Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2021, 20:07   #61
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Dit doet me trouwens herinneren aan dat Colruyt geval vorig jaar (waar ik enkel kom als zaken elders uit voorraad zijn en het me praktisch uitkomt (om niet met teveel bagage te raken).
Een kassier die eerst een aanschuivende oudere man die de smoelvod even onder zijn neus trok de split seconde later al aansprak. Ik zei toen niks.
Maar toen het mijn toer was en ik moest betalen en cash bovenhaalde, deed die lastig door te vragen of ik niet met bancontact kon betalen. Ik zei nee, nooit gehad. Maar ie bleef lastig doen. Hij vroeg dan waarom niet. Ik zei dat ik mijn afhankelijkheden van derden bij noodzakelijkheden zoals betalen minimaal wil houden. Antwoord: dat is passé.
Toen besloot ik kritiek terug te geven. Ik zei: jij gebruikt toch ook geen lopende band, en daarmee was ie eindelijk over en out...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 12:49   #62
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dit doet me trouwens herinneren aan dat Colruyt geval vorig jaar (waar ik enkel kom als zaken elders uit voorraad zijn en het me praktisch uitkomt (om niet met teveel bagage te raken).
Een kassier die eerst een aanschuivende oudere man die de smoelvod even onder zijn neus trok de split seconde later al aansprak. Ik zei toen niks.
Maar toen het mijn toer was en ik moest betalen en cash bovenhaalde, deed die lastig door te vragen of ik niet met bancontact kon betalen. Ik zei nee, nooit gehad. Maar ie bleef lastig doen. Hij vroeg dan waarom niet. Ik zei dat ik mijn afhankelijkheden van derden bij noodzakelijkheden zoals betalen minimaal wil houden. Antwoord: dat is passé.
Toen besloot ik kritiek terug te geven. Ik zei: jij gebruikt toch ook geen lopende band, en daarmee was ie eindelijk over en out...
LOL, waarom mensen altijd zo moeilijk moeten doen snap ik niet. In beide kampen trouwens.

Mijn laatste bezoek in Colruyt was in december 2020. Ik was er al een lange tijd niet geweest, ik werd (vrij brutaal) aangesproken dat ik in de verkeerde richting aan het wandelen was (pijlen op de grond).

"Oh, mijn excuses, ik wist n..." - de winkelbediende was al weg

Ik begon goed op de pijlen te letten, maar merkte dat anderen dit toch ook niet volgden dus ik kwam tot de conclusie dat ze die pijlen niet duidelijk genoeg hadden gezet, want de meeste mensen zijn wel zo beleefd om de etiquette in een winkel te volgen en geen strontachterlijke klootzak te zijn die tegendraads wil doen.

Even later werd ik wéér aangesproken, dit keer door een klant, omdat ik weer in de verkeerde richting aan het wandelen was. Ik volgde nochtans de pijl... Maar het was de verkeerde pijl. Die pijl wees de kortste weg naar de uitgang, wat verder stond een pijl in de andere richting... hmmm...

Dus, compleet in de war probeerde ik zo snel mogelijk naar de kassa te geraken. Op een bepaald moment (we bevinden ons in Antwerpen) kwam er een negerin in de tegengestelde richting, ze had 2 kinderen bij die me opzij duwden. Ze speelden een soort tikkertje of verstoppertje denk ik.

1 van de kids ging plots aan mijn kar hangen. Ik sprak de dame aan "mevrouw kan u uw kinderen bij u houden aub". De dame geeuwde en negeerde zo wel mij als haar kind.

Het kind sprong van de kar, toen zijn - vermoedelijk broertje - eraan gehold kwam, klanten opzij duwend... waardoor die een trek kreeg en tegen de rayon knalde, waar alles uitviel, een deel in mijn kar een deel op de grond. Het waren flessen confituur dus vloer vuil...

Iemand van de winkel kwam naar mij toe en zei: "Daarom is het belangrijk dat u in de juiste richting blijft wandelen"

Ik ben gaan afrekenen en ben vertrokken.

Sindsdien nooit meer in de Colruyt geweest...
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 13:52   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat zullen we de volgende tijd wel merken.
Er zijn er nu al die niet begrijpen dat ook winkels "ondernemingen met publiek toegankelijke ruimtes" zijn waar de mondmaskerplicht vervalt sinds 1 september.
Die onnozeltjes zullen plichtsbewust hun mondvodden vrijwillig blijven gebruiken terwijl het niet meer hoeft.
We gaan nog kunnen (uit)lachen bij elk winkelbezoek.
Wat winkels betreft. Is dat zo ?
Ik heb waarschijnlijk iets gemist.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 14:01   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het heeft geen zin te kappen op kassiers of kassiersters.
Die zuigen de richtlijnen niet uit hun duim. Ze worden opgelegd.

Vorig jaar stond ik aan de kassa van den Aldi, zonder winkelkarretje.
Toen het mijn beurt was om te betalen zei de kassierster dat ik een winkelkarretje nodig heb. Ik kreeg zoiets van, juffrouw laat mij gewoon betalen. Neen dus, en op de koop toe had ik geen geldstukken meer.
Resultaat: ik kreeg een stuk van 50 cent van de kassierster om een karretje te halen.
Dat is gene zever wat ik vertel, echt gebeurd. Het stuk van 50 cent werd nadien aan de kassa verrekend.
In de hitte van de strijd doet het personeel hun werk. Ik verwijt hen niets.
Oud 7 september 2021, 14:14   #65
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Toen het mijn beurt was om te betalen zei de kassierster dat ik een winkelkarretje nodig heb. Ik kreeg zoiets van, juffrouw laat mij gewoon betalen. Neen dus, en op de koop toe had ik geen geldstukken meer.
Resultaat: ik kreeg een stuk van 50 cent van de kassierster om een karretje te halen.
Dat is gene zever wat ik vertel, echt gebeurd. Het stuk van 50 cent werd nadien aan de kassa verrekend.
En je kwam niet op het idee om te vragen waarom een winkelkarretje wel nodig zou zijn en welk wetsartikel dat wel verplicht?
Of is dat onbelangrijk?
In andere winkels wordt daar zo niet op gelet, daar doen kassiersters enkel waarvoor ze betaald worden: boodschappen afrekenen zonder commentaar en belerend vingertje op betalende klanten.
Oud 7 september 2021, 14:21   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je kwam niet op het idee om te vragen waarom een winkelkarretje wel nodig zou zijn en welk wetsartikel dat wel verplicht?
Of is dat onbelangrijk?
In andere winkels wordt daar zo niet op gelet, daar doen kassiersters enkel waarvoor ze betaald worden: boodschappen afrekenen zonder commentaar en belerend vingertje op betalende klanten.
Het gaat over vorig jaar hé Oma.
Weinig discussie mogelijk, op risico buiten te vliegen.
Die kassiers doen niet moeilijker dan moet. Ze deden wat werd opgelegd.

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 september 2021 om 14:21.
Oud 7 september 2021, 15:57   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over vorig jaar hé Oma.
Weinig discussie mogelijk, op risico buiten te vliegen.
Die kassiers doen niet moeilijker dan moet. Ze deden wat werd opgelegd.
Het is nogal evident dat de hoofddirectie regels oplegt voor alle succursalen zonder uitzondering. Daar zijn nu verplichte coronaregels bijgekomen. Een winkelverantwoordelijke of personeel doen zo maar niet wat ze willen. Er zijn trouwens verwittigde en onverwittigde controles in opdracht van de directie hoe elke winkel en elk personeelslid moet functionneren. In geval blijkt dat sommige werkingsregels niet worden toegepast wordt dat opgenomen in een verslag en wordt de lokale directeur daarvoor ter verantwoording geroepen. Dat kan gaan van slecht opgevulde rekken, te weinig kassa's open etc met nu daarbij de klassieke coronaregels
Indien bij een volgende controle blijkt dat er geen verbetering is riskeert de gerant het verlies van zijn post, laat staan volgt ontslag.

Klant is koning maar de klant kan zo maar niet baas komen spelen, personeel afsnauwen of regels niet volgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 16:03   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Klant is koning maar de klant kan zo maar niet baas komen spelen, personeel afsnauwen of regels niet volgen.
Juist. Het heeft geen zin om op de pianist te schieten.
Kassiersters of kassiers afsnauwen vind ik dan ook totaal zinloos, vooral als ze nieuw zijn. Niet te verwarren met personeel dat er lang werkt en denkt zelf de regels te mogen bepalen.
Oud 8 september 2021, 21:17   #69
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja maar, het is een heel kleine minderheid winkelpersoneel die "lastig" doet.
In mijn "winkelsfeer", ben ik er totnogtoe 3 tegengekomen, op enkele honderden.
Vb vandaag, dezelfde Aldi waar enkele weken terug een kassierster vroeg of ik de volgende keer mijn masker zou aandoen (wat ik aan had noemde ze "bandana" - zie eerdere post).
Er was een jonge vreemde vrouw die een Intex opblaasbaar zwembad of zoiets terugbracht, er mankeerde iets aan, blies niet op of zoiets.
De kassierster, een erg ervaren, zeer snel werkende, bij de pinken en vriendelijk tegen klanten, iedereen kennende en persoonlijke opmerkingen gevende, had daarmee problemen.
Het product zat in de kassa met een solden prijs (Aldi hanteert 2 prijsverlagingen bij tijdelijke spullen die te lang hangen) en de vrouw had hem aan de originele prijs gekocht. Een personeelschef kwam haar helpen, lukte ook niet. Uiteindelijk de filiaaluitbater (intussen werden de klanten gedirigeerd naar een andere kassa incluis ik dus ik weet niet of die het uiteindelijk oploste). Maar die kassierster, van het vele spreken, begon last te krijgen van het masker en schoof het gewoon onder haar kin. Niemand die iets zei. Alle andere aanwezigen hadden maskers op, alleen een jongere gast had hem onder de neus.
Het illustreert het nog eens: enkel de collaborateurs met de nazi's, en de nazi's zelf uiteraard, maken daar een probleem van.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 21:24   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

I call bullshit. Vorig jaar moest je immers geen geld meer in de karren steken. Die dingen waren allemaal los. Er stonden zelfs mensen om uw kar te desinfecteren...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 21:47   #71
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Of is dat onbelangrijk?
Hopelijk krijgen de antivaxxers eindelijk de bon van de gevaccineerde

We laten ons niet langer gijzelen

dit is niet het gijzelingsdrama van Gladbeck

Of je laat je vaccineren of je wordt uitgesloten!

AUCH DU OMA

Keyboard warrior
Oud 9 september 2021, 06:45   #72
discuz
Minister

Standaard

Begrijpt iemand waarom in de winkels van de Colruyt-groep geen transportbanden zijn aan de kassa's? Dat het minder kosten met zich meebrengt is vast één reden. Maar is het ook omdat Jef Colruyt een sadist is?

Kan je je inbeelden hoeveel kilo's die mensen elke dag moeten versleuren van de ene kar in de andere? Eerst hebben ze alles in de rekken moeten zetten. En dan moeten ze nog een keer de hele stock van de ene winkelkar in de andere laden. Hebben de 'gezondheidseconomen' al eens onderzocht hoe het met de rugklachten zit bij werknemers die zoveel moeten heffen?

Wie verzint die onzin? En wat is het doel, behalve de werknemers elke minuut van de dag laten voelen dat ze als domme slaven behandeld worden en nog blij mogen zijn om een job te hebben?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 07:34   #73
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Begrijpt iemand waarom in de winkels van de Colruyt-groep geen transportbanden zijn aan de kassa's? Dat het minder kosten met zich meebrengt is vast één reden. Maar is het ook omdat Jef Colruyt een sadist is?

Kan je je inbeelden hoeveel kilo's die mensen elke dag moeten versleuren van de ene kar in de andere? Eerst hebben ze alles in de rekken moeten zetten. En dan moeten ze nog een keer de hele stock van de ene winkelkar in de andere laden. Hebben de 'gezondheidseconomen' al eens onderzocht hoe het met de rugklachten zit bij werknemers die zoveel moeten heffen?

Wie verzint die onzin? En wat is het doel, behalve de werknemers elke minuut van de dag laten voelen dat ze als domme slaven behandeld worden en nog blij mogen zijn om een job te hebben?
Daar werd meer over nagedacht dan je zou denken, zo in een zittende positie materiaal verplaatsen boven een scanner is waarschijnlijk zelfs slechter omdat je de armen omhoog moet houden en dat zorgt voor RSI en rugklachten. Na het scannen is er ook een wandeling naar de betaalautomaat, dat verschil in positie help weeral.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kassa.jpg‎ (73,3 KB, 329x gelezen)
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 08:16   #74
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daar werd meer over nagedacht dan je zou denken, zo in een zittende positie materiaal verplaatsen boven een scanner is waarschijnlijk zelfs slechter omdat je de armen omhoog moet houden en dat zorgt voor RSI en rugklachten. Na het scannen is er ook een wandeling naar de betaalautomaat, dat verschil in positie help weeral.
Men draait rond in cirkels: Too much standing is bad, study finds — it's time to move

Je kan er duizenden studies tegenaan gooien. Feit blijft dat de hele dag dezelfde repetitieve handelingen uitvoeren niet gezond is, in welke positie ook.

Als we allemaal fysiek en mentaal topatleten moeten zijn om het huidige werkritme en tempo in de maatschappij aan te kunnen, dan moet men daar ook de keerzijde van durven onder ogen te zien, namelijk dat er heel veel mensen zijn die uit de boot vallen.

Ik heb een fundamenteel probleem met wetenschap die mensen steeds meer wil 'harden'. Want dat is Übermenschen logica, verkapte eugenetica.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 08:34   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
I call bullshit. Vorig jaar moest je immers geen geld meer in de karren steken. Die dingen waren allemaal los. Er stonden zelfs mensen om uw kar te desinfecteren...
Dat verschilde nogal van winkel tot winkel. Zeker weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be