![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien houdt de PS daar rekening mee. Stel dat het tot een verkiezing komt, kunnen ze de pensioen en meer algemeen UW (en mijn) sociale zekerheid als thema uitspelen. De rest die minder wil geven, kan dan heel simpel in het hoekje van de afpakker worden gezet. "Verdeiger" ken ik niet, bedoelde u "verdelger"? Het lijkt inderdaad erop dat ze er met dit plan voor zorgen dat het sociaal systeem in elkaar stort, en daardoor het pensioen ineens afgevoerd wordt.[/quote] Als men op typefouten gaat spelen weet ik dat de argumenten op zijn. De strijd naar de wetstraat 16 is in elk geval bezig. Het jaar vult u zelf maar in. Het zal aan mij alweer voorbij gaan vrees ik.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Dit plan is dan ook eerder een electorale kaart die getrokken wordt. Wie nu minder biedt wordt als "afpakker" gezien. En als het over de pensioen gaat, worden velen heel irrationeel en gaan alleen voor zichzelf zo veel mogelijk.
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op typefouten opmerkingen maken is inderdaad kleintjes.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 september 2021 om 11:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien had men aan het pensioenplan ook nog een algemene belastingvermindering van 20% kunnen koppelen. Had men iedereen mee gehad. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 september 2021 om 11:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk wordt er ook eens rekening gehouden met de mensen die heel hun carrière hun kl*ten (niet die van de Schoof) hebben afgedraaid.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 september 2021 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs het VB heeft daar de kaart van een hoog minimumpensioen getrokken en zo hun sociaal programma naast dat van extreem links gefietst hebben.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PS profileert zich als... de PS: eens te meer de extra schulden die ze willen maken afwentelen op de werkende belastingbetaler. ALLEMAAL zetten ze in de verf dat de PS het vertikt om een kostenplaatje bij hun briljante zet te presenteren. De echte asocialen zijn zij die de kosten van hun briljante zetten doorschuiven naar anderen. De PS hoopt zo hun verspeelde kiesvee terug te winnen tegen 2024. De weerstand binnen via Vivaldi is al hevig. Bij de werkende Vlaamse kiezer zal de frustratie omdat zij eens te meer voor de kosten moeten opdraaien voor een "menselijk en leefbaar pensioen" nog veel groter zijn. Als De Croo verder blijft dweilen om Vivaldi en zijn postjesjagers samen te houden haalt zijn partij in 2024 de kiesdrempel niet meer. De pensioenen zijn niet de enige dwarsliggers die op hun weg liggen. Een serieuze aanpak van de pensioenen laat al kwarteeuw op zich wachten. Of wie was dat weer die in volle Agustastrijd de pensioenen beweerde te gaan redden? Louis Tobback? Of was het Johan vande Lanotte met zijn zilverfonds?
![]() |
![]() |
#70 | ||||
|
![]() Citaat:
De media schrijven wat ze moeten schrijven. En op dit forum pikt links, rechts en ondersteboven daaruit wat in hun kraam past. Ik heb ook gelezen dat enkele economische pretendenten hun pretentieuze anti arbeiders lulkoek ruimschoots in de kranten konden uitstallen. Sorry dat is nu mijn mening over die pensioenlulkoek in de kranten deze ochtend. Mijn heel persoonlijke mening is dat het pensioen voor economisch nuttelozen gerust mag afgeschaft worden. Iedereen werkt lang genoeg tot ze voor zichzelf kunnen zorgen als ze buiten de arbeidsmaatschappij willen stappen. Citaat:
De N-VA zal dat allicht ook proberen (dat zware verlies goedmaken). Ook hun volste recht. Net zoals het u en mijn recht is om daarover een mening te hebben en te uiten. Zal wel zijn de pre-electorale strijd woedt in alle hevigheid. En het zijn allemaal electorale verliezers die allemaal gaan proberen hun verlies goed te maken. Het wordt nog mooi, heel mooi. Citaat:
Ik vrees dat de Vlaming gaat denken "wat we kunnen pakken gaan we pakken" en waarschijnlijk een dikker pensioen in overweging zullen nemen in het kieshokje. Of het voldoene zal zijn om het 2019 verlies van zogenaamde sociaalvoelende partijen goed te maken, weet ik niet. Er zijn andere madammen op dit forum die Blanche kunnen spelen. Citaat:
Leuk dat u er nog eens aan herinnert dat de rechtse rotzooi van Michel I met de N-VA ook geen serieuze aanpak van de pensioen heeft gerealiseerd. (dat hebben ze trouwens met niets)
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 11:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijt ge daar weer met uw credo dat gepensioneerden armoezaaiers zouden zijn ?
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij dit nog: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Velen wel. het is niet omdat men enkele duizende geriatrische trollen massaal pannekoeken ziet eten dat die geen armoezaaiers zouden zijn.
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() U bedoelt dat de doorsnee kiezer dom is. Genoteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ZIJ begunstigt NIET de werkenden met haar verder misvorming van de pensioenen maar de nietsnutten die een carriere hebben opgebouwd als uitkeringstrekker of.....politicus.
![]() |
![]() |
#78 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() dank u.
U stelt dus met zoveel woorden dat de winnaars van verkiezingen, winaars worden omdat de doorsnee kiezer dom is. In 2019 was dat nog zo, inderdaad En dat is anno 2021 niet echt verandert neem ik aan ? Uw voorspelling graag over de domheid van de gemiddelde kiezer in 2024 ?
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel ruim een kwarteeuw geleden. Sindsdien kelderen ze verkiezing na verkiezing. De laatste verkiezingen behaalde de SP.A nog 455.000 stemmen oftewel 6,7%. Het Vlaams Belang behaalde er bijna dubbel zoveel. De N-VA bijna het driedubbele.