![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet dat de eerste beweegreden om op café te gaan doorgaans wel contact is, met of zonder partner. De jonge gasten die moeten leven van zakgeld zie ik naar het strand trekken met een bak bier uit de superette want het sluitingsuur is iets te vroeg, of ze betalen hun liefke een cocktail in de strandbar en gaan op tijd naar bed om leukere dingen te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Per ongeluk een testje gedaan vanavond. (gelukkig op de kosten van een ander). 2 pintjes, een simpel voorgerechtje en een veredelde hamburger. €39....
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, standaard "taverne" langs de waterkant. En dan bedoel ik niet aan de zee.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Hm, die glazen wijn zullen toch maar nipt zijn, denk ik. Ik drink geen wijn en ik kom toch al boven de 30 tegenwoordig.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goeie steak (als ge de betere locaties begint te kennen) met saus naar keuze kost evenveel als 1,2 kg mosselen met friet, zijnde 23 euro, en als het meer kost ga dan elders. Ik eet mosselen met friet voor 18 euro, niet van de grootste maar superlekker en voldoende. Inclusief 3 glazen wijn, dan ben ik in totaal 30 euro kwijt. Ik ken een locatie in de winkelstraat waar je op donderdag steak met friet dagschotel eet voor 12 euro. Twee trappisten erbij en ik ben iets meer dan 20 euro kwijt. De kunst is te weten waar je moet zijn. De toerist opteert in de eerste plaats voor een aantrekkelijke locatie, meestal niet de goedkoopste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() 2050, "" vroeger was het echt gezellig op Café"" opa wat is een Café? En wat is Stella en Duvel, waren dat vrienden van U?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2050: Een café ? Dat was een haram theehuis, Kamel. En je mocht er zelfs geen waterpijp smoren ook niet. Allah is groot, gelukkig dat die duvelscafés weg zijn.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit was gewoon een "per ongeluk" . Samen met een kennis fietsten we voorbij die zaak, en even later zaten we aan tafel. Niks speciaals. Terras aan't kanaal, modern interieur en een koppel dat de bediening deed, en waarschijnlijk 2 personen voor de keuken en bar, maar dat is me niet opgevallen op zichzelf. Wat wel opviel is de prijs.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
7-15€ voorgerecht, 15-25€ hoofdgerecht en 2.50-5€ per frisdrank of licht bier. Een bedrag van 25-45€ per persoon is dus heel normaal in de goedkopere eetgelegenheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende keer trek ik wel een blik drinken en een versnapering uit mijn bananabag. Eten zal ik wel thuis doen.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is niet dat de restaurant en cafés hun prijzen zoveel hebben verhoogd, maar dat de mensen zijn gaan beseffen hoeveel het hen kost. Door de tijdelijke werkloosheid zijn mensen gaan inzien dat een dagje stappen hen meer kost dan wat ze per dag aan uitkering trokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar dat is toch zo goed als altijd met bekenden dat mensen op hotel of restaurant gaan? Dus ja zeker sociale contacten, maar dan wel familie, vrienden, ... Dus hotels en restaurants, daar ga je toch niet naar toe om nieuwe vrienden te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen seconde werkloos geweest in de hele covid periode. Dus op €€€ uit arbeid is er niks veranderd. Maar zoals geschreven, ben geen grote café-ganger, maar er is een aanzienlijk verschil in prijzen begin 2020 en nu voor dranken. Als een pintje geen 25% duurder is geworden is het 35%
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat dus ook hier in de eerste plaats om sociaal contact. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie netto maar 2000 euro overhoudt, is dat allemaal wel veel geld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 30 juli 2021 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |