Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2021, 11:36   #61
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Kerncentrales maken ons het minst energie-afhankelijk van andere mogendheden. Voor zover we ze niet verkocht hebben aan wie ons vijandig is, maar zelfs dan zeggen de Fransen:"Eigen volk eerst!". De groenen heb en niks geleerd uit de petroleumcrisis.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 11:40   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Kerncentrales maken ons het minst energie-afhankelijk van andere mogendheden. Voor zover we ze niet verkocht hebben aan wie ons vijandig is, maar zelfs dan zeggen de Fransen:"Eigen volk eerst!". De groenen heb en niks geleerd uit de petroleumcrisis.
Jawel hoor, Vlaanderen mag niet zelfvoorzienend zijn qua energie.
Dat is de beste manier om Vlaanderen geknecht te houden in Belgie.
Oud 6 oktober 2021, 12:13   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Sociaal tarief

Er zijn er te veel die genieten van een sociaal tarief.
Die kijken niet naar hun verbruik want ze betalen bijna niets.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 13:23   #64
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zijn er te veel die genieten van een sociaal tarief.
Die kijken niet naar hun verbruik want ze betalen bijna niets.
Vivaldi gaat dat nog faciliteren.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 6 oktober 2021, 14:22   #65
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zal wel zijn.
Schoonzusje en schoonbroer hebben net gebouwd met verplicht ventilatiesysteem.
Na hun intrek was het eerste wat ze deden dat systeem af zetten.
Verluchten doen ze wel met een raam of een deur een tijdje open te zetten.
't kostte wel een paar tienduizend euro om die installatie te plaatsen....
Ik heb dat D systeem zelf geinstalleerd voor 4K. Zowat 2K meer dan de zelfinstallatie van een systeem C. Doordat ik een D systeem had was mijn EPC goed genoeg om 40% korting te krijgen op mijn kadastraal inkomen gedurende 10 jaar. Reken en tel.

Een grootverbruiker is dat niet. Pakweg 400 kwh per jaar. Je kan natuurlijk uw ramen en deuren openzwieren zodat uw isolatie nutteloos was en een veelvoud betalen aan gas.

Kortom, een ventilatiesysteem installeren en niet gebruiken is ronduit achterlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2021 om 14:24.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 14:43   #66
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb dat D systeem zelf geinstalleerd voor 4K. Zowat 2K meer dan de zelfinstallatie van een systeem C. Doordat ik een D systeem had was mijn EPC goed genoeg om 40% korting te krijgen op mijn kadastraal inkomen gedurende 10 jaar. Reken en tel.

Een grootverbruiker is dat niet. Pakweg 400 kwh per jaar. Je kan natuurlijk uw ramen en deuren openzwieren zodat uw isolatie nutteloos was en een veelvoud betalen aan gas.

Kortom, een ventilatiesysteem installeren en niet gebruiken is ronduit achterlijk.
Dat wordt opgelegd. Bedankt groenen. Ik ken meer mensen die het hebben moeten installeren en het uitgeschakeld hebben dan die dat niet gedaan hebben. Wat een verspilling! Uw motivatie was ook niet groen, maar economisch.
Oud 6 oktober 2021, 17:00   #67
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Dat wordt opgelegd. Bedankt groenen. Ik ken meer mensen die het hebben moeten installeren en het uitgeschakeld hebben dan die dat niet gedaan hebben. Wat een verspilling! Uw motivatie was ook niet groen, maar economisch.
Tuurlijk was mijn motivatie niet groen, maar economisch. Dat doet echter niet terzake want uiteindelijk werkt zo een ventilatiesysteem zeer goed. Als je het dan toch hebt is het compleet achterlijk om er geen gebruik van te maken. 1 keer om de 6 maand filter stofzuigen en om de 2 jaar vervangen. Tis niet dat het veel werk is hé.

En opgelegd door de groenen? Ik weet het niet, maar een goed geisoleerd huis niet ventileren, dat is om problemen vragen. En ventileren door uw ramen en deuren open te gooien is nogal achterlijk, dan kun je even goed uw isolatie achterwege laten. Isoleren heb ik alleszins gewoon gedaan omwille van het comfort. Altijd dezelfde aangename temperatuur binnen is een luxe die ik niet meer wil missen. Dat kan enkel mits degelijke isolatie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2021 om 17:03.
Oud 6 oktober 2021, 17:12   #68
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tuurlijk was mijn motivatie niet groen, maar economisch. Dat doet echter niet terzake want uiteindelijk werkt zo een ventilatiesysteem zeer goed. Als je het dan toch hebt is het compleet achterlijk om er geen gebruik van te maken. 1 keer om de 6 maand filter stofzuigen en om de 2 jaar vervangen. Tis niet dat het veel werk is hé.

En opgelegd door de groenen? Ik weet het niet, maar een goed geisoleerd huis niet ventileren, dat is om problemen vragen. En ventileren door uw ramen en deuren open te gooien is nogal achterlijk, dan kun je even goed uw isolatie achterwege laten. Isoleren heb ik alleszins gewoon gedaan omwille van het comfort. Altijd dezelfde aangename temperatuur binnen is een luxe die ik niet meer wil missen. Dat kan enkel mits degelijke isolatie.
Een kwartiertje per dag de vensters op kip zetten is niet echt verlieslatend, zeker als u via niet of weinig verwarmde kamers verlucht.
Oud 6 oktober 2021, 17:15   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We hebben zowat allemaal contracten "groene energie" en nu kom ik te vernemen dat de kosten daarvan omhoog gaan omdat....

euhm....eens zien...

Aha,ik weet het,de "Chinezen" kopen al onze groene energie weg,de schavuiten!

Het is natuurlijk ook mogelijk dat er ondertussen een zeker onderaanbod van "grijze" energie is,die ons feitelijk als "groene" energie verkocht werd en .....tsja....er is een probleem...want"de Chinezen" kopen de middelen om "grijze energie" te maken op,wij kunnen er toch niks meer mee doen want de centrales die dit gebruikten zijn er niet meer......

Ach....de mooie groene wereld,waar de electronenstroom die sedert de jaren twintig vorige eeuw zowat gegarandeerd 24/7 uit die twee koperdraadjes in onze muren kwam......niet meer gegarandeerd is,nu heel binnenkort...

Onze voorouders hebben zich nochtans INGESPANNEN dat continue en betaalbaar te maken.....ze vonden het ESSENTIEEL...

Wij niet....blijkbaar...

Laatst gewijzigd door kelt : 6 oktober 2021 om 17:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 05:35   #70
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe gemakkelijk een draadje "binnenland" ook buitenlandse aspecten kan hebben he?

We lezen dat Rusland heeft laten weten geen rol te spelen in de plotse stijgingen van de gasprijzen en zeer bereid is meer te leveren...

Laat het even bezinken mensen,want als dit juist blijkt,WIE speelt dan een smerig spelletje met ons allemaal?
Oud 7 oktober 2021, 09:44   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hoe gemakkelijk een draadje "binnenland" ook buitenlandse aspecten kan hebben he?

We lezen dat Rusland heeft laten weten geen rol te spelen in de plotse stijgingen van de gasprijzen en zeer bereid is meer te leveren...

Laat het even bezinken mensen,want als dit juist blijkt,WIE speelt dan een smerig spelletje met ons allemaal?
Ja, want als de Russen iets zeggen is het waar natuurlijk. Minister Tine vindt het een goed idee om ons binnenkort nog wat afhankelijker van die gasten te maken, go figure.
Oud 7 oktober 2021, 10:06   #72
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Dames, heren, even iets in de groep gooien.

In 2012 stond ruwe olie op 140$.
https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/olie/

Terwijl nu een vat olie slechts de helft kost is de prijs aan de pomp toch zo hoog, of hoger, dan toen een vat dubbel zoveel kostte....
Van diesel wordt gezegd dat deze nog nooit zo hoog heeft gestaan...

Waar moeten we voor dit gegeven de oorzaak zoeken?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 oktober 2021 om 10:06.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 10:33   #73
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dames, heren, even iets in de groep gooien.

In 2012 stond ruwe olie op 140$.
https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/olie/

Terwijl nu een vat olie slechts de helft kost is de prijs aan de pomp toch zo hoog, of hoger, dan toen een vat dubbel zoveel kostte....
Van diesel wordt gezegd dat deze nog nooit zo hoog heeft gestaan...

Taksen die de groenen ons door de strot duwen om de energietransitie te faciliteren.
Oud 7 oktober 2021, 10:37   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mij laten vertellen door een goed geinformeerde collega dat het de raffinaderijen zijn die op maximum draaien, omdat de Duitsers en de Britten hun strategische voorraden geraffineerde producten hebben gebruikt tijdens de covid crisis, en die nu weer aanvullen en alles opkopen.

Gezien de raffinaderijen op maximum draaien, verhoogt dat de vraag naar ruwe petroleum niet, maar is de elasticiteit van geraffineerde producten verdwenen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 17:56   #75
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja, je moet alles goed uitdokteren, berekenen en voorzien hé.

Je ziet wel vaker tegenwoordig dat men blokkendozen met grote ramen op het zuiden gericht bouwt, dat is vragen om problemen.

Driedubbel glas laat in ieder geval al minder zonnewarmte binnen. Er wordt ook vaak met screens gewerkt.

En er bestaat natuurlijk ook zoiets als overkill.
We hebben al peperdure screens laten plaatsen,maar het is ongelooflijk,soms is het 28 graden in huis (niet deze zomer),je zet dan alle ramen en deuren open,tot zelfs de garagepoort.De temperauur zakt dan in 2 uur tijd tot pakweg 23 graden maar wanneer je alles terug dicht doet is het een half uur later opnieuw 27,5 graad.
Oud 7 oktober 2021, 21:02   #76
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

In Terzake hoorde ik dat premier Decroo naar Europa keek voor maatregelen in verband met de hoge gasprijzen.
Ze lieten een paar Europese eerste ministers een paar woordjes zeggen, maar Decroo hoorden we niet.
Op de Spaanse Radio hoorde ik vanmorgen dat Spanje een groepsaankoop voorstelde, maar nu net Decroo diegene was die daar het meest uitgesproken bedenkingen bij had.
Ze lieten een fragmentje horen waar hij (in het Engels zei) dat "vaccins iets anders zijn dan gas.".
We worden weer eens belogen en bedrogen door onze media.
Oud 7 oktober 2021, 21:09   #77
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In Terzake hoorde ik dat premier Decroo naar Europa keek voor maatregelen in verband met de hoge gasprijzen.
Ze lieten een paar Europese eerste ministers een paar woordjes zeggen, maar Decroo hoorden we niet.
Op de Spaanse Radio hoorde ik vanmorgen dat Spanje een groepsaankoop voorstelde, maar nu net Decroo diegene was die daar het meest uitgesproken bedenkingen bij had.
Ze lieten een fragmentje horen waar hij (in het Engels zei) dat "vaccins iets anders zijn dan gas.".
We worden weer eens belogen en bedrogen door onze media.
De nagel midden op de kop !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 16:28   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoge gasprijzen baren Europese industrie stilaan kopzorgen
En aan de bouw van de gascentrales moeten nog begonnen worden. Tegen de tijd dat de subsidies zijn uitgedeeld en de gascentrales gebouwd en instapklaar zijn....worden ze gesloten wegens gebrek aan peperduur gas.
Oud 8 oktober 2021, 17:08   #79
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En aan de bouw van de gascentrales moeten nog begonnen worden. Tegen de tijd dat de subsidies zijn uitgedeeld en de gascentrales gebouwd en instapklaar zijn....worden ze gesloten wegens gebrek aan peperduur gas.
U formuleert het enigszins verkeerd misschien?

Er is voor de komende decennia absoluut geen gebrek aan gas......

Maar het kan soms nogal prijzig zijn inderdaad....

Die geplande gascentrales zijn inderdaad echt wel briljant....
Oud 10 oktober 2021, 11:07   #80
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Rousseau pleit voor verlaging energiefactuur: “Ons beleid trekt op geen kloten”

Beetje laat om met 'stenen' te gaan gooien?

Ik kon mij bij het artikel best vinden met de reactie van Rob.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be