![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Kerncentrales maken ons het minst energie-afhankelijk van andere mogendheden. Voor zover we ze niet verkocht hebben aan wie ons vijandig is, maar zelfs dan zeggen de Fransen:"Eigen volk eerst!". De groenen heb en niks geleerd uit de petroleumcrisis.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de beste manier om Vlaanderen geknecht te houden in Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er te veel die genieten van een sociaal tarief.
Die kijken niet naar hun verbruik want ze betalen bijna niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een grootverbruiker is dat niet. Pakweg 400 kwh per jaar. Je kan natuurlijk uw ramen en deuren openzwieren zodat uw isolatie nutteloos was en een veelvoud betalen aan gas. Kortom, een ventilatiesysteem installeren en niet gebruiken is ronduit achterlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2021 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En opgelegd door de groenen? Ik weet het niet, maar een goed geisoleerd huis niet ventileren, dat is om problemen vragen. En ventileren door uw ramen en deuren open te gooien is nogal achterlijk, dan kun je even goed uw isolatie achterwege laten. Isoleren heb ik alleszins gewoon gedaan omwille van het comfort. Altijd dezelfde aangename temperatuur binnen is een luxe die ik niet meer wil missen. Dat kan enkel mits degelijke isolatie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2021 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben zowat allemaal contracten "groene energie" en nu kom ik te vernemen dat de kosten daarvan omhoog gaan omdat....
euhm....eens zien... Aha,ik weet het,de "Chinezen" kopen al onze groene energie weg,de schavuiten! ![]() Het is natuurlijk ook mogelijk dat er ondertussen een zeker onderaanbod van "grijze" energie is,die ons feitelijk als "groene" energie verkocht werd en .....tsja....er is een probleem...want"de Chinezen" kopen de middelen om "grijze energie" te maken op,wij kunnen er toch niks meer mee doen want de centrales die dit gebruikten zijn er niet meer...... Ach....de mooie groene wereld,waar de electronenstroom die sedert de jaren twintig vorige eeuw zowat gegarandeerd 24/7 uit die twee koperdraadjes in onze muren kwam......niet meer gegarandeerd is,nu heel binnenkort... Onze voorouders hebben zich nochtans INGESPANNEN dat continue en betaalbaar te maken.....ze vonden het ESSENTIEEL... Wij niet....blijkbaar... Laatst gewijzigd door kelt : 6 oktober 2021 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe gemakkelijk een draadje "binnenland" ook buitenlandse aspecten kan hebben he?
We lezen dat Rusland heeft laten weten geen rol te spelen in de plotse stijgingen van de gasprijzen en zeer bereid is meer te leveren... Laat het even bezinken mensen,want als dit juist blijkt,WIE speelt dan een smerig spelletje met ons allemaal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dames, heren, even iets in de groep gooien.
In 2012 stond ruwe olie op 140$. https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/olie/ Terwijl nu een vat olie slechts de helft kost is de prijs aan de pomp toch zo hoog, of hoger, dan toen een vat dubbel zoveel kostte.... Van diesel wordt gezegd dat deze nog nooit zo hoog heeft gestaan... Waar moeten we voor dit gegeven de oorzaak zoeken?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 oktober 2021 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij laten vertellen door een goed geinformeerde collega dat het de raffinaderijen zijn die op maximum draaien, omdat de Duitsers en de Britten hun strategische voorraden geraffineerde producten hebben gebruikt tijdens de covid crisis, en die nu weer aanvullen en alles opkopen.
Gezien de raffinaderijen op maximum draaien, verhoogt dat de vraag naar ruwe petroleum niet, maar is de elasticiteit van geraffineerde producten verdwenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Terzake hoorde ik dat premier Decroo naar Europa keek voor maatregelen in verband met de hoge gasprijzen.
Ze lieten een paar Europese eerste ministers een paar woordjes zeggen, maar Decroo hoorden we niet. Op de Spaanse Radio hoorde ik vanmorgen dat Spanje een groepsaankoop voorstelde, maar nu net Decroo diegene was die daar het meest uitgesproken bedenkingen bij had. Ze lieten een fragmentje horen waar hij (in het Engels zei) dat "vaccins iets anders zijn dan gas.". We worden weer eens belogen en bedrogen door onze media.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is voor de komende decennia absoluut geen gebrek aan gas...... Maar het kan soms nogal prijzig zijn inderdaad.... ![]() Die geplande gascentrales zijn inderdaad echt wel briljant.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rousseau pleit voor verlaging energiefactuur: “Ons beleid trekt op geen kloten”
Beetje laat om met 'stenen' te gaan gooien? Ik kon mij bij het artikel best vinden met de reactie van Rob. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |