Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2021, 10:54   #61
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Nog een paar van uw "briljante" zetten van een paar andere coalitiepartners en uw Vivaldi draak van een regering heeft er gelegen.
Ik wil er toch eerst nog eens op wijzen dat het zeker niet "mijn" Vivaldi regering is. Zoals al heel veel herhaald ga ik al meer dan 20 jaar niet meer stemmen.

Maar misschien houdt de PS daar rekening mee. Stel dat het tot een verkiezing komt, kunnen ze de pensioen en meer algemeen UW (en mijn) sociale zekerheid als thema uitspelen.

De rest die minder wil geven, kan dan heel simpel in het hoekje van de afpakker worden gezet.

"Verdeiger" ken ik niet, bedoelde u "verdelger"?
Het lijkt inderdaad erop dat ze er met dit plan voor zorgen dat het sociaal systeem in elkaar stort, en daardoor het pensioen ineens afgevoerd wordt.[/quote]

Als men op typefouten gaat spelen weet ik dat de argumenten op zijn.
De strijd naar de wetstraat 16 is in elk geval bezig. Het jaar vult u zelf maar in. Het zal aan mij alweer voorbij gaan vrees ik.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 10:54.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 10:56   #62
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is helemaal geen fout. Dat is allicht een berekende mischien wel briljante zet.
De PS profileert zich nu als verdeiger van een menselijk en leefbaar pensioen.

Al wie daar iets aan wil veranderen kan nu afgeschilderd worden als de asocialen die de mensen hun pensioen willen afpakken.

De strijd naar wetstraat 16 in 2024 is in volle hevigheid bezig.
Een plan dat onbetaalbaar is, is geen menselijk plan. Tenzij mensen blaasjes wijsmaken en luchtkastelen bouwen voor u menselijk is, natuurlijk.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 10:56   #63
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze zullen het nooit snappen:
iemand moet het betalen.

Ondertussen verliest men maar tijd om de pensioenenkwestie grondig te hervormen zodat het overeind kan blijven de volgende halve eeuw.

Uiteindelijk is er maar één oplossing: je pensioen-spaarcentjes uit de klauwen van de overheid halen, en - zoals het gekende pensioensparen - op je eigen rekening zetten.

Dit plan is dan ook eerder een electorale kaart die getrokken wordt.
Wie nu minder biedt wordt als "afpakker" gezien.
En als het over de pensioen gaat, worden velen heel irrationeel en gaan alleen voor zichzelf zo veel mogelijk.

Oud 4 september 2021, 11:00   #64
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil er toch eerst nog eens op wijzen dat het zeker niet "mijn" Vivaldi regering is. Zoals al heel veel herhaald ga ik al meer dan 20 jaar niet meer stemmen.

Maar misschien houdt de PS daar rekening mee. Stel dat het tot een verkiezing komt, kunnen ze de pensioen en meer algemeen UW (en mijn) sociale zekerheid als thema uitspelen.

De rest die minder wil geven, kan dan heel simpel in het hoekje van de afpakker worden gezet.

"Verdeiger" ken ik niet, bedoelde u "verdelger"?
Het lijkt inderdaad erop dat ze er met dit plan voor zorgen dat het sociaal systeem in elkaar stort, en daardoor het pensioen ineens afgevoerd wordt.

Als men op typefouten gaat spelen weet ik dat de argumenten op zijn.
De strijd naar de wetstraat 16 is in elk geval bezig. Het jaar vult u zelf maar in. Het zal aan mij alweer voorbij gaan vrees ik.
U doet nochtans constant uw best om Vivaldi uit de wind te zetten en...... waar het enigszins kan het VB en vooral de N-VA te demoniseren. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat persoonlijke rancune hierbij een rol speelt.
Op typefouten opmerkingen maken is inderdaad kleintjes.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 september 2021 om 11:02.
Oud 4 september 2021, 11:03   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als het over de pensioen gaat, worden velen heel irrationeel en gaan alleen voor zichzelf zo veel mogelijk.
Niet iedereen leeft van de overheid. Zij die het moeten betalen denken wel iets verder na.
Misschien had men aan het pensioenplan ook nog een algemene belastingvermindering van 20% kunnen koppelen. Had men iedereen mee gehad.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:04   #66
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is dus een smerige politieke en electorale truuk, meer niet? Goed dat u dat accentueert.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 september 2021 om 11:31.
Oud 4 september 2021, 11:04   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eindelijk wordt er ook eens rekening gehouden met de mensen die heel hun carrière hun kl*ten (niet die van de Schoof) hebben afgedraaid.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 september 2021 om 11:04.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:07   #68
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niet iedereen leeft van de overheid. Zij die het moeten betalen denken wel iets verder na.
Misschien had men aan het pensioenplan ook nog een algemene belastingvermindering van 20% kunnen koppelen. Had men iedereen mee gehad.
Ik herinner mij nog de hebzuchtige reactie omtrent het minimumpensioen.
Zelfs het VB heeft daar de kaart van een hoog minimumpensioen getrokken en zo hun sociaal programma naast dat van extreem links gefietst hebben.

Oud 4 september 2021, 11:12   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen fout. Dat is allicht een berekende mischien wel briljante zet.
De PS profileert zich nu als verdeiger van een menselijk en leefbaar pensioen.

Al wie daar iets aan wil veranderen kan nu afgeschilderd worden als de asocialen die de mensen hun pensioen willen afpakken.

De strijd naar wetstraat 16 in 2024 is in volle hevigheid bezig.
Lees eens in de media hoe briljant die "misschien" berekende zet gepercipieerd wordt door de nochtans gesubsidieerde media.

De PS profileert zich als... de PS: eens te meer de extra schulden die ze willen maken afwentelen op de werkende belastingbetaler. ALLEMAAL zetten ze in de verf dat de PS het vertikt om een kostenplaatje bij hun briljante zet te presenteren. De echte asocialen zijn zij die de kosten van hun briljante zetten doorschuiven naar anderen.

De PS hoopt zo hun verspeelde kiesvee terug te winnen tegen 2024. De weerstand binnen via Vivaldi is al hevig. Bij de werkende Vlaamse kiezer zal de frustratie omdat zij eens te meer voor de kosten moeten opdraaien voor een "menselijk en leefbaar pensioen" nog veel groter zijn.

Als De Croo verder blijft dweilen om Vivaldi en zijn postjesjagers samen te houden haalt zijn partij in 2024 de kiesdrempel niet meer.
De pensioenen zijn niet de enige dwarsliggers die op hun weg liggen. Een serieuze aanpak van de pensioenen laat al kwarteeuw op zich wachten. Of wie was dat weer die in volle Agustastrijd de pensioenen beweerde te gaan redden? Louis Tobback? Of was het Johan vande Lanotte met zijn zilverfonds?
Oud 4 september 2021, 11:16   #70
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lees eens in de media hoe briljant die "misschien" berekende zet gepercipieerd wordt door de nochtans gesubsidieerde media.
Ik lees in de media ook het hoge briljant gehalte van Van Grieken zijn videootje op het kinderdansplatform.

De media schrijven wat ze moeten schrijven. En op dit forum pikt links, rechts en ondersteboven daaruit wat in hun kraam past.

Ik heb ook gelezen dat enkele economische pretendenten hun pretentieuze anti arbeiders lulkoek ruimschoots in de kranten konden uitstallen. Sorry dat is nu mijn mening over die pensioenlulkoek in de kranten deze ochtend.

Mijn heel persoonlijke mening is dat het pensioen voor economisch nuttelozen gerust mag afgeschaft worden. Iedereen werkt lang genoeg tot ze voor zichzelf kunnen zorgen als ze buiten de arbeidsmaatschappij willen stappen.

Citaat:
De PS hoopt zo hun verspeelde kiesvee terug te winnen tegen 2024
Allicht. dat is nu eenmaal de aard van het spelletje. En het volste recht van de PS.
De N-VA zal dat allicht ook proberen (dat zware verlies goedmaken). Ook hun volste recht.
Net zoals het u en mijn recht is om daarover een mening te hebben en te uiten.

Citaat:
De weerstand binnen via Vivaldi is al hevig.
Zal wel zijn de pre-electorale strijd woedt in alle hevigheid. En het zijn allemaal electorale verliezers die allemaal gaan proberen hun verlies goed te maken. Het wordt nog mooi, heel mooi.

Citaat:
Bij de werkende Vlaamse kiezer zal de frustratie omdat zij eens te meer voor de kosten moeten opdraaien voor een "menselijk en leefbaar pensioen" nog veel groter zijn.
Als u zo aan de werkende Vlaming en zijn betalingen denkt, dan weet u ook dat de werkende vlaming al kotst dat ze 500 miljoen in de nek zijn gedraaid door Demir. En dat er 750 miljoen vergooid wordt aan zelfstoef van de Vlaamse regering. Dat de Weyts dading niet alleen de vervuiling in de nek van de Vlaming draaide maar ook nog eens de kosten van opruim.

Ik vrees dat de Vlaming gaat denken "wat we kunnen pakken gaan we pakken" en waarschijnlijk een dikker pensioen in overweging zullen nemen in het kieshokje. Of het voldoene zal zijn om het 2019 verlies van zogenaamde sociaalvoelende partijen goed te maken, weet ik niet. Er zijn andere madammen op dit forum die Blanche kunnen spelen.

Citaat:
Als De Croo verder blijft dweilen om Vivaldi en zijn postjesjagers samen te houden haalt zijn partij in 2024 de kiesdrempel niet meer.
De pensioenen zijn niet de enige dwarsliggers die op hun weg liggen. Een serieuze aanpak van de pensioenen laat al kwarteeuw op zich wachten. Of wie was dat weer die in volle Agustastrijd de pensioenen beweerde te gaan redden? Louis Tobback? Of was het Johan vande Lanotte met zijn zilverfonds?
Ach ja die kiesdrempel, die wordt hier op dit forum maar al te graag aan de politiek andersdenkenden voorspeld. Tot hier toe zonder succes. Niet van links en niet van rechts;

Leuk dat u er nog eens aan herinnert dat de rechtse rotzooi van Michel I met de N-VA ook geen serieuze aanpak van de pensioen heeft gerealiseerd. (dat hebben ze trouwens met niets)

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 11:29.
Oud 4 september 2021, 11:22   #71
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eindelijk wordt er ook eens rekening gehouden met de mensen die heel hun carrière hun kl*ten (niet die van de Schoof) hebben afgedraaid.
zijt ge daar weer met uw credo dat gepensioneerden armoezaaiers zouden zijn ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:30   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij nog de hebzuchtige reactie omtrent het minimumpensioen.
Zelfs het VB heeft daar de kaart van een hoog minimumpensioen getrokken en zo hun sociaal programma naast dat van extreem links gefietst hebben.

Ik herinner mij dit nog:

Citaat:
24/5/2005

In 1995 ging het in volle verkiezingscampagne over de toekomst van de sociale zekerheid. De VLD had op affiches gewaarschuwd dat de pensioenkas leeg was. Daarop verscheen de bulldog-kop van Louis Tobback meer dan levensgroot op mega-affiches boven de slogan ,,Uw sociale zekerheid''.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/g57f336l

Citaat:
9/8/2017
Louis Tobback combineert pensioen met loon. “Mijn pensioen is geen publiek mandaat en dat gaat niemand aan”

Tobback bevestigt dat, maar wil geen details geven. “Mijn pensioen is geen publiek mandaat en dat gaat niemand aan”, zegt hij. “Ik krijg mijn pensioen zoals de wet dat toelaat. Ik ga ervan uit dat het parlement geen immorele wetten heeft gestemd.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170809_03010064
Oud 4 september 2021, 11:30   #73
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zijt ge daar weer met uw credo dat gepensioneerden armoezaaiers zouden zijn ?
sommigen niet.
Velen wel.
het is niet omdat men enkele duizende geriatrische trollen massaal pannekoeken ziet eten dat die geen armoezaaiers zouden zijn.

Oud 4 september 2021, 11:31   #74
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij dit nog:

Citaat:
24/5/2005

In 1995 ging het in volle verkiezingscampagne over de toekomst van de sociale zekerheid. De VLD had op affiches gewaarschuwd dat de pensioenkas leeg was. Daarop verscheen de bulldog-kop van Louis Tobback meer dan levensgroot op mega-affiches boven de slogan ,,Uw sociale zekerheid''.
En het werkte...de sossen wonnen toen de verkiezingen.

Oud 4 september 2021, 11:32   #75
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oei, dan gaan er niet veel Franstaligen van kunnen profiteren?
Oud 4 september 2021, 11:33   #76
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat de doorsnee kiezer dom is. Genoteerd.
Oud 4 september 2021, 11:35   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is net andersom wat de PS voorstelt met haar pensioenhervorming.
ZIJ begunstigt NIET de werkenden met haar verder misvorming van de pensioenen maar de nietsnutten die een carriere hebben opgebouwd als uitkeringstrekker of.....politicus.
Oud 4 september 2021, 11:38   #78
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is net andersom wat de PS voorstelt met haar pensioenhervorming.
ZIJ begunstigt NIET de werkenden met haar verder misvorming van de pensioenen maar de nietsnutten die een carriere hebben opgebouwd als uitkeringstrekker of.....politicus.
Henri I schiet weer in beide voeten en zijn eigen pensioen tegelijk.
Oud 4 september 2021, 11:40   #79
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U bedoelt dat de doorsnee kiezer dom is. Genoteerd.
dank u.
U stelt dus met zoveel woorden dat de winnaars van verkiezingen, winaars worden omdat de doorsnee kiezer dom is.
In 2019 was dat nog zo, inderdaad
En dat is anno 2021 niet echt verandert neem ik aan ?
Uw voorspelling graag over de domheid van de gemiddelde kiezer in 2024 ?

Oud 4 september 2021, 11:42   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel ruim een kwarteeuw geleden. Sindsdien kelderen ze verkiezing na verkiezing. De laatste verkiezingen behaalde de SP.A nog 455.000 stemmen oftewel 6,7%. Het Vlaams Belang behaalde er bijna dubbel zoveel. De N-VA bijna het driedubbele.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be