![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag het cafepraat vinden, dat mijn ervaring met de Belgische keuring willekeur en blatant onkunde tentoonspreid.
U kan het hier op het forum terug vinden. Een herstelling uitgevoerd door een lasser met ervaring en certificaten werd afgekeurd omdat de las niet goed was. Maar na een gesprek met de stations manager was het wel OK. Geen van de betrokken personen had zelfs maar een idee van moderne lasmethodes/technieken. Ze kenden alleen het plaatwerk speetlassen met halfautomaat.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het profiel van mijn banden is het profiel. Simpel. Maar roest en roest zijn twee. Vraag het maar eens aan mijn heksie perfeksie, als ze me nog maar eens zegt van iets te doen, want rust roest.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken wel wat van auto's en voel ook best wel aan als er wat fout zit. Maar dat wil niet zeggen dat je alles opmerkt wat potentiëel gevaarlijk kan zijn. Ooit, jaren geleden, ging ik met mijn Rover 3500 naar de keuring en bij de remtest zei die kerel me dat ik achteraan links niets rem had. Dat kon ik niet geloven. Dus krikte hij de wagen op met het wiel van de grond en trok de handrem aan. Met een beetje inspanning kon hij dat wiel gewoon draaien. Ik had er niets van gemerkt dat ik eigenlijk maar met 3 remmen rondreed. Natuurlijk, het zijn de voorste remmen die het leeuwendeel van het werk doen maar er kan zich een situatie voordoen waarbij je op al je remmen moet kunnen rekenen. Wat was er aan de hand? Achteraan had die Rover trommelremmen en één van de afdichtingsringen van de werkcilinder was beginnen lekken, niet veel maar voldoende om enkele druppels remolie op de trommels te laten vallen en dat was voldoende om de remwerking om zeep te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je dat niet speciaal vraagt aan een garagist gaat dat nooit opvallen tijdens een klassiek onderhoud. De autokeuring test dit altijd en nog andere dingen die niet gaan opvallen bij een rap-rap-inspectie I of II. Ook daarom betaal ik met plezier 37 euro voor een jaarlijkse keuring, en heb er ook toen nooit aan gedacht de wagen met een O-plaat aan te melden om de keuring te ontlopen. Remmen en schokdempers is soms een kwestie van net wel of net niet om een ongeval te vermijden. Zeker bij glad en-of slecht wegdek. Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2021 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ervaringen die er toe geleid hebben dat ik geen voet meer binnen zet in een keuringsstation. Daar betaal ik dan de garagist voor. Nu moet ik zeggen, Mechelen en Vilvoorde zijn niet bepaald een grote selectie van de stations, maar als het in beiden al ongeveer hetzelfde is, dan is het geen grote sprong om het te veralgemenen.
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Brute lawaaimakers schroeven er voor de keuring hun reguliere uitlaat terug op en na de keuring gaat die er weer af en plaatsen ze hun open uitlaat er terug op. En die stankwolken zijn realiteit. Ik ben zelf motorrijder en nogal wat motorrijders verwijderen de katalysator uit de uitlaat. Ze denken dat ze dan meer vermogen hebben en bovendien vinden ze dat de uitlaat dan beter klinkt. Van dat eerste ben ik niet overtuigd en eens sneller dan 60 hoor ik door de rijwind langs mijn helm sowieso mijn uitlaat al niet meer dus dat lijkt me ook eerder inbeelding dan realiteit. Ook met die kat hetzelfde verhaal: voor de keuring er snel weer in, en na de keuring er even snel weer uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik kan het daar mee eens zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2021 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op keuring natuurlijk rode kaart. Niet voor de banden wel voor een olielek ![]() Banden profiel is simpel maar niet voor die apen die daar rondlopen. Jij stelt het wel iets te simpel voor Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2021 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wantoestanden werden zelfs al openbaar aangeklaagd in TV programma's met verborgen camera's ....Maar er veranderd daar niks bij die criminele organisaties die in feite niet meer zijn dan verborgen goudmijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie nochtans regelmatig zo een wat oudere sportmotor met versleten banden . Ik hoor nochtans veel motoren die veel meer lawaai maken dan normaal. Maar 300 per uur gaan rijden op twee versleten banden of een slecht afgesteld licht zal dan wel minder gevaarlijk zijn dan hetzelfde met een simpel Dacia autootje dat nooit meer tuft dan 90 per uur. Er verzorgt niemand zijn auto meer als mensen die hun auto tunen. Nochtans zijn er geen die meer worden afgekeurd als zij. Uw grappen worden steeds grappiger Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2021 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij wilt dat een autootje van 60 pk waar twee gepensioneerden iedere week mee naar de Delhaize tuffen ieder jaar wordt gekeurd maar een moto van 150 pk waar ze iedere week mee gaan scheuren in de Ardennen niet ? En waarom moet een pakweg AUDI A4 met 15.000 km op de teller na 4 jaar ieder jaar dan worden gekeurd ? Wat kan daar aan schelen dan ?? Maar een Royal Enfield Moto met 90.000 km niet want die is in orde want goed verzorgd ![]() Gemeenschapsgevoel zit wel erg ver bij jou. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2021 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan u verzekeren dat wat stank en lawaai betreft , de tweewielers in totaliteit onbetwist aan de top staan. Boven de autobussen en kamions.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, een brommerke met een frietgeurwalm , dat herinner je langer... Dat die brommer met 2 liter benzine met 2% maisolie per 3 uur volgas rijden 1 persoon meer kilometers laat doen dan een doorsnee wagen met alleen de bestuurder, dat is niet aan de orde, je hebt het geroken, dus is het heel slecht. Maar ik moet je gelijk geven, de idioten met extra lawaaierige uitlaten verkloten het wel.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 juli 2021 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De wereld is een apenkot. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juli 2021 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.insideperformance.de/klappensteuerung/ Demo nodig? Citaat:
Heb ik onlangs gelezen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2021 om 10:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut, daar zijn evenveel of even weinig problemen in de stations van de technische controle, als in gewone garages.
Pech kan je altijd hebben, en over iets zagen is ook altijd mogelijk. Wat niet betekent dat er niet moet gestreefd worden naar procedures enz. die vergissingen zoveel als mogelijk voorkomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |