![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit doet me trouwens herinneren aan dat Colruyt geval vorig jaar (waar ik enkel kom als zaken elders uit voorraad zijn en het me praktisch uitkomt (om niet met teveel bagage te raken).
Een kassier die eerst een aanschuivende oudere man die de smoelvod even onder zijn neus trok de split seconde later al aansprak. Ik zei toen niks. Maar toen het mijn toer was en ik moest betalen en cash bovenhaalde, deed die lastig door te vragen of ik niet met bancontact kon betalen. Ik zei nee, nooit gehad. Maar ie bleef lastig doen. Hij vroeg dan waarom niet. Ik zei dat ik mijn afhankelijkheden van derden bij noodzakelijkheden zoals betalen minimaal wil houden. Antwoord: dat is passé. Toen besloot ik kritiek terug te geven. Ik zei: jij gebruikt toch ook geen lopende band, en daarmee was ie eindelijk over en out...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn laatste bezoek in Colruyt was in december 2020. Ik was er al een lange tijd niet geweest, ik werd (vrij brutaal) aangesproken dat ik in de verkeerde richting aan het wandelen was (pijlen op de grond). "Oh, mijn excuses, ik wist n..." - de winkelbediende was al weg Ik begon goed op de pijlen te letten, maar merkte dat anderen dit toch ook niet volgden dus ik kwam tot de conclusie dat ze die pijlen niet duidelijk genoeg hadden gezet, want de meeste mensen zijn wel zo beleefd om de etiquette in een winkel te volgen en geen strontachterlijke klootzak te zijn die tegendraads wil doen. Even later werd ik wéér aangesproken, dit keer door een klant, omdat ik weer in de verkeerde richting aan het wandelen was. Ik volgde nochtans de pijl... Maar het was de verkeerde pijl. Die pijl wees de kortste weg naar de uitgang, wat verder stond een pijl in de andere richting... hmmm... Dus, compleet in de war probeerde ik zo snel mogelijk naar de kassa te geraken. Op een bepaald moment (we bevinden ons in Antwerpen) kwam er een negerin in de tegengestelde richting, ze had 2 kinderen bij die me opzij duwden. Ze speelden een soort tikkertje of verstoppertje denk ik. 1 van de kids ging plots aan mijn kar hangen. Ik sprak de dame aan "mevrouw kan u uw kinderen bij u houden aub". De dame geeuwde en negeerde zo wel mij als haar kind. Het kind sprong van de kar, toen zijn - vermoedelijk broertje - eraan gehold kwam, klanten opzij duwend... waardoor die een trek kreeg en tegen de rayon knalde, waar alles uitviel, een deel in mijn kar een deel op de grond. Het waren flessen confituur dus vloer vuil... Iemand van de winkel kwam naar mij toe en zei: "Daarom is het belangrijk dat u in de juiste richting blijft wandelen" Ik ben gaan afrekenen en ben vertrokken. Sindsdien nooit meer in de Colruyt geweest...
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb waarschijnlijk iets gemist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zuigen de richtlijnen niet uit hun duim. Ze worden opgelegd. Vorig jaar stond ik aan de kassa van den Aldi, zonder winkelkarretje. Toen het mijn beurt was om te betalen zei de kassierster dat ik een winkelkarretje nodig heb. Ik kreeg zoiets van, juffrouw laat mij gewoon betalen. Neen dus, en op de koop toe had ik geen geldstukken meer. Resultaat: ik kreeg een stuk van 50 cent van de kassierster om een karretje te halen. Dat is gene zever wat ik vertel, echt gebeurd. Het stuk van 50 cent werd nadien aan de kassa verrekend. In de hitte van de strijd doet het personeel hun werk. Ik verwijt hen niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of is dat onbelangrijk? In andere winkels wordt daar zo niet op gelet, daar doen kassiersters enkel waarvoor ze betaald worden: boodschappen afrekenen zonder commentaar en belerend vingertje op betalende klanten.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weinig discussie mogelijk, op risico buiten te vliegen. Die kassiers doen niet moeilijker dan moet. Ze deden wat werd opgelegd. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 september 2021 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien bij een volgende controle blijkt dat er geen verbetering is riskeert de gerant het verlies van zijn post, laat staan volgt ontslag. Klant is koning maar de klant kan zo maar niet baas komen spelen, personeel afsnauwen of regels niet volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kassiersters of kassiers afsnauwen vind ik dan ook totaal zinloos, vooral als ze nieuw zijn. Niet te verwarren met personeel dat er lang werkt en denkt zelf de regels te mogen bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn "winkelsfeer", ben ik er totnogtoe 3 tegengekomen, op enkele honderden. Vb vandaag, dezelfde Aldi waar enkele weken terug een kassierster vroeg of ik de volgende keer mijn masker zou aandoen (wat ik aan had noemde ze "bandana" - zie eerdere post). Er was een jonge vreemde vrouw die een Intex opblaasbaar zwembad of zoiets terugbracht, er mankeerde iets aan, blies niet op of zoiets. De kassierster, een erg ervaren, zeer snel werkende, bij de pinken en vriendelijk tegen klanten, iedereen kennende en persoonlijke opmerkingen gevende, had daarmee problemen. Het product zat in de kassa met een solden prijs (Aldi hanteert 2 prijsverlagingen bij tijdelijke spullen die te lang hangen) en de vrouw had hem aan de originele prijs gekocht. Een personeelschef kwam haar helpen, lukte ook niet. Uiteindelijk de filiaaluitbater (intussen werden de klanten gedirigeerd naar een andere kassa incluis ik dus ik weet niet of die het uiteindelijk oploste). Maar die kassierster, van het vele spreken, begon last te krijgen van het masker en schoof het gewoon onder haar kin. Niemand die iets zei. Alle andere aanwezigen hadden maskers op, alleen een jongere gast had hem onder de neus. Het illustreert het nog eens: enkel de collaborateurs met de nazi's, en de nazi's zelf uiteraard, maken daar een probleem van.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We laten ons niet langer gijzelen dit is niet het gijzelingsdrama van Gladbeck Of je laat je vaccineren of je wordt uitgesloten! AUCH DU OMA Keyboard warrior
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Begrijpt iemand waarom in de winkels van de Colruyt-groep geen transportbanden zijn aan de kassa's? Dat het minder kosten met zich meebrengt is vast één reden. Maar is het ook omdat Jef Colruyt een sadist is?
Kan je je inbeelden hoeveel kilo's die mensen elke dag moeten versleuren van de ene kar in de andere? Eerst hebben ze alles in de rekken moeten zetten. En dan moeten ze nog een keer de hele stock van de ene winkelkar in de andere laden. Hebben de 'gezondheidseconomen' al eens onderzocht hoe het met de rugklachten zit bij werknemers die zoveel moeten heffen? Wie verzint die onzin? En wat is het doel, behalve de werknemers elke minuut van de dag laten voelen dat ze als domme slaven behandeld worden en nog blij mogen zijn om een job te hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan er duizenden studies tegenaan gooien. Feit blijft dat de hele dag dezelfde repetitieve handelingen uitvoeren niet gezond is, in welke positie ook. Als we allemaal fysiek en mentaal topatleten moeten zijn om het huidige werkritme en tempo in de maatschappij aan te kunnen, dan moet men daar ook de keerzijde van durven onder ogen te zien, namelijk dat er heel veel mensen zijn die uit de boot vallen. Ik heb een fundamenteel probleem met wetenschap die mensen steeds meer wil 'harden'. Want dat is Übermenschen logica, verkapte eugenetica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |