Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2022, 09:52   #61
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het onderzoek is blijkbaar afgerond en Pukkelpop en de corrupte Chokri die wat miljoentjes had verkeerd geboekt krijgen dus toch de 1,8 miljoen euro om het festival vorig jaar niet te organiseren ...

Oeps edit. Er wordt wel al uitbetaald maar het onderzoek is blijkbaar nog niet afgerond. Crevits heeft gelogen en kan weer door de raam gaan lopen.
Klopt maar u vergeet een detaiil
Ook Zuhal Demir heeft dat meebeslist
Als er te vergooien en te liegen is, is de N-VA nooit ver weg. Vraag dat maar aan mevr El Kaouakibi
Bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220505_92199111

Citaat:
. Volgens ministers Crevits en Demir hebben de inspectiediensten van het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen (Vlaio) en Toerisme Vlaanderen alles intussen uitgebreid gecontroleerd en is het dossier nu toch finaal goedgekeurd,

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 mei 2022 om 09:53.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 13:40   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Misschien vergis ik mij wel weer maar wat opvalt is dat al diegenen die zich op de één of andere duistere manier wisten te verrijken met wat dan ook eigenlijk allemaal vreemdelingen zijn of waren.

Dom België, dat dit allemaal maar toelaat?

Pijnlijk detail is dat er nog vééééél van onze eigen mensen aan meedoen om hun het geld te laten verdienen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 mei 2022 om 13:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 20:38   #63
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Klopt maar u vergeet een detaiil
Ook Zuhal Demir heeft dat meebeslist
Als er te vergooien en te liegen is, is de N-VA nooit ver weg. Vraag dat maar aan mevr El Kaouakibi
Bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220505_92199111
Ik vraag me soms af of ministers nog iets te zeggen hebben over hun administraties.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 05:18   #64
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik vraag me soms af of ministers nog iets te zeggen hebben over hun administraties.
U stelt een terechte vraag.
Doch als ik de Oosterweel commissie een beetje gevolgd heb, kreeg ik toch wel de indruk dat ministers hun administratie weldegelijk nog kunnen bevelen.
Zelfs in dit dossier lees ik dat VLAIO een onderzoek heeft ingesteld maar dat de ministers Demir en Crevits de beslissing namen.

Dus veel solo-slim van administraties zie ik niet. Integendeel mijn persoonlijke mening dat onze Vlaamse politiek door en door rot is, wordt steeds vaker bevestigd.

En zich dan wegsteken achter EU en ambtenaren...tja dat paraplugedrag is natuurlijk onderdeel van die Vlaamse politieke rotheid.

Oud 6 mei 2022, 06:29   #65
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U stelt een terechte vraag.
Doch als ik de Oosterweel commissie een beetje gevolgd heb, kreeg ik toch wel de indruk dat ministers hun administratie weldegelijk nog kunnen bevelen.
Zelfs in dit dossier lees ik dat VLAIO een onderzoek heeft ingesteld maar dat de ministers Demir en Crevits de beslissing namen.

Dus veel solo-slim van administraties zie ik niet. Integendeel mijn persoonlijke mening dat onze Vlaamse politiek door en door rot is, wordt steeds vaker bevestigd.

En zich dan wegsteken achter EU en ambtenaren...tja dat paraplugedrag is natuurlijk onderdeel van die Vlaamse politieke rotheid.
Dat PFOS-dossier is gewoon een onvoorstelbaar vuil cynisch politiek spel dat om zo goed als niets draait waarin alle partijen boter op het hoofd hebben, ook de 'slachtoffers' die goed genoeg wisten waar ze gingen wonen en waarom. En de groenen die het spel het vuilst van allen spelen hebben nota bene het meeste boter op het hoofd.

Edit: niet gezien in welke draad ik bezig was dus dit is een terzijde

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 mei 2022 om 06:30.
Oud 6 mei 2022, 06:55   #66
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Dat PFOS-dossier is gewoon een onvoorstelbaar vuil cynisch politiek spel dat om zo goed als niets draait waarin alle partijen boter op het hoofd hebben, ook de 'slachtoffers' die goed genoeg wisten waar ze gingen wonen en waarom. En de groenen die het spel het vuilst van allen spelen hebben nota bene het meeste boter op het hoofd.

Edit: niet gezien in welke draad ik bezig was dus dit is een terzijde
Het is misschien wat off-topic in deze draad, maar ik wil toch even de beleefdheid in acht nemen een antwoord te geven.

Ondanks de Demir commissie, en vooral dan de politieke mandatarissen die ervoor moesten verschijnen er alle belang bij hadden de schuld af te schuiven, zijn ze daar niet in geslaagd. Groen was de voor de hand liggende ton om alle afschuifbagger op te vangen en te incasseren.

Maar in geen enkel verslag van de Demir commissie valt te lezen dat Groen op enig moment binnen het schietveld van de commissie is gekomen. Op een paar onzinnige bijdragen van ene zekere heer De Wever na, die wel onmiddellijk naar het land der fabelen zijn verwezen. Net zoals meer recentelijk zijn sneer naar de raad van state gewoon gefrustreerde onzin was.

Wie de commissie heeft gevolgd of de verslagen van elke zitting heeft gelezen weet dat de machtspolitici van de huidige en vorige Vlaamse regering zware steken hebben laten vallen, met de O-VLD een beetje als "stille" medeplichtige op de achtergrond. En dat falen gaat gewoon verder door de domme weigering van de huidige Vlaamse regering om de vervuilde grond van de Oosterweel als afval te gaan bekijken.

Groen, heeft in dit hele verhaal geen enkele inbreng...tenzij in het collectieve politieke falen (van VB tot PVDA) de bevolking sneller in te lichten over de vervuiling.

Oud 6 mei 2022, 13:29   #67
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien vergis ik mij wel weer maar wat opvalt is dat al diegenen die zich op de één of andere duistere manier wisten te verrijken met wat dan ook eigenlijk allemaal vreemdelingen zijn of waren.

Dom België, dat dit allemaal maar toelaat?

Pijnlijk detail is dat er nog vééééél van onze eigen mensen aan meedoen om hun het geld te laten verdienen.
Stttt...dat mag je niet zeggen of je bent een witte racist..allochtonen, euh cultuurverrijkers, frauderen niet en zijn niet corrupt, dat is hun cultuur en die moeten we toch respecteren.

Zoals naïeve vrijwilligers die zich laten uitbuiten zodat allochtone stemmenkanonnen slapend miljonair kunnen worden en leugenachtige, vlaamse politiekers die de vlaamse belastingbetaler bestelen om 72 miljoen BF uit te delen als steun voor een festival dat niet doorging voor de persoonlijke verrijking van frauderende, cultuurverrijkende vriendjes.
Oud 7 augustus 2022, 12:54   #68
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Allé, nadat het 'tscheldt de kat de bel aanbond en Chokri in allerijl alles in orde bracht werd de zaak nu met de mantel der liefde bedekt en geseponeerd. De kranten doen alsof hun neus bloed en schrijven dat er nooit iets aan de hand was en 'tscheldt fout zat. Maar we leven in een democratie hoor.

Oud 7 augustus 2022, 14:16   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé, nadat het 'tscheldt de kat de bel aanbond en Chokri in allerijl alles in orde bracht werd de zaak nu met de mantel der liefde bedekt en geseponeerd. De kranten doen alsof hun neus bloed en schrijven dat er nooit iets aan de hand was en 'tscheldt fout zat. Maar we leven in een democratie hoor.
er zijn geen bewijzen gevonden door het Parket.

Dat is iets totaal anders van wat u hier komt vertellen hé.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 augustus 2022 om 14:17.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 14:25   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
er zijn geen bewijzen gevonden door het Parket.

Dat is iets totaal anders van wat u hier komt vertellen hé.
Komaan seg, de zaak stinkt uren in de wind.
Maar op z'n Belgisch is er niets aan de hand.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 14:39   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Komaan seg, de zaak stinkt uren in de wind.
Maar op z'n Belgisch is er niets aan de hand.
Dus het Parket is corrupt ?
Oud 7 augustus 2022, 15:06   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw geloof in de Belgische parketten is aandoenlijk.
Oud 7 augustus 2022, 15:21   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het parket is bemand door ambtenaren die politiek benoemd zijn.

Hebt u een ander woord dat van toepassing is?
Oud 7 augustus 2022, 15:33   #74
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Alle rechters in de US of A worden benoemd door de president en die benoeming geldt voor het leven: politieke benoeming. Idem in Zwitserland, voorbeeldland, worden de rechters politiek benoemd door de federale kamer. Kent u een ander systeem dat ergens in de wereld in voege is? Een opbod systeem bvb waar diegenen die het meeste geld neerleggn rechter kunnen worden? Of een systeem waar de burgers elke week worden opgeroepen om te gaan stemmen om een rechter te kiezen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 15:56   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Alle rechters in de US of A worden benoemd door de president en die benoeming geldt voor het leven: politieke benoeming. Idem in Zwitserland, voorbeeldland, worden de rechters politiek benoemd door de federale kamer. Kent u een ander systeem dat ergens in de wereld in voege is? Een opbod systeem bvb waar diegenen die het meeste geld neerleggen rechter kunnen worden? Of een systeem waar de burgers elke week worden opgeroepen om te gaan stemmen om een rechter te kiezen?
Toffe voorbeelden. Maar mijn vraag blijft dezelfde.
Is een ander woord van toepassing?
Oud 7 augustus 2022, 16:24   #76
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Ja
Er is niets aan de hand
Tot spijt van een groepje zure rechtse rakkertjes.
Onschuldig is dus het woord
Einde verhaal
Besluit : afzeikdraad onterecht opgestart

Oud 7 augustus 2022, 17:11   #77
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kranten doen alsof hun neus bloed en schrijven dat er nooit iets aan de hand was en 'tscheldt fout zat. Maar we leven in een democratie hoor.
En 't Scheldt kan zich niet vergissen ?

Hoe snel mensen op basis van wat vage, anonieme beschuldigingen anderen beschuldigen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 19:05   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vraag was of het parket corrupt is.
Oud 7 augustus 2022, 22:02   #79
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Alle rechters in de US of A worden benoemd door de president en die benoeming geldt voor het leven: politieke benoeming. Idem in Zwitserland, voorbeeldland, worden de rechters politiek benoemd door de federale kamer. Kent u een ander systeem dat ergens in de wereld in voege is? Een opbod systeem bvb waar diegenen die het meeste geld neerleggn rechter kunnen worden? Of een systeem waar de burgers elke week worden opgeroepen om te gaan stemmen om een rechter te kiezen?
Vreemd, in de pers lees ik anders de laatste tijd niet anders dan kritiek op die beslissingen die die Amerikaanse rechters nemen.
Die worden als "Trump benoemingen" betiteld.
Maar hier is hetzelfde systeem plots een garantie voor 'onafhankelijkheid'.
Goed voor wie nog in Sinterklaas gelooft.
Oud 8 augustus 2022, 05:08   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag was of het parket corrupt is.
Ik denk dat die vraag beantwoord is.

Maar aangezien u het antwoord niet begrijpt, hier Google Translate aan het werk.
La justice et la magistrature sont dotées de fonctionnaires politiquement nommés.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be