![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GTFO
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 september 2021 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen weten niet wat ze missen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meer aandacht voor het Vlaamse levenslied en schlager op de Vlaamse radio's om te beginnen. Er wordt hier in Vlaanderen veel te veel in het Engels gezongen. Artiesten die in eigen taal zingen moeten ten volle gesteund en gepromoot worden.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 september 2021 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Middelkerke of Blankenberge of een andere Vlaamse badstad zou al een goed begin zijn. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08...n-middelkerke/ Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2021 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik roep alle mensen op die Vlaamsgezind zijn om te kijken. Hoe meer kijkers, hoe groter de kans dat het terug komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doen veel Franstaligen dan? Naar Q, Joe FM, de Nederlandstalige zender Nostalgie, enz....luisteren en daar wordt er Nederlandstalige muziek gedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo luister ik vaak radio. Laatst gewijzigd door Weyland : 1 september 2021 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik spreek geen Nederlands en schaam mij diep hiervoor. Maar ik ben wel veel te lui om Nederlands te leren en aldus het land bij elkaar te houden" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snappen zij nu zelf niet dat deze toestand niet kan blijven duren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Nederlands leren of werken ...ho ho wat vraag je nu ? Vooraleer je in een "Franse colère schiet" besef dan eerst dat een groot deel van de werklozen in de Vlaamse Rand Nederlands onkundige Franstalige inwijkelingen zijn. ![]() https://www.standaard.be/cnt/qe1rotes "Drie: Nederlandsonkundige werkzoekenden in Vlaanderen die weigeren om Nederlandse taallessen te volgen, moeten een sanctie krijgen van de RVA. Volgens Bonte is de toestand in zijn eigen gemeente Vilvoorde 'dramatisch'. 'Liefst 42procent van alle werklozen in de regio Vilvoorde kent geen Nederlands. ![]() Zo geraken ze natuurlijk nooit aan een baan. Hetzelfde geldt voor Franstalige Brusselaars die in Vlaanderen aan de slag willen geraken.' Bonte deed zijn uitspraken naar aanleiding van de vijfde verjaardag van de Vilvoordse Strijkwinkel. Die ging in 2003 van start, met één vestiging en vijf laaggeschoolde werkneemsters. Nu zijn er, verspreid over de gemeente, al zes winkels open, die tezamen 45werkneemsters in dienst hebben. (jir) Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2021 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor diegenen die de Vlaamse transfers moeten ophoesten is er wel degelijk een probleem. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2021 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker niet voor zomeruitzendingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook in vooral Nederlandstalige omgevingen gewerkt, samen met andere Franstaligen en de radio in het bedrijf was op een Nederlandstalige radiozender. Ik herinner me ook nog steeds alsof het gisteren gebeurde die keer in Blankenberge met "Tien Om Te Zien" opnames en met naast ons Franstalige K3-fans. Kleine meisjes met de K3-leeftijd. Hoe kenden ze K3? "We wonen in Vlaanderen en we gaan naar een Vlaamse school". En het was geen Vlaamse Rand maar diep Vlaanderen waar ze woonden. |
|
![]() |
![]() |