![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Met Vlamingen
Vlaanderen flirt met code rood op Europese coronakaart https://www.hln.be/binnenland/vlaand...aart~a34e1f7d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besmettingen. Goed om weten maar voor de rest ... Dat ze eens een kaart maken met opnames of doden per x inwoners. Het begint me op de zenuwen te werken dat steeds die besmettingen worden benadrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aantal besmettingen zou in principe steeds minder relevant moeten worden zoveel is zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn part is iedereen besmet. Wat uiteindelijk nog interessant is is het aantal dat er echt ziek van wordt, en uiteraard de overlijdens. Dit geeft een indicatie of een vaccin functioneert of niet. Op dit vlak ziet het er voorlopig nog goed uit. Wat niet belet dat ze zouden mogen beginnen met de boosters, en niet wachten tot wordt vastgesteld dat de vaccins uitgewerkt zijn. Ik hoop dat daar komende vrijdag toch iets wordt over gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Is het nu begot erg of niet erg dat er veel besmettingen zijn? Jullie moeten weten wat jullie willen. Als het niet erg is, waarom dan nog deze poppenkast?
Of past het niet in jullie kraam dat een van de meest gevaccineerde regio’s terug rood kleurt? Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 augustus 2021 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volgens de covid app ben ik safe tot 1 juli 22 pas vanaf begin juni gaat er ergens een frank vallen dat ze iets meoten gaan doen. dan uiteraard op zijn belgisch met taskforces, agentschappen, ... en met een heel klein beetje geluk krijg ik eind augustus/begin september mijn 2e vaccin een goede huisvader denkt daar nu al over na zou ik denken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja, die certificaten zijn een jaar geldig voor wie gevaccineerd is. Als 60er ga ik toch geen jaar wachten op de volgende prik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar zijn we eigenlijk al beland he! Momenteel is de situatie perfect beheersbaar maar verder lossen kan niet want het zou maar eens de "foute kant" kunnen opgaan. Dat is nu al de redenering die wordt opgezet. Daar geraakt ge nooit uit , want uiteraard kunt ge niet garanderen dat het voor altijd ok zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn 2de maar gehad 9 juli. Veel zorgen maak ik me niet, het zou al echt moeten tegengaan om op de IC te belanden. Zelfs al zou de vaccinatie dateren van begin dit jaar. Als er een booster is zal ik in ieder geval geen moment twijfelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het IDEE van bescherming is IRRELEVANT en inderdaad maar een idee, je hebt daarvoor al een 2de en seffens nog een DERDE spuit nodig en dan ben je nog steeds niet 100% 'beschermd' tegen zwaar ziek worden. ![]() Wie GEEN spuit in de arm krijgt is de énige die men ONGEVACCINEERD mag noemen. NIET volledig beschermd zijn (iedereen met 1 prik/2 prikken) maar toch een spuit in je arm gehad hebben is OOK een GEVACCINEERDE. Door de bijsluiter weet je niet zeker of je wel beschermd bent NA de spuit als gevaccineerde want je weet niet of dat spul werkt maar je weet wel welke schadelijke bijwerkingen je nog kan verwachten. En vaccins zijn GEEN medicamenten! Dit is toch te belachelijk om nog woorden aan vuil te maken, gevaccineerden ongevaccineerd noemen om proberen te ontkennen dat gevaccineerden zwaar ziek in de ziekenhuizen liggen. Van viruswaanzin naar vaccinatiewaanzin. ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt omdat er elke dag meer mensen bijkomen wiens tweede spuitje veertien dagen achter de rug is. Tel daarbij dat iedere besmette die niet ziek wordt, of geneest, bijna evenveel waard is als een gevaccineerde. Vroeger was een besmette persoon een voorspelling voor een zieke, die een voorspelling was een gehospitaliseerde, die een voorspelling was voor een intensive care, die een voorspelling was voor een overlijden. Die voorspellingsfactor vertraagt. Kijk maar eens naar het aantal overlijdens.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de Pfzer en Moderna vaccins zal dat moeilijk via de huisarts gaan gezien de bewaartemperaturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() titel vandaag 14/08/21: Besmettingen en opnames lopen sneller op in Brussel
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210813_94319651 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |