Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2021, 11:08   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Ik denk vooral "corrupte" experten. Ik bedoel dat die "onafhankelijke" experten van ons tot over hun oren in de pharmalobby zitten.
Ik denk dat de farma lobby zwaar overroepen wordt. Ja, het is een machtige industrie waar er met veel geld gespeeld wordt, maar de farma industrie had niks te winnen bij de dwingelandij.

Had men totaal vrij een vaccin op de markt gebracht, dan was dat evengoed verkocht aan interessantere prijzen op de vrije markt zonder al die dwingelandij.

Nee, we hebben hier gewoon het Dr Knock effect, samen met een enorm geval van groupthink. Dokters die zichzelf zwaar overschatten en niet willen toegeven dat ze tegen een epidemie niet veel kunnen doen en tot uiterste kwakzalverij gaan om toch ergens het gevoel te hebben dat ze "de baas" zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 13:13   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vaccins die uit 2 prikken bestaan volgen een bepaald principe. De eerste prik leert het afweersysteem de basis van een bepaald probleem, de 2de prik gaat voor doelgerichte informatie.

Best vergelijkbaar met iemand die Wikipedia gebruikt om informatie te verzamelen over een onderwerp, maar nadien met de geleerden gaat praten hoe ze gekomen zijn aan het uiteindelijke antwoord, en het zelfs begrijpt.
Volgens wat ik las weten ze het zelf niet.
Het is empirisch vastgesteld dat de immuunreactie bij de eerste vaccinatie weinig voorstelde.
Hoe komt dat?
Ik vind het enigszins tegenstrijdig met de uitleg van een over reageren (cytokinestorm) op een nieuw virus.
Is dat ook niet wat gebeurt bij de ziekte Covid-19? Het immuunsysteem dat "grote middelen" inzet met als resultaat "collateral damage" - dood van ook niet geinfecteerde cellen - onderscheid friend or foe te weinig of niet gemaakt?
Klaarblijkelijk reageerde het immuunsysteem bij de veruit meeste mensen toch adequaat op die eerste besmetting. Waarom dan niet op de eerste vaccinatie?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 13:17   #63
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat de farma lobby zwaar overroepen wordt. Ja, het is een machtige industrie waar er met veel geld gespeeld wordt, maar de farma industrie had niks te winnen bij de dwingelandij.

Had men totaal vrij een vaccin op de markt gebracht, dan was dat evengoed verkocht aan interessantere prijzen op de vrije markt zonder al die dwingelandij.

Nee, we hebben hier gewoon het Dr Knock effect, samen met een enorm geval van groupthink. Dokters die zichzelf zwaar overschatten en niet willen toegeven dat ze tegen een epidemie niet veel kunnen doen en tot uiterste kwakzalverij gaan om toch ergens het gevoel te hebben dat ze "de baas" zijn.
De dwingelandij in combinatie met het weren van geneesmiddelen was wel nodig om van het vaccin 'de enige oplossing' te maken. Bovendien gaat het niet alleen om het vaccin, maar kan het vaccin een aanknopingspunt vormen voor een heel systeem van gedigitaliseerde biomedische 'opvolging'. Daarnaast staat de farmaceutische sector niet op zichzelf: er is een verwevenheid met andere oligarchische belangen, waarvan de 'Great Reset' een uitkristallisering is.
Oud 26 juni 2021, 13:27   #64
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat klopt toch niet. Die vaccins worden op grote schaal opgekocht door instellingen als de EU en andere grote mogendheden die het kunnen betalen.

Ondertussen beveelt het WHO aan om massaal te vaccineren, de derde wereld en kinderen incluis (die vaccin zullen ook door deze mogendheden worden betaald gelet op de ingeprate vrees dat er zo varianten gaan ontstaan die de westerse belangen opnieuw zullen bedreigen).

Men is letterlijk een propagandashow aan het opvoeren om Jan en alleman te vaccineren. Dan hoef ik toch niet uit te leggen dat de big farma daar alle belang bij heeft, namelijk hun product opsolferen aan de hele wereld?

Met het vrije markt principe gaan ze dat nooit verkocht krijgen in Afrika en Azië, want die hebben ten eerste al minder geld en ten tweede andere kopzorgen dan corona. Nu is het het Westen dat betaalt voor alles en iedereen. Het maakt de farma niet uit wie er betaalt, wel of er betaald wordt en liefst zoveel mogelijk.

Het is geweten dat de farma jaarlijks grote budgetten spendeert aan lobbywerk, ze gaan dat niet doen als zoiets geen effect heeft. Het feit dat bedrijven massa's geld blijven spenderen aan publiciteit, is immers het bewijs dat publiciteit werkt.

Laatst gewijzigd door Rapture : 26 juni 2021 om 13:28.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 13:32   #65
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dokters die zichzelf zwaar overschatten en niet willen toegeven dat ze tegen een epidemie niet veel kunnen doen en tot uiterste kwakzalverij gaan om toch ergens het gevoel te hebben dat ze "de baas" zijn.
Dat
"we moeten waakzaam blijven"
zegt eigenlijk alles over hun zelfgedachte, of althans deze die ze pogen te laten perspecteren..

Alsof ze een vyandelijk leger hebben gedecimeerd, op de vlucht gejaagd, en hun moeite zich nu kan beperken tot "waken".

"Samen tegen Het Virus"

Maar als de rook is opgetrokken is in plaats van een zegevoerend leger, een veld door owngoals kreupel gemaakten te zien, die met hun geweer als steunstok het befehl "waakzaam blijven" krijgen.
Lol waakzaam voor wat?
Voor de eigen kanonnen die hun benen afschoten?

We moeten waakzaam blijven" ... in zijn waanwereld.
Oud 26 juni 2021, 13:41   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb uiteraard niets tegen een vrije markt, zolang er geen kartelvorming wordt gedaan. Concurrentie is altijd goed.
In hoeverre is er op het vlak van pharma momenteel geen vrije markt ? Patenten ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 13:48   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Men is letterlijk een propagandashow aan het opvoeren om Jan en alleman te vaccineren. Dan hoef ik toch niet uit te leggen dat de big farma daar alle belang bij heeft, namelijk hun product opsolferen aan de hele wereld?
Schaarste. De vraag was groter dan het aanbod. En nog steeds, gedeeltelijk.
Niks propaganda.
Oud 26 juni 2021, 13:51   #68
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt toch niet. Die vaccins worden op grote schaal opgekocht door instellingen als de EU en andere grote mogendheden die het kunnen betalen.

Ondertussen beveelt het WHO aan om massaal te vaccineren, de derde wereld en kinderen incluis (die vaccin zullen ook door deze mogendheden worden betaald gelet op de ingeprate vrees dat er zo varianten gaan ontstaan die de westerse belangen opnieuw zullen bedreigen).

Met het vrije markt principe gaan ze dat nooit verkocht krijgen in Afrika en Azië, want die hebben ten eerste al minder geld en ten tweede andere kopzorgen dan corona. Nu is het het Westen dat betaalt voor alles en iedereen. Het maakt de farma niet uit wie er betaalt, wel of er betaald wordt en liefst zoveel mogelijk.

Het is geweten dat de farma jaarlijks grote budgetten spendeert aan lobbywerk, ze gaan dat niet doen als zoiets geen effect heeft. Het feit dat bedrijven massa's geld blijven spenderen aan publiciteit, is immers het bewijs dat publiciteit werkt.
Ik snap niet dat in dit corona verhaal er aan lobbyen zelfs maar behoefte was.
De nazi's hoefden toch niet overtuigd te worden om burgervrijheden verder in te perken?
Een beetje zoals een wapenfabriek. Die hoeft een oorlogszuchtige overheid niet te overtuigen he - de orders komen VANZELF.
Vanuit die optiek lijkt het me juist dat de farmalobby hier zwaar overroepen wordt.

Was de situatie omgekeerd geweest - zijnde een overheid met weinig motivatie om een bepaald farmaproduct aan te wenden, dan ja.
Om te verduidelijken via een gekke analogie: stel dat de farma industrie een middel uitvindt dat mensen minder braaf doet gehoorzamen, DAN zou de farma nogal wat moeten lobbyen om dat versjacherd te krijgen.

Laatst gewijzigd door Erw : 26 juni 2021 om 13:53.
Oud 26 juni 2021, 13:56   #69
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik snap niet dat in dit corona verhaal er aan lobbyen zelfs maar behoefte was.
De nazi's hoefden toch niet overtuigd te worden om burgervrijheden verder in te perken?
Een beetje zoals een wapenfabriek. Die hoeft een oorlogszuchtige overheid niet te overtuigen he - de orders komen VANZELF.
Vanuit die optiek lijkt het me juist dat de farmalobby hier zwaar overroepen wordt.

Had de situatie omgekeerd geweest - zijnde een overheid die weinig motivatie om een bepaald farmaproduct aan te wenden, dan ja.
Om te verduidelijken via een gekke analogie: stel dat de farma industrie een middel uitvindt dat mensen minder braaf doet gehoorzamen, DAN zou de farma nogal wat moeten lobbyen om dat versjacherd te krijgen.
Alles begint het het WHO eh, het WHO stelt iets, en dat sijpelt dan naar onder tot bij de individuele huisarts bij wijze van spreken.

Het WHO stelt dat nu ook kinderen en de derde wereld moeten gevaccineerd worden. Moest het WHO nooit met die stelling zijn afgekomen was ze ook nooit overal doorgesijpeld.

En ik stel dat de farma veel "verantwoordelijkheid" heeft in dat advies om iedereen te vaccineren. De reden hoef ik denk ik niet uit te leggen.

Hetzelfde met die boostervaccins. Waarom één keer langs de jackpot passeren als je er jaarlijks kan passeren?

Dit is ongeziene kans, de hele wereld (en de vrijheden) afhankelijk maken van uw product. Maar ze zullen ergens wel ongetwijfeld weten dat de goudmijn (corona) ooit wel zal droog komen te liggen.
Oud 26 juni 2021, 13:57   #70
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb uiteraard niets tegen een vrije markt, zolang er geen kartelvorming wordt gedaan. Concurrentie is altijd goed.
In hoeverre is er op het vlak van pharma momenteel geen vrije markt ? Patenten ?
Dat is een tegenspraak in 1 zin.
Het grootste voorbeeld van kartelvorming, is OVERHEID.
En die noemt dat geen kartelvorming, ze noemt dat "harmonisatie".

Op welk vlak, is er heden ten dage, WEL nog vrije markt? Geen enkel?
ALLES, hebben de nazi's geregulariseerd. Vandaar ook "nazi".
Patenten zijnde maar één onderdeeltje van hun hele staatsmachinerie.
Oud 26 juni 2021, 14:06   #71
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles begint het het WHO eh, het WHO stelt iets, en dat sijpelt dan naar onder tot bij de individuele huisarts bij wijze van spreken.

Het WHO stelt dat nu ook kinderen en de derde wereld moeten gevaccineerd worden. Moest het WHO nooit met die stelling zijn afgekomen was ze ook nooit overal doorgesijpeld.

En ik stel dat de farma veel "verantwoordelijkheid" heeft in dat advies om iedereen te vaccineren. De reden hoef ik denk ik niet uit te leggen.

Hetzelfde met die boostervaccins. Waarom één keer langs de jackpot passeren als je er jaarlijks kan passeren?

Dit is ongeziene kans, de hele wereld (en de vrijheden) afhankelijk maken van uw product. Maar ze zullen ergens wel ongetwijfeld weten dat de goudmijn (corona) ooit wel zal droog komen te liggen.
Maar, de WHO IS overheid.
Een klaroen die schettert wat de centraal plannende strategen willen dat ze schettert.
De farma, ADVISEERT maar.
Advies, is vrijblijvend, is al dan niet te volgen, er volgen geen repressailles bij niet.
Overheid, DWINGT via dreiging en geweld.

Laatst gewijzigd door Erw : 26 juni 2021 om 14:06.
Oud 26 juni 2021, 14:53   #72
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is voor India verschrikkelijk. Maar het idee dat 'wij' daarom er ook bang van moeten worden, is kolder. Het gaat om een variant, niet om een ander virus. Je bent dus nog steeds een behoorlijk aantal % immuun als je het vaccin hebt gehad, of al eerder corona.
Wat is er voor India verschrikkelijk?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 15:01   #73
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Farma Lobby bestaat niet. Elk farmabedrijf lobbiet maar voor 1 belang nl het eigenbelang. En als er ondertussen een concurrent een kloot afgedraaid kan worden, is dat mooi meegenomen
Oud 26 juni 2021, 16:51   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De dwingelandij in combinatie met het weren van geneesmiddelen was wel nodig om van het vaccin 'de enige oplossing' te maken.
Misschien hadden zotte WHO gekken dat in hun hoofd, maar uiteindelijk zou er een heel grote markt geweest zijn voor dat vaccin, met of zonder geneesmiddelen, want die zijn ook niet 100% genezend. Het komt allemaal omdat dit een totaal overgereglementeerd boeltje is. Natuurlijk moet er ergens kwaliteitscontrole zijn en dergelijke, maar die zotte "toelatinkjes" zijn ook maar dat. Uiteindelijk heeft men een experimenteel vaccin gewoon om wat gekke redenen 6 maanden vertraagd "voor een derde fase" om toch uiteindelijk de subtielere dingen nadien pas te ontdekken als het op grotere schaal gebruikt wordt.

