Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2021, 09:14   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die begint nog maar.
Als je het nu begint te zien, weet je ook dat het intussen breder verspreid is, en al niet meer tegen te houden valt.

Het is hier, net zoals de Britse variant hier al was toen ze de Britten in december wat gingen pesten door de grenzen te sluiten, ook toen was het hier al en al niet meer te stuiten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 09:26   #62
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maak je niet ongerust Schoof.
Het forum is "blessed" met vele forumvirologen en forumjuristen.
zie je, je mag dat denigrerend bedoelen, maar ik heb de laatste maanden meer wetenschappelijke accuraatheid gelezen hier op dit forum dan in de gazetten of komende uit de mond van "de experten". En ja, ik negeer de drek die de Mambos en de CUFIs van deze wereld op dit forum plaatsen
Oud 6 juli 2021, 10:56   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is hier, net zoals de Britse variant hier al was toen ze de Britten in december wat gingen pesten door de grenzen te sluiten, ook toen was het hier al en al niet meer te stuiten.
Ze kunnen die zelfs niet buitenhouden in Australie en Nieuw-Zeeland.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(24).png‎
Bekeken: 619
Grootte:  286,0 KB
ID: 114557  

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2021 om 10:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 11:27   #64
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er moeten zo rap mogelijk zoveel mogelijk mensen, inbegrepen kinderen, gevaccineerd worden. Een vereiste om om op korte termijn naar een min of meer normaler leven te gaan. Al dat contra gejank met in veel gevallen verwijzingen naar fake nieuws als "bewijs" zijn alleen maar blaffende honden als de caravaan voorbijtrekt. Het percentage gevaccineerden stijgt en dat is wat telt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 11:29   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er moeten zo rap mogelijk zoveel mogelijk mensen, inbegrepen kinderen, gevaccineerd worden.
Nee, iedereen moet het zo rap mogelijk opdoen. Dat gaat veel en veel sneller dan dat vaccineren: op een maand is het gedaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2021 om 11:30.
Oud 6 juli 2021, 11:31   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het percentage gevaccineerden stijgt en dat is wat telt.
Het stijgt trager dan dat de efficiëntie van het vaccin afneemt.

Terwijl een besmetting van gans de bevolking veel rapper gaat, en veel doeltreffender is.

Wij moeten NU gebruik maken van het feit dat de kwetsbare personen nog enkele maanden van wat bescherming genieten door vaccinatie, bescherming die aan het afnemen is. NU iedereen laten besmetten, en dus redelijk weinig slachtoffers hebben onder de kwetsbaren, is veel efficienter en sneller voorbij dan nog enkele maanden daarmee wachten, de maatschappij weer nog enkele maanden kapot maken, en in het najaar met een variant zitten die we toch niet kunnen tegenhouden, en waar het vaccin de kwetsbaren misschien veel minder of helemaal niet meer tegen beschermt.

Deze kans hebben we nu, maar niet meer binnen enkele maanden. En nee, er zijn geen nieuwe vaccins in zicht waarmee iedereen tegen oktober mee zal ingeent zijn.

Die zever van "tegenhouden en nu vaccineren met een min of meer voorbijgestreefd vaccin" is gewoon oliedom.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2021 om 11:34.
Oud 6 juli 2021, 11:37   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Terwijl een besmetting van gans de bevolking veel rapper gaat, en veel doeltreffender is.
Vooral wat doden betreft (waar ge blijkbaar niet genoeg kunt van hebben) en mensen die met blijvende gevolgen, longen etc, af te rekenen hebben.

