![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dus niet: franstalige aanpassing aan en in Vlaanderen. Uit alle terminologie spree’t een culturele annexatiedrang. We passen ons niet aan wanneer we naar de Vlaamse kust gaan: ze moeten ons daar in het Frans bedienen. Het uitdoven van faciliteiten.... nooit van gehoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen betere illustratie dan dit topic over de evolutie van vlaamgezindheid omwille van culturele redenen (waar ik begrip voor heb), naar plat centennationalisme.
Als Franstaligen in Brussel en Vlaanderen voor ons onderwijs kiezen versterkt dat het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen, en de positie van het Nederlands in Brussel. We moeten daar dus mistevreden over zijn omdat het geld kost.
![]() |
#64 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De normaal te verwachten sociologische evolutie is dan dat via onderwijs de volgende generatie 'vervlaamst'. Het vraagt altijd minstens één generatie. Citaat:
-uiteraard 'moet' een consument zich niet aanpassen, die doet wat hij wil. -de leverancier van diensten beslist even autonoom in welke mate hij wil meegaan daarin. Ik gok erop dat hij in 99,9% van de gevallen kiest voor zijn kassaµ -faciliteiten bestaan er niet aan de kust, enkel in de limitatief wettelijk vastgelegde lijst gemeentes. En UITERAARD doven die niet uit omdat dat nu eenmaal niet in de wet is voorzien. Iets dat elke parlementair heel goed wist toen hij/zij die wet stemde. -faciliteiten hebben overigens geen zak te zien met commerciële activiteiten, en limiteren zich tot de communicatie tussen overheid en de burger van de eigen stad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 90% van de Bourgeoisie in Brussel spreekt perfect Nederlands, de jongere generatie toch omdat ze allemaal naar Vlaamse scholen zijn geweest.
De Franstaligen hebben hun ruiten ingegooid met hun erbarmelijk onderwijs. Binnenkort is het geld helemaal op en dan is het bijltjesdag in de Walen. Die sukkels ginder gaan dan nog massaler stemmen voor de PTB ... en verder hun graf delven. De elite in ons land wordt helemaal Vlaamstalig. Het kan verkeren zei Bredero. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe noemt U dan het Waals nationalisme dat enkel België in stand wil houden om te kunnen blijven profiteren van het Vlaamse geld. "Bol centennationalisme " ? ![]() En het is niet alleen de financiële aderlating die zal stoppen na de Vlaamse onafhankelijkheid ,maar vooral de verdere verfransing van de Vlaamse Rand die nu nog steeds ongestoord mag verder blijven woekeren van de Belgische staat. Maar ja als Belgicist hebt U daar natuurlijk geen enkel probleem mee. Hoe meer verfransing hoe liever die dat hebben. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 18 september 2021 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voortbestaan van België dient enkel om Wallonië te onderhouden. Zonder de Vlaamse centen was België allang gesplitst geweest.
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Twee maal geplaatst dus dat doe ik dan nog eens, hahaha >>> Verder kijken dan de neus lang is. Dan zie ik dat het Zwitserse politiek systeem van de kantons perfect op onze gewest toestanden kan toegepast worden. Met louter symbolische federale zaken om het gezamenlijke standpunt van de gewesten/kantons om het contact met EU en het buitenland. Pas dan zal rondvraag in het kanton de juistere uitslagen brengen over de politieke rol dat er verwacht word. Want nu word gekozen op de partij waarvan men vermoed dat het en ander gewest of regio het meest zal kunnen pluimen. Gewesten/kantons Waar de verschillende partijen hun ding kunnen doen. En heel belangrijk het einde van het communautaire gesjoemel. Waar mensen die onze taal niet spreken van uit hun voor ons onbekend gebied en omgekeerd hier zaken komen opleggen of afdwingen. Of met onze centen gaan lopen om hun chaos op te lossen. Als ze dan toch zoals Zwitserland eindelijk ook hier democratisch worden en Gewesten/kantons de macht geven, dat ze dan ook meteen het referendum kiezen inlijven zodat de bevolking over hun gewest hun gerichte kiesmening kunnen geven. Zelfs over het hoe en wat betreft de scholen...... Ter plaatse blijven trappelen is stilstaan en stilstaan is achteruitgaan! ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 september 2021 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je het boek over de doodgravers van België gelezen? Het akkoord dat De Wever met Magnette sloot behelst het instand houden van de Belgische sociale zekerheid. Het vehikel waarlangs de belangrijks transfers vloeien.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2021 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tip: Op een moment dat cartoonisten ontslagen worden, of met de dood bedreigd en in een safe house opgeborgen, mogen er wat knipperlichten aangaan. De politieke correctheid en nu ook de woke-ideologie proberen de spotprent en de hekeljournalistiek te criminaliseren. Iedereen beledigd, tenen worden alsmaar langer. De overheid en het gerecht treden steeds meer op als schaduwagenten van een censuurmaatschappij. Terug naar Malpertus, de thuishaven van de vos Reynaert in het middeleeuwse epos, is een radicaal verzet tegen deze sluipende aanslagen op de vrije meningsuiting. Met zin voor diepgang en achtergronden, maar met de vinger op de pols van de actualiteit. Het boek ligt pas eind oktober in de winkels, maar kan nu reeds op mijn webshop besteld worden. U krijgt het thuis geleverd, persoonlijk gesigneerd! Klik op: https://sanctorumblog.wordpress.com/shop/
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voortbestaan van België is daar omdat er nog steeds een meerderheid in dit land die niets van uw brol wil weten. U zet de gemeenschappen tegen elkaar maar ondanks dit, wonen er Franstaligen, Moslims, Zwart-Afrikanen en dergelijken in Vlaanderen. Dat zoiets u niet bevalt, on s'en fout, Zipper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van "Belgen" die zich Fransman voelen maar geen probleem beweren te hebben met België, bewaar mij.
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Flooden is niet reglementair.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat heb ik uit mijn eigen ervaring geleerd.... Het was zelfs zo erg dat onze personeelsdirecteur ons Vlamingen verbood om nog Frans met hun te praten onder het werk... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 19 september 2021 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() https://dezes.org/wp-content/uploads...gustus-web.pdf
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 september 2021 om 05:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |