![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al maar goed dat sommige landen kunnen weerstaan aan de druk en manipulaties van de VS mee te doen aan de koude oorlog tegen China. Zo kan je het even goed zien. Economische boycot is je deel als je niet de VS gehoorzaamt. Voorbeelden genoeg. Door China zijn de gevolgen daarvan minder dramatisch.
Laatst gewijzigd door Bach : 31 juli 2021 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() China aanwijzen als zijnde de schuldige voor het Corona-Virus heeft volgens mij een héél andere reden dan dat het virus echt vandaar komt.
Wilde men op die manier China het zwijgen opleggen? ![]() Chinese topvirologe ontkent dat coronavirus uit haar lab in Wuhan ontsnapte. De ontkenningsfase? ![]() Ik zou er uiteindelijk niet van verschieten dat het uit een hééééél andere hoek komt het virus en dat het gemaakt is door bepaalde onverlaten die de wereld op zijn kop willen zetten om zo hun eigen ding met te kunnen doorvoeren wat dat 'eigen ding' ook moge zijn? Bovenstaande als 'doomdenken?'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2021 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=itfkNnZygs0 'Waarom SARS-CoV-2 virus uit Wuhan lab ontsnapt moet zijn.' Een gesprek met Jan Bonte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() De leider van de taliban is alvast door de Chinezen ontvangen.
bron https://palnws.be/2021/08/china-spri...haanse-vacuum/
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() China aan het werk in Europa, met de hulp van incompetente en corrupte lokale politici :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() China aan het werk in Europa, met de hulp van incompetente en corrupte lokale politici.
Na de Griekse havens dreigen nu ook havens zoals Bar in Montenegro in Chinese handen te vallen https://www.parool.nl/wereld/montene...ken~bf52e1429/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 8 augustus 2021 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigen lokale schuld dus.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch gaat europa hier aandacht moeten aan geven : Montenegro is een kandidaat EU lid, en is lid van de Navo. Wil men echt dat een europees land haar basisinfrastructuur onder controle van Les Chintocs valt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, 'buuzines opportuniteiten' pakken: Baltazaar deed dat ook maar de Chineeskes zijn misschien zelfs iets cleverer daarin. ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De chinezen kunnen ook rekenen hé. Als de EU en het IMF een Lening weigert en de Chinezen springen daarop zonder scrupules, dan zit daar een strategisch plan achter natuurlijk. En 't is geen Win-Win he. Laatst gewijzigd door parcifal : 10 augustus 2021 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nationaliseren die handel. Daar zullen de communisten wel niets tegen hebben zeker
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk europees land dat meestapt in zulke wurgcontracten is achterlijk. Dat zijn loan shark praktijken.
Maar je hebt gelijk : de fout ligt bij de partij die zo stom is daarop in te gaan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat 'inlijven' van Nepal moet ik gemist hebben. Sorry.
Taiwan, da's wat anders. Er zijn er een aantal die daar hun bieterkens op gaan breken. Wie? Toekomst zal 't zeggen. (Of anders de Witte zijn glazen bol.)
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Formosa was het toevluchtsoord van de Chinese nationalisten, en daar heeft de VN ook weer een vuil spel in gespeeld. Tot 1971 was het de VN die Taiwan aanvaarde als vertegenwoordiging van China in de veiligheidsraad. En Nepal, tot nader order, is geen ingenomen gebied door China. Ik denk niet dat China zo dom is om dat proberen in te nemen. Het terrein is zeer divers, nog erger dan Afghanistan als het aankomt op "veroveren". En natuurlijk, het is geen staatje met een pacifistische religie. Integendeel, er zitten Ghurka's, en eigenlijk veel.
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() China stapelt het ene sukses op na het andere: nu is Tiktok uitgeroepen tot de grootste app van 2020.
|
![]() |
![]() |