Onvermijdelijk komen er up-to-date vaccins voor een derde, vierde etc vaccinatie.
Oud 6 juli 2021, 11:45   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral wat doden betreft (waar ge blijkbaar niet genoeg kunt van hebben) en mensen die met blijvende gevolgen, longen etc, af te rekenen hebben.
Kijk, een derde van de bevolking heeft het al gehad, misschien zelfs meer. En iedereen maakt voor zichzelf uit of hij/zij denkt dat hij beter af is met een vaccin of niet. Wat WEL idioot is, is om te denken dat ge golven gaat tegenhouden met die vaccins. Dat lukt gewoon niet, en als het deze golf wat remt, dan breekt de volgende daar door.

Citaat:
Onvermijdelijk komen er up-to-date vaccins voor een derde, vierde etc vaccinatie.
Maar veel en veel te laat he. Dat is wat jullie niet begrijpen: de virus varianten cyclus is veel te kort. Die duurt 3 of 4 maanden tussen "ontdekking" en "epidemische piek'. Op die tijd kunt ge NOOIT OF TE NIMMER een nieuw vaccin ontwerpen, produceren, aan iedereen geven, en wachten tot immuniteit ontwikkelt. Ge gaat dus altijd 3 of 4 varianten 'achter lopen' op zijn minst. Ge gaat dus ALTIJD in de situatie zitten dat ge met vaccins zit waarvan de efficiëntie op doorgeven afneemt, en ge naar waanzinnige couverture moet gaan zoals 90% om 1 enkel golfje nog tegen te houden en toch het volgende in uw snuit te krijgen.

Nee, de enige manier om snel UP TO DATE te zijn in de bevolking, is de meest recente variant DEFTIG LATEN TE CIRCULEREN (wat die toch gaat doen) terwijl je met je verouderde vaccin nog wat bescherming geeft aan zwakkere mensen.

Iets beters zal er in lange tijd niet zijn.

Wat gij niet begrijpt is dat er ergens een optimum is. En dat "tijd verliezen met jongeren willen te vaccineren" ondertussen het virus meer tijd geeft om te evolueren, en de eerder gevaccineerde zwakkeren minder en minder bescherming hebben. Ge gaat MEER doden hebben met het nu nog willen tegen te houden en de jongeren te vaccineren, omdat ge dan misschien de delta variant tegenhoudt, maar niemand "verse immuniteit" geeft tegen de varianten die in oktober toch gaan woekeren, en waar de ouderen MINDER bescherming tegen gaan hebben, dan als ze nu de delta variant opdoen en nieuwe immuniteit krijgen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2021 om 11:47.
Oud 6 juli 2021, 11:52   #69
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, een derde van de bevolking heeft het al gehad, misschien zelfs meer. En iedereen maakt voor zichzelf uit of hij/zij denkt dat hij beter af is met een vaccin of niet. Wat WEL idioot is, is om te denken dat ge golven gaat tegenhouden met die vaccins. Dat lukt gewoon niet, en als het deze golf wat remt, dan breekt de volgende daar door.

Maar veel en veel te laat he. Dat is wat jullie niet begrijpen: de virus varianten cyclus is veel te kort. Die duurt 3 of 4 maanden tussen "ontdekking" en "epidemische piek'. Op die tijd kunt ge NOOIT OF TE NIMMER een nieuw vaccin ontwerpen, produceren, aan iedereen geven, en wachten tot immuniteit ontwikkelt. Ge gaat dus altijd 3 of 4 varianten 'achter lopen' op zijn minst. Ge gaat dus ALTIJD in de situatie zitten dat ge met vaccins zit waarvan de efficiëntie op doorgeven afneemt, en ge naar waanzinnige couverture moet gaan zoals 90% om 1 enkel golfje nog tegen te houden en toch het volgende in uw snuit te krijgen.

Nee, de enige manier om snel UP TO DATE te zijn in de bevolking, is de meest recente variant DEFTIG LATEN TE CIRCULEREN (wat die toch gaat doen) terwijl je met je verouderde vaccin nog wat bescherming geeft aan zwakkere mensen.

Iets beters zal er in lange tijd niet zijn.

Wat gij niet begrijpt is dat er ergens een optimum is. En dat "tijd verliezen met jongeren willen te vaccineren" ondertussen het virus meer tijd geeft om te evolueren, en de eerder gevaccineerde zwakkeren minder en minder bescherming hebben. Ge gaat MEER doden hebben met het nu nog willen tegen te houden en de jongeren te vaccineren, omdat ge dan misschien de delta variant tegenhoudt, maar niemand "verse immuniteit" geeft tegen de varianten die in oktober toch gaan woekeren, en waar de ouderen MINDER bescherming tegen gaan hebben, dan als ze nu de delta variant opdoen en nieuwe immuniteit krijgen.
Voor alle zekerheid hebt ge uzelf toch laten vaccineren.
Bovendien zoals u weet is de Franse overheid een nieuwe wet aan het maken om alle mensen van de zorgsector te verplichten om zich te laten vaccineren. Een eerste stap.
Oud 6 juli 2021, 11:57   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor alle zekerheid hebt ge uzelf toch laten vaccineren.
Voor mijzelf, ja, maar niet om "golven tegen te houden". In tegendeel. Ik zou nu dat ik gevaccineerd ben liefst van al zo snel mogelijk die delta variant opsnuiven. Zo zal ik een betere immuniteit hebben in het najaar he. Ik vrees dat ik voorlopig "te goed" gevaccineerd ben om het kunnen op te doen, maar met een beetje chance kan ik het toch betrappen. En dank zij het vaccin zal ik niet zwaar ziek zijn van die delta variant - maar misschien wel van de varianten in oktober. Tenzij ik juist nu de delta variant kan opdoen.

Citaat:
Bovendien zoals u weet is de Franse overheid een nieuwe wet aan het maken om alle mensen van de zorgsector te verplichten om zich te laten vaccineren. Een eerste stap.
Ze zijn onnozel bezig, maar ja, dat verwacht ik van fascistische regimes. Mijn punt is dat ze daarmee GEEN KAT gaan redden, IN TEGENDEEL.

Er moeten voldoende mensen zijn die de nieuwe varianten kunnen opdoen om het door te kunnen geven, zodat gevaccineerden zoals ik daarvan kunnen profiteren. Want tegen dat we moeten wachten tot het vaccin helemaal nutteloos geworden is, hebben we geen enkele bescherming meer. En de jeugd kan best dienen om die nieuwe varianten deftig door te geven, die hebben zoveel bescherming niet nodig.

Mij dunkt dat je de redenering nog altijd niet gesnapt hebt he:

er is veel kans dat in oktober-november de mensen die kwetsbaar zijn, en gevaccineerd werden, NIET VEEL BESCHERMING MEER ZULLEN HEBBEN, tenzij ze NU de delta variant opdoen, waartegen ze bescherming hebben om zwaar ziek te zijn, maar ondertussen wel nieuwe immuniteit op doen. DIE nieuwe immuniteit kan hen WEL beschermen in oktober november. Maar als ze die delta variant NU niet tegenkomen, en niet opdoen, dan zijn ze mogelijks een vogel voor de kat in november.

Maar om hen toe te laten die nu op te doen, moet die nu ook hard kunnen woekeren, en mogen niet teveel jongeren gevaccineerd zijn. Anders woekert het nu niet.

Want tegen oktober-november zullen die zwakkere personen GEEN nieuw vaccin gekregen hebben, dus hun ENIGE manier om hun immuniteit bij te werken is van een recente variant op te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2021 om 12:01.
Oud 6 juli 2021, 12:17   #71
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijzelf, ja, maar niet om "golven tegen te houden". In tegendeel. Ik zou nu dat ik gevaccineerd ben liefst van al zo snel mogelijk die delta variant opsnuiven. Zo zal ik een betere immuniteit hebben in het najaar he. Ik vrees dat ik voorlopig "te goed" gevaccineerd ben om het kunnen op te doen, maar met een beetje chance kan ik het toch betrappen. En dank zij het vaccin zal ik niet zwaar ziek zijn van die delta variant - maar misschien wel van de varianten in oktober. Tenzij ik juist nu de delta variant kan opdoen.

Ze zijn onnozel bezig, maar ja, dat verwacht ik van fascistische regimes. Mijn punt is dat ze daarmee GEEN KAT gaan redden, IN TEGENDEEL.

Er moeten voldoende mensen zijn die de nieuwe varianten kunnen opdoen om het door te kunnen geven, zodat gevaccineerden zoals ik daarvan kunnen profiteren. Want tegen dat we moeten wachten tot het vaccin helemaal nutteloos geworden is, hebben we geen enkele bescherming meer. En de jeugd kan best dienen om die nieuwe varianten deftig door te geven, die hebben zoveel bescherming niet nodig.

Mij dunkt dat je de redenering nog altijd niet gesnapt hebt he:

er is veel kans dat in oktober-november de mensen die kwetsbaar zijn, en gevaccineerd werden, NIET VEEL BESCHERMING MEER ZULLEN HEBBEN, tenzij ze NU de delta variant opdoen, waartegen ze bescherming hebben om zwaar ziek te zijn, maar ondertussen wel nieuwe immuniteit op doen. DIE nieuwe immuniteit kan hen WEL beschermen in oktober november. Maar als ze die delta variant NU niet tegenkomen, en niet opdoen, dan zijn ze mogelijks een vogel voor de kat in november.

Maar om hen toe te laten die nu op te doen, moet die nu ook hard kunnen woekeren, en mogen niet teveel jongeren gevaccineerd zijn. Anders woekert het nu niet.

Want tegen oktober-november zullen die zwakkere personen GEEN nieuw vaccin gekregen hebben, dus hun ENIGE manier om hun immuniteit bij te werken is van een recente variant op te doen.
Het punt is natuurlijk dat al degenen die nu zeggen dat corona iets als een seizoensgriep wordt dat zouden moeten weten. Het een volgt gewoon uit het andere. En toch blijft men belachelijk bezig. Zelfs COMMUNICATIEF heeft men nu de kans om het roer om te gooien, via "het vaccin" ("tot het vaccin er is", nietwaar), zoals Boris nu (weliswaar ook wat te laat) doet.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 juli 2021 om 12:17.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 12:26   #72
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het punt is natuurlijk dat al degenen die nu zeggen dat corona iets als een seizoensgriep wordt dat zouden moeten weten. Het een volgt gewoon uit het andere. En toch blijft men belachelijk bezig. Zelfs COMMUNICATIEF heeft men nu de kans om het roer om te gooien, via "het vaccin" ("tot het vaccin er is", nietwaar), zoals Boris nu (weliswaar ook wat te laat) doet.
Het roer omgooien , en eraan toe te voegen , zonder gezichtsverlies.
Voor politici en mss ook de virocraten.
Oud 6 juli 2021, 12:27   #73
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Bijgevoegd een tabel van aantal ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep per week vanaf begin dit jaar.

Opmerkingen:
- het zijn altijd de oudere die voor overlast hebben gezorgd.
- het aantal jongeren onder 40jaar met ziekenhuisopname is echt klein.

Statisch zou ongeveer in mijn stad van 35duizend inwoners misschien 0.5 jongeren onder 20 zijn opgenomen en 2 onder de 40jaar en dit op 6 maanden tijd. Kom leg heel het land plat.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2021-07-06 om 13.22.57.png‎
Bekeken: 647
Grootte:  82,9 KB
ID: 114558  

Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 12:31   #74
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)

Alle hens aan dek om de jongeren te vaccineren, zou wel 'ns de covid pandemie richting de "zwakkere" kunnen sturen.
Juist het omgekeerde van wat men zou moeten doen.
Oud 6 juli 2021, 12:34   #75
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Alle hens aan dek om de jongeren te vaccineren, zou wel 'ns de covid pandemie richting de "zwakkere" kunnen sturen.
Het zelfde dus als wat ze volledig vorig jaar hebben gedaan. Een virus volgt net zoals stroom de weg van de minste weerstand. Als je jongeren belet besmet te worden dat zal er meer besmettingen gaan naar de ouderen die zich niet kunnen afschermen. Zoals de hulpeloze oudjes in de pekeshuizen.
Oud 6 juli 2021, 12:34   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Inderdaad. En dat is TROUWENS wat al het gemaatregel vorig jaar ook gedaan heeft. Hadden ouderen zich toen een maand of zo opgesloten terwijl de epidemie helemaal door de jongeren ging, dan zouden we veel minder slachtoffers gehad kunnen hebben.
Oud 6 juli 2021, 12:38   #77
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moeten zo rap mogelijk zoveel mogelijk mensen, inbegrepen kinderen, gevaccineerd worden. Een vereiste om om op korte termijn naar een min of meer normaler leven te gaan. Al dat contra gejank met in veel gevallen verwijzingen naar fake nieuws als "bewijs" zijn alleen maar blaffende honden als de caravaan voorbijtrekt. Het percentage gevaccineerden stijgt en dat is wat telt.
Olala, il y a du Proust dans l' air.
Oud 6 juli 2021, 12:45   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zie je, je mag dat denigrerend bedoelen, maar ik heb de laatste maanden meer wetenschappelijke accuraatheid gelezen hier op dit forum dan in de gazetten of komende uit de mond van "de experten". En ja, ik negeer de drek die de Mambos en de CUFIs van deze wereld op dit forum plaatsen
Hear hear
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 12:59   #79
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Toevallig net een vers van de pers artikel dat ons gelijk geeft met wat we net zeiden. En wat we eigenlijk ook vorige zomer al zeiden.

En eigenlijk is dit dan ook wat ze vorig jaar dus gans fout gedaan hebben en dezelfde fout zullen ze nu nog een keer maken. Maar ik denk dat sommige er voordeel bij hebben dat dit blijft duren.

Delaying Freedom Day could lead to MORE Covid deaths in winter: Chris Whitty says it's better to get big bang of cases out of the way in summer when hospitals are less busy after SAGE modelling showed July was the 'sweet spot' for unlocking

https://www.dailymail.co.uk/news/art...itty-says.html

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 6 juli 2021 om 13:00.
Oud 6 juli 2021, 13:03   #80
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wij moeten NU gebruik maken van het feit dat de kwetsbare personen nog enkele maanden van wat bescherming genieten door vaccinatie, bescherming die aan het afnemen is. NU iedereen laten besmetten, en dus redelijk weinig slachtoffers hebben onder de kwetsbaren, is veel efficienter en sneller voorbij dan nog enkele maanden daarmee wachten, de maatschappij weer nog enkele maanden kapot maken, en in het najaar met een variant zitten die we toch niet kunnen tegenhouden, en waar het vaccin de kwetsbaren misschien veel minder of helemaal niet meer tegen beschermt.

Deze kans hebben we nu, maar niet meer binnen enkele maanden. En nee, er zijn geen nieuwe vaccins in zicht waarmee iedereen tegen oktober mee zal ingeent zijn.

Die zever van "tegenhouden en nu vaccineren met een min of meer voorbijgestreefd vaccin" is gewoon oliedom.
Dat is de logica zelve en toch is dit niet hetgeen we horen.

Ik ken zelf een virologe die schoorvoetend moet toegeven wat wij hier zeggen maar ze geeft aan dat ze niet zomaar tegen heel het gebeuren in kan gaan. Er is een ongelofelijke druk op de professionelen om 100% mee te geen in het mantra van de WHO en vaccin lobbyisten, er is geen ruimte meer om tegengas te geven of kritisch te denken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be