Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2021, 09:12   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

U mag het cafepraat vinden, dat mijn ervaring met de Belgische keuring willekeur en blatant onkunde tentoonspreid.
U kan het hier op het forum terug vinden. Een herstelling uitgevoerd door een lasser met ervaring en certificaten werd afgekeurd omdat de las niet goed was. Maar na een gesprek met de stations manager was het wel OK.

Geen van de betrokken personen had zelfs maar een idee van moderne lasmethodes/technieken. Ze kenden alleen het plaatwerk speetlassen met halfautomaat.
Oud 10 juli 2021, 15:50   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U mag het cafepraat vinden, dat mijn ervaring met de Belgische keuring willekeur en blatant onkunde tentoonspreid.
U kan het hier op het forum terug vinden. Een herstelling uitgevoerd door een lasser met ervaring en certificaten werd afgekeurd omdat de las niet goed was. Maar na een gesprek met de stations manager was het wel OK.

Geen van de betrokken personen had zelfs maar een idee van moderne lasmethodes/technieken. Ze kenden alleen het plaatwerk speetlassen met halfautomaat.
Uit één zo'n ervaring gaan we geen algemeenheden besluiten hé vriendschap.

Het profiel van mijn banden is het profiel. Simpel.
Maar roest en roest zijn twee.
Vraag het maar eens aan mijn heksie perfeksie, als ze me nog maar eens zegt van iets te doen, want rust roest.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 19:05   #63
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik krijg een afspraak voor autokeuring meer dan een maand nadat ik het aanvraag. Ik vraag het aan op het moment dat ik een groen papiertje thuis krijg met een uitnodiging voor keuring. Ik krijg een boete omdat mijn vorige keuring vervallen zal zijn op het moment van de nieuwe keuring. Vorig jaar zelfde probleem. De garage zegt dat er veel mensen in gelijkaardige situaties zitten.

Men dient de datum te nemen van wanneer men de afspraak maakt als referentie voor boetes. Het is ongehoord boetes te krijgen terwijl de schuld van de laattijdigheid bij de keuringscentra zelf ligt. Zij zouden mij eerder een boete dienen te betalen.

Persverse geldklopperij lijkt me dat te zijn. Op het randje van maffia praktijken.
Ik had een gelijkaardig probleem met één van onze auto's. Op het moment dat dat groen papiertje in de bus viel kon ik bij het station waar we normaal gaan, Rotselaar, al geen afspraak meer maken binnen de geldigheidstermijn van de keuring. Gelukkig kon dat nog wel in het station in Turnhout. Dus heb ik die wagen dan die dag maar gebruikt voor woon-werkverkeer. Ik werk in Turnhout.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 19:25   #64
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen wel voorstander is om op regelmatige tijdstippen een wagen na te kijken of hij nog wel veilig aan het verkeer kan deelnemen.
(...)
Daar is wel iets van.
Ik ken wel wat van auto's en voel ook best wel aan als er wat fout zit. Maar dat wil niet zeggen dat je alles opmerkt wat potentiëel gevaarlijk kan zijn.

Ooit, jaren geleden, ging ik met mijn Rover 3500 naar de keuring en bij de remtest zei die kerel me dat ik achteraan links niets rem had.
Dat kon ik niet geloven. Dus krikte hij de wagen op met het wiel van de grond en trok de handrem aan. Met een beetje inspanning kon hij dat wiel gewoon draaien.
Ik had er niets van gemerkt dat ik eigenlijk maar met 3 remmen rondreed. Natuurlijk, het zijn de voorste remmen die het leeuwendeel van het werk doen maar er kan zich een situatie voordoen waarbij je op al je remmen moet kunnen rekenen.

Wat was er aan de hand? Achteraan had die Rover trommelremmen en één van de afdichtingsringen van de werkcilinder was beginnen lekken, niet veel maar voldoende om enkele druppels remolie op de trommels te laten vallen en dat was voldoende om de remwerking om zeep te helpen.
Oud 10 juli 2021, 19:45   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Daar is wel iets van.
Ik ken wel wat van auto's en voel ook best wel aan als er wat fout zit. Maar dat wil niet zeggen dat je alles opmerkt wat potentiëel gevaarlijk kan zijn.

Ooit, jaren geleden, ging ik met mijn Rover 3500 naar de keuring en bij de remtest zei die kerel me dat ik achteraan links niets rem had.
Dat kon ik niet geloven. Dus krikte hij de wagen op met het wiel van de grond en trok de handrem aan. Met een beetje inspanning kon hij dat wiel gewoon draaien.
Ik had er niets van gemerkt dat ik eigenlijk maar met 3 remmen rondreed. Natuurlijk, het zijn de voorste remmen die het leeuwendeel van het werk doen maar er kan zich een situatie voordoen waarbij je op al je remmen moet kunnen rekenen.

Wat was er aan de hand? Achteraan had die Rover trommelremmen en één van de afdichtingsringen van de werkcilinder was beginnen lekken, niet veel maar voldoende om enkele druppels remolie op de trommels te laten vallen en dat was voldoende om de remwerking om zeep te helpen.
Dit.

Als je dat niet speciaal vraagt aan een garagist gaat dat nooit opvallen tijdens een klassiek onderhoud. De autokeuring test dit altijd en nog andere dingen die niet gaan opvallen bij een rap-rap-inspectie I of II.

Ook daarom betaal ik met plezier 37 euro voor een jaarlijkse keuring, en heb er ook toen nooit aan gedacht de wagen met een O-plaat aan te melden om de keuring te ontlopen.

Remmen en schokdempers is soms een kwestie van net wel of net niet om een ongeval te vermijden. Zeker bij glad en-of slecht wegdek.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2021 om 19:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 19:45   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is maar 1 van mijn persoonlijke ervaringen die ik aanhaal.
Ervaringen die er toe geleid hebben dat ik geen voet meer binnen zet in een keuringsstation.
Daar betaal ik dan de garagist voor.

Nu moet ik zeggen, Mechelen en Vilvoorde zijn niet bepaald een grote selectie van de stations, maar als het in beiden al ongeveer hetzelfde is, dan is het geen grote sprong om het te veralgemenen.
Oud 10 juli 2021, 20:33   #67
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Voor het lawaai wil ik je tegemoet komen.
Maar een jaarlijkse techn controle gaat daar niet aan verhelpen. Demonteren voor de controle en terug monteren erna: dat is hun hobby.

Stankwolken: niet akkoord.
Ik denk dat dit inderdaad het geval zal zijn. Een technische controle van motorfietsen zal weinig toegevoegde waarde hebben.

Brute lawaaimakers schroeven er voor de keuring hun reguliere uitlaat terug op en na de keuring gaat die er weer af en plaatsen ze hun open uitlaat er terug op.

En die stankwolken zijn realiteit. Ik ben zelf motorrijder en nogal wat motorrijders verwijderen de katalysator uit de uitlaat. Ze denken dat ze dan meer vermogen hebben en bovendien vinden ze dat de uitlaat dan beter klinkt. Van dat eerste ben ik niet overtuigd en eens sneller dan 60 hoor ik door de rijwind langs mijn helm sowieso mijn uitlaat al niet meer dus dat lijkt me ook eerder inbeelding dan realiteit.
Ook met die kat hetzelfde verhaal: voor de keuring er snel weer in, en na de keuring er even snel weer uit.
Oud 10 juli 2021, 20:44   #68
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Even praktisch dan, wat gaan ze testen?

Stugheid van het frame? Rem balans tussen .... tussen wat eigenlijk?
Ophanging? Roestvorming ? Sterretje in de voorruit? Correcte werking van de veiligheidsgordels? Afstelling koplampen ?

Het lijkt me weer gewoon geldklopperij. Wat gaat men in het keurstation kunnen vaststellen dat niet door elke agent kan worden vastgesteld?

Wat als onze keurder met de boel tegen de grond smakt?

Ondertussen weten we al dat men bij de E-wagens al een aantal tests niet mag uitvoeren. Blijkbaar schudden die met die loodzware batterij uit elkaar...
In deze link het standpunt van Febiac: https://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=672
En ik kan het daar mee eens zijn.
Oud 10 juli 2021, 22:04   #69
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze link het standpunt van Febiac: https://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=672
En ik kan het daar mee eens zijn.
Of wat ik al een paar maal schreef:

Citaat:

FEBIAC van haar kant is voorstander van een technische keuring in 2 specifieke gevallen, zoals die ook voor de wagens bestaan:

- Na een ongeval: een objectieve vaststelling dat de motorrijder zijn voertuig opnieuw veilig op de openbare weg kan gebruiken;

- Bij een 2-handse verkoop: bescherming van de consument die een voertuig wenst aan te kopen, hetzij van een handelaar, hetzij van een andere consument.

Keuring: focus op veiligheid en niet op conformiteit met voertuig in nieuwe staat

FEBIAC wil samen met de FOD Mobiliteit en Vervoer en met de keuringstations - verenigd via GOCA - aan tafel zitten om de krijtlijnen voor de technische keuring te bespreken. Het is belangrijk dat de keuring vooral op de veiligheidsaspecten is gericht: correcte werking van remmen en verlichting, geen lekken aan remleidingen of ophanging, staat van de stuurinrichting, de banden, het uitlaatsysteem en het frame. Wij zouden tevens wensen dat motorrijders en -handelaars terecht kunnen bij zowel de keuringsstations van GOCA als bij geaccrediteerde concessiehouders, die alle know-how over de voertuigen in huis hebben.

Wat wel moet veranderen aan het huidige voorstel van de Europese Commissie, is de noodzaak om het voertuig aan te bieden, conform de nieuwe staat. Omwille van het comfort moet het mogelijk blijven dat motorrijders hun voertuig aanpassen, bijvoorbeeld door het originele zadel of windscherm te vervangen, zadeltassen te monteren enzomeer. Ook de ombouw van voertuigen (personaliseren bijvoorbeeld via andere vering, andere voorvork) moet mogelijk blijven en hiervoor moeten duidelijke regels komen.

Car-Pass, maar dan voor motoren

Naar aanleiding van de keuring moet ook verder worden nagedacht over een uitbreiding van Car- Pass naar een registratie van de kilomterstand voor motorfietsen:

De consument kent bij de aankoop van een tweedehandsvoertuig de juiste kilometerstand en hoeft zich niet meer af te vragen of er met de teller geknoeid werd;
De juiste kilometerstand maakt het makkelijker om een correcte waarde en verkoopprijs te bepalen en beschermt zo ook de bonafide handelaars;
Het zal eindelijk mogelijk zijn om een juist beeld te hebben over het aantal kilometers dat motoren rijden.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2021 om 22:04.
Oud 10 juli 2021, 22:20   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het profiel van mijn banden is het profiel. Simpel.

Maar roest en roest zijn twee.
Vraag het maar eens aan mijn heksie perfeksie, als ze me nog maar eens zegt van iets te doen, want rust roest.
Nog niet lang geleden met de lichte vracht van een vriend naar de keuring geweest. 2 Banden tot op de draad versleten. Probeer maar eens zegt hij. Ik zeg Stef dat heeft niet veel zin man die auto trekt aan alle kanten met die versleten banden. Ga maar we zien wel.
Op keuring natuurlijk rode kaart. Niet voor de banden wel voor een olielek

Banden profiel is simpel maar niet voor die apen die daar rondlopen. Jij stelt het wel iets te simpel voor

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2021 om 22:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 22:26   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dit.

Als je dat niet speciaal vraagt aan een garagist gaat dat nooit opvallen tijdens een klassiek onderhoud. De autokeuring test dit altijd en nog andere dingen die niet gaan opvallen bij een rap-rap-inspectie I of II.

Ook daarom betaal ik met plezier 37 euro voor een jaarlijkse keuring, en heb er ook toen nooit aan gedacht de wagen met een O-plaat aan te melden om de keuring te ontlopen.

Remmen en schokdempers is soms een kwestie van net wel of net niet om een ongeval te vermijden. Zeker bij glad en-of slecht wegdek.
Ze kunnen u ook verplichten om 4 nieuwe schokdempers te plaatsen om dan achteraf leuk te zeggen dat het aan hun apparaat lag. Je kan je de wantoestanden niet voorstellen die daar gebeuren. Ik ken eigenlijk geen enkele mens die daar geen hemeltergend verhaal kan over vertellen en dat wil in mijn ogen toch al wel wat zeggen.
Die wantoestanden werden zelfs al openbaar aangeklaagd in TV programma's met verborgen camera's ....Maar er veranderd daar niks bij die criminele organisaties die in feite niet meer zijn dan verborgen goudmijnen.
Oud 10 juli 2021, 22:41   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hold your horses.
De draad begint wat verward te geraken, met het invoegen van de moto's die straks gecontroleerd zullen worden.

Ik ben voor controle voor auto's.
Maar tegen controle voor moto's. Ik rij zelf en ben in een club. Ik zie wel een verschil tussen de zorg van sommige autochauffeurs voor hun auto, en de zorg van alle motorrijders voor hun machine.
En als ze hun moto goed verzorgen is die automatisch ook goedgekeurd dan is daar geen verborgen mankement meer mogelijk aan.
Ik zie nochtans regelmatig zo een wat oudere sportmotor met versleten banden . Ik hoor nochtans veel motoren die veel meer lawaai maken dan normaal.
Maar 300 per uur gaan rijden op twee versleten banden of een slecht afgesteld licht zal dan wel minder gevaarlijk zijn dan hetzelfde met een simpel Dacia autootje dat nooit meer tuft dan 90 per uur.
Er verzorgt niemand zijn auto meer als mensen die hun auto tunen. Nochtans zijn er geen die meer worden afgekeurd als zij.

Uw grappen worden steeds grappiger

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2021 om 22:42.
Oud 10 juli 2021, 22:48   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar een jaarlijkse techn controle gaat daar niet aan verhelpen. Demonteren voor de controle en terug monteren erna: dat is hun hobby.

Je kan precies hetzelfde zeggen over auto's. Als je auto's keurt moet je even goed moto's trikes en quads keuren. Dat is de logica zelve.
Gij wilt dat een autootje van 60 pk waar twee gepensioneerden iedere week mee naar de Delhaize tuffen ieder jaar wordt gekeurd maar een moto van 150 pk waar ze iedere week mee gaan scheuren in de Ardennen niet ?

En waarom moet een pakweg AUDI A4 met 15.000 km op de teller na 4 jaar ieder jaar dan worden gekeurd ? Wat kan daar aan schelen dan ?? Maar een Royal Enfield Moto met 90.000 km niet want die is in orde want goed verzorgd

Gemeenschapsgevoel zit wel erg ver bij jou.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2021 om 22:51.
Oud 10 juli 2021, 23:00   #74
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik met het OV naar mijn werk ga, moet ik een kwartiertje, twintig minuten stappen naar de halte langs een drukke weg met auto's, autobussen, een paar vrachtwagens en moto's.
Ik kan u verzekeren dat wat stank en lawaai betreft , de tweewielers in totaliteit onbetwist aan de top staan. Boven de autobussen en kamions.
Oud 10 juli 2021, 23:08   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ik met het OV naar mijn werk ga, moet ik een kwartiertje, twintig minuten stappen naar de halte langs een drukke weg met auto's, autobussen, een paar vrachtwagens en moto's.
Ik kan u verzekeren dat wat stank en lawaai betreft , de tweewielers in totaliteit onbetwist aan de top staan. Boven de autobussen en kamions.
En dat in een tijd waar de 2taktertjes bijna uitgestorven zijn, maar de dieselbussen nog steeds de plak zwaaien.

Natuurlijk, een brommerke met een frietgeurwalm , dat herinner je langer... Dat die brommer met 2 liter benzine met 2% maisolie per 3 uur volgas rijden 1 persoon meer kilometers laat doen dan een doorsnee wagen met alleen de bestuurder, dat is niet aan de orde, je hebt het geroken, dus is het heel slecht.

Maar ik moet je gelijk geven, de idioten met extra lawaaierige uitlaten verkloten het wel.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 juli 2021 om 23:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 23:13   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nog niet lang geleden met de lichte vracht van een vriend naar de keuring geweest. 2 Banden tot op de draad versleten. Probeer maar eens zegt hij. Ik zeg Stef dat heeft niet veel zin man die auto trekt aan alle kanten met die versleten banden. Ga maar we zien wel.
Op keuring natuurlijk rode kaart. Niet voor de banden wel voor een olielek

Banden profiel is simpel maar niet voor die apen die daar rondlopen. Jij stelt het wel iets te simpel voor
En zelfs al zou 1 van de stationsmedewerkers bezwaar maken over de diepte van het bandenprofiel, dan nog is het perfect mogelijk dat er ter plaatse al een oplossing komt. De ene gebruikt een profieldieptemeter alsof het een pasgeboren koolmeesje is, en de 2de die komt nakijken, gebruikt die met harde hand. Dan is 1.5mm snel 1.8mm.
Oud 10 juli 2021, 23:14   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit inderdaad het geval zal zijn. Een technische controle van motorfietsen zal weinig toegevoegde waarde hebben.

Brute lawaaimakers schroeven er voor de keuring hun reguliere uitlaat terug op en na de keuring gaat die er weer af en plaatsen ze hun open uitlaat er terug op.

En die stankwolken zijn realiteit. Ik ben zelf motorrijder en nogal wat motorrijders verwijderen de katalysator uit de uitlaat. Ze denken dat ze dan meer vermogen hebben en bovendien vinden ze dat de uitlaat dan beter klinkt. Van dat eerste ben ik niet overtuigd en eens sneller dan 60 hoor ik door de rijwind langs mijn helm sowieso mijn uitlaat al niet meer dus dat lijkt me ook eerder inbeelding dan realiteit.
Ook met die kat hetzelfde verhaal: voor de keuring er snel weer in, en na de keuring er even snel weer uit.
Volledig akkoord. Niets meer, niets minder.
Oud 11 juli 2021, 10:35   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat in een tijd waar de 2taktertjes bijna uitgestorven zijn, maar de dieselbussen nog steeds de plak zwaaien.

Natuurlijk, een brommerke met een frietgeurwalm , dat herinner je langer... Dat die brommer met 2 liter benzine met 2% maisolie per 3 uur volgas rijden 1 persoon meer kilometers laat doen dan een doorsnee wagen met alleen de bestuurder, dat is niet aan de orde, je hebt het geroken, dus is het heel slecht.

Maar ik moet je gelijk geven, de idioten met extra lawaaierige uitlaten verkloten het wel.
Enkele sportieve automerken bieden die nochtans in optie aan. Open pipes noemt dat. Je duwt op een knopje en je knallen zijn hoorbaar van Gent tot in Antwerpen. Maar geen probleem als dat origineel van Porsche of Mercedes is mag dat lawaai maken dat horen en zien vergaat En groot voordeel ge moet dat daar niet afhalen om naar de keuring te gaan.
De wereld is een apenkot.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juli 2021 om 10:37.
Oud 11 juli 2021, 10:43   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Enkele sportieve automerken bieden die nochtans in optie aan. Open pipes noemt dat. Je duwt op een knopje en je knallen zijn hoorbaar van Gent tot in Antwerpen. Maar geen probleem als dat origineel van Porsche of Mercedes is mag dat lawaai maken dat horen en zien vergaat En groot voordeel ge moet dat daar niet afhalen om naar de keuring te gaan.
De wereld is een apenkot.
En als de originele lawaaimakers nog niet voldoende zijn kunnen die nog uitgebreid worden met extra soorten lawaai: (- €190 solden, lol)

https://www.insideperformance.de/klappensteuerung/

Demo nodig?
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=T0PC3upm-gs

Klappenauspuff / Klappensteuerung von insidePerformance für BMW M4 Performance
Moet een soort Stockholmsyndroom zijn, achter elkaars vuile knalpijpen rijden.

Heb ik onlangs gelezen:
Citaat:
Het is alleen zo gek dat decennialang achter elkaars vuile pijp rijden, nog steeds niet in twijfel getrokken wordt.

Vele lijden aan het Stockholm syndroom als het op de ICE aankomt, lijkt het wel.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2021 om 10:52.
Oud 11 juli 2021, 10:52   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tut tut, daar zijn evenveel of even weinig problemen in de stations van de technische controle, als in gewone garages.
Pech kan je altijd hebben, en over iets zagen is ook altijd mogelijk.

Wat niet betekent dat er niet moet gestreefd worden naar procedures enz. die vergissingen zoveel als mogelijk voorkomen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be