Citaat:
Bovendien gaat het niet alleen om het vaccin, maar kan het vaccin een aanknopingspunt vormen voor een heel systeem van gedigitaliseerde biomedische 'opvolging'.
Zolang dat allemaal vrijwillig is en zonder staatsinmenging, met het normale medische geheim en zo is daar geen enkel probleem mee.
Oud 26 juni 2021, 16:51   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een klaroen die schettert wat de centraal plannende strategen willen dat ze schettert.
Advies, is vrijblijvend, is al dan niet te volgen, er volgen geen repressailles bij niet.
Dit.
Oud 26 juni 2021, 16:54   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Patenten zijn goeie dingen he, die laten toe aan een uitvinder om zijn onderzoekswerk kunnen te laten renderen, en niet door de eerste de beste na-aper die die kosten niet had, de kaas van zijn brood laten te eten.

Maar er was geen vrije markt, vermits OVERHEDEN vaccins kopen en niet BURGERS. Men had gewoon vaccins op de markt kunnen aanbieden, en door marktwerking zou dan een prijs ontstaan van elk vaccin, als functie van het aanbod, en als functie van de vraag erna.

Wilde je bij de eersten een vaccin ? Misschien kostte het toen 1000 Euro voor een spuitje he. Dan zouden mensen die echt een vaccin wilden, dat ervoor betaald hebben, en de anderen zouden wachten he.
Oud 26 juni 2021, 16:55   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
stel dat de farma industrie een middel uitvindt dat mensen minder braaf doet gehoorzamen, DAN zou de farma nogal wat moeten lobbyen om dat versjacherd te krijgen.
Dat wordt dan direct op de lijst van gevaarlijke drugs geplaatst waar een oorlog tegen gevoerd wordt he
Oud 26 juni 2021, 16:58   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, die markt is niet zo enorm. Geneesmiddelen zijn veel interessanter.

Het zou voor een farma bedrijf veel en veel interessanter zijn om een pil tegen zware corona te ontwikkelen, dan een vaccin, en te hopen dat corona blijft woekeren. Je verkoopt tenslotte maar 1 vaccin aan iedereen ; terwijl je drie of vier dozen pillen kan verkopen aan iedereen die ziek wordt.

Nog eens, al dat gevaccineer, en al die pillen, hebben niks te maken met de dwingelandij van de overheid. Vaccins zijn het probleem niet, de dwingelandij is het probleem.
Oud 26 juni 2021, 19:41   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patenten zijn goeie dingen he, die laten toe aan een uitvinder om zijn onderzoekswerk kunnen te laten renderen, en niet door de eerste de beste na-aper die die kosten niet had, de kaas van zijn brood laten te eten.

Maar er was geen vrije markt, vermits OVERHEDEN vaccins kopen en niet BURGERS. Men had gewoon vaccins op de markt kunnen aanbieden, en door marktwerking zou dan een prijs ontstaan van elk vaccin, als functie van het aanbod, en als functie van de vraag erna.

Wilde je bij de eersten een vaccin ? Misschien kostte het toen 1000 Euro voor een spuitje he. Dan zouden mensen die echt een vaccin wilden, dat ervoor betaald hebben, en de anderen zouden wachten he.
Prima. Ik onderschat de kennis van de burger niet. We spreken echter niet over de vrije keuze van WC papier.
Denk je nu echt de doorsnee burger kan bepalen met welk vaccin hij of zij het best wordt ingespoten ?
Ik geloof het niet, hoe liberaal je ook mag zijn. Daar komen ongelukken van.
Voor hetzelfde geld of meer kiest de burger voor Javel (sic, sorry).
Neen Patrick, zonder toezichthouder zijnde de overheid functioneert uw idee niet zonder accidenten.
Oud 26 juni 2021, 20:14   #80
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De WHO is een haast private organisatie, zoals ook de staat zelf steeds meer door achterliggende oligarchische belangen wordt gedicteerd, met zaken als de EU als 'verbindingsstuk'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 juni 2021 om 20:14.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be