprakelijk voor producten die zij ontwikkelen en waarvoor ze zelf waarschuwen dat ze niet weten wat hun vaccins zouden kunnen aanrichten bij gebruik.
De proefkonijnen hebben vrijwillig ingestemd met vaccinatie en zijn dus zelf verantwoordelijk voor alle risico's door bijwerkingen en onbekende gevolgen van vaccins.
Het verandert enigszins wel, denk ik, als nu deze profvoetballer gedwongen werd tot vaccinatie.
Dan kan hij degene die hem tegen zijn wil toch dwong om te vaccineren, bijv om de mogen mee voetballen voor EK, voor de rechter sleuren.

Trouwens: gevaccineerden geloven toch niet dat zij schadelijke bijwerkingen kunnen krijgen door vaccins, die zijn volgens hen toch zo veilig?
Dus er bestaat helemaal geen probleem van aansprakelijkheid.
Als je na vaccinatie een probleem krijgt, dan heb je toch gewoon pech gehad.
Oud 13 juni 2021, 14:07   #77
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Uw link spreekt over Italiaanse spelers, en eriksen is geen italiaan
Eriksen speelt voor Inter Milaan, heb ik begrepen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 14:07   #78
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
1 ding is zeker: dat dit nu nieuws haalt, is de schuld van de overheid.
Dat heel dit virusgedoe alle dagen koppen haalt, dito.
En zo is er een lijstje van intussen een heel boek.
Veel zouden schrikken, moesten ze eens spitten van laatste gevolg tot eerste oorzaak, van zoveel keer op "overheid" uit te komen.
Om maar te zeggen, het is niet moeilijk om motief te hebben om overheid zelfs onterecht als schuldige aan te wijzen. Even moeilijk als op een referendum naast de kwestie te stemmen, gewoon om die ene gelegenheid tot enige zeggenschap aan te wenden om algemene boosheid uit te drukken.
Ik denk dat een wereldwijde pandemie sowieso dagelijks de pers zou halen hoor.

En indien de overheid er weinig tot geen aandacht aan zou geven, zou het ook niet goed zijn.
Oud 13 juni 2021, 14:08   #79
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Trouwens: gevaccineerden geloven toch niet dat zij schadelijke bijwerkingen kunnen krijgen door vaccins, die zijn volgens hen toch zo veilig?
Zoiets onnozels heb ik nog niemand horen verkondigen.
Oud 13 juni 2021, 14:12   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik denk dat een wereldwijde pandemie sowieso dagelijks de pers zou halen hoor.

En indien de overheid er weinig tot geen aandacht aan zou geven, zou het ook niet goed zijn.
Het ware wel het beste geweest. Er was een probleem. De overheid heeft er een ramp van gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be