Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2021, 15:09   #61
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Met Vlamingen

Vlaanderen flirt met code rood op Europese coronakaart

https://www.hln.be/binnenland/vlaand...aart~a34e1f7d/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 15:33   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Met Vlamingen

Als ge iedereen zou testen die aan de kust rondloopt, zuipt, eet en wat weet ik veel doet, dan moogt ge die kaart gewoonweg zwart kleuren.
Besmettingen. Goed om weten maar voor de rest ...
Dat ze eens een kaart maken met opnames of doden per x inwoners.
Het begint me op de zenuwen te werken dat steeds die besmettingen worden benadrukt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 15:38   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Vlamingen

Hebben die een verkoudheid?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 15:40   #64
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ge iedereen zou testen die aan de kust rondloopt, zuipt, eet en wat weet ik veel doet, dan moogt ge die kaart gewoonweg zwart kleuren.
Besmettingen. Goed om weten maar voor de rest ...
Dat ze eens een kaart maken met opnames of doden per x inwoners.
Het begint me op de zenuwen te werken dat steeds die besmettingen worden benadrukt.
het drama effect he
Oud 14 augustus 2021, 15:46   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het drama effect he
Onder andere. En sommige gazetten kennen er wat van.
Cijfers worden uiteindelijk elke dag gepubliceerd.
Weet je. Eigenlijk zouden alle landen rood moeten kleuren. Dan is het probleem opgelost.
Oud 14 augustus 2021, 15:55   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder andere. En sommige gazetten kennen er wat van.
Cijfers worden uiteindelijk elke dag gepubliceerd.
Weet je. Eigenlijk zouden alle landen rood moeten kleuren. Dan is het probleem opgelost.
Het aantal besmettingen zou in principe steeds minder relevant moeten worden zoveel is zeker.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 15:59   #67
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het aantal besmettingen zou in principe steeds minder relevant moeten worden zoveel is zeker.
Het ging van doden, naar ziekenhuisbedden, zieken, besmettingen en als laatste "er zouden wel eens besmettingen kunnen gebeuren".
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 16:43   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Fred, tuurlijk dat.
Voor mijn part is iedereen besmet.
Wat uiteindelijk nog interessant is is het aantal dat er echt ziek van wordt, en uiteraard de overlijdens. Dit geeft een indicatie of een vaccin functioneert of niet.
Op dit vlak ziet het er voorlopig nog goed uit.
Wat niet belet dat ze zouden mogen beginnen met de boosters, en niet wachten tot wordt vastgesteld dat de vaccins uitgewerkt zijn.
Ik hoop dat daar komende vrijdag toch iets wordt over gezegd.
Oud 14 augustus 2021, 16:57   #69
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Is het nu begot erg of niet erg dat er veel besmettingen zijn? Jullie moeten weten wat jullie willen. Als het niet erg is, waarom dan nog deze poppenkast?

Of past het niet in jullie kraam dat een van de meest gevaccineerde regio’s terug rood kleurt?

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 augustus 2021 om 16:58.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 17:18   #70
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat niet belet dat ze zouden mogen beginnen met de boosters, en niet wachten tot wordt vastgesteld dat de vaccins uitgewerkt zijn.
dat doen e op zijn belgisch hé
volgens de covid app ben ik safe tot 1 juli 22

pas vanaf begin juni gaat er ergens een frank vallen dat ze iets meoten gaan doen.
dan uiteraard op zijn belgisch met taskforces, agentschappen, ... en met een heel klein beetje geluk krijg ik eind augustus/begin september mijn 2e vaccin

een goede huisvader denkt daar nu al over na zou ik denken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 17:37   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat doen e op zijn belgisch hé
volgens de covid app ben ik safe tot 1 juli 22

pas vanaf begin juni gaat er ergens een frank vallen dat ze iets meoten gaan doen.
dan uiteraard op zijn belgisch met taskforces, agentschappen, ... en met een heel klein beetje geluk krijg ik eind augustus/begin september mijn 2e vaccin

een goede huisvader denkt daar nu al over na zou ik denken
Ergens op VRT NWS las ik dat het via de huisarts zou zijn, te vergelijken met het jaarlijks griepvaccin.
Juist ja, die certificaten zijn een jaar geldig voor wie gevaccineerd is. Als 60er ga ik toch geen jaar wachten op de volgende prik.
Oud 14 augustus 2021, 17:59   #72
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als 60er ga ik toch geen jaar wachten op de volgende prik.
alsof je daar iets over te zeggen hebt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 19:32   #73
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het ging van doden, naar ziekenhuisbedden, zieken, besmettingen en als laatste "er zouden wel eens besmettingen kunnen gebeuren".
Daar zijn we eigenlijk al beland he! Momenteel is de situatie perfect beheersbaar maar verder lossen kan niet want het zou maar eens de "foute kant" kunnen opgaan. Dat is nu al de redenering die wordt opgezet. Daar geraakt ge nooit uit , want uiteraard kunt ge niet garanderen dat het voor altijd ok zal zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 20:26   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alsof je daar iets over te zeggen hebt
Neen, uiteraard niet.
Het is de beschikbaarheid die van tel is.
En voor wie begin dit jaar gevaccineerd is wordt het wel hoogtijd.
Oud 14 augustus 2021, 20:50   #75
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, uiteraard niet.
Het is de beschikbaarheid die van tel is.
En voor wie begin dit jaar gevaccineerd is wordt het wel hoogtijd.
Ik heb mijn 2de maar gehad 9 juli. Veel zorgen maak ik me niet, het zou al echt moeten tegengaan om op de IC te belanden. Zelfs al zou de vaccinatie dateren van begin dit jaar. Als er een booster is zal ik in ieder geval geen moment twijfelen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 21:10   #76
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep
het hele idee is bescherming, neit het loutere "de spuit zit in uw arm"
allé, ik gok erop dat die 2e spuit voor u ook gewoon complotachtiger samenzwering vd big pharma is om de overheden op te lichten.

klopt, allé, je bent dan hooguit al een beetje beschermd maar nog niet volledig.
niet volledig is dus niet.

bijsluiter vh medicament
Het loutere van "de spuit zit in uw arm" noemt men GEVACCINEERD ZIJN.
Het IDEE van bescherming is IRRELEVANT en inderdaad maar een idee, je hebt daarvoor al een 2de en seffens nog een DERDE spuit nodig en dan ben je nog steeds niet 100% 'beschermd' tegen zwaar ziek worden.
Wie GEEN spuit in de arm krijgt is de énige die men ONGEVACCINEERD mag noemen.

NIET volledig beschermd zijn (iedereen met 1 prik/2 prikken) maar toch een spuit in je arm gehad hebben is OOK een GEVACCINEERDE.

Door de bijsluiter weet je niet zeker of je wel beschermd bent NA de spuit als gevaccineerde want je weet niet of dat spul werkt maar je weet wel welke schadelijke bijwerkingen je nog kan verwachten.
En vaccins zijn GEEN medicamenten!

Dit is toch te belachelijk om nog woorden aan vuil te maken, gevaccineerden ongevaccineerd noemen om proberen te ontkennen dat gevaccineerden zwaar ziek in de ziekenhuizen liggen.
Van viruswaanzin naar vaccinatiewaanzin.
Oud 14 augustus 2021, 21:14   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het nu begot erg of niet erg dat er veel besmettingen zijn? Jullie moeten weten wat jullie willen. Als het niet erg is, waarom dan nog deze poppenkast?

Of past het niet in jullie kraam dat een van de meest gevaccineerde regio’s terug rood kleurt?
Het feit dat er een groot aantal besmettingen zijn, wordt met de dag minder erg.
Dat komt omdat er elke dag meer mensen bijkomen wiens tweede spuitje veertien dagen achter de rug is.

Tel daarbij dat iedere besmette die niet ziek wordt, of geneest, bijna evenveel waard is als een gevaccineerde.

Vroeger was een besmette persoon een voorspelling voor een zieke, die een voorspelling was een gehospitaliseerde, die een voorspelling was voor een intensive care, die een voorspelling was voor een overlijden.

Die voorspellingsfactor vertraagt. Kijk maar eens naar het aantal overlijdens.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 21:16   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens op VRT NWS las ik dat het via de huisarts zou zijn, te vergelijken met het jaarlijks griepvaccin.
Juist ja, die certificaten zijn een jaar geldig voor wie gevaccineerd is. Als 60er ga ik toch geen jaar wachten op de volgende prik.
Met de Pfzer en Moderna vaccins zal dat moeilijk via de huisarts gaan gezien de bewaartemperaturen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 21:19   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

titel vandaag 14/08/21: Besmettingen en opnames lopen sneller op in Brussel

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210813_94319651

Citaat:
In Brussel lopen de besmettingen en opnames sneller op dan in de rest van het land. ‘Eén derde van de besmettingen is toe te wijzen aan reizigers, en dat is een onderschatting.’

Zowel de besmettingen als de ziekenhuisopnames liggen in Brussel gevoelig hoger dan in de rest van het land. Voor de zomer hield het Hoofdstedelijk Gewest gelijke tred met de rest van het land, zowel qua besmettingen als qua ziekenhuisopnames. Maar sinds het begin van de zomer lopen besmettingen en ziekenhuisopnames in Brussel sneller op.

De voorbije week telde Brussel ruim dubbel zoveel besmettingen, en ruim drie keer zoveel nieuwe ziekenhuisopnames. Op intensieve zorgen zijn 14 procent van het maximaal aantal covid-19-bedden bezet. Dat is bijna drie keer zoveel als in de rest van het land. ‘De cijfers gaan de verkeerde kant uit’, stelde Inge Neven van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie dinsdag op een persconferentie. ‘Maar dit is geen onrustwekkend niveau.’

Reizen

Neven wijst op het belang van reizen in de hoge Brusselse cijfers. ‘Eén derde van de besmettingen afgelopen week is toe te wijzen aan reizigers uit een rode zone of een hoogrisicoland.’ Maar dat is een onderschatting van de impact van de reizigers, verduidelijkt Neven aan De Standaard. Ze wijst op het te soepele testbeleid: enkel een test op de eerste dag, geen test bij terugkeer uit een oranje zone, geen test bij gevaccineerden. ‘Zo missen we mensen. We vragen al maanden om de procedure aan te passen, met twee testen en daartussen een quarantaine. Er moet ook meer gecontroleerd worden op de PLF-formulieren, ook op de luchthavens.’

Brussel heeft zelf een extra testbus geplaatst aan het treinstation Brussel-Zuid. ‘Onze field agents gaan ook bij mensen langs om na te gaan of ze de verplichte test gedaan hebben.’

Een aantal van de reizigers wordt alsnog opgepikt in de cijfers, omdat ze bijvoorbeeld symptomen krijgen. ‘En ze besmetten ook mensen met wie ze in contact komen, en zo gaat het virus meer en meer circuleren’, zegt Neven.

Brussel heeft als internationale hub relatief veel inkomende en uitgaande reizigers. Het Hoofdstedelijk Gewest telt, in verhouding met de rest van het land, de helft meer terugkeerders uit rode zone.

Vaccinatiegraad

Wat niet helpt, is dat de vaccinatiegraad in Brussel gevoelig lager ligt. 63 procent van de volwassen Brusselaars kreeg al een eerste prik. In Vlaanderen is dat 91 procent, in Wallonië 79 procent.

Neven hoopt dat cijfer nog op te krikken door straks ook in scholen en bedrijven te vaccineren, en ook terugkerende reizigers aan te spreken.’

Brusselaars wordt afgeraden om te reizen naar risicolanden. ‘En zorg ervoor dat je volledig gevaccineerd op reis vertrekt’, zegt Neven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 21:21   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
titel vandaag 14/08/21: Besmettingen en opnames lopen sneller op in Brussel

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210813_94319651
Brussel gaat een probleem zijn. Zonder meer vaccinaties gaat het een broeihaard worden en blijft het virus welig tieren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be