Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2021, 20:37   #61
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik trek zelfs het oordeel van de Joden Harvey Weinstein en Michael Freilich in twijfel.
Waarom zou ik het oordeel van de mij volledig onbekende Jood Harry Rosenfeld als zoetekoek slikken?
Omdat het niet in uw kraam past, misschien?
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 20:39   #62
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik het oordeel van de mij volledig onbekende Jood Harry Rosenfeld als zoetekoek slikken?
Je moet op mijn linkjes klikken. Dan zal die onbekende niet langer een onbekende zijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Citaat:
In 1942, after seven years as secretary to the Commissioner of the New York City Board of Education, Mr. Rosenfield became a recognized expert on education administration. He then went to Washington, initially as counsel to the Federal Security Agency's Office of Education and later as assistant to the Federal Security Administrator.

After leaving Government service in 1953, Mr. Rosenfield entered private legal practice in Washington.

As a result of his work with the Displaced Persons Commission, Mr. Rosenfield, who contributed many articles to education, legal and other scholarly publications, became a recognized expert on immigration law and a passionate advocate of liberal immigration policies.

In the 1950's, for example, he was a co-author of "Immigration Law and Procedure," a multivolume reference work that has continued to be published through successive revisions.

Yet his most lasting contribution to public policy literature may have been an aside in his last official act in Government service.

According to Merriam-Webster researchers, a final report that Mr. Rosenfield wrote in 1953 to President Truman on immigration policy contains the earliest known printed use of the term "baby boom."
Rosenfield is niet de eerste de beste halve zool. Hij kan natuurlijk bevooroordeeld zijn. Maar het zal in ieder geval geen pro-nazi vooroordeel zijn.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 20:42   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet op mijn linkjes klikken. Dan zal die onbekende niet langer een onbekende zijn:

Rosenfield is niet de eerste de beste halve zool. Hij kan natuurlijk bevooroordeeld zijn. Maar het zal in ieder geval geen pro-nazi vooroordeel zijn.
Het is een Jood met een mening. Omdat hij een Jood is betekent het niet dat hij in deze de waarheid spreekt.

En nogmaals. De situatie is volledig vergelijkbaar met de Belgische collaboratie. Ook daar zijn er nog mensen die het opnemen voor ‘hun’ Oostfronters.
Ze dwalen.
Oud 25 juni 2021, 20:43   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Omdat het niet in uw kraam past, misschien?
Dus omdat het een Jood is moet ik hem geloven.
Oud 25 juni 2021, 21:02   #65
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat het een Jood is moet ik hem geloven.
Nee. Omdat hij:
  1. een oerdegelijke top-ambtenaar was bij de Amerikaanse overheid
  2. "American Dream"-denkbeelden koesterde die totaal tegengesteld waren aan het nazisme
  3. Jood was

mag je in eerste instantie ervan uitgaan dat hij niet licht omsprong met beschuldigingen van deelname aan de holocaust.

En indien hij ivm het Letse Legioen iets over het hoofd zou zien dan was er nog altijd zijn 2500-koppige staf om hem daarop attent te maken.

Heb jij weet van feiten die de Displaced Persons Commission over het hoofd heeft gezien?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 21:31   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Volgens dadelmel wel, dus ik rijd daar straks naartoe en breek het af.

Als de Jurgen dit geweten had, dan was het al afgebroken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 01:04   #67
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Finnen vochten ook tegen de USSR, misschien kunnen we die 80 jaar later nog straffen omdat ze zich verdedigden- zoals de Letten, tegen de Russische invallers.

Nu de Engelsen niet of bijna niet meer naar de Westhoek komen zoekt men het langs de andere kant om het "oorlogstoerisme" terug op gang te krijgen.
Oud 26 juni 2021, 01:06   #68
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Het is een Jood met een mening. Omdat hij een Jood is betekent het niet dat hij in deze de waarheid spreekt.

En nogmaals. De situatie is volledig vergelijkbaar met de Belgische collaboratie. Ook daar zijn er nog mensen die het opnemen voor ‘hun’ Oostfronters.
Ze dwalen.

Zo ken ik er nog hier op de site, kijk eens in de spiegel .....

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 26 juni 2021 om 01:08.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 06:14   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mispoes, de Duitsers waren toen de bezetters. Die twaalfduizend Letten waren gewoon extreem-rechtse collaborateurs. Dezelfden die daar ook de grootschalige Jodenvervolging organiseerden.
Je mag dan in heel oost europa zowat de helft van de bevolking oppakken.

Versta mij niet verkeerd, ik ben niet pro jodenvervolging, ik wil er alleen op wijzen dat de toenmalige historische context iets anders is dan zoals we die nu kennen. Je moet dat dan ook in die context begrijpen.

Die Letten zaten ook onder het juk van Stalin, dus collaboratie, ... eerder zelfbeschikkingsrecht.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 06:17   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In dat Boerendorp werken 2.300 mensen in een bedrijf dat behoort tot een v.d
. grootste ondernemingen ter wereld: Case New Holland. Ze hebben daar 110 jaar ervaring in de constructie van grote landbouwmachines (vooral pikdorsers).
Het dorp heeft 22.000 inwoners
Ik ken Zedelgem beter als je zou denken.... Het is al jaren geleden , maar toen pikdorsers, maaiborden , bailers , hakselaars en van die gele kleine tractors.

En in de kazerne ben ik ook nog op bezoek geweest een paar keer.

Waar ik woon is overigens ook een boerendorp.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 06:42   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een neutrale bron over het Letse Legioen. De stichting Jonge Historici in Nederland:

https://www.jhsg.nl/despiegel-letse-...tief-geheugen/

Het oordeel van de Verenigde Staten in 1950:

https://web.archive.org/web/20130905...istory/legion/

Tja, als zelfs de Jood Harry Rosenfield geen graten zag in dat Letse Legioen, wie zijn wij om er dan wel een schandaal over te maken?

Dat dit anno 2021 nog steeds voorwerp van discussie vormt, is te danken aan het niet-aflatende politieke getrol van de Russische etnische minderheid in Letland en haar fanclub in moederland Rusland. Sommige argeloze zwart-wit-denkers in het Westen laten zich gewillig voor die propaganda-kar spannen.

Zeer interssant !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 09:58   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik ken Zedelgem beter als je zou denken.... Het is al jaren geleden , maar toen pikdorsers, maaiborden , bailers , hakselaars en van die gele kleine tractors.

En in de kazerne ben ik ook nog op bezoek geweest een paar keer.

Waar ik woon is overigens ook een boerendorp.
Was dat daar waar de onderofficierenschool was?
Oud 26 juni 2021, 10:16   #73
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
In Zedelgem was er de voorbije drie jaar geen haan die ernaar kraaide. Op het Brivibaplein (Lets voor ‘vrijheid’) staat sinds 2018 een bronzen bijenkorf op een zuil van staal.
Geachte heren

Wegennamen (in ruime zin) zijn berichten en mededelingen aan de bevolking en dienen in het Nederlandse taalgebied uitsluitend in het Nederlands gesteld te zijn. Letse bestanddelen zijn dus niet toegelaten.

Verder dient men bij de naamgeving van wegen eerst zoveel mogelijk op benamingen van nabij gelegen gehuchten, velden, bergen, bossen en waterlopen aan te sluiten. De Schattinkbeek stroomt in de onmiddellijke buurt van het betreffend pleintje. Het woongebied wordt ook als de "Groene Meersen" aangeduid. Dit zijn twee betere naamkeuzes.

Met Vlaamse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 10:35   #74
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Finnen wonnen op hun eentje tegen Rusland terwijl de Oostfronters samen met hun Nazi bloedbroeders dik op hun kloten kregen.
Citaat:
Een deel van Finland werd bezet door de USSR en Finland moest herstelbetalingen doen.

Dat is een wat rare manier om een oorlog te winnen.
Citaat:
Whatever, wat vind ge van het Nazi monument in Zedelgem?
Geachte heer de vreemdtalige

De draadschepper kan inderdaad niet wedijveren op vlak van (geschiedkundige) kennis.

De Vinse gebiedsverliezen worden op onderstaande afbeeldingen aangetoond:

in betrekking tot de Groot-Vinland gedachte (vgl. de gele met de rode streep):

Het ware ook beter om van de Westelijke Karelen (Karelien, Karelia) te spreken. Een stuk van de Oostelijke Karelen werd reeds bij het verdrag van Stolbouw (Stolbovo) door de Russen toegeëigend. Stolbouw is een verdwenen plek in het Ingermanland (voormalig Zweeds gebied tussen Estland en Vinland, thans in Rusland).

De inheemse benaming van Vinland (met goed Nederlandstalige stemhebbende begin V-) is "Suomi". Beide benamingen lijken tot elkaar als een vertaling te verhouden. Het woord "Suomu" betekent "schubben" en verwijst naar de oude klederdracht der Vinnen, getooid in jassen gemaakt van vissenhuid.

Met Zillegemse (Zedelgemse) groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.

Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 26 juni 2021 om 10:36.
Oud 26 juni 2021, 10:53   #75
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Een lelijk monument ine een lelijke omgeving. Past goed samen.

DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 11:04   #76
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een lelijk monument ine een lelijke omgeving. Past goed samen.
Geachte Hoogeboren heer van Edingen

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw uitspraak te onderbouwen. Waarom zou deze omgeving te "Zillegem" lelijk zijn of lelijker zijn dan een willekeurig gebied te "Enge"?

Doe de groeten aan de "Vlemingen" te Edingen
Oud 26 juni 2021, 11:25   #77
Binnenweg
Burger

Standaard

Er is niet mis met Zedelgem , trots om er te wonen .
Binnenweg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 11:56   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dat standbeeld/monument, mooi is het niet maar om daar een héle heisa over te beginnen is het dat wel waard?

Voor de echte fans van Nazi overblijfselen.

Nazi Megastructures
Oud 26 juni 2021, 11:57   #79
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je mag dan in heel oost europa zowat de helft van de bevolking oppakken.

Versta mij niet verkeerd, ik ben niet pro jodenvervolging, ik wil er alleen op wijzen dat de toenmalige historische context iets anders is dan zoals we die nu kennen. Je moet dat dan ook in die context begrijpen.

Die Letten zaten ook onder het juk van Stalin, dus collaboratie, ... eerder zelfbeschikkingsrecht.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 13:32   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe is dit nu weer mogelijk? Slechte grap?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210624_97446997

In Zedelgem was er de voorbije drie jaar geen haan die ernaar kraaide. Op het Brivibaplein (Lets voor ‘vrijheid’) staat sinds 2018 een bronzen bijenkorf op een zuil van staal. Honderden vergulde bijtjes maken het werk af. Het plakkaat bij het kunstwerk verwijst onverholen naar de 12.000 Letten die tijdens WO II meevochten met de Duitsers tegen de Russen en in het Zedelgemse krijgsgevangenkamp Vloethemveld waren terechtgekomen. Niemand die zich daar bij de inhuldiging vragen bij stelde. Het kunstwerk was vooral een universeel symbool voor de vrijheid, klonk het toen.
De waanzin neemt de overhand.